Vastattu

Saunalahti Huoleton 4G ja Honor 6 pätkivät puheluita 4G verkossa


  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 6 kommenttia
Onko muille tullut vastaan ongelmaa, että (ainakin) Honor 6 puhelin pätkäisee puhelun jos laite on 4G-verkossa. Tämä tapahtuu n. 70 % puheluista, ei kuitenkaan joka kerta. Toisen osapuolen operaattorilla ei tunnu olevan merkitystä. Soittajalle ja puhelun vastaanottajalle molemmille kuuluu hämmentävää melua, jonka jälkeen puhelu pitää katkaista. 3G-verkon pakotus auttaa aina. Sillä ei ole merkitystä kuka on soittanut kenelle.

Ystävälläni on sama ongelma, saman puhelimen ja liittymän kanssa. Toisen tuttavani sama luuri DNA:n liittymällä ei tätä tee.

Ollaanko ongelman kanssa kaksin, vai onko joku muu kohdannut vastaavaa?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Ammattimies 23 syyskuu 2015, 15:41

Selvittelin tätä: Korjaus tähän ongelmaan on löytynyt. Tarkempaa aikataulua ei vielä tälle ohjelmistopäivitykselle kuitenkaan ole, mahdollisimman nopeasti kuitenkin :)

Tulemme vielä kontaktoimaan teitä kaikkia asian tiimoilta puhelimitse loppuviikon aikana, jotta asia saadaan paremmin selvitettyä :)

Lisätkää kaikki asiakasnumeronne profiiliinne (elisa.to/profiiliasetukset), jotta pystymme teille asian tiimoilta soittamaan :)

Merkitsen tämän nyt ratkaisuksi, jotta tavoittaisi isomman osan teistä :)

Katso alkuperäinen viesti

192 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Lu kirjoitti:
Onko muille tullut vastaan ongelmaa, että (ainakin) Honor 6 puhelin pätkäisee puhelun jos laite on 4G-verkossa. Tämä tapahtuu n. 70 % puheluista, ei kuitenkaan joka kerta. Toisen osapuolen operaattorilla ei tunnu olevan merkitystä. Soittajalle ja puhelun vastaanottajalle molemmille kuuluu hämmentävää melua, jonka jälkeen puhelu pitää katkaista. 3G-verkon pakotus auttaa aina. Sillä ei ole merkitystä kuka on soittanut kenelle.

Ystävälläni on sama ongelma, saman puhelimen ja liittymän kanssa. Toisen tuttavani sama luuri DNA:n liittymällä ei tätä tee.

Ollaanko ongelman kanssa kaksin, vai onko joku muu kohdannut vastaavaa?

Puhelut eivät kulje 4G-verkossa , vaan 3G-verkossa. Vain data kulkee 4G-vekossa (LTE). Puhelun tullessa tai soitettaessa puhelin vaihtaa automaattisesti siksi aikaa 3G-verkkoon ja palaa takaisin 4G-verkkoon puhelun päätyttyä. Luultavasti tuossa verkonvaihdossa on jotakin puhelinkohtaista mätää tai yhteensopivuusongelmaa Elisan verkon kanssa.
Makes sense.

Ainut vain, että verkkovaihdos on ilmesesti jo tapahtunut, kun puhelua pystyy puhumaan tilanteesta riippuen n. 2 - 60 sekuntia ennen outoa meteliä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Ilmeisesti tuota tapahtuu kaikkialla? Melkein kannattaa kokeilla liittymää toisessa laitteessa, jotta voi varmistaa, mihin jää ongelma.
Pitänee lainata kaverilta 4G-puhelinta ja vähän testailla sillä. Tulen tänne raportoimaan löydökset myöhemmin.
Toisella puhelimella tehtävä testaus on vielä tekemättä, mutta nyt myös yhden työkaverini samaa mallia oleva puhelin ja saunalahden 4G-liittymä ovat saaneet samoja oireita. Eli nyt meitä on jo kolme tämän ongelman kanssa.

Teen tuon testauksen toisella luurilla lähiakoina.
Keski-Suomessa Karstulassa sama ongelma Honor 6 kanssa.Jos vaihdan saman SIM-kortin LUMIA 920,yhteys toimii.

Täytynee palata LUMIAAN ja ehkä takaisin DNAn?Vaikka HONOR6 muuten kiva.
"Mukava" kuulla että ongelmaa on muuallakin, ettei olla sen kanssa yksin.

Täälläkin toimii liittymät muilla luureilla. Honoriin on tulossa päivitys kesän aikana, josko se sitten voisi auttaa. Ihmeellistä, että ongelmaa ei esiinny ainakaan DNA:n verkossa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tästä voisin tehdä ihan ilmoituksen eteenpäin, kun kerta ongelmaa on monella. Tarvisin joltain teistä muutaman esimerkkiajankohdan, milloin ongelmaa on ilmennyt (tarkka aika) ja sitten vielä tarkempi kuvaus tuosta. Eli tapahtuuko ainoastaan, jos puhelimeen soittaa, vai toistuuko myös, jos itse soittaa? Nää tiedot on hyvä olla, jotta saadaan tarkemmin tutkittua.

Voi laittaa tähän tai sitten mulle yksityisviestillä 🙂
Alan keräämään talteen noita tietoja ja aikoja tarkemmin ja lähetän ne sinulle kun olen muutaman saanut kasaan.
Tiedot lähetetty yksityisviestillä Ammattimiehelle.
Täällä sama juttu honor 6 puhelimen kanssa. Puhelin oli jo huollossakin ja piirikortti oli vaihdettu mutta nyt puhelu meni taas puuroksi muutaman sekunnin päästä aloituksesta. Kun heti soitan perään niin ongelmaa ei yleensä enää ole.

Kokeilen laittaa pelkästään 3g+2g päälle jos se auttaa ongelmaan.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Honor 6 ollut muutaman viikon käytössä huoleton 4G:llä ja data häviää sekunniksi pariksi tämän tästä, tekee samaa missä tahansa. Lumialla ei ongelmia. 4G aina päällä ja tulee olemaan.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Mulla sama juttu samsungin halppis luurin kanssa. Ottaa kaaliin kun ensin jonotat jonnekkin 30min ja sitten kuuluu ihme "vesiputous" ääni ja puhelu katkeaa!
Käyttäjätaso 4
Kannattaa melkein laittaa esim. Ammattimiehelle yksärillä mahdollisimman tarkkoja esimerkkiaikoja, niin päästään tutkimaan tarkemmin mistä tuo puheluiden katkeilu johtuu 🙂
Terve! Ostettii tuossa 2014 lopulla talvella kaks tämmöstä Honor 6 puhelinta ja toisessa on tämä saunalahti huoleton 4g (100mbit/s) liittymä ja toisessa on Dna:n se nopein 4G liittymä. Niin molemmat puhelimet tehneet alusta asti sitä, että yhteys häviää aika useis ja useammiksi sekunneiks. Noh siihen tuli korjaus sillon kun sai emui 3.0 päivityksen (senki jouduin tekee manuaalisesti nettisivujen kautta, kun puhelimessä oli väärä versio, joka ei löytänyt automaattisesti päivitystä), niin kumminki väheni paljon nuo katkaisut, mutta vieläkin tekee. Ja molemmat on tehny myös sitä, että kun joku soittaa meille päin nii ei mene kauaan kun se tekee just tuota kauheeta mekkalaa.... Ja yleensä se tulee just ku joku soittaa meille päin. Jos nää molemmat ongelmat ei ala ratkeemaan tuon lollipop päivityksen myötä ja mitä muuta tässä ny tarvitswe tehäkkin, niin kyllä se on puhelimen vaihto edessä. Näitä samanlaisia tapauksia taitaa siis olla aika monta.... Kannnattaisiko elisan vaikka ottaa yhteyttä suoraan Huaweihin? Tähän ongelmaamme pitää tulla ratkaisu. Muuten tämä puhelin on kyllä mahtava ominaisuuksiiltaan, mutta nuo kaksi melkein tärkeintä. Ja tosiaan mulle kun joku soittaa niin melkein joka kerta tekee sitä ääntä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Päivitetään nyt tännekin eli mulla alkoi myös katkomaan puheluita Honor+Huoleton 4G. Aiemmin oli vain tuota lyhytaikaista datan häviämistä. Itsellä ollut sisällä uusin emui 3.0 alusta asti.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Sain vikailmoitukseeni vastauksen. Vika on todennäköisesti puhelimen teknisissä ominaisuuksissa ja asia on siirretty laitetestaajille. Elisa suosittelee käyttämään puhelimessa vain 2G/3G-yhteyttä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Tänään taas pari puhelua poikki, pakotettu 3G:lle eli ei liity 4G:en tämä ongelma. 4G huoleton ei sovellu lainkaan tämän puhelimen kanssa? Itse ainakin palautan puhelimen elisashoppiin vai löytyykö tähän joku muu ratkaisu?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • ? tuo on vielä selvityksessä, mutta itse liittymästä tuo ei johdu, vaan vika on ilmeisesti laajemmin operaattori / mallikohtainen, toisin sanoen liittymätyypin vaihto tuskin auttaa :) Kannattaa odotella, että viankorjaus palaa asiaan, niin katsotaan toimiiko. 3G-pätkiminen taas voi johtua muustakin, olitko kotona kun huomasit ongelman?
  • Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +1
    eBin kirjoitti:
    @VilkkuvaMajakka tuo on vielä selvityksessä, mutta itse liittymästä tuo ei johdu, vaan vika on ilmeisesti laajemmin operaattori / mallikohtainen, toisin sanoen liittymätyypin vaihto tuskin auttaa :) Kannattaa odotella, että viankorjaus palaa asiaan, niin katsotaan toimiiko. 3G-pätkiminen taas voi johtua muustakin, olitko kotona kun huomasit ongelman?

    En ollut, Porin puolella meni poikki.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Ok, mikäli ongelma vielä toistuu tietyssä paikassa 3G-verkossakin, tehdään uusi vikailmoitus. Muuten uskoisin että menee verkko-ongelman piikkiin. Olihan tässä kokeiltu SIM-kortin vaihtoa?
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +1
    Ei ole korttia vaihdettu.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +1
    Onko arviota koska tulee väliaikatietoja? Tänäänkin 50% puheluista poikki. Ja ei ole kohdistunut tiettyihin paikkoihin vaan 35km säteellä sinne tänne.
    Käyttäjätaso 4
  • muutamissa tapauksissa on auttanut, että on vaihdettu SIM-kortti toiseen, koska eri SIM-kortti erissä on pieniä eroja mm. kosketuspinnoissa. Suosittelen siis hakemaan uuden SIM-kortin lähimmästä myymälästä tai tilaamaan Oma Elisa -palvelun kautta.
  • Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +1
    henko_nen kirjoitti:
    @VilkkuvaMajakka muutamissa tapauksissa on auttanut, että on vaihdettu SIM-kortti toiseen, koska eri SIM-kortti erissä on pieniä eroja mm. kosketuspinnoissa. Suosittelen siis hakemaan uuden SIM-kortin lähimmästä myymälästä tai tilaamaan Oma Elisa -palvelun kautta.
    Pistäppä tietoihini, että voin hakea tänään Porin isokarhusta uuden kortin veloituksetta. En jaksa vaan uskoa, että mikään muuttuu kun Honoria ennen puhelut ovat toimineet muilla puhelimilla.

    Osallistu keskusteluun