Vastattu

Samsung Galaxy Note 7


  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 3 kommenttia
Onkohan Elisa/Saunalahti ottamassa Note 7 valikoimiin? Tai siis... onko edes aikomusta Suomen päässä yrittää saada ko. puhelinta myyntiin?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Mits 11 lokakuu 2016, 14:24

Moro tyypit!

Sieltä tuli nyt Samsungilta tosiaan vahvistus, että Note 7:n taru on nyt lopussa. Tuotanto on keskeytetty eikä sitä tulla jatkamaan. Varsin ikävä juttu. :(

Elisa ottaa yhteyden asian tiimoilta jokaiseen jolla tilaus on sisässä
Katso alkuperäinen viesti

212 kommenttia

Käyttäjätaso 2
ei elisa ole samsungin vioista vastuussa mutta kyllä hyvään asiakaspalveluun kuuluu asioista tiedottaminen jos elisa on niistä tietonen eikä jättää asiakkaita huhupuheiden varaan / lehtijuttujen
eikä voida olettaa että ennakkotiaajat menee kattoon tiedotteen verkkokauppaan kyllä siittä kuuluis inffota muuallakin esim tällä palstalla luulis että se on elisankin etu meinaan jos asiakkaat saadaan pidettyä tyytyväisenä ja asiakkaat saadaan pidettyä tyytyväisenä kunnollisella tiedottamisena asioista taidat olla BarStar elisan osakkeen omistaja kun et tunnu ajattelevan asiakkaiden etua ollenkaan kyllä asiakkaista välittäminen näkyy hyvänä tuloksena myös loppujenlopuksi osakkeenomistajillekin


Ensinnäkään en omista saunikselle osakkeita. Olen ollut hyvin tyytyväinen asiakas jo reilu 6 vuotta.
Lähinnä olen sillä asenteella että varmasti ylläpito kertoo viivytyksien syistä kunhan saavat faktatietoa samsungilta itseltään (kuten ovatkin tehneet). Jos joku nettisivu kertoo että suomeen note7 mallia tuonut laiva upposi suomenlahdella niin pitäisikö se heti kirjoittaa ylläpidon tänne?
Kyllä ennemmin odottaa faktaa suoraan samaungilta että on oikea tieto antaa tilaajille.
Mutta sinä se vaan oot niin malttamaton että sun pitää saada kaikki tieto heti nyt, vaikka ei olisi edes faktaa antaa.

Ja tottakai haluan että minut ja kaikki muutkin asiakkaat pidetään tyytyväisinä, mutta minulla ei ole mitään ongelmaa odottaa varmennuksia asioihin muutamaa päivää.

Lähetän viestin omassa saunalahdessa jos jokin asia oikeasti pitää saada selville, enkä itke siitä täällä palstalla.

Hymyä huuleen ja uunimakkarat lämpiämään
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Moro tyypit!

Sieltä tuli nyt Samsungilta tosiaan vahvistus, että Note 7:n taru on nyt lopussa. Tuotanto on keskeytetty eikä sitä tulla jatkamaan. Varsin ikävä juttu. :(

Elisa ottaa yhteyden asian tiimoilta jokaiseen jolla tilaus on sisässä
Käyttäjätaso 1
Ennakoon tilaajille s7 edge+vr lasit ja tarvike paketti olisi sellainen optio että tarttuisin kyllä
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Ystäväni ennakkotilasti Note 7:n DNA:lta. He ovat ilmoittaneet että ennakkotilaajat saavat 99 euron arvoisen tarvikepaketin viivästymisestä. Soneralta kuului samanmoisia huhuja (huhuja koska en tunne ketään Soneralta tilannutta). Palstalle vastaavat elisalaiset (työntekijät?) kehottavat ottamaan yhteyttä Samsungiin.

Kysymys siis kuuluu: tuleeko ko. DNA:n ilmoittama tarvikepaketti Samsungilta vai DNA:lta, jos kerran Elisa ei mitenkään ole tässä tilanteessa mukana muuten kuin myyjänä?

(yes, there is a hint of sarcasm in my question)

Tuohon puhelimen hintaan nähden suojakotelo olisi kova sana, koska se *piipin* kapistus maksaa tuhottomasti.... Muistikortti... siinäpä se 99 euroa jo pyörähtikin.

Mutta... katsotaan mitä tuleman pitää.


Tuo varustepaketin hinta taisi olla noin 50€ joten en tiedä mistä tuo DNAn 99€ on repäissyt.

Soneralta tukee sama paketti.
Käyttäjätaso 1
Lopettakaa nyt se itkeminen ja vaatiminen että teidän pitäisi saada jotain kompensaatioita koska joku laite myöhästyy hieman. Kuinka usein olette pyytäneet bussikuskilta korvausta koska tuli pari minuuttia myöhässä. Ette koskaan, joten ottakaa jo keksi ja rauhoittukaa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Joo eli niinkun tuolla ehdittiinkin jo kertoa niin single sim versio on tulossa. 🙂
Käyttäjätaso 2
Mulla ei ole luotto menny samppaan eikä note 7:aan, joskus vaan on huonoa tuuria itsekullakin valmistajalla, nyt se on sampan vuoro.
Meikällä nyt S7 Edge haettu Elisashopitista ja sillä mennään kunnes tulee note jota saa ostettua.
Always counting on Samsung
Käyttäjätaso 1
Katsotaan mitä tulee mutta olisi tosiaan tuo S7Edge noilla luvatuilla herkuilla aika nobrainer vaihtoehto.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
äsken tuli viesti että elisa tulee tästä päivästä alkaen ottaa yhteyttä puhelimitse note 7 tilanneisiin
Käyttäjätaso 2
Voe hyvää päivää :D älä ota näitä keskusteluja niin vakavasti on maailmassa ja suomessakin vakavampiakin asioita kuin tää keskustelu:)

Tämä ylittää jo venäjän ilmatilaloukkauksen uutiskynnyksen.
Käyttäjätaso 1
Pienet erot S7 edge ja Note7 välillä oli juurikin se miksi note7 halusin. Ei tässä järki toimi perusteena vaan se mikä vaan tuntee itselleen sopivammaksi. Näin meni tälläkertaa, otan mielelläni S7 edgen kun note7 ei saa ja katsotaan vuoden päästä kun toivottavasti Note8 tulee markkinoille eikä se räjähtele.

Ja ottaisin riskin note7an kanssa vielä tässäkin vaiheessa mutta kun ei ole minun päätettävissä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ketään ei jätetä nyt minkään huhupuheiden varaan. Sen lisäksi, että tiedote on verkkokaupassa niin tilajille lähetetään/on lähetetty (en tämän hetkistä tilannetta tiedä) SMS viesti, joka on muodoltaan seuraava:
” Valitettavasti emme pysty aloittamaan Note 7 toimituksia luvatussa ajassa, koska Samsung suorittaa laitteille ylimääräisiä laaduntarkistustoimenpiteitä, jotka viivästyttävät laitteen myynninaloitusta. Tällä hetkellä emme voi vahvistaa tarkkaa aloituspäivää. Vahvistamme toimitusajan heti kun se tarkentuu. Elisa”

Ikävää, jos sulla on fiilis ettei Elisa tee osuuttaan tiedottamalla asiasta. Täältä päin kuitenkin pyritään mahdollisimman pikaisesti asiasta tiedottelemaan aina kun uutta ja varmaa tietoa asiasta saadaan.
Käyttäjätaso 1
Juu, en minäkään meinaa että parilla minuutilla tai päivällä tästä selvitään vaan varmasti menee lokakuun puolelle ennenkuin toimitukset lähtevät liikkeelle. Mutta kun täällä avautuminen ei auta mitään ja Elisa ei tietääkseni ole sanonut mitään suuntaan tai toiseen antavatko jotain ylimääräistä. Sillä ei vaan ole minulle mitään merkitystä ja olen ennenkin pettynyt Elisan toimintaan mutta samaa kohtelua, eri paketissa, se on kaikkialla.

Ja vaikka tässä joutuisi odottamaankin niin ei tämäm todellakaan ole viimeinen samsung jonka ostan. Tämä kaikki saa minut vain arvostamaan koko yritystä enemmän. Sehän on mahtava juttu että suurella kustannuksella haluat varmistaa että asiakas saa laadukkaan tuotteen. Muutama vuosi sitten eräs omenalla varustettu puhelinvalmistaja ei juuri asiakkaiden turvallisuudesta tai palautteesta piitanneet. Mutta lampaathan seuraavat vaikka sokeena loppuun asti. Vaarallista tuo fanaattisuus...

Ei minulla muuta. Toivottavasti puhelin on mahtava ettei odottelu ole turhaa..
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Noniin eli mitään ei sanota ennen kun on varmaa. Nyt olisi infoa lisää. Toimitusaika ei yhäkään ole varmistunut, mutta hyvityksenä viivästyksestä kaikille ennen 4.9 tilanneille annetaan Samsung-tarvikepussi veloituksetta, joka sisältää tuotteet: langaton lautasalusta, USB-kaapeli, suojakotelo ja näytönsuojakalvo.

Tilanneille lähetetään tänään SMS: ”Hei, Samsung Galaxy Note 7 toimitusten viivästymisen johdosta Samsung haluaa tarjota sinulle VR-lasien lisäksi hyvityksenä Note 7 Starter Kitin, joka sisältää langattoman latausalustan, USB-kaapelin, suojakotelon ja näytönsuojakalvon. Em. lisätarvikepaketti toimitetaan sinulle samanaikaisesti Samsung Galaxy Note7 –puhelimen toimituksen yhteydessä. T. Elisa”
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Ennakkomyynti tosiaan 16.8. alkaen: http://elisa.to/2b2JgU7 🙂
Kaikki laitteet missä on lithium akku voi syttyä tuleen, esim onhan muutama iphonekin syttynyt tuleen eikä siitä ole sen kummemmin uutisoitu. Veikkaan että suurin osa jo tulleista ja tulevista tapauksista kun turvallinen note 7 syttyy tuleen on feikkejä, eikä lentoyhtiöitä ym. Tahoja edes kiinnosta enää että oliko syttynyt puhelin vanha malli vai uusi turvallinen. Jotenka tässä tulee suurella todennäköisyydellä käymään niin että samsungin kilpailijat ym. Latovat niin kauan feikkejä syttymistapauksia että samsungin on pakko lopettaa myynti. Voin toki olla väärässä ja uudessakin mallissa on oikeasti sama vika eli syttyy tuleen. Toki toivon että samsung saisi ratkaistua asian ja saisin note 7
Mutta elisahan voisi tässä toimia kilpailijoitaan paremmin ja tarjota oman pahoittelun 😃 128 muistikorttihan olis ihan kiva vink vink 😃
Käyttäjätaso 2
Kylläpä tuo viesti mulle tuli vaikka mitään vakuuksia ole maksellut.

Onko sulle tullu vakuusmaksu tilauksesta?

Ei ole. Liekkö merkitystä kun tilasin laitteen 12kk sopimuksella


Ei ole sillä merkitystä. Kun tietty laitemäärä on täynnä niin laittavat uudesta tilauksesta vakuusmaksun.
Vakuusmaksun saa sitten 12kk päästä takaisin pyytämällä.

Käsitykseni mukaan vakuusmaksu on tarkoitettu niille, joilla on maksuhäiriömerkintä, sekä henkilöille jotka ovat asuneet Suomessa alle 2 vuotta.


Sekä silloin kun maksimimäärä laitteita on osarilla maksussa.
Käyttäjätaso 2
Olisiko mitään uutta infoa että koska saadaan laitetta eteenpäin.

Muutama operaattori arvioinut ensikuun alkuun, mutta varmaahan ei ole mikään.
Käyttäjätaso 2
Se taitaa olla tarina pian taputeltuna...

http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000001926698.html
Käyttäjätaso 1
Huonoon rakoon kyllä iski tämä takaisin veto. muutamaa päivää ennen vein just vanhan note 4 huoltoon luottaen että en tarvii varalaitetta muutamaksi päiväksi 😃 no nyt melkei 2viikkoa myöhemmin se olis tullut ihan tarpeeseen. toivotaan että saavat nopeesti hoidettua toimivat laiteet hyllyyn.
Käyttäjätaso 2

En oo just ite kerenny katteleen muiden myyjien ilmotuksia koskien myynnin alottamista, mutta epäilen että sen tarkempaa tietoa ei ole kellään.
´

Tiedottamisesta oli kysymys, ei tiedosta.
Lähes kuukauden radiohiljaisuus tälläisessä tilanteessa on yksinkertaisesti liikaa.


Niin, voishan elisa viikon välein laittaa tänne
"Tarkkaa aloittamispäivää ei valitettavasti pystytä vieläkään varmistamaan."

Ymmärrän kyllä tuskasi, mutta jos uutta tietoa ei ole niin ei siinä auta kuin odottaa, tai perua tilaus.
Kyllä tässä itekki tuota luuria odottaa, mutta tilanne on mikä on.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Se taitaa olla tarina pian taputeltuna...

http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000001926698.html
niin taitaa kun perusongelmaa ei ollu taidettu korjata mikä varmaan on liian ahtaasti pakattu akku missä ei ole tarpeeksi ilmaa jäähtymiseen
taitaa sitten olla edessä vaihtoehtojen miettiminen. Ei vaan oikein samoilla ominaisuuksilla ja tehoilla ole varteenotettavia vaihtoehtoja hurjasti tarjolla.

Vanha note 2 vielä porskuttaa, mutta sen jälkeen mulla on ollut todella huono tuuri näiden laitteiden kanssa. LG G4 ehti mulla olla reilun puoli vuotta kun se meni "poks" ja nyt tätä en edes ehtinyt ikinä saamaankaan 😕
Käyttäjätaso 2
Huonoon rakoon kyllä iski tämä takaisin veto. muutamaa päivää ennen vein just vanhan note 4 huoltoon luottaen että en tarvii varalaitetta muutamaksi päiväksi 😃 no nyt melkei 2viikkoa myöhemmin se olis tullut ihan tarpeeseen. toivotaan että saavat nopeesti hoidettua toimivat laiteet hyllyyn.

Vähän samaa vikaa itellä, mutta mieluummin odottaa varmistettua laitetta käyttöön.

Osallistu keskusteluun