Vastattu

Samsung galaxy s6 puheluissa ongelmaa


Siis 19.3.2017 tuli tähän (samsung galaxy s6) päivitys, päivitin sitten tän puhelimen kun sanottiin että sisältää vaan parannuksia.
Sen päivityksen jälkeen kun olen vastannut puheluihin, ääni kuulostaa metalliselta ja sellaiselta niinkuin kaiutin olisin koko puhelun ajan päällä..mitä se siis ei ole.

Mitään muuta en ole asentanut tai tehnyt puhelimeeni. Anoastaan edellä manitun päivityksen.

Onkohan kellään yhtään samaa ongelmaa?
Tai tieoa mistä tälläinen vika mahtaa johtua? Kauaa ei tollasia puheluita viitsi kuunnella.

Ajattelin jos joku osais auttaa tai tietäisi pystyykö vikaa itse korjaamaan? Ilman että puhelin pitäisi viedä huoltoon??
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Mits 23 maaliskuu 2017, 11:21

Jos ongelma jatkuu niin laitatko meille yksityisviesitllä tietojasi (elisa.to/viestipalstatiimille) niin kurkataan tilanne ja jätetään mahdollisesti sitten vikailmoitus asiasta. 🙂

Katso alkuperäinen viesti

42 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Puhelin käynnistetty uudelleen? Jos se ei auta, kokeile tehdä soft reset. Jos sekään ei auta, kaikki tärkeä data talteen ja tee hard reset.
Olen käynnistänyt uudelleen.
Kiitos vinkeistä. Kokeilen vielä.:8
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Jos ongelma jatkuu niin laitatko meille yksityisviesitllä tietojasi (elisa.to/viestipalstatiimille) niin kurkataan tilanne ja jätetään mahdollisesti sitten vikailmoitus asiasta. 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Sama tuli galaxy s7:kaan päi ityksen jälkeen. Vastapuolikin ihmetteli metallista tai robottimaista ääntä. Vielä voimakkaammin se tuntuu kun korvassa on bluetoot.🤔
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Sama tuli galaxy s7:kaan päi ityksen jälkeen. Vastapuolikin ihmetteli metallista tai robottimaista ääntä. Vielä voimakkaammin se tuntuu kun korvassa on bluetoot.🤔

En ole omalla Galaxy S7:lla huomannut samaa. Hyvin on puhelut toimineet, vaikka järjestelmäpäivitys tulikin jokin aika takaperin.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Täällä ongelmia Oneplus 3t:n kanssa, alkoi myös uusimman päivityksen tienoilla. Äänenlaatu on omassa päässä juurikin metallinen ja osittain pätkähtelee ja vastapuoli sanoo, että rätisee. Ongelma tuntuu rajoittuneen yhteen Saunalahden numeroon.

Jos soitan toisella simillä Telian verkosta ongelmia ei ole. Eikä ongelmia ole myöskään ilmennyt tällä elisan liittymällä Teliaan tai DNAn numeroon soittaessa tai vastattaessa.

Olen kokeillut uudelleen käynnistystä ja sim-korttien paikan vaihtamista. Ei vaikutusta :(

Tuossa on vastaavaa raporttia parilta muulta Oneplussan käyttäjältä ja elisan verkosta puhe sielläkin.
https://www.matkapuhelinfoorumi.fi/threads/oneplus-3t-keskustelu.110771/page-55#post-1059076640
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Liittynee HD-Voice -palvelun vikaan, näistä kannattaa laittaa meille yksityisviesti, niin avataan vikailmoitus.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Siis onko HD-Voice otettu käyttöön hiljattain? Onko asiasta tiedotettu :?

Laitan viestiä.
Juu mulla ongelmat jatkuu, eilen tuli viestii että ongelma korjattu mut ei edelleenkään ole..sama jatkuu. Rätinää, tausta äänet kuuluu, kohinaa ja vasta puolen ääni on robottimaista, samalta kuulostaa soittaessa ja vastaessa. Myöskään minulla ei ongelmaa ole muihin liittymiin soittaessa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Joo, sellainen vastaus nyt tuli meille, että kyseessä tosiaan ei ole vika vaan ominaisuus.

Elisa on ottanut puhelun äänenlaatua parantavan ominaisuuden käyttöön 3G-verkossa. Ominaisuus mahdollistaa selkeämmän äänenlaadun sekä poistaa taustakohinaa puheluiden aikana. Puhelun molemmilla osapuolilla tulee olla ominaisuutta (HD Voice) tukeva puhelin. Äänenlaatu voi kuulostaa erilaiselta käytetystä puhelinmallista riippuen.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Juu mulla ongelmat jatkuu, eilen tuli viestii että ongelma korjattu mut ei edelleenkään ole..sama jatkuu. Rätinää, tausta äänet kuuluu, kohinaa ja vasta puolen ääni on robottimaista, samalta kuulostaa soittaessa ja vastaessa. Myöskään minulla ei ongelmaa ole muihin liittymiin soittaessa.

Tänne tuli kanssa viesti, mutta eilisen pikaisen testauksen perusteella itse kuulen äänen hieman paremmin tai siis pätkii ehkä vähemmän. Vastapuoli kertoo, että särisee edelleen.

Joo, sellainen vastaus nyt tuli meille, että kyseessä tosiaan ei ole vika vaan ominaisuus.

Elisa on ottanut puhelun äänenlaatua parantavan ominaisuuden käyttöön 3G-verkossa. Ominaisuus mahdollistaa selkeämmän äänenlaadun sekä poistaa taustakohinaa puheluiden aikana. Puhelun molemmilla osapuolilla tulee olla ominaisuutta (HD Voice) tukeva puhelin. Äänenlaatu voi kuulostaa erilaiselta käytetystä puhelinmallista riippuen.


Ei voi olla totta. Siis sinulle väitettiin, että puheluiden särinä ja pätkiminen on nykyään verkkonne ominaisuus?

Testailen vielä myöhemmin tänään uudelleen, mutta ei tämä nyt kovin lupaavalta vaikuta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Juu mulla ongelmat jatkuu, eilen tuli viestii että ongelma korjattu mut ei edelleenkään ole..sama jatkuu. Rätinää, tausta äänet kuuluu, kohinaa ja vasta puolen ääni on robottimaista, samalta kuulostaa soittaessa ja vastaessa. Myöskään minulla ei ongelmaa ole muihin liittymiin soittaessa.

Tänne tuli kanssa viesti, mutta eilisen pikaisen testauksen perusteella itse kuulen äänen hieman paremmin tai siis pätkii ehkä vähemmän. Vastapuoli kertoo, että särisee edelleen.

Joo, sellainen vastaus nyt tuli meille, että kyseessä tosiaan ei ole vika vaan ominaisuus.

Elisa on ottanut puhelun äänenlaatua parantavan ominaisuuden käyttöön 3G-verkossa. Ominaisuus mahdollistaa selkeämmän äänenlaadun sekä poistaa taustakohinaa puheluiden aikana. Puhelun molemmilla osapuolilla tulee olla ominaisuutta (HD Voice) tukeva puhelin. Äänenlaatu voi kuulostaa erilaiselta käytetystä puhelinmallista riippuen.


Ei voi olla totta. Siis sinulle väitettiin, että puheluiden särinä ja pätkiminen on nykyään verkkonne ominaisuus?

Testailen vielä myöhemmin tänään uudelleen, mutta ei tämä nyt kovin lupaavalta vaikuta.


Usko tai älä, näin sanottiin. Olen vähintään yhtä tyrmistynyt vastauksesta, jonka sain kun asiaa tiedustelin. Ja kovasti toivonkin, että asia on vielä jatkoselvityksessä.
Ilmeisesti ainakin silloin jos toisella osapuolella ei ole tällaista HD-tukea puhelimessa niin ääni voi kuulostaa kummalliselta. Ehkä sellaiselta metalliselta jos näin voi sanoa.
Itse olen huomannut eron vaan positiivisesti, ääni on selkeämpi kuin ennen.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1


Usko tai älä, näin sanottiin. Olen vähintään yhtä tyrmistynyt vastauksesta, jonka sain kun asiaa tiedustelin. Ja kovasti toivonkin, että asia on vielä jatkoselvityksessä.
Ilmeisesti ainakin silloin jos toisella osapuolella ei ole tällaista HD-tukea puhelimessa niin ääni voi kuulostaa kummalliselta. Ehkä sellaiselta metalliselta jos näin voi sanoa.
Itse olen huomannut eron vaan positiivisesti, ääni on selkeämpi kuin ennen.


No äsken tuli testattua ja ongelma toistuu edelleen. Ääni on kyllä osan ajasta selkeämpi, mutta pätkimistä ilmenee ja vastapuoli valittaa rätinästä, särinästä ja korkeiden äänien ylikorostumisesta.

Vastailin saapuneeseen viestiin, että ongelma ei ole korjaantunut joten aiheesta näköjään tehtiin uusi vikailmoitus ja pyydettiin lisätietoja. Toivottavasti tilanne etenee ja korjaantuu.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Okei, toki tuollainen pätkiminen nyt on kyllä ikävää, eikä se saisi olla mitenkään normaalia joten sinänsä kyllä kannustan lisäselvitykseen 🙂
Siis onko HD-Voice otettu käyttöön hiljattain? Onko asiasta tiedotettu :?

Laitan viestiä.


Saitko jotain vastausta ongelmaan?
Kuulemma on ominaisuus ei vika.. mä en ainakaan jaksa kuunnella tota ääntä soittaessa, ja kaverilla on uus iPhone ja siinäki kuulen saman robottiäänen, rätinän ja taustamelun että ei varmaan sekään sitte tue tota hd-voicea eikä kenenkään puhelin lähipiirissäni.. ei ainakaan elisan liittymissä olevissa uusissa puhelimissa..:( ei taida olla sit tarpeeksi uusia puhelimet että tukisi sitä..mun vaan aiostaan.

Kokeilin tossa dna prepaid liittymää ja ongelmaa ei ollut..on sekin surkeeta jos tän takii täytyy liittymä vaihtaa vaikka kaikila muilla on elisa ja muilla ei ole ongelmia kun siis soittavat toisilleen...!😢
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Käytännössä kaikki puhelimet tukevat HD-voicea. Minun vanhat Symbian- puhelimetkin tukeat. Se vain tarkoittaa, että perinteisen NB-AMR (GSM äänenlaatu) on käytössä WB-AMR. Hieman päästään lähemmäs VOIP ja VoLTE äänenlaatua. Siksi, miksi ääni on huonolaatuinen tuosta huolimatta, on outo kysymys. Ilmeisesti on vain totuttu puuroutuvaan GSM-äänenlaatuun, joka on aivan kamalaa.

Se on ollut DNA:lla käytössä jo vaikka kuinka kauan.
Käytännössä kaikki puhelimet tukevat HD-voicea. Minun vanhat Symbian- puhelimetkin tukeat. Se vain tarkoittaa, että perinteisen NB-AMR (GSM äänenlaatu) on käytössä WB-AMR. Hieman päästään lähemmäs VOIP ja VoLTE äänenlaatua. Siksi, miksi ääni on huonolaatuinen tuosta huolimatta, on outo kysymys. Ilmeisesti on vain totuttu puuroutuvaan GSM-äänenlaatuun, joka on aivan kamalaa.

Se on ollut DNA:lla käytössä jo vaikka kuinka kauan.


Mulla toimi puhelin moitteetomasti ennen päivitystä, sen jälkeen alkoi nää kuuluvuus ongelmat ennen sitä puhelut soitetut ja vastatut oli selkeitä ja kuulostivat hyvältä. Ja nykyään en edes tunnista soittajan ääntä jos en katsoisi kuka soittaa.. ja vasta puoli sanoo että ei kuule ääntäni kunnolla on ritisevää ja rätisevää ja taustaäänet kuuluvat paremmin selvempinä kuin omani.
Mutta hyvä jos muilla toimi moitteetomasti ja ääni puhelimessa kuulostaa paremmalta.
Mutta aina voi olla 1 10:stä, 1 100:sta tai1 1000:sta jolla ei toimi. Aina on mahdollista että jollekin joku hyvä uudistus onkin huono....😥😭😭
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Itselläni on asiasta nyt uusi vikailmoitus sisällä ja odottelen asian tiimoilta yhteydenottoa. En millään jaksa uskoa, että HD-Voiceen kuuluu rätinät, pätkimiset, korkeiden äänien ylikorostumiset ynnämuut. Eli tottumuskysymystä tästä ei saa. Niinä hetkinä kun puhelu toimii normaalisti niin äänenlaatu on hyvä ja parempi kuin ennen.

Jos puhelut vanhalla laadulla(toisista liittymistä/miin) toimii paremmin ilman yllämainittuja ongelmia niin jotain mätäähän tässä on.

Pitää vaan odotella, että mitä vikariin vastataan.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Ensiapuna voinee soitettaessa valita 2G GSM -verkon, niin ei ainakaan HD-Voice kiusaa. Kyllä sen pitäisi toimia ongelmitta ja saumatta, ei robottiääni ja oudot häiriöt kuulu siihen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Tän on pakko olla VITSI. "parantaa" äänen laatua. Eihän tässä kunnolla edes kuulue ääntä. Jos sattuu välillä jt kuulemaan on kun robotin kanssa höpöttelis. Kyllä oli jälleen näppärä teko.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Tän on pakko olla VITSI. "parantaa" äänen laatua. Eihän tässä kunnolla edes kuulue ääntä. Jos sattuu välillä jt kuulemaan on kun robotin kanssa höpöttelis. Kyllä oli jälleen näppärä teko.Pakko olla jokin vika siinä, kun olen esim. VoWifiä käyttänyt, ja laatu oikeasti on parempi.
Käyttäjätaso 2
Olen tässä viime viikkoina myös ihmetellyt puhelun ääntä Elisan liittymien välillä. Ääni kuulostaa oudolta ja pätkii hieman. Pari kertaa on myös käynyt niin että ääni on mennyt niin puuroksi ettei siitä saa mitään selvää. Muiden operaattorien liittymiin soitettaessa tai vastatessa ongelmaa ei ole. Tämähän on varsin kumma "parannus" äänen laatuun.
Olen tässä viime viikkoina myös ihmetellyt puhelun ääntä Elisan liittymien välillä. Ääni kuulostaa oudolta ja pätkii hieman. Pari kertaa on myös käynyt niin että ääni on mennyt niin puuroksi ettei siitä saa mitään selvää. Muiden operaattorien liittymiin soitettaessa tai vastatessa ongelmaa ei ole. Tämähän on varsin kumma "parannus" äänen laatuun.

Pakko ottaa kantaa tähän kirjoitukseen, samaa mieltä olen ääni pätkii ja kuulostaa edelleen oudolta..ei ainakaan kuulosta että äänenlaatuun olisi tullut parannusta..!
Sama ongelma toistuu soittaessa ja vastaessa puheluun.( elisan liittymällä) Se kuuluu jo kun soittaa ja puhelin hälyttää niin siihen tulee jo se kaiku ja kohina..

Mut näillä mennään, mitään "vikaa" ei missään ole ja kuulemma ääni on nykyään parempi ja selvempi.. Ei muuten ole!
Liittymää vaihtamalla asia ratkeaa, esim. Dna:lla ei häiriötä ilmene. (Prepaidillä asiaa kokeiltu)

On kuulemma tottumus kysymys tämä uusi parannus äänenlaatuun, minä ainakaan en totu kuulen puhelun aikana taustaäänet selvemmin, kuin itse puhujan äänen joka on puuromaista, robottimaista ja kaikuvaa. :S:(
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Toissapäivänä tuli kuitti vikailmoitukseen, että se on nyt "ratkaistu", ilman kyselyitä toimivuudesta.

Kuitenkin laatu on nyt parempi, vaikkakin vielä kuulostaa omaan korvaan kummalliselta, mutta ei ainakaan pätki ja särinästä ynnämuusta ei ole valitettu. Äänet kuitenkin(etenkin korkeat) kuulemma ylikorostuu edelleen. Esim. puhelun aikana istuin alas ja tuoli narahti niin vastapuoli luuli, että linja alkoi taas temppuilemaan.

No olkoon. Tämä on nyt "ratkaistu" riittävästi omalta osaltani. Kertoo ehkä jotain suhtautumisesta ongelmaan kun sanotaan ominaisuudeksi ja vikailmoitus kuitataan ilman toimivuus varmistusta.
Terve!
HD-Voicen ominaisuudeksi kerrottiin minunkin puhelimen äänenlaatua...
Sama "ominaisuus" ilmenee minullakin soitettaessa Elisan liittymiin, muttei muihin...!?
Surullista, sillä ennen tämän "ominaisuuden" ilmestymistä Elisa/Saunalahden liittymät ovat toimineet moitteetta, ainakin minun käytössäni jo vuosia!
Jos ei tämä "Ominaisuus" pian parane, niin ei kai se auta kuin vaihtaa leiriä esim. Dna:n suuntaan!😐

Osallistu keskusteluun