Vastattu

Puhelut katkeavat kesken

  • 3 July 2015
  • 9 kommenttia
  • 8502 katselukerrat

Minulla on puoli vuotta vanha Sony xperia z 3 compact ja nyt uuden päivityksen myötä on ilmenny seuraavanlainen ongelma. Puhelut katkeavat kesken. Luulin ongelman ensin johtuvan siitä että asumme Pasilassa lähellä radiotornia, mutta perheen muut puhelimet eivät katkaise puheluita ja ja minulla puhelut katkeavat myös muualla ollessa. Olen myös koittanut vaihtaa verkkoa 3G:n ja 4G välillä, mutta tällä ei ollut mitään vaikutusta asiaan.  Eniten ärsyttää se kun ensin jonotat pitkään  jonnekkin virastoon ja kun vihdoin viimein pääset läpi puhelu katkeaa.  Raivostuttavaa muutenkin. :smileyangry: Onko muilla ilmennyt samanlaisia ongelmia? Tai olisiko jollain ratkaisua asiaan? 
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Mimosa2 16 September 2015, 16:58

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

9 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • Onko ongelmaa ihan missä tahansa osoitteessa? Ootko katsonut puhelimen verkkotilannetta, kun puhelut katkeaa? Ongelman rajaamiseksi kannattaa kokeilla SIM-korttia toisessa laitteessa, jos voit. Sillä voidaan varmistaa, jääkö ongelma korttiin vaiko laitteeseen 🙂
  • Ongelma ilmenee osoitteesta riippumatta ja yleensä "verkkotoplat" on täydet tai lähes täydet. Pitää vielä koittaa toisen puhelimen kanssa, mutta edellisen puhelimen kanssa samalla sim kortilla ei ollut kyseistä ongelmaa. 
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +15
    Tapahtuuko samaa, jos puhuu kaiutintoiminnon tai hands-free kuulokkeiden kautta? Tuli mieleen, että puhelimessa voi olla vika. Puhelimessa lienee etäisyyssensori, jonka pitäisi lukittaa kosketusnäyttö puhelun ajaksi, kun puhelimen asettaa korvalle. Kannataa siis kokeilla, jatkuuko pätkiminen hands freen kautta kun puhelinta ei koskettele. Jos et ole jo kokeillut, kannattaa yrittää puhelimen tehdasasetusten palautusta. Sitä ennen, ota talteen kaikki henkilökohtainen sisältösi, sillä ne poistuvat resetoidessa asetukset. 4G verkkon ei kannata puhelinta pakottaa, jos meinaat soitella. Siinä verkossa ei puhelut vielä liiku.
    Hei. Kiitos vinkeistä. Pitääkin heti kokeilla tuota kaiutin- ja handsfree toimintoa. Moinen ei ole edes tullut mieleen. Vaikka liittymäni on 4G olen jo pudottanut sen 3G hen matkapuhelin asetuksista juurikin kokeillakseni auttaako se katkeiluun. Nyt on muutama puhelu ollut katkeamaton 🙂. 
    Huoltoon meni ja viiden viikon jälkeen sain luurinui takaisin. Olivat vaihtaneet Proximity sensorin. Nyt toimii taas niinkuin kuuluukin. 🙂
    Käyttäjätaso 5
    Kunniamerkki +3
    Pitkä odotusaika siis palkittiin 🙂 Mukava kuulla, että toimii taas!
    Käyttäjätaso 3
    Mimosa2 kirjoitti:
    Huoltoon meni ja viiden viikon jälkeen sain luurinui takaisin. Olivat vaihtaneet Proximity sensorin. Nyt toimii taas niinkuin kuuluukin. :)

    (Vahmennus minun)  Onko tuo normi huoltoaika ? Ei kuullosta kovin kohtuulliselta, vaan siitä pitäsisi saada hyvitys..
    Minulle tehtiin liittymäpäivityksen ja siitä alkoivat saapuvien puheluidet katkokset. 5min 55sek yleensä ollut raja jolloin puhelu katkesi. Soitin asiakaspalveluun, roikuin linjalla ja kuuntelin musiikkia, jolloin Elisan henkilökunta yritti ratkaistaa tilannetta. Noin viikon sisällä tuli viesti, että asia on korjattu, testasin, no eipä ollut. Uusi vikailmoitus sisään. Noin 3 viikon päästä tekstari, vika korjattu. Heh 🙂 testasin, eipä ole korjattu vaan saapuvan puhelun kesto on pidentynyt nyt 13min on yläraja. Viimeiseksi pisaraksi tuli laskussa ilmenevä "valtakunnallisiin yritysnumeroihiin" soittaminen yhteensä 14euroa. Joista 6€ hyvitettiin (en heti tajunnut, että se jatkuu vielä seuraavassa kuussa 8€). Vikaa jatkuu edelleen. Iso kysymys minkä takia asiakas joka ilmoittaa teknisestä viasta joutuu maksaa muusikin kuuntelusta 14€????
    Koitin vaihtaa laitetta, sim-kortit vaihdettiin, olen tuhlanut tähän omaa aikaakin jo muutaman tunnin ja lopuksi vielä LASKUA!? Kohtuutonta koko touhu.:@
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Asiakaspalvelun numero on maksullinen, toistaiseksi ei ole tiedossa että tämä olisi muuttumassa. Ikävä kuulla että ongelmasi ei ole selvinnyt, jos haluat tätä kautta jättää vikailmoituksen, voit laitaa yksityisviestin asiakasnumeron kera tästä: https://elisa.fi/palstatiimi