Kysymys

Samsung Galaxy Xcover GT-S5690 putoaa verkosta

  • 15 helmikuu 2012
  • 14 kommenttia
  • 17326 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 4 kommenttia
Yhteys verkkoon katoaa. Puhelimeen ei voi soittaa eikä puhelimella voi soittaa. Alkaa pelaamaan vasta kun sammuttaa virran ja laittaa uudelleen päälle. Luultavasti? kun verkkokatoaa niin yhteys sammuu eikä lähde itsestään enää päälle. 2 kk vanha puhelin, saunalahden liittymällä.
Päivitää puhelin? Vaihtaa Sim? vai laittaa puhelin huoltoon? Mikä avuksi.

14 kommenttia

Väittäisin että tuo on ihan normaalia nykyään Elisan verkossa. Monia topiceja tuosta samasta aiheesta.
En huomannut muita avauksia kun laitoin haun puhelimen mallilla. Mutta jonkun verran löytyy muillakin esim DNA valituksia. Onko ne Elisan verkon kautta kulkevia. Minulla tuntuu että häiriötä esiintyy kotona eli olisko tuo EDGE verkko mikä täällä on syyllinen?
Mulla ilmenee samanlaisia ongelmia jatkuvasti.. Galaxy Xcover putoaa verkosta eikä sitä saa mitenkään takaisin jos ei sammuta ja käynnistä puhelinta uudelleen.. Ongelman pitis olla kyl puhelimen päässä koska kokeilin vanhalla Nokia E51 ja nettitikun sim kortilla (molemmat saunalahden) kotona että melkein koko ajan on täydet tolpat.. Samaan aikaan kuljetin toisessa kädennä uudelleen käynnistettyä Xcoveria ja siinä oli yleensä 1 tolppa näkyvissä ja sekin katoili jatkuvasti.. Kokeilin sekä 3G kytkettynä että ilman... Se oli outo havainto että kun oli 3G päällä niin silloin puhelin pysyi hieman paremmin verkossa ku ilman.. Toi Xcover saa lähteä nyt alku viikolla kyllä huoltoon tarkistettavaksi että onko sen antenni kunnossa..
Oma puhelimeni huollossa kolmatta kertaa juuri tuon kaltaisten ongelmien takia. Häviää data ja puhelin verkosta "rajoitettu käyttöoikeus" herjojen kanssa eikä auta muu kuin sammuttaa ja käynnistää uudestaa. Ongelma esiintyy ihan missä sijainnissa tahansa täysin satunnaisesti. Huollosta tullut kaksi kertaa mukana raportti jossa sanotaan että jos vika jatkuu voi se johtua verkosta tai sim kortista. Sim kortti vaihdettu eikä auttanut ja Huawei lainapuhelin toimi samalla kortilla ja liittymällä täysin häiriöttä. Hermo menee. Möivätkö kökön. 🙂 Saunalahden liittymä Minipaketti+

Oma puhelimeni huollossa kolmatta kertaa juuri tuon kaltaisten ongelmien takia. Häviää data ja puhelin verkosta "rajoitettu käyttöoikeus" herjojen kanssa eikä auta muu kuin sammuttaa ja käynnistää uudestaa. Ongelma esiintyy ihan missä sijainnissa tahansa täysin satunnaisesti. Huollosta tullut kaksi kertaa mukana raportti jossa sanotaan että jos vika jatkuu voi se johtua verkosta tai sim kortista. Sim kortti vaihdettu eikä auttanut ja Huawei lainapuhelin toimi samalla kortilla ja liittymällä täysin häiriöttä. Hermo menee. Möivätkö kökön. 🙂 Saunalahden liittymä Minipaketti+


Vaimon X-Cover kanssa tehnyt kerran tuon tempun. Onko nämä Samsungin luurit nykyisin ihan surkeita vai ovatko ostaneet jokun viallisen piirisarjan josta luureja kokoavat. Oma notenni taas boottailee ja on nyt toista kertaa huollossa. Paras vissiin vaihtaa kokonaan merkkiä
Käyttäjätaso 3
Itselläni, kuten sigistä voi huomata, on näitä Samsungeja käytössä ihan molempiin käsiin :)

* Xcover: ei ikinä mitään vikaa, akkukin kestää ihan kunnolla. Ainoa "vika" on usb-liittimen asentaminen niin syvälle, ettei kaikki johdot sovi :)

* Gio: aivan mahtava, joskin hieman hidas laite. Ei valittamista, paitsi akun kesto on jotain abyssmaalista. 2pv ja se on siinä, vaikkei kertaakaan edes pitelisi, aivan uskomattoman p*ska akku.

* Note: Kerran tehnyt tuon "ei mikään näytä vialliselta mutta silti mikään ei toimi" -vian. Vaimon Note tekee tuota lähes päivittäin. Samasta erästä, noin 5min aikaerolla ostettuna. En tajua miksi toinen tekee ja toinen ei.

* Tabeista ei juuri valittamista, kuin päivityksien puute ja orggis Tabin kohdalla alkaa jo ikä painaa uusimpien pelien kanssa.

Xcover on itsellä jokapäiväisessä käytössä "varaluurina" (tai ykkösluurina jos vain Tabi mukana muuten), enkä tosiaan ole törmännyt mihinkään ongelmaan. Nämä Samsungin ongelmat kuulostaa kohta joltain henkimaailman touhuilta, toisilla pelittää ilman mitään ja toisilla ei toimi sitten millään.

Oletteko koittaneet käyttää lentokonetilassa? Alkup. SGS teki tuota n. kerran parissa kuukaudessa ja siihen aina auttoi se, että käytti sen minuutiksi lentokonetilassa ja sitten takaisin. Luulin tosin silloin, että se johtui asentamistani ohjelmista tai jostain, mutta sittemin luin että muillakin on moista tapahtunut.

Mistä olette luurinne ostaneet ja koska?

Itse ostin Elisa Shopitista Porista viime vuoden puolella, oisko ollu jo Joulukuuta.
Elisa Shopitista Jyväskylän foorumista 15.12.11, tuli postissa noin viikko tosta. On kokeiltu lento tila...ei mitään vaikutusta tohon ongelmaan. Saattaa toimia pari päivää ja sit alkaa toi kuvailemani jumppa. Juice Defender jos on päällä on todella nopeasti kuutamolla. Veikkaisin jonkinlaista antenni ongelmaa. On nyt ollut jo kaksi viikkoa kolmannella kierroksella Optimalla. Huoltotilaselvityksessä lukee tällä hetkellä :"Huoltopoikkeama, odottaa tietoja valmistajalta" tai jotain sinne päin. On tainnu mun luuri olla enemmän optiman hallussa kun mun 😠
13.03.2012
Edelleen kolmannella kierroksella Optimalla (jätetty 20.02.2012 Elisa jkl)
Huoltotilaselvityksessä lukee edelleen :"Huoltopoikkeama, odottaa tietoja valmistajalta.

Sähköpostikyselyyn Optima vastasi:"Laitteesta on sen vian luonteesta johtuen tehty hyvityspyyntö valmistajalle. Hyvityspyynnön käsittely kestää noin 2-3 viikkoa. Saatte ilmoituksen hyvityksestä jälleenmyyjältänne."

Ja kun kysyin tarkemmin onko löytynyt jotain vikaa sain vastauksen: "Valitettavasti emme voi antaa tarkempaa selvitystä mahdollisista tyyppivioista. Voitte tiedustella niitä valmistajan asiakastuesta numerosta 030 622 7515."

Vaan eipä ollut tuosta Samsungin astukeen soitosta mitään hyötyä; hoonosti soomea puhuva nuori kolli vaan ilmoitti "ettei han henkilokohtaisesti tieta tata asiaa, mutta vuoten puolessa valissa voi tulla 4.0 paivitus joko ehka auttaa, en tieta"
Että sillä lailla.
Odotellaan nyt sitten vaan.

13.03.2012
Edelleen kolmannella kierroksella Optimalla (jätetty 20.02.2012 Elisa jkl)
Huoltotilaselvityksessä lukee edelleen :"Huoltopoikkeama, odottaa tietoja valmistajalta.

Sähköpostikyselyyn Optima vastasi:"Laitteesta on sen vian luonteesta johtuen tehty hyvityspyyntö valmistajalle. Hyvityspyynnön käsittely kestää noin 2-3 viikkoa. Saatte ilmoituksen hyvityksestä jälleenmyyjältänne."

Ja kun kysyin tarkemmin onko löytynyt jotain vikaa sain vastauksen: "Valitettavasti emme voi antaa tarkempaa selvitystä mahdollisista tyyppivioista. Voitte tiedustella niitä valmistajan asiakastuesta numerosta 030 622 7515."

Vaan eipä ollut tuosta Samsungin astukeen soitosta mitään hyötyä; hoonosti soomea puhuva nuori kolli vaan ilmoitti "ettei han henkilokohtaisesti tieta tata asiaa, mutta vuoten puolessa valissa voi tulla 4.0 paivitus joko ehka auttaa, en tieta"
Että sillä lailla.
Odotellaan nyt sitten vaan.


Joku outo juttu nyt kyllä on Samsungin vaivana ja näyttää olevan X-Cover ja Note mallien kohdalla ainakin riesana
Sain kanssa uuden noten jota nyt muutaman päivän olen testaillut. Vaimon X- cover tippui kerran linjalta ja kun tuli uusi softapäivitys niin se kerran sen jälkeen boottaili omia aikojaan. Toisessa yhteydessä jo aikaisemmin sanoinkin että olisi aika korrektia jos Samsung viimein ottaisi kantaa ja kertoisi jotain asiasta sillä ei näillä eväillä ainakaan uutta Samsungia tee mieli hankkia
Käyttäjätaso 1
Matkapuhelinfoorumissa kyseisen luurin keskutelua

Itse olen siellä samalla nimellä kun täällä.
Jipii!!! Sain Xcoverin huollosta 4 päivän jälkeen.. Oli vaihdettu kokonaan uuteen laitteeseen.. Vanhaa ei kannattanut kuulemma korjata.. No 10min ensi käynnistyksen jälkeen tää uusikin putosi taas verkosta.. MIKÄ NÄITÄ SAMSUNGEJA VAIVAA??? Nyt tää uusikin putoaa jokapäivä useita kertoja verkosta.. Taitaa tää kyl jäädä ekaks ja vikaks Samsung puhelimeks. Puhelimessa on kaikki päivitykset ajan tasalla.
Mulla on kans itellä tuo vika. Kouluun meen aina linja-autolla ja se kiertää monta paikkaa, ennen kuin on koululla. Niinnii puhelin putoaa verkosta yleensä samassa kohtaa.. Puhelimessa lukee vaa että "Matkapuhelinverkko Elisa ei ole käytettävissä" ja "Datayhteys ei ole enää käytettävissä" tai jotai tollasta.. Mielestäni se johtuu siitä, että verkko on niin heikko tai jotai...
...Puhelin pitää käynnistää uudelleen, ennen kuin on ihan "normaali." Mulla se myös auttaa, ku tiedän suunnilleen, missä kohti putoais verkosta, niin laitan puhelimen siinä kohalla lentotilaan, ja vähän ajan päästä laitan pois. Se auttaa ainaki siinä jutussa..
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei. Minulla oli tuo Xcover...

Ja se oli melko *****a laite kaiken kaikkiaan.

Kerran muistan olleeni haja-asutusalueella keskellä ei mitään. Samsungin peruspuhelin täysin 3G-kentin ja tämä laite meni EDGE:lle. Ihan tukarin vieressäkin meni EDGE:lle. Toisinaan puhelut katkeili. Sitten hukkasi verkon tietyksi ajaksi tai ei halunnut siirtää dataa netistä, jolloin suoratoistopalvelu sanoi "No internet connection available".

Menin sitten Giganttiin (ilman verkkoa tietenkin, kun Xcover oli niin *****a) ja ostin sieltä Samsung Galaxy S 2 Plus -puhelimen. Se on toiminut todella hyvin!!!

Parasta tuossa Xcoverissa oli vähäinen ohjelmamuisti (ROM). Asensi jotain omia Samsungin *****oja päivityksiä ja käyttömuisti oli täynnä. Herranjestas. Tuollaisia C-luokan puhelimia ei pitäisi edes valmistaa kuluttajien kiusaksi. No onneksi oli vesi- ja iskukestävä - on kyllä lentänyt monta kertaa järveen tai seinään aina vuorotellen 8)

Muokkaus: Elisan matkapuhelinverkon kanssa ei ole mitään tekemistä, sillä testattu samanlaiseksi roskaksi myös DNA:n matkapuhelinverkossa.

Osallistu keskusteluun