Kysymys

Samsung Galaxy SII ja yhteyshäiriöt Saunalahti/Elisa



Näytä ensimmäinen kirjoitus

516 kommenttia

Onkos tuon puhelun katkeamisen eteen mitään muuta tehtävissä kuin luuri huoltoon? Itselläni on tehnyt nyt viimeiset kaksi päivää sitä, että hälyttää 2 kertaa ja puhelu katkeaa. On muuten harvinaisen ärsyttävä vika 😞
Ainahan näittä data liittymissä on ollut ongelmia. Duunin puolesta on ollut pakko käyttää, mutta ura alkoi jo duuniin puolesta saadulla 3G mokkulallaElisa vodaphone , josta on ollut vähintää yhtä paljhon riesaa, kuin hyötyäkin.

No, hetken aikaa galaxyn kanssa meni ongelmitta ehkä viikon verran, mutta sitten yhteydet on pätkinyt ihan riittävästi.

VIime viikolla sain dual sim'in, ja tänään koko duunipäivän aika samsung ei saanut yhteyttä, kun buutit ei auttanut, niin vaihdoin SIM toisin päin. No, sen jälkeen Nokia e52 data ei toiminut, puhelut kylläkin. Joo yhteysasetukset tilattiin ja asennetiin.

Soittoasiakaspalveluu - hae  uusi SIM Elisa shoptista...????? Cellon shoppi repassam, Itiksessä Yli 30 minuutin jono.  SIM jäi sinne. pääsin kotiin - Ei toimi data. Vaihdoin SIM'it ja toimii taas kummassakin.

Yritä tässä nyt sitten käydä osakekauppaa näiden palveluiden varassa. 

No mut hei, maksumuistutukset kyllä toimii Elisalla. Kaikki muut liittymät olen jo vaihtanut toiselle operaattorille.
Jaahas, WLAN olikin päällä. Eli eiun uutta SIM tilaamaan.
Jep jep. Kuukausi takana ja vieläkin sama jatkuu, voi ***** oikeasti! Käyty kerran kivijalkaliikkeessä, asia hoidettu johtui vastaajasta, kytketty pois. Toimi 2 päivää alkoi uudelleen ja sen jälkeen olenkin soitellut jo neljä kertaa vikapalveluihin ja yhdistelty asiantuntijoille eikä tunnu ongelma lähtevän. Uskomatonta touhua! Oma saunalahti palvelustakaan ei paljoa ole apua, kun sieltä joka kerta kehoitetaan soittamaan vikanumeroihin.
Puhelimeen tösähti päivitys IML74K, XWLPD saas nähä mitä tekee.

Kokoa oli n. 23M.
Itse Samsung galaxy s2 käyttäjänä minulla alussa ei ollut roaming päällä puhelimessa ja saunalahden liittymällä pitää olla roaming päällä toimiakseen Elisan verkossa. Toinen mikä auttoi 3G yhteyksissä oli vaihtaa hspa+ tila vain hspa tilaan jolloin 3G lopetti verkkotilojen välillä hyppimisen ja tämän seurauksena yhteysnopeudet pysyvät suth siedettävänä ja yhteys ei kuole koko ajan. MMI koodi 3G tilan vaihtamiseen Androidissa on: +#301279# valitse (2) change hspa revision ja sieltä vaihtoehto 2. Samalla tavalla voit vaihtaa ei 3G:tä, 3G (hspa) tai 3.5G (hspa+/hsupa) välillä.

Itselläni kotona 3G kuuluvuus on 0-1palkin tasoa neljästä ja vieressä on halpis nokia 3G:ssä täysillä palkeilla. 600euron puhelimella on huonommat kuuluvuudet kuin 60euron puhelimella..
+#301279# antaa ilmoituksen "Yhteysongelma tai virheellinen MMI-koodi".

Mä olen tässä nyt vuoden verran taistellut puhelimen kanssa joka on täysin käyttökelvoton läpipaska susi. Yhteysongelmia jatkuvasti (varsinkin liikenteessä data ei pysy hetkeäkään päällä ja puhelinta joutuu jatkuvasti käynnistelemään), mitkään play-kaupan sovellukset eivät ole (taas) enää uusimman päivityksen jälkeen suostuneet päivittymään, vaikka ensimmäisen gingerbread-päivityksen jälkeen sainkin ne latautumaan... Mitähän helvettiä tässä nyt tekisi? Olen tasan vuoden verran maksanut nyt kuukausimaksua 2 vuoden kytkyllä puhelimesta JOKA EI OLE TOIMINUT PÄIVÄÄKÄÄN. Puhelin katoaa verkosta eikä siihen saada yhteyksiä, datayhteyksistä ei voi puhua edes läppänä minään konkreettisena ominaisuutena, ohjelmat eivät suostu päivittymään ei 3G:n eikä WIFI:n kautta...

Heitän tässä nyt ihan hassun kysymyksen ilmoille: Mistä ***** minä maksan, ja olen jo vuoden maksanut? Tämä puhelin on täysin käyttökelvoton *****.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Minulla meni luottamus Samsungin älypuhelimiin jo siinä vaiheessa, kun soitin Soneran asiakaspalveluun ongelmaa selvittämään, minä kuulin asiakaspalvelun, muttei asiakaspalvelu minua. Vasta toisella yritelmällä kun asiakaspalvelu soitti minulle takaisin kaikki toimi hyvin. Elisan verkkoa käyttämään kun siirryin, niin oli myös vastaavanlaista ongelmaa.

Ongelma ei siis ole Elisassa, vaan ihan luurissa itsessään. Lumian kanssa ei ole (onneksi) ollut samoja ongelmia. Hyvä niin.
Käyttäjätaso 1
Itsellänikin akku kuluu tätänykyä kyllä todella nopeasti, rutiininomaisesti puhelin täytyykin kutakuinkin aina kuin mahdollista laittaa latautumaan ja yleensä mukana kulkee lisäksi Duracellin "mobiili"laturi. Tietysti oman osansa huonoon akunkestoon vaikuttanee myös se, että onhan tuo akku jo kohta vuoden ikäinenkin ja melko runsaalla käytöllä ollut - kyllä vuodessakin varmaan jo akun ominaisuudet huononee jonkin verran... mutta kyllä varmaan noilla päivityksilläkin on ollut osuutta asiaan.

Päivitykset olen aina ajanut vain suoraan "päälle", en ole mitään resettejä tehnyt.

Viime aikoina on mullakin lisäksi tullut tuota ärsyttävää ohjelmien päivitysten latautumisen epäonnistumista. Uudelleenkäynnistys usein auttaa. Sen sijaan viestien lähtemättömyysongelmaa ei enää esiinny niin usein kuin ennen.

Puheluiden läpitulemattomuutta en ole koskaan tämän puhelimen kanssa kokenut.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ostin tässä pari viikkoa sitten keskustelun aiheena olevan puhelimen ja nyt vasta huomasin tämän keskustelun. En koko keskustelua viitsi lukea. Minulla on android 4.0.3 ja ei tässä ainakaan ole verkon tai yhteyksien suhteen mitään vikaa. Data ja puhe kulkee ihan niinkuin pitääkin. Ihmetyttää siis tässä kirjoitetut ongelmat. Vai onko sitten niin, että ongelma on korjaantunut tähän androidin versioon mennessä?

Ilmeisesti tässä syksympänä on tulossa päivitys androiid 4.0.4, joka korjaa ongelman virran kulumisesta. Tässä androidin versiossa ei ilmeisesti mene virransäästötila tms päälle siten, kuin sen pitäisi.
Käyttäjätaso 1
Tuohon akun kulumishommaan liittyen latasin nyt vasta hiljattain Juice Defenderin ja se kyllä tuntuis ihan ilmaisversionakin auttavan asiaa aika paljon.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Soppis kirjoitti
:Mitähän helvettiä tässä nyt tekisi? Olen tasan vuoden verran maksanut nyt kuukausimaksua 2 vuoden kytkyllä puhelimesta JOKA EI OLE TOIMINUT PÄIVÄÄKÄÄN.
Sinulla on ilmeisesti koko ajan ollut ihan sama puhelin, koska vika on ilmennyt (ainakin lähes) joka päivä. Et siis ole käyttänyt puhelinta takuuhuollossa? Jos puhelin ei kolmannen huoltokerran jälkeen toimi kunnolla, alkaa olla hyvä syy vaatia laitteen vaihtoa. Näin varsinkin, jos sama vika toistuu.

Kannattaa muistaa, että neuvotteluissa maltti on valttia. Ei siis kannata mennä ja sanoa isoon ääneen, että uusi puhelin ja heti paikalla. 😉 Ensisijaisesti huolto kuitenkin tekee päätöksen laitteen vaihtamisesta, ei siis laitteen myyjä.
Minulla on ollut galaxy S2 kohta vuoden. Aikaisemmin oli soenran liittymä, jonka kanssa ei ollut koskaan mitään verkko-ongelmia.Nyt on pari viikkoa ollut sauniksen liittymä ja usemman kerran olen tippunut pois verkosta, puhelut yksisuuntaisia yms. Tyttärellä alkoi samntyyppiset ongelmat sen jälkeen kun hänen puhelimensa vaihtui nokiasta samppaan (galaxy pocket). Hänelle ei pysty aina soittamaan, eikä puhelimella voi soittaa. Tulee ilmoitus "ei rekisteröity". Toistaiseksi viasta on päästy käynnistämällä puhelin uudestaan.

Näistä merkeistä vedin johtopäätöksen, että samppa ja saunis eivät ole yhteensopivia. Vielä kun saunalahden vähennyslaskukone suositteli oman liittymäni tietojen perusteella soneran sopiva näppärää, niin ajattelin noudattaa ohjeistusta ja vaihdan operaattoria. Samalla siirtyy muksujen liittymät Telia/Sonera-sonera leiriin mahdollisten synergiaetujen maksimoimiseksi.   
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Kannattaa lakata ostamasta Samsungin hömppäluureja, sillä ratkeaa ongelma kuin ongelma. Eihän Samsung puhelimia valmistaa osaa... Moto toimii Elisan verkossa kuin rasvattu ja on Android.
Samsung Galaxy S II ja Saunalahden Norppa+. Tippuu useita kertoja päivässä verkosta, puhelut menee vastaajaan yms.
Viikko ollut SGS2 käytössä ja olen sinä aikana ikääntynyt ainakin pari vuosikymmentä. Edellisenä puhelimena oli ZTE Blade ja vaikka data ei aina kovaa kulkenut niin se ainakin kulki jotain vauhtia. Galaxylla datan kulkeminen tyssää täysin usean kerran päivässä ja ainoa ratkaisu on käynnistää laite uudestaan jolloin data rupeaa taas toimimaan. Tässä vähän toivoton olo kun ei teidä onko vika puhelimessa vai liittymässä vai missä.

Osallistu keskusteluun