Vastattu

Puhelin tilauksen nouto

  • 21 kesäkuu 2020
  • 8 kommenttia
  • 406 katselukerrat

Moikka. Tilasin ja maksoin heti luurin 18.6. Vasta sen jälkeen huomasin että se pitääkin hakea 3pvän sisällä. Olen itse katkolla joka loppuu tiistaina. Niin se menee 2 pvää yli sen kolmen pvän noutoajan. Laitoin sinne viestiä asiasta ja vastattiin että onnistuu tiistaina nouto sellon Elisalta. Tänään tuli kuitenkin viesti, ehkä automaattinen, että pitäisi hakea luuri tai kauppa perutaan. Alan olla oikeesti hermoromahduksen🙈partaalla. Onnistuuko se nouto vai miten tässä käy. Kertokaa joku viisaampi. Niin ja en saanut kaivettua sitä viestiä missä sanottiin et ok. Kun se oli kai joku chattipalvelu. Anteeksi sekava selostus. 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Keinotekoinen 22 kesäkuu 2020, 11:14

Moikka. Tilasin ja maksoin heti luurin 18.6. Vasta sen jälkeen huomasin että se pitääkin hakea 3pvän sisällä. Olen itse katkolla joka loppuu tiistaina. Niin se menee 2 pvää yli sen kolmen pvän noutoajan. Laitoin sinne viestiä asiasta ja vastattiin että onnistuu tiistaina nouto sellon Elisalta. Tänään tuli kuitenkin viesti, ehkä automaattinen, että pitäisi hakea luuri tai kauppa perutaan. Alan olla oikeesti hermoromahduksen🙈partaalla. Onnistuuko se nouto vai miten tässä käy. Kertokaa joku viisaampi. Niin ja en saanut kaivettua sitä viestiä missä sanottiin et ok. Kun se oli kai joku chattipalvelu. Anteeksi sekava selostus. 

Moikka! Tervetuloa OmaYhteisöön @Markomaani!

Eli valitettavasti menee näin, ettei tuota aiempaa maksua voida uuteen tilaukseen, jos tuo tilaus itsessään on peruuntunut. Rahat tulee tästä pyytää takaisin meiltä ja tehdä uusi tilaus. Rahanpalautuspyynnön tekee nopeiten osoitteesta https://elisa.fi/laitemaksunpalautus/ . 

Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 2

Eipä tuosta kannata stressata, jos tilaus peruuntuu niin toki rahat palautuu myös. Uutta tilausta vaan sisään tai jos myymälästä löytyy samaa puhelinta niin ostaa sieltä sitten suoraan :)

Niimpä, mut kun mulla ei ole rahaa ostaa muuta luuria tai siis mun massit on siin kiinni ja tulee rahat vasta29. 6 työkkäri.. Mut mun frendi kävi siellä liikkeessä ja juttelin sen liirilla myyjän kanssa, sanoi et me annetaan kyllä sit sama luuri jos nyt ei vaan automaattisesti lähde rahat takasinpäin. Mut kiitti vastauksesta ja tuesta. Asioilla on kuitenkin tapana järjestyä 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3

Moikka. Tilasin ja maksoin heti luurin 18.6. Vasta sen jälkeen huomasin että se pitääkin hakea 3pvän sisällä. Olen itse katkolla joka loppuu tiistaina. Niin se menee 2 pvää yli sen kolmen pvän noutoajan. Laitoin sinne viestiä asiasta ja vastattiin että onnistuu tiistaina nouto sellon Elisalta. Tänään tuli kuitenkin viesti, ehkä automaattinen, että pitäisi hakea luuri tai kauppa perutaan. Alan olla oikeesti hermoromahduksen🙈partaalla. Onnistuuko se nouto vai miten tässä käy. Kertokaa joku viisaampi. Niin ja en saanut kaivettua sitä viestiä missä sanottiin et ok. Kun se oli kai joku chattipalvelu. Anteeksi sekava selostus. 

Moikka! Tervetuloa OmaYhteisöön @Markomaani!

Eli valitettavasti menee näin, ettei tuota aiempaa maksua voida uuteen tilaukseen, jos tuo tilaus itsessään on peruuntunut. Rahat tulee tästä pyytää takaisin meiltä ja tehdä uusi tilaus. Rahanpalautuspyynnön tekee nopeiten osoitteesta https://elisa.fi/laitemaksunpalautus/ . 

Käyttäjätaso 2

Ihanko oikeasti pitää erikseen pyytää?

 

Tilaus peruuntuu automaattisesti mutta rahoja ei saa takaisin muuten kuin pyytämällä?

Käyttäjätaso 3

Valitettavasti näin on, että meidän järjestelmä ei osaa ainakaan tällä hetkellä palauttaa rahoja automaattisesti, en tiedä tarkemmin mistä siinä teknisesti kiikastaa (helpompaahan se meillekin olisi ja menisi vähemmän työtunteja, jos ei tarvitsisi manuaalisesti noita palautuksia käsitellä). Ehkä siihen vaikuttaa se, että mahdollisia maksutapoja on useampia. Tuo lomake minkä voi nopsaan täyttää on aika tyypillinen, monet muutkin firmat Suomessa käyttävät vastaavaa, ja on jo pieni askel oikeaan suuntaan verrattuna siihen, että esim. asiakaspalvelun kautta tulisi hoitaa tämä asia. :slight_smile: 

Moikka. Tilasin ja maksoin heti luurin 18.6. Vasta sen jälkeen huomasin että se pitääkin hakea 3pvän sisällä. Olen itse katkolla joka loppuu tiistaina. Niin se menee 2 pvää yli sen kolmen pvän noutoajan. Laitoin sinne viestiä asiasta ja vastattiin että onnistuu tiistaina nouto sellon Elisalta. Tänään tuli kuitenkin viesti, ehkä automaattinen, että pitäisi hakea luuri tai kauppa perutaan. Alan olla oikeesti hermoromahduksen🙈partaalla. Onnistuuko se nouto vai miten tässä käy. Kertokaa joku viisaampi. Niin ja en saanut kaivettua sitä viestiä missä sanottiin et ok. Kun se oli kai joku chattipalvelu. Anteeksi sekava selostus. 

Moikka! Tervetuloa OmaYhteisöön @Markomaani!

Eli valitettavasti menee näin, ettei tuota aiempaa maksua voida uuteen tilaukseen, jos tuo tilaus itsessään on peruuntunut. Rahat tulee tästä pyytää takaisin meiltä ja tehdä uusi tilaus. Rahanpalautuspyynnön tekee nopeiten osoitteesta https://elisa.fi/laitemaksunpalautus/ . 

 

On se kummaa, jos maksat puhelinliittymälaskun isommalla summalla, se hyvitetään seuraavassa laakussa, mutta tämä ei onnistu teiltä ollenkaan. 

Käyttäjätaso 4

Noinhan se aina on. Rahat halutaan aina heti, mutta palautuksilla niin väliä. Rahan ahneus on niin kivaa. Voihan joku onneton vaikka vaan odottaa eikä tajua pyytää itse niitä takasin. Näyttää hyvältä vuosiraportissa.

Noinhan se aina on. Rahat halutaan aina heti, mutta palautuksilla niin väliä. Rahan ahneus on niin kivaa. Voihan joku onneton vaikka vaan odottaa eikä tajua pyytää itse niitä takasin. Näyttää hyvältä vuosiraportissa.

 

No yksi vaihtoehto on riitauttaa Elisalle asia, niin ei sinunkaan ole pakko maksaa operaattorille, kun he eivät saa hommia toimimaan oikein ja nopsaan.

Osallistu keskusteluun