Vastattu

Samsung Galaxy S7 Edge näyttövaurio?

  • 12 heinäkuu 2017
  • 4 kommenttia
  • 2056 katselukerrat

Mulla on ollut tämä puhelin noin vuoden ja nyt on alkanut satunnaisesti näyttöön tulemaan violettia sumua tai vihreitä viivoja. Näyttölasi on ehjä, eikä puhelin ole saanut iskuja. Onko tämä sellainen asia minkä vakuutus voisi korvata? Vaurio ei haittaa puhelimen käyttöä, mutta vääristää värejä mikä on ikävää.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 12 heinäkuu 2017, 14:31

Riippuu vakuutuksesta.. Vai tarkoititko sittenkin tuotetakuuta?

Jos tarkoitit takuuta, kaikki riippuu vian aiheuttajasta. Vain maahantuojan valtuuttama huolto voi päättää sen, kuuluuko puhelimessa oleva vika takuun piiriin vai ei. Heidän pitää tietenkin ensin tarkistaa puhelin ja etsiä vian aiheuttaja.

Viat, jotka ovat aiheutuneet vääränlaisesta ja/tai huolimattomasta käytöstä, eivät kuulu koskaan takuun piiriin. Eli esimerkiksi kosteudesta, pudotuksesta, kolhusta, puristuksesta jne. aiheutuvat viat ei ole takuun piiriin kuuluvia vikoja. Näytön paneeli voi vaurioitua edellä mainituista syistä, vaikka lasi säilyisikin ehjänä.

Jos vika ei kuulu takuuseen, saat huollolta kustannusarvion korjauskustannuksista. Mikäli päätät korjauttaa takuun ulkopuolisen vian, maksat korjauskustannukset sekä mahdolliset rahtikulut. Jos päätät hylätä kustannusarvion, joudut kuitenkin maksamaan tarkistuksesta aiheutuneet kulut ja mahdolliset rahtikustannukset, jotka ovat yhteensä muutamia kymppejä.

Työn puolesta noita älyluureja joutunut huollattamaan lukuisia yksilöitä eri valmistajilta. Ainoastaan yhdessä puhelimessa viallinen näyttö on mennyt takuun piiriin. Tässä luurissa näyttö oli viallinen jo heti sinetöidystä paketista otettaessa, eli luuri oli lähtenyt jo tehtaalta viallisena. Yhdenkään asiakkaalla käytössä olleen puhelimen näyttövika ei ole mennyt takuuseen.
Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Riippuu vakuutuksesta.. Vai tarkoititko sittenkin tuotetakuuta?

Jos tarkoitit takuuta, kaikki riippuu vian aiheuttajasta. Vain maahantuojan valtuuttama huolto voi päättää sen, kuuluuko puhelimessa oleva vika takuun piiriin vai ei. Heidän pitää tietenkin ensin tarkistaa puhelin ja etsiä vian aiheuttaja.

Viat, jotka ovat aiheutuneet vääränlaisesta ja/tai huolimattomasta käytöstä, eivät kuulu koskaan takuun piiriin. Eli esimerkiksi kosteudesta, pudotuksesta, kolhusta, puristuksesta jne. aiheutuvat viat ei ole takuun piiriin kuuluvia vikoja. Näytön paneeli voi vaurioitua edellä mainituista syistä, vaikka lasi säilyisikin ehjänä.

Jos vika ei kuulu takuuseen, saat huollolta kustannusarvion korjauskustannuksista. Mikäli päätät korjauttaa takuun ulkopuolisen vian, maksat korjauskustannukset sekä mahdolliset rahtikulut. Jos päätät hylätä kustannusarvion, joudut kuitenkin maksamaan tarkistuksesta aiheutuneet kulut ja mahdolliset rahtikustannukset, jotka ovat yhteensä muutamia kymppejä.

Työn puolesta noita älyluureja joutunut huollattamaan lukuisia yksilöitä eri valmistajilta. Ainoastaan yhdessä puhelimessa viallinen näyttö on mennyt takuun piiriin. Tässä luurissa näyttö oli viallinen jo heti sinetöidystä paketista otettaessa, eli luuri oli lähtenyt jo tehtaalta viallisena. Yhdenkään asiakkaalla käytössä olleen puhelimen näyttövika ei ole mennyt takuuseen.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Heippa Henriikka ja tervetuloa Palstalle!

Dj_God tuossa jo tosi kattavasti sinulle vastailikin. 🙂 Jos haluat toimittaa laitteen huoltoon tarkistettavaksi, voit tehdä sen toimittamalla puhelimen lähimpään Elisan myymälään. Voit toki myös itse lähettää puhelimen huoltoon takuukuitin kera. Samsungin laitteet huoltaa Mobylife http://mobylife.com/fi/

Jos olet puhelimen oston yhteydessä tilannut Square Trade -lisäturvan, sen kautta saat myös korvauksen vioille, jotka on omasta vahingosta aiheutuneet.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Riippuu vakuutuksesta.. Vai tarkoititko sittenkin tuotetakuuta?

Jos tarkoitit takuuta, kaikki riippuu vian aiheuttajasta. Vain maahantuojan valtuuttama huolto voi päättää sen, kuuluuko puhelimessa oleva vika takuun piiriin vai ei. Heidän pitää tietenkin ensin tarkistaa puhelin ja etsiä vian aiheuttaja.

Viat, jotka ovat aiheutuneet vääränlaisesta ja/tai huolimattomasta käytöstä, eivät kuulu koskaan takuun piiriin. Eli esimerkiksi kosteudesta, pudotuksesta, kolhusta, puristuksesta jne. aiheutuvat viat ei ole takuun piiriin kuuluvia vikoja. Näytön paneeli voi vaurioitua edellä mainituista syistä, vaikka lasi säilyisikin ehjänä.

Jos vika ei kuulu takuuseen, saat huollolta kustannusarvion korjauskustannuksista. Mikäli päätät korjauttaa takuun ulkopuolisen vian, maksat korjauskustannukset sekä mahdolliset rahtikulut. Jos päätät hylätä kustannusarvion, joudut kuitenkin maksamaan tarkistuksesta aiheutuneet kulut ja mahdolliset rahtikustannukset, jotka ovat yhteensä muutamia kymppejä.

Työn puolesta noita älyluureja joutunut huollattamaan lukuisia yksilöitä eri valmistajilta. Ainoastaan yhdessä puhelimessa viallinen näyttö on mennyt takuun piiriin. Tässä luurissa näyttö oli viallinen jo heti sinetöidystä paketista otettaessa, eli luuri oli lähtenyt jo tehtaalta viallisena. Yhdenkään asiakkaalla käytössä olleen puhelimen näyttövika ei ole mennyt takuuseen.
välillä tulee Dj_God mieleen oikeesti kenen puolella olet asioissa jos tuote on takuunalanen niin nätttötaakka vääärästä käsittelystä on valmistajalla/huollolla niin kuin ymmärsin viestistäsi kyllä
S7 edge on vesitiivis puhelin eli jos vesi on menny sisään vaikka onkin käsitelly puhelinta oikein niin korjaus menee takuuseen
Yleensäkin takuun ollessa voimassa näyttötaakka huollolla takuun jälkeen virhevastuussa asiakkaalla
Suosittelen jos asia ei muuten hoidu niin ainakin keskusteleen kuluttajaneuvojan kanssa eikä luovuttaan heti
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Riippuu vakuutuksesta.. Vai tarkoititko sittenkin tuotetakuuta?

Jos tarkoitit takuuta, kaikki riippuu vian aiheuttajasta. Vain maahantuojan valtuuttama huolto voi päättää sen, kuuluuko puhelimessa oleva vika takuun piiriin vai ei. Heidän pitää tietenkin ensin tarkistaa puhelin ja etsiä vian aiheuttaja.

Viat, jotka ovat aiheutuneet vääränlaisesta ja/tai huolimattomasta käytöstä, eivät kuulu koskaan takuun piiriin. Eli esimerkiksi kosteudesta, pudotuksesta, kolhusta, puristuksesta jne. aiheutuvat viat ei ole takuun piiriin kuuluvia vikoja. Näytön paneeli voi vaurioitua edellä mainituista syistä, vaikka lasi säilyisikin ehjänä.

Jos vika ei kuulu takuuseen, saat huollolta kustannusarvion korjauskustannuksista. Mikäli päätät korjauttaa takuun ulkopuolisen vian, maksat korjauskustannukset sekä mahdolliset rahtikulut. Jos päätät hylätä kustannusarvion, joudut kuitenkin maksamaan tarkistuksesta aiheutuneet kulut ja mahdolliset rahtikustannukset, jotka ovat yhteensä muutamia kymppejä.

Työn puolesta noita älyluureja joutunut huollattamaan lukuisia yksilöitä eri valmistajilta. Ainoastaan yhdessä puhelimessa viallinen näyttö on mennyt takuun piiriin. Tässä luurissa näyttö oli viallinen jo heti sinetöidystä paketista otettaessa, eli luuri oli lähtenyt jo tehtaalta viallisena. Yhdenkään asiakkaalla käytössä olleen puhelimen näyttövika ei ole mennyt takuuseen.
välillä tulee Dj_God mieleen oikeesti kenen puolella olet asioissa jos tuote on takuunalanen niin nätttötaakka vääärästä käsittelystä on valmistajalla/huollolla niin kuin ymmärsin viestistäsi kyllä
S7 edge on vesitiivis puhelin eli jos vesi on menny sisään vaikka onkin käsitelly puhelinta oikein niin korjaus menee takuuseen
Yleensäkin takuun ollessa voimassa näyttötaakka huollolla takuun jälkeen virhevastuussa asiakkaalla
Suosittelen jos asia ei muuten hoidu niin ainakin keskusteleen kuluttajaneuvojan kanssa eikä luovuttaan heti


Työn puolesta hoitanut vuosituhannen taitteesta lähtien erilaisia kuluttaja-asiakkaiden tuotereklamaatioita, joihin sisältyy myös puhelimien huollattaminen valtuutetussa huollossa. Tuo kommentti pohjautui täysin omiin kokemuksiini näiden 17 vuoden varrelta. Minä en kuitenkaan työskentele huollossa, joten en voi sanoa, onko vika takuuseen kuuluva vai ei. Haluan kuitenkin tuoda em. seikat esille, jottei tule täysin yllätyksenä.

Täällä kurjoitellessa pyrin kuitenkin olemaan ns. puolueeton. En pidä sen enempää Elisan puolia kuin muiden kanssa-asiakkaiden puolia, vaikka välillä siltä saattaisikin kuulostaa.

Osallistu keskusteluun