Vastattu

Samsungin offline-tila

  • 21 June 2018
  • 3 kommenttia
  • 24403 katselukerrat

Mulla on samsung galaxy a3. Se on alkanut heittämään netin vähän väliä offline-tilaan, joka lähtee pois vasta kun käynnistää puhelimen uudelleen. Tätä joutuu tekemään välillä useita kertoja peräkkäin. Missähän mahtaa olla vikana?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 22 June 2018, 11:42

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23
Käytätkö sitä nettiä WLAN-yhteydellä vai mobiilidatalla ? Jos katsot puhelimen yläreunan symboleita niin muuttuvatko ne jotenkin eri näköisiksi, kun tuo "offline-tilaan meneminen" tapahtuu ?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Kun puhelin on tuossa offline-tilassa, niin onko asetusten kautta vielä sim-kortti näkyvissä ja pystyykö sitä hallitsemaan kyseistä kautta? Mkäli ei, niin tilanne viittaa paljon samaan kuin taannoin Samsungin tablettiin. Kyseisen ongelman lisäksi akun käyttö oli aivan huikeaa. Kuitenkin laitteella pystyi käyttämään vielä tovin nettiä wlanin kautta. Loppuvaiheessa kuormituksen alla laite käynnisteli itseään. Ongelmana on rikki mennyt piirikortti laitteessa. Mikäli takuuta jäljellä, niin nopeasti vain huolton.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26
Googlettelin tätä ja ongelman aiheuttajia on ilmeisesti ollut useita.

Osalla on auttanut se, että puhelimen asettaa lentotilaan vähintään 10 sekunnin ajaksi ja ottaa tämän jälkeen lentotilan pois käytöstä. Osalla on jokin sovellus aiheuttanut tuota ja sovelluksen poisto on korjannut tämän ongelman.

Olisi toki hyvä tietää, onko tämä ongelma alkanut itsestään vai onko ongelmaa edeltänyt esim. jonkin sovelluksen asentaminen tai asetusten muuttaminen. Ei myöskään haittaisi tieto siitä, liittyykö ongelma nimenomaan mobiilidataan, langattomaan verkkoon vaiko molempiin. Jos puhelinta ei ole yhdistetty langattomaan verkkoon ja puhelimesta häviää mobiiliverkko kokonaan, voi se itsessään aiheuttaa ko. ilmoituksen.

Laitevika ja/tai SIM -korttivika eivät tietenkään ole poissuljettuja vaihtoehtoja. Tämän kuitenkin pystyy testaamaan siten, että vaihtaa SIM -kortin toiseen laitteeseen ja testaa toimivuutta sillä tai vaihtoehtoisesti kokeilee ko. puhelimessa toista SIM -korttia.