Vastattu

Samsung Galaxy A8 Wifi verkko

  • 30 toukokuu 2019
  • 8 kommenttia
  • 506 katselukerrat

Puhelin on päivitetty ainakin kolme kertaa, näiden jälkeen puh. ei mene automaattisesti kodin Wifi verkkoon. Otan virrat pois ja laitan uudelleen, sen jälkeen Wifi mene päälle automaattisesti.
Kun käyn muualla ja tullessa kotiin, laite ei mene verkkoon, kun laitan verkko hakuun, ilmoitus: ip-osoiteen haku epäonnistui, vaikka laite on modemin vieressä. Käynnistäessä puhelin uudestaan, verkko löytyy taas automaattisesti.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Vanha Monttoori 31 toukokuu 2019, 09:57

Samsungilla löytyy esim. chat myös mikäli tuolla lomakkeella et saa tuota asiaa heillepäin viestittyä, chat löytyy https://www.samsung.com/fi/support/ sivulta 🙂 Melkein nyt itsekin kallistun tuohon puhelinvikaan, joku ohjelmistossa mahdollisesti jotenkin jumissa

Soitin tukeen, laittavat viestiä sähköpostiin, kun tutkivat asiaa.
Puhelin on ostettu 28.9.2018, niin että se toimi sitten hyvin noin
neljä kuukautta. Helmi-Maaliskuussa tullut päivityksen jälkeen vika ilmeni.
Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Mikähän mahtaa olla tuon modeemin merkki ja malli?

Muistelisin näin, että täällä on ollut aiemminkin vastaavia tilanteita. Näissä on yleensä korjaavana toimenpiteenä toiminut modeemin resetointi.

Toki joissain tilanteissa saattaa auttaa se, että käskee puhelinta unohtamaan (Asetukset -> Yhteydet -> Wi-Fi -> paina kotiverkon nimeä pitkään ja valitse "Unohda") tämän kotona olevan langattoman verkon ja sen jälkeen yhdistää puhelimen verkkoon uudelleen.

Joskus puhelimen verkkoasetusten nollaus saattaa jeesata. Tämä tapahtuu seuraavasti: Asetukset -> Yleinen hallinta -> Palauta -> Palauta verkkoasetukset. Toimenpiteen jälkeen puhelin kannattaa käynnistää uudelleen. Joudut myös tekemään mahdolliset bluetooth -paritukset uudelleen tämän jälkeen.
Verkon hain uudestaan, eli asetuksissa, unohda kyseinen verkko, sen jälkeen hain uudestaan ja näpyttelin verkon salasanan.
Verkkoasetuksen palautus ei auttanut.
Mitenkäs tämä Bluetoot liitty tähän, eihän se ole sillä yhteydessä modemiin.
Jos modemin resetoi, häviääkö Wifi verkon salasana, siten pitää WPA salasana laittaa uudelleen modemiin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Verkon hain uudestaan, eli asetuksissa, unohda kyseinen verkko, sen jälkeen hain uudestaan ja näpyttelin verkon salasanan.
Mitenkäs tämä Bluetoot liitty tähän, eihän se ole sillä yhteydessä modemiin.
Jos modemin resetoi, häviääkö Wifi verkon salasana, siten pitää WPA salasana laittaa uudelleen modemiin.


Modeemin resetoinnissa ei häviä langattoman verkon salasana, ellet ole asettanut modeemille omaa salasanaa oletussalasanan sijaan. Jos olet asettanut langattomalle verkolle oman salasanan, palautuu salasana oletukseen resetoinnin yhteydessä.

Tuo bluetooth liittyy tähän sillä tavalla, että jos palautat/nollaat puhelimen verkkoasetukset, nollaa tämä toimenpide myös bluetoothin asetukset ja laitteiden paritukset. Tästä syystä joudut parittamaan mahdolliset bluetooth laitteet uudestaan puhelimen kanssa.

Verkon hain uudestaan, eli asetuksissa, unohda kyseinen verkko, sen jälkeen hain uudestaan ja näpyttelin verkon salasanan.
Mitenkäs tämä Bluetoot liitty tähän, eihän se ole sillä yhteydessä modemiin.
Jos modemin resetoi, häviääkö Wifi verkon salasana, siten pitää WPA salasana laittaa uudelleen modemiin.
Modeemin resetoinnissa ei häviä langattoman verkon salasana, ellet ole asettanut modeemille omaa salasanaa oletussalasanan sijaan. Jos olet asettanut langattomalle verkolle oman salasanan, palautuu salasana oletukseen resetoinnin yhteydessä.

Tuo bluetooth liittyy tähän sillä tavalla, että jos palautat/nollaat puhelimen verkkoasetukset, nollaa tämä toimenpide myös bluetoothin asetukset ja laitteiden paritukset. Tästä syystä joudut parittamaan mahdolliset bluetooth laitteet uudestaan puhelimen kanssa.

Buletooth asia selvä.
Verkkoasetuksen palautus ei auttanut.
Modemi tuli postin kautta, joten siinä oli salasana valmiina ja on sama edelleen.

Yritin laittaa Samsung accout sivulla sähköposti viestiä, kaikki kohdat täytetty mielestäni oiken. Siinä alareunassa on vaihtuva Captcha, moneen kertaan se meni oiken, viesti vaan ei mennyt eteenpäin. Punaisella tähdellä merkityt oli laitettu. Ei vaan toiminut.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


Verkon hain uudestaan, eli asetuksissa, unohda kyseinen verkko, sen jälkeen hain uudestaan ja näpyttelin verkon salasanan.
Mitenkäs tämä Bluetoot liitty tähän, eihän se ole sillä yhteydessä modemiin.
Jos modemin resetoi, häviääkö Wifi verkon salasana, siten pitää WPA salasana laittaa uudelleen modemiin.
Modeemin resetoinnissa ei häviä langattoman verkon salasana, ellet ole asettanut modeemille omaa salasanaa oletussalasanan sijaan. Jos olet asettanut langattomalle verkolle oman salasanan, palautuu salasana oletukseen resetoinnin yhteydessä.

Tuo bluetooth liittyy tähän sillä tavalla, että jos palautat/nollaat puhelimen verkkoasetukset, nollaa tämä toimenpide myös bluetoothin asetukset ja laitteiden paritukset. Tästä syystä joudut parittamaan mahdolliset bluetooth laitteet uudestaan puhelimen kanssa.
Buletooth asia selvä.
Verkkoasetuksen palautus ei auttanut.
Modemi tuli postin kautta, joten siinä oli salasana valmiina ja on sama edelleen.

Yritin laittaa Samsung accout sivulla sähköposti viestiä, kaikki kohdat täytetty mielestäni oiken. Siinä alareunassa on vaihtuva Captcha, moneen kertaan se meni oiken, viesti vaan ei mennyt eteenpäin. Punaisella tähdellä merkityt oli laitettu. Ei vaan toiminut.


Jos puhelimessa tehdyt toimenpiteet ei jeesaa yhtään, resetoi tuo modeemi. Tämä tapahtuu painamalla modeemin takaa löytyvää reset -painiketta esim. avatulla klemmarilla yhtäjaksoisesti noin 15-30sek kunnes modeemin valot sammuvat / välähtävät yhtä aikaa.

Toki voisit kertoa, mikä tuo modeemi on. Esimerkiksi Zyxel VMG3925 -modeemissa on ollut viimeisimpien ohjelmistoversioiden takia useita erilaisia ongelmia mm. langattoman verkon toimivuuden osalta.



Verkon hain uudestaan, eli asetuksissa, unohda kyseinen verkko, sen jälkeen hain uudestaan ja näpyttelin verkon salasanan.
Mitenkäs tämä Bluetoot liitty tähän, eihän se ole sillä yhteydessä modemiin.
Jos modemin resetoi, häviääkö Wifi verkon salasana, siten pitää WPA salasana laittaa uudelleen modemiin.
Modeemin resetoinnissa ei häviä langattoman verkon salasana, ellet ole asettanut modeemille omaa salasanaa oletussalasanan sijaan. Jos olet asettanut langattomalle verkolle oman salasanan, palautuu salasana oletukseen resetoinnin yhteydessä.

Tuo bluetooth liittyy tähän sillä tavalla, että jos palautat/nollaat puhelimen verkkoasetukset, nollaa tämä toimenpide myös bluetoothin asetukset ja laitteiden paritukset. Tästä syystä joudut parittamaan mahdolliset bluetooth laitteet uudestaan puhelimen kanssa.
Buletooth asia selvä.
Verkkoasetuksen palautus ei auttanut.
Modemi tuli postin kautta, joten siinä oli salasana valmiina ja on sama edelleen.

Yritin laittaa Samsung accout sivulla sähköposti viestiä, kaikki kohdat täytetty mielestäni oiken. Siinä alareunassa on vaihtuva Captcha, moneen kertaan se meni oiken, viesti vaan ei mennyt eteenpäin. Punaisella tähdellä merkityt oli laitettu. Ei vaan toiminut.
Jos puhelimessa tehdyt toimenpiteet ei jeesaa yhtään, resetoi tuo modeemi. Tämä tapahtuu painamalla modeemin takaa löytyvää reset -painiketta esim. avatulla klemmarilla yhtäjaksoisesti noin 15-30sek kunnes modeemin valot sammuvat / välähtävät yhtä aikaa.

Toki voisit kertoa, mikä tuo modeemi on. Esimerkiksi Zyxel VMG3925 -modeemissa on ollut viimeisimpien ohjelmistoversioiden takia useita erilaisia ongelmia mm. langattoman verkon toimivuuden osalta.



Verkon hain uudestaan, eli asetuksissa, unohda kyseinen verkko, sen jälkeen hain uudestaan ja näpyttelin verkon salasanan.
Mitenkäs tämä Bluetoot liitty tähän, eihän se ole sillä yhteydessä modemiin.
Jos modemin resetoi, häviääkö Wifi verkon salasana, siten pitää WPA salasana laittaa uudelleen modemiin.
Modeemin resetoinnissa ei häviä langattoman verkon salasana, ellet ole asettanut modeemille omaa salasanaa oletussalasanan sijaan. Jos olet asettanut langattomalle verkolle oman salasanan, palautuu salasana oletukseen resetoinnin yhteydessä.

Tuo bluetooth liittyy tähän sillä tavalla, että jos palautat/nollaat puhelimen verkkoasetukset, nollaa tämä toimenpide myös bluetoothin asetukset ja laitteiden paritukset. Tästä syystä joudut parittamaan mahdolliset bluetooth laitteet uudestaan puhelimen kanssa.
Buletooth asia selvä.
Verkkoasetuksen palautus ei auttanut.
Modemi tuli postin kautta, joten siinä oli salasana valmiina ja on sama edelleen.

Yritin laittaa Samsung accout sivulla sähköposti viestiä, kaikki kohdat täytetty mielestäni oiken. Siinä alareunassa on vaihtuva Captcha, moneen kertaan se meni oiken, viesti vaan ei mennyt eteenpäin. Punaisella tähdellä merkityt oli laitettu. Ei vaan toiminut.
Jos puhelimessa tehdyt toimenpiteet ei jeesaa yhtään, resetoi tuo modeemi. Tämä tapahtuu painamalla modeemin takaa löytyvää reset -painiketta esim. avatulla klemmarilla yhtäjaksoisesti noin 15-30sek kunnes modeemin valot sammuvat / välähtävät yhtä aikaa.

Toki voisit kertoa, mikä tuo modeemi on. Esimerkiksi Zyxel VMG3925 -modeemissa on ollut viimeisimpien ohjelmistoversioiden takia useita erilaisia ongelmia mm. langattoman verkon toimivuuden osalta.


Laite on valkoinen Elisan Kotiboksi A2100N.
Puhelimen päivitysten jälkeen tämä vika ilmentyi.
Niitä ennen, noin vuoden verran toimi ihan hyvin.

Modemin resetointi ei auttanut asiaa. Edelleen tulee: ip-osoitteen haku epäonnistui.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Samsungilla löytyy esim. chat myös mikäli tuolla lomakkeella et saa tuota asiaa heillepäin viestittyä, chat löytyy https://www.samsung.com/fi/support/ sivulta 🙂 Melkein nyt itsekin kallistun tuohon puhelinvikaan, joku ohjelmistossa mahdollisesti jotenkin jumissa
Samsungilla löytyy esim. chat myös mikäli tuolla lomakkeella et saa tuota asiaa heillepäin viestittyä, chat löytyy https://www.samsung.com/fi/support/ sivulta 🙂 Melkein nyt itsekin kallistun tuohon puhelinvikaan, joku ohjelmistossa mahdollisesti jotenkin jumissa

Soitin tukeen, laittavat viestiä sähköpostiin, kun tutkivat asiaa.
Puhelin on ostettu 28.9.2018, niin että se toimi sitten hyvin noin
neljä kuukautta. Helmi-Maaliskuussa tullut päivityksen jälkeen vika ilmeni.

Osallistu keskusteluun