Kysymys

Samsung Galaxy SII ja yhteyshäiriöt Saunalahti/Elisa


SGSII jatkaa SGS:n mukaista tietä eli androidien ja Saunalahden välillä on vikaa, jolloin satunnaisesti vastaanotettavat puhelut eivät tule perille. Puhelut hälyttävät soittajalle, mutta vastaanottajan puhelin ei sano mitään. Vastaavasti mikäli "ei verkossa" soitonsiirto on päällä, niin puhelu siirtyy. Vikaa ilmenee enimmäkseen Elisan ja Saunalahden liittymillä. Vika on paikasta ja ajasta riippumaton. Tyypillisesti vian jälkeen toinen puhelu voi tulla läpi. Vaikka puhelin olisi tukiaseman vieressä, niin vika voi ilmetä, joten huonosta kentästä ei ole kysymys. Kyse ei ole myöskään yksilöllisistä vioista vaan kyse on järjestelmällisestä viasta.

Osa asiakkaistahan ei vikaa tiedosta, jos soitonsiirtoja ei ole päällä. Täten he eivät saa vaan koskaan tietää, että joku on soittanut! Jos soitonsiirto on päällä vastaajaan, saadaan edes vastaajaan merkintä soittoyrityksestä.

Vika on siis olemassa eikä sen korjaamisen eteen ole Saunalahti/Elisa hirveästi vielä panostanut.
Täällä etkoja ja jatkoja http://palsta.saunalahti.fi/index.php/topic,17191.0.html

Kaippa 600e hintaisella älypuhelimella on tarkoitus vielä saada vastaanotettua puheluita?

Mikäli vikaa ilmenee, ilmoittakaa yllä olevaan ketjuun ja tehkää vikailmoitus vikapäivystykseen 0942430730

(Ja tuttuun tapaan Saunalahden henkilökuntahan ei vaikeista asioista keskustele, etenkään palstalla. Olisiko aika tehdä poikkeus tapoihin?)

516 kommenttia

Miten Saunalahti tutkinta etenee tämän vian osalta?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Emt, onko se tästä, mutta välillä kun joku soittaa, minä kuulen hänet, muttei hän minua... Siinä onkin sitten ikuisuusriita onko vika Saunalahden vai Soneran päässä vai onko jommankumman puhelin täyttä sutta ja sekundaa. 😃
mun omnia hd:llä ainakin joskus teki sitä nyt viime aikoina ennen luurin vaihtumista että kun soitti niin vastapuoli ei kuullut mitään. ei vaikka monta kertaa soitti uudestaan. nyt ei sgs2:lla vielä ole niin paljon käyttöä tullut että ois tullut vastaan moista.
HALOO ASPAN VÄKI joko uskallatte kommentoida tätä jo melko laajaa vikaa?

Vanha "vikainen" SGS meni veljelle ja hänellä on Sonera. Ei ole tätä vikaa esiintynyt, joten viimeistään tuo poistaa omallakin kohdalla puhelinten yksilöllisen vian pois.
Käyttäjätaso 1
Itsellänikin on ollut tuota vikaa tuoreessa SGS2:ssa. Puhelimella ei voi toisinaan vastaanottaa ja lähettää puheluita eikä tekstiviestejä. Erikoista on, että vaikka puhelimen laittaa kiinni, siihen voi silti soittaa ja soittajalle kuuluu "tuut...tuut"-hälytysääni eli ilmeisesti verkko luulee että puhelin on vielä päällä ja soi. Vika näyttää korjaantuvan käynnistämällä puhelin uudelleen. Hyvin kiusallinen vika koska ei pääse näkemään mitä puheluja on menettänyt. Luin aiemmin tänä vuonna että joillain oli samanlaista vikaa ZTE Bladessa. Itselläni oli valkoinen uudemman erän Blade tässä samassa liittymässä ja siinä ei sitä vikaa ollut. Että onkohan nyt vika puhelimessa vai verkossa? Jos se on verkossa niin se pakottaa minut vaihtamaan toiseen operaattoriin, olkoonkin että Elisalla on kattavin verkko. Puhelujen menetys ilman ilmoitusta ei vain käy päinsä.
Mukava ja todella ikävä huomata etten ole yksin tämän ongelman kanssa. Harmiteltavaa on myös se, ettei Saunalahdelta ole kukaan vastannut tähän ketjuun millään tavalla. Itse olen valmis vaihtamaan operaattoria tarvittaessa, mikäli ongelmaan ei tule muutosta tai vastauksia tähän ketjuun. Samalla toki vaihtuu koko perheen liittymät, eli en tiedä miten suurelta menetykseltä se Sauniksella kuulostaa..
Emännällä nyt ekaa viikkoa sgs2 käytössä ja puhelut katkeilee jatkuvasti. Muuta oireita ei vielä ilmennyt. Onkos tälläistä vikaa muilla?
Mulla kanssa sama ongelma toistuu päivittäin Puhelut, sekä datayhteys katkeilee vähän väliä.
Todella ärsyttävää
Galaxy S2:n ongelmat kuulostavat todella huolestuttavilta ja Saunalahtikaan ei ole asiaa mitenkään kommentoinut.
Ongelmia on mallista riippumatta. Joillain vanhoilla noksuilla voi toimia tai jos käyttää 2G niin toimii.
Elisan verkko ilmeisesti natisee liitoksissaan.
No niin, ongelmat alkoivat heti kun vaihdoin HTC Desiren Samsung Galaxy S II puhelimeen. Ensin eivät puhelut lähteneet eikä puhelimeen voinut soittaa. Seuraavaksi alkoi datayhteys pätkiä ja nyt lauantai-iltana datayhteys katkesi kokonaan. Vaihdoin Saunlahden sim-korttini vanhaan HTC Desireen ja siinä data toimi normaalisti. Seuraavaksi otin työpuhelimesta Elisan liittymän ja laitoin sen Samsungiin -> data toimi loistavasti. Eli, Saunalahden liittymä toimii Desiressä, mutta ei Samsungissa ja Elisan liittymä toimii täydellisesti Samsungissa. Tässä ei taida olla muuta vaihtoehtoa, kun vaihtaa operaattoria, sillä mitä tekee puhelimella missä ei data toimi ja puhelut jää lähtemättä / tulematta. Harmi sinällään, sillä Saunalahden suhteen ei ole ollut pahaa sanottavaa ennen tätä toimimattomuutta.
Soitin asian tiimoilta vikanumeroon. Informaatio oli, että puhelimessani on vikaa. Puhelimeni on kuulemma hukannut Saunalahden verkkotiedot. Silti Elisan liittymä toimi ilman mitään uusien asetusviestien vastaanottamista / hyväksymistä. Sain uudet asetusviestit ja homma alkoi taas pelittää.

Soitin asian tiimoilta vikanumeroon. Informaatio oli, että puhelimessani on vikaa. Puhelimeni on kuulemma hukannut Saunalahden verkkotiedot. Silti Elisan liittymä toimi ilman mitään uusien asetusviestien vastaanottamista / hyväksymistä. Sain uudet asetusviestit ja homma alkoi taas pelittää.


Kerro meille, miten luurisi jatkossa pelittää.

Tuntuu oudolta, ettei Saunalahti ole mitenkään kommentoinut asiaa!
Minulle on ilmeisesti sattunut aika erikoiset luurit, sillä sgs:n ja sgs2:n omistaneena minulla ei ole ollut mitään ongelmia saunalahden tarjoamien yhteyksien kanssa. Niin data kuin puhelut ovat toimineet moitteetta, mitä nyt datayhteyksien nopeus on meillä kotona ala-arvoisen hidas (jossan taajaman ulkopuolella ymmärrän kyllä että datayhteys tippuu edgeksi, mutta että Vantaalla).

No, eipä minulla ole kyllä ollut GPS-ongelmiakaan sgs2:n kanssa. Alkuperäisellä galaxy s:llä niitä kyllä oli.
Itse laitoin joku aika sitten Oma Saunalahden kautta kysymystä matkaan. 3 päivää meni kunnes vastaus tuli, eikä siinäkään sanottu muuta kuin että kyseisellä asiakaspalvelijalla on samaa ongelmaa omassa S:ään (ei siis SII:ssa). Myöskään mitään vastausta viesti ei sisältänyt kysymykseeni, mitä Saunalahti meinaa tehdä ongelmalle. DNA alkaa kuulostaa pikkuhiljaa paremmalta vaihtoehdolta, ainakin puhelut tulee perille vaikka liittymistä pari euroa enemmän joutuu maksamaankin.
Itsellä on toiminut nyt SGS kolme viikkoa ilman murheita.

Mitä on tehty:

-Uusi sim-kortti
-Manuaalinen operaattorin valinta
-Vikapäivystys korjasi jonkun fyysisen kerroksen

-Puhelimessa ei muutoksia
-Vanha "rikkinäinen" SGS toimii veljellä moitteetta
Vaihdoin sitten Galaxy S II puhelimeeni Soneran kortin sunnuntaina. Sunnuntai meni loistavasti. Onnea ja autuutta kesti maanantaihin asti. Työmatkalla bussissa puhelin hävitti koko Soneran. Asetukset oli kyllä kuten piti, mutta puhelin putosi verkosta. Uudelleen käynnistäminen auttoi asiaan. Seuraava askel oli, että soitin liikkeeseen josta ostin puhelimen ja kerroin murheeni. Sain pyynnön mennä käymään paikanpäällä. Illalla hurautin entiseen perttiin ja sain sieltä ongelmat kerrottuani uuden puhelimen. Nyt jatketaan elämää toisen yksilön kanssa. Toivon mukaan tämä toimisi kuten pitääkin. Nyt puhelimessa on Saunalahden liittymä.
No pääsin juuri kehumasta, että kolme viikkoa on toiminut. Tänään taas ei saada yhteyttä ekalla soitolla. Toinen tulee läpi...
Ei toimi uusikaan puhelin. Maanantaina otin uuden puhelimen käyttöön ja nyt keskiviikkoaamuna puhelimessa ei liikkunut data, sillä ei voinut soittaa eikä siihen voinut soittaa. Täppä oli operaattoriasetusten kohdalla kuten piti. Vaihdoin puhelimen 2G-tilaan, niin johan se heräsi taas eloon. Sen jälkeen takaisin 3G-tilaan ja nyt toimi. Käytössä siis Saunalahden liittymä.
Auttaisko joukkokanne tai vastaava Saunalahtea vastaamaan mikä mättää? On jo moneen kertaa todettu, että viat jatkuvat samoilla henkilöillä vaikka puhelin vaihdetaan uuteen.

Itsellä nyt on toiminut vaihteeksi pari päivää, mutta tunnen muiden ketutuksen, kun vastaajasta tulee viesti tai muuten tietää, että on tavoittamaton.

Täällä voitaisiin asiallisesti keskutella viasta, mutta Saunalahti osapuolta ei näy/kuulu, joten ennen pitkään homma lähtee lapasesta.
Omalta kohdaltani Saunalahti & Samsung kombinaatio on nyt kuopattu. Kävin tänään vaihtamassa puhelimen toisenmerkkiseen ja operaattorin toiseen. Ei ole hirveästi haluja jumpata toimii/ei toimi/toimii/ei toimi systeemien kanssa. Onneksi on vaihtoehtoja, toivottavasti nyt on jälleen yhtä toimiva paketti mitä ennen tätä S&S jumppaa.
Itselläni oli Galaxy S vuoden ajan Saunalahden liittymän ja megasen mobiililaajakaistan kera, ei kertaakaan ongelmia.
Nykyään on Galaxy S II ja samat liittymät kuin ennen ja edelleen toimii moitteetta, yhteysongelmia ei yksinkertasesti ilmene.

Olen pikkutarkka muutenkin niin tietokoneiden ja älypuhelimien kanssa, että jokainen asetus ja päivitys on oltava tip top -ajantasalla, jotta laitteistot toimii ja tuntuuhan nuo toimivan.

En voi moittia mitään, kun homma on pelittäny paremmin ku erinomaisesti.

En osaa sanoa mistä monen muun ongelma sitten johtunee...

Itselläni oli Galaxy S vuoden ajan Saunalahden liittymän ja megasen mobiililaajakaistan kera, ei kertaakaan ongelmia.
Nykyään on Galaxy S II ja samat liittymät kuin ennen ja edelleen toimii moitteetta, yhteysongelmia ei yksinkertasesti ilmene.

Olen pikkutarkka muutenkin niin tietokoneiden ja älypuhelimien kanssa, että jokainen asetus ja päivitys on oltava tip top -ajantasalla, jotta laitteistot toimii ja tuntuuhan nuo toimivan.

En voi moittia mitään, kun homma on pelittäny paremmin ku erinomaisesti.

En osaa sanoa mistä monen muun ongelma sitten johtunee...


Tuskin nämä yhteysongelmat johtuvat käyttäjistä, koska niitä tuntuu olevan niin monella. 😞

Tuskin nämä yhteysongelmat johtuvat käyttäjistä, koska niitä tuntuu olevan niin monella. :(


Mutta koska niitä ei ole kaikilla, niin olisikohan se jotenkin alueellista? Itse liikun etupäässä pk-seudulla.
No niin, piti ihan rekisteröityä ja kantaa oma korsi kekoon.

Tässä nyt vasta viikon tuollaisen SGS II:n käyttäjänä olleena voin myös todeta tuon harmillisen vian . Käynyt jo kolme kertaa näin, eli yritän soittaa, näytössä näkyy että soitetaan, mutta ei pihaustakaan kuulu. Myöskään minua ei kuulemma olla tavoitettu ? Mistä ihmeestä tiedän, milloin puhelin on tuossa jamassa, että se ei vastaanota puheluita ? Ei sitä vissiin puhelimesta päälle päin näy, että nyt en sitten ota puheluita vastaan , heh.

Vika siis korjaantuu kyllä, kun katkaisee puhelimesta virrat ja käynnistää uudelleen.

Ei tätä oikein hyvällä katso, kun puhelinta kuitenkin päivittäin tarvitsee. Ja tämä ongelma tapaus sijaitsee Riihimäen suunnalla.

Osallistu keskusteluun