Kysymys

SCF Huolto ja takuuhuollon aikataulu

  • 9 heinäkuu 2011
  • 43 kommenttia
  • 9007 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 8 kommenttia
Morjesta!

Ostin tossa HTC Sensationin ja valmistusvirheen takia lähti 17.6. takuuseen SCF:lle. Yli kolme viikkoa laitteen lähetyksestä ja SCF:n sivut ilmottaa ainooks päivitykseks huollon tilaan, että Saapunut huoltoon 23.6. Onko tää ny ihan normaalia touhua tälle huoltoyhtiölle? Oon yrittäny ottaa yhteyttä tonne maililla ko sulkivat palvelunumeron mutta ei oo tullu vastausta. Sauniksen aspa sano et he ei tiedä asiasta mitään. Jotain kokemuksia vois joku laittaa, että kuin pitkiä aikoja kerrallaan on vehkeet huollossa viipyny.

-S

43 kommenttia

Moi!

Mulla meni ekan kerran desire z huoltoon niin kesti muutaman viikon.
Toisen kerran meni nyt keväällä saman vian takia, oli melko tarkkaan 4 viikkoa.
Jo toisena päivänä huollon statuksena oli että "odottaa varaosaa". Soitin huoltoon että
mikä siellä kestää, vastauksena sain että varaosaa ei ole tullut tehtaalta ettei voi muuta kun odottaa
(varaosa tulee yleensä muutamassa päivässä..).

Eli mitä nyt keskusteluja luin kyseisestä huollosta, huolto voi kestää sen pari viikkoa tai kaksi kertaa pidemmän ajan.
Kyllä odotella tosiaan saa. Minulle vaihdettiin emolevy ihan vuoden alussa tuollaiseen Desire Z:aan ja puhelin oli reissussa melkein kahdeksan viikkoa. Onneksi oli varakalustoa olemassa.
HTC:n "sankari" käynyt 3 kertaa SCF:llä kosketuspaneelin vaihdossa. Ekat kaks kertaa vein suoraa SCF:lle, 3-4 pv ja luuri oli takas kourassa. Kolmannella kerralla vein Elisa shopitin kautta - kesti n. 5 vk :S
Välillä vähän positiivista.

Vein viimeviikolla torstaina 7.7 oman Dessuni Salon SCF:ään kaiuttimen vaihtoon. Tiedustelin aikataulua ja sanoivat että ainakin ensi viikkoon menee
kun on noita lomia.
Ja kas maanantaina 11.7 aamulla hiemen yli 9 tuli viesti, että puhelin on noudettavissa. Puhelimeen oli vaihdettu kaiutin ja laitettu uusi softa.
Joskus näinkin 😃
Tuli vietyä oma Desire Z puhelimen huoltoon 2.7 ja ei yhä ole korjattu, tilanteen mukaan laitteeseen ei edes ole koskettu, 7.7 se saapui sinne huoltoon ja viikon se on siellä ollut. Tarkistin sen SCF huollon sivuilta ja luki vain jotain et saapunut 7.7... 😞 Toivottavasti hyvin pian hoitaa asian, Gingerbread päivityskin on nyt tullut...
Kannattaa alkaa jo ottamaan yhteyttä kuluttajansuojaan, jos kuukausitolkulla menee aikaa.
Takuuhuolloille semmoinen ohjeellinen "kohtuullinen aika" on 2 viikkoa.

Itselläkin kun on kytkypuhelin, niin vaatisin kyllä jotain hyvitystä jo kuukausimaksuista jos luuri seisoo itsestä riippumattomasta syystä huollon hyllyssä.
Jeps oma puhelin lähti huolton 9.8.2011  ja sain sen tänään takaisin. Että kaukana ollaan kohtuullisista huoltoajoista....
Juu, todella heikolla pohjalla nämä huollot. Ilmeisesti laitteita on vaan yksinkertaisesti liikaa huollettavaksi tai liian vähän henkilökuntaa huoltamaan näitä ja puhelimien varaosien saatavuuskin voi vaikuttaa asiaan.

Itselläni HTC Desire puhelin ollut huollossa nyt kolme kertaa SCF Huollossa. Pari ekaa kertaa maalis-toukokuu aikana, nämä huollot olivat nopeita noin viikon tai hieman reilu pituisia. Viimeisimmällä kolmannella huoltokeikalla olikin hieman enemmän mutkia matkassa ja homma kesti kokonaisuudessaan lähes kuukauden.

Kerronpa homman kokonaisuudessaan tähän soppaan on osallisina muitakin kun vain SCF-Huolto. Osallisia ovat Elisa Shopit myyjähenkilö/Saunalahden asiakaspalvelun henkilö ja SCF-huollon hitaus sekä heidän tökerö seuranta järjestelmä.

Ja itse tarinaan->

4.8 Vein puhelimen Elisa shopittiin.

9.8 Sain tekstiviestin Elisa Shopitista, että puhelin on valmiina noudettavaksi. Näin asia ei ollut, vaan puhelin oli lähetetty väärään huoltoon(Optima tms.) Elisa Shopitin myyjän toimesta.
Seurauksena tuhlattua aikaa ja matkakuluja. Sama iltana scf-huolto.fi huoltoseuranta status "Kirjattu järjestelmään"

16.8 Seuraava tieto puhelimesta scf-huolto.fi:n kautta, status "Saapunut huoltoon".
Miten voi kestää 5 arkipäivää matka Jyväskylä-Tampere väli? Posti(Itella) kulkee reilu päivässä ja matkahuolto saman päivän aikana. Kerätäänkö huoltoon meneviä puhelimia useampi samaan lähetykseen vai miten?

23.8 Soitan saunalahden asiakaspalveluun, Saunalahden henkilö kertoi puhelimen olevan valmiina noudettavana Elisa shopitista.
Liikkeessä asia oli toisin, myyjä kertoi että puhelin ei ole saapunut heille. Sovin myyjän kanssa, että selvittää missä puhelin oikein menee ja pyysin häntä soittamaan asiasta minulle seuraavana päivänä.
Toistamiseen turha reissu eli taas tuhalattua aikaa ja matkakuluja.

24.8 Elisa Shopit myyjähenkilö soittaa (hieman enne klo 11:00) ja kertoo, että puhelin saapuu huollosta viimeistään ensi keskiviikkoon mennessä tai aiemmin.
Tässä puhelussa kerroin myyjälle, että olen alkanut harkitsemaan jo kaupanpurkua mikäli puhelinta ei ala kuulumaan ja annoin heille kuluttajalain mukaisen kohtuullisen "lisäajan" eli tämän viikon. Viikko lienee kohtuullinen lisäaika, 50% kohtuullisesta n.2viikon takuuhuolto ajasta. Eli ajankohta siis 31.8 klo 11:00, jolloin lisäaika täyttyy.

26.8 scf-huolto.fi status "Lähetetty huollosta". Olikohan tässä vaiheessa huoltoa hoputettu?

31.8 Lisäaika kulunut.Soitan Elisan asiakaspalveluun klo 11.30 ja pyydän, että voisinko saada yhteyttä Jyväskylän Elisa shopittiin. Ei kuulema onnistu, ainoastaan puhelupyynnön voin jättää. Jätin puhelupyynnön myymäläpäällikölle. Puhelua ei kuulunut klo 16.00 mennessä. Lähden kaupanpurku aikeissa Elisa Shopit liikkeeseen, 20min liikkeessä odottelun jälkeen pääsen myyjähenkilön juttusille. Kysyn myyjältä vielä, että mahtaisiko puhelin olla saapunut huollosta vielä viimeisen kerran. Myyjä kysyy, että onko minulle tullut tekstiviestiä, että puhelimeni olisi saapunut heille huollosta. Vastasin ettei ole viestiä tullut, johon myyjä tuumaa ettei se sitten varmaan ole heillä, mutta päättää vielä kysyä kumminkin nimeäni ja nimeni kuultuaan hän heti tokaisee, että aivan kun hän olisi sen nimen huomannut jossain huollosta saapuneiden puhelimien joukossa.
Sieltäpä puhelin sitten löytyi viime hetkellä.

Nyt kumminkin, uusi ongelma jo vaivaa. Josta olen jo muutaman viestin ehtinyt laittaaki tälle foorumille eri alueisiin eli tälläkertaa ei meinaa mobiilidatayhteys toimia kovinkaan hyvin. Onko vika sitten puhelimessa vaiko verkossa, pitää selvitellä.

Tästä hommasta kumminkin jäi asiakkaana todella huonomaku suuhun, asiakas oli kuin squash-pallo jota pompotettiin oikein urakalla hampaiden kiristykseen asti. Tässä hommassa luultavasti jo kuluttajasuojalaki oikeuttaisi halutessani jonkinlaisiin korvauksiin mm. matkakuluihin. Vasta viimeiseltä myyjältä sain kuulla, että olisivat he voineet postittaakin puhelimen minulle (Tämä olisi varmaan vienyt viikon lisäaikaa koko hommaan?) sekä Saunalahden asiakaspalvelusta vältellään tämä vastuu sanomalla, että takuuasiat kuuluvat Elisa Shopiteille. Näissä takuuasioissa olisi aika reilusti kehitettävää kun nämä ovat varmasti räjähdysmäisesti lisääntyneet.

Että tämmönen keissi. Toivotaan vaan ettei puhelimet hajoile.

9.8
Seurauksena tuhlattua aikaa ja matkakuluja.

23.8
Toistamiseen turha reissu eli taas tuhalattua aikaa ja matkakuluja.


Oletko tehnyt Saunalahdelle reklamaation koskien kaikkia huoltoon liittyviä matka- ja puhelinkuluja? Takuuhuolloistahan ei saa koitua asiakkaalle mitään kuluja.


9.8
Seurauksena tuhlattua aikaa ja matkakuluja.

23.8
Toistamiseen turha reissu eli taas tuhalattua aikaa ja matkakuluja.


Oletko tehnyt Saunalahdelle reklamaation koskien kaikkia huoltoon liittyviä matka- ja puhelinkuluja? Takuuhuolloistahan ei saa koitua asiakkaalle mitään kuluja.


Itseasiassa en ole, mutta taidankin nyt laittaa asiakaspalautetta/reklamaatiota Elisa Shopittiin. Elisa Shopit on tässä toiminut myyjänä sekä kerran olen myös jo Oma Saunalahden kautta lähettänyt takuuasia kysymyksen koskien samaista takuuhuolto tapausta ja tähän sain vastaukseksi Saunalahdelta, että takuuasioita hoitaa Elisa Shopit.

Sekin on kyllä outoa toimintaa, ettei Elisa Shopit myyjäliikkeeseen saa kunnollista puhelinyhteyttä. Pelkästään puhelupyynnön voi yrittää jättää johonkin tiettyyn liikkeeseen, mutta eipä toiminut ainakaan minun kohdalla vaikka asia koski jopa takuuasiaa... Eli tuollainen jo aiheuttaa sen, että on pakko lähtee paikan päälle käymään kun yhteyttä ei muuten tunnu saavan.
Käyttäjätaso 2



9.8
Seurauksena tuhlattua aikaa ja matkakuluja.

23.8
Toistamiseen turha reissu eli taas tuhalattua aikaa ja matkakuluja.


Oletko tehnyt Saunalahdelle reklamaation koskien kaikkia huoltoon liittyviä matka- ja puhelinkuluja? Takuuhuolloistahan ei saa koitua asiakkaalle mitään kuluja.


Itseasiassa en ole, mutta taidankin nyt laittaa asiakaspalautetta/reklamaatiota Elisa Shopittiin. Elisa Shopit on tässä toiminut myyjänä sekä kerran olen myös jo Oma Saunalahden kautta lähettänyt takuuasia kysymyksen koskien samaista takuuhuolto tapausta ja tähän sain vastaukseksi Saunalahdelta, että takuuasioita hoitaa Elisa Shopit.

Sekin on kyllä outoa toimintaa, ettei Elisa Shopit myyjäliikkeeseen saa kunnollista puhelinyhteyttä. Pelkästään puhelupyynnön voi yrittää jättää johonkin tiettyyn liikkeeseen, mutta eipä toiminut ainakaan minun kohdalla vaikka asia koski jopa takuuasiaa... Eli tuollainen jo aiheuttaa sen, että on pakko lähtee paikan päälle käymään kun yhteyttä ei muuten tunnu saavan.



Hei FruitJuice!

Elisa Shopit -myymälöihin ei voi enää suoraan soittaa, vaan kaikki puhelut ohjautuvat valtakunnalliseen palvelunumeroon, josta voidaan tarvittaessa jättää soittopyyntö tiettyyn myymälään.  Muutoksella haluttiin antaa henkilökunnalle myymälässä rauha palvella asiakkaita jotka saapuvat myymälään.

Huoltojen osalta palautteet tulee tosiaan antaa siihen myymälään jonne on laitteen jättänyt huoltoon, mutta pääsääntöisesti Saunalahti ei korvaa välillisiä kuluja, kuten esimerkiksi matkakustannuksia. Asiakkaalla on mahdollisuus toimittaa laite takuutodistuksen kanssa myös suoraan huoltoliikkeeseen. Laitetta ei siis ole pakko viedä Elisa Shopit -myymälän kautta huoltoon.




9.8
Seurauksena tuhlattua aikaa ja matkakuluja.

23.8
Toistamiseen turha reissu eli taas tuhalattua aikaa ja matkakuluja.


Oletko tehnyt Saunalahdelle reklamaation koskien kaikkia huoltoon liittyviä matka- ja puhelinkuluja? Takuuhuolloistahan ei saa koitua asiakkaalle mitään kuluja.


Itseasiassa en ole, mutta taidankin nyt laittaa asiakaspalautetta/reklamaatiota Elisa Shopittiin. Elisa Shopit on tässä toiminut myyjänä sekä kerran olen myös jo Oma Saunalahden kautta lähettänyt takuuasia kysymyksen koskien samaista takuuhuolto tapausta ja tähän sain vastaukseksi Saunalahdelta, että takuuasioita hoitaa Elisa Shopit.

Sekin on kyllä outoa toimintaa, ettei Elisa Shopit myyjäliikkeeseen saa kunnollista puhelinyhteyttä. Pelkästään puhelupyynnön voi yrittää jättää johonkin tiettyyn liikkeeseen, mutta eipä toiminut ainakaan minun kohdalla vaikka asia koski jopa takuuasiaa... Eli tuollainen jo aiheuttaa sen, että on pakko lähtee paikan päälle käymään kun yhteyttä ei muuten tunnu saavan.



Hei FruitJuice!

Elisa Shopit -myymälöihin ei voi enää suoraan soittaa, vaan kaikki puhelut ohjautuvat valtakunnalliseen palvelunumeroon, josta voidaan tarvittaessa jättää soittopyyntö tiettyyn myymälään.  Muutoksella haluttiin antaa henkilökunnalle myymälässä rauha palvella asiakkaita jotka saapuvat myymälään.

Huoltojen osalta palautteet tulee tosiaan antaa siihen myymälään jonne on laitteen jättänyt huoltoon, mutta pääsääntöisesti Saunalahti ei korvaa välillisiä kuluja, kuten esimerkiksi matkakustannuksia. Asiakkaalla on mahdollisuus toimittaa laite takuutodistuksen kanssa myös suoraan huoltoliikkeeseen. Laitetta ei siis ole pakko viedä Elisa Shopit -myymälän kautta huoltoon.



Miksi Saunalahden tai Elisa Shopitin asiakaspalvelussa ei tätä minulle heti kerrottu, että voin toimittaa puhelimen takuutodistuksineen suoraan huoltoliikkeeseen ja kuinka käytännössä olisi tullut menetellä? Mistä asiakas edes tietää minne huoltoliikkeeseen puhelin tulee lähettää? Ei tätäkään asiakaspalvelusta kerrottu. Entäpä ne postikulut, aiheutuuhan niitä tuossa kumminkin asiakkaalle.

Viimeisellä kerralla (31.8.2011)  kun kävin puhelinta noutamassa Elisa Shopit liikkeestä, asiasta mainittiin minulle, että olisihan he voineet tämän postittaakin minulle. Tämä tieto tuli siis aika reilusti myöhässä. Lisäksi kuten aiemmassa postauksessa kirjotinkin niin laitoin asiasta viestiä Oma Saunalahden kautta Saunalahdelle, josta minulle vastattiin seuraavanlaisesti.

"kiitos viestistäsi.

Kaikki takuu- sekä mahdolliset laitevaihtoasiat hoidetaan Elisa Shopitin sekä laitevalmistajan huollon kautta, joten suosittelen keskustelemaan asiasta Shopitissa."

Eli tuohon olisi nyt voinut lisätä sen, että puhelimen voi lähettää takuuseen itse ja antaa vaikka ne osoitteetkin. Sitä paitsi tuossahan sanotaan suoraan, että minun pitää mennä Shopittiin paikan päälle.
Tiedustelin asiaa vielä myös soittamalla Elisa Shopitin valtakunnalliseen vaihteeseen, josta todettiin että puhelin tulee toimittaa Elisa Shopit liikkeeseen. Eli ei vielä tässäkään vaiheessa itse takuuasioita hoitavalta taholta tullut ohjeistuksia, että voin postittaa puhelimeni suoraan itse jonnekin huoltoon.

Ja ei vielä tässäkään kaikki eli nuo 9.8 ja 23.8 hommat. Ne olivat täysin Elisa Shopitin ja Saunalahden virheitä.

Huoltojen osalta palautteet tulee tosiaan antaa siihen myymälään jonne on laitteen jättänyt huoltoon, mutta pääsääntöisesti Saunalahti ei korvaa välillisiä kuluja, kuten esimerkiksi matkakustannuksia.


Väärin. Kuluttajavirasto kertoo, nimenomaan, että matkakulutkin on korvattava (http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/hakutulokset.aspx?id=65453eda-e496-4e2a-b8f5-13c50e3a1611 ' TARGET='_blank):


Kuka maksaa kulut tuotteen lähettämisestä takuun aikana korjattavaksi?

Lain mukaan myyjän pitää korjata virhe niin, ettei siitä aiheudu ostajalle kustannuksia. Tämä koskee myös takuukorjauksia: takuunantaja vastaa kaikista tavaran korjauksesta syntyneistä kustannuksista. Kustannuksiin luetaan mm. tavaran korjattavaksi toimittamisesta ja palauttamisesta aiheutuneet kulut, käytetyt varaosat ja korjaajan työ- ja matkakulut. Pienet ja helposti liikuteltavat tavarat, kuten kellot ja kamerat, ostaja voi tuoda korjattavaksi. Silloinkin hänelle pitää korvata matkakulut. Takuuehdoissa voi olla ohjeet ostajalle, miten toimia käytännössä.
Käyttäjätaso 2





9.8
Seurauksena tuhlattua aikaa ja matkakuluja.

23.8
Toistamiseen turha reissu eli taas tuhalattua aikaa ja matkakuluja.


Oletko tehnyt Saunalahdelle reklamaation koskien kaikkia huoltoon liittyviä matka- ja puhelinkuluja? Takuuhuolloistahan ei saa koitua asiakkaalle mitään kuluja.


Itseasiassa en ole, mutta taidankin nyt laittaa asiakaspalautetta/reklamaatiota Elisa Shopittiin. Elisa Shopit on tässä toiminut myyjänä sekä kerran olen myös jo Oma Saunalahden kautta lähettänyt takuuasia kysymyksen koskien samaista takuuhuolto tapausta ja tähän sain vastaukseksi Saunalahdelta, että takuuasioita hoitaa Elisa Shopit.

Sekin on kyllä outoa toimintaa, ettei Elisa Shopit myyjäliikkeeseen saa kunnollista puhelinyhteyttä. Pelkästään puhelupyynnön voi yrittää jättää johonkin tiettyyn liikkeeseen, mutta eipä toiminut ainakaan minun kohdalla vaikka asia koski jopa takuuasiaa... Eli tuollainen jo aiheuttaa sen, että on pakko lähtee paikan päälle käymään kun yhteyttä ei muuten tunnu saavan.



Hei FruitJuice!

Elisa Shopit -myymälöihin ei voi enää suoraan soittaa, vaan kaikki puhelut ohjautuvat valtakunnalliseen palvelunumeroon, josta voidaan tarvittaessa jättää soittopyyntö tiettyyn myymälään.  Muutoksella haluttiin antaa henkilökunnalle myymälässä rauha palvella asiakkaita jotka saapuvat myymälään.

Huoltojen osalta palautteet tulee tosiaan antaa siihen myymälään jonne on laitteen jättänyt huoltoon, mutta pääsääntöisesti Saunalahti ei korvaa välillisiä kuluja, kuten esimerkiksi matkakustannuksia. Asiakkaalla on mahdollisuus toimittaa laite takuutodistuksen kanssa myös suoraan huoltoliikkeeseen. Laitetta ei siis ole pakko viedä Elisa Shopit -myymälän kautta huoltoon.



Miksi Saunalahden tai Elisa Shopitin asiakaspalvelussa ei tätä minulle heti kerrottu, että voin toimittaa puhelimen takuutodistuksineen suoraan huoltoliikkeeseen ja kuinka käytännössä olisi tullut menetellä? Mistä asiakas edes tietää minne huoltoliikkeeseen puhelin tulee lähettää? Ei tätäkään asiakaspalvelusta kerrottu. Entäpä ne postikulut, aiheutuuhan niitä tuossa kumminkin asiakkaalle.

Viimeisellä kerralla (31.8.2011)  kun kävin puhelinta noutamassa Elisa Shopit liikkeestä, asiasta mainittiin minulle, että olisihan he voineet tämän postittaakin minulle. Tämä tieto tuli siis aika reilusti myöhässä. Lisäksi kuten aiemmassa postauksessa kirjotinkin niin laitoin asiasta viestiä Oma Saunalahden kautta Saunalahdelle, josta minulle vastattiin seuraavanlaisesti.

"kiitos viestistäsi.

Kaikki takuu- sekä mahdolliset laitevaihtoasiat hoidetaan Elisa Shopitin sekä laitevalmistajan huollon kautta, joten suosittelen keskustelemaan asiasta Shopitissa."

Eli tuohon olisi nyt voinut lisätä sen, että puhelimen voi lähettää takuuseen itse ja antaa vaikka ne osoitteetkin. Sitä paitsi tuossahan sanotaan suoraan, että minun pitää mennä Shopittiin paikan päälle.
Tiedustelin asiaa vielä myös soittamalla Elisa Shopitin valtakunnalliseen vaihteeseen, josta todettiin että puhelin tulee toimittaa Elisa Shopit liikkeeseen. Eli ei vielä tässäkään vaiheessa itse takuuasioita hoitavalta taholta tullut ohjeistuksia, että voin postittaa puhelimeni suoraan itse jonnekin huoltoon.

Ja ei vielä tässäkään kaikki eli nuo 9.8 ja 23.8 hommat. Ne olivat täysin Elisa Shopitin ja Saunalahden virheitä.


Hei FruitJuice!

Pahoitteluni ettei sinulle ole kerrottu, että laitteen voi toimittaa suoraan huoltoliikkeeseen. Mahdolliset korvausvaatimukset tulee kuitenkin esittää asiakaspalveluun puhelimitse tai sähköpostilla.
Käyttäjätaso 2


Huoltojen osalta palautteet tulee tosiaan antaa siihen myymälään jonne on laitteen jättänyt huoltoon, mutta pääsääntöisesti Saunalahti ei korvaa välillisiä kuluja, kuten esimerkiksi matkakustannuksia.


Väärin. Kuluttajavirasto kertoo, nimenomaan, että matkakulutkin on korvattava (http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/hakutulokset.aspx?id=65453eda-e496-4e2a-b8f5-13c50e3a1611 ' TARGET='_blank):


Kuka maksaa kulut tuotteen lähettämisestä takuun aikana korjattavaksi?

Lain mukaan myyjän pitää korjata virhe niin, ettei siitä aiheudu ostajalle kustannuksia. Tämä koskee myös takuukorjauksia: takuunantaja vastaa kaikista tavaran korjauksesta syntyneistä kustannuksista. Kustannuksiin luetaan mm. tavaran korjattavaksi toimittamisesta ja palauttamisesta aiheutuneet kulut, käytetyt varaosat ja korjaajan työ- ja matkakulut. Pienet ja helposti liikuteltavat tavarat, kuten kellot ja kamerat, ostaja voi tuoda korjattavaksi. Silloinkin hänelle pitää korvata matkakulut. Takuuehdoissa voi olla ohjeet ostajalle, miten toimia käytännössä.



Hei tijuhe!

Mahdolliset matkakulut voidaan todennettaessa korvata asiakkaalle, mikäli hän näin vaatii.
Pahoitteluni aikaisemmasta virheellisestä tiedosta.
Helinä taitaa olla ainut kuka viitsii ottaa asiaan jotain kantaa Saunalahden puolelta, kiitokset siitä.

Voisiko sitten vielä selventää minne sitä sähköpostia laitetaan tai kenelle soitetaan?

Elisa Shopittiin kerkesin jo laittaa  asiakaspalaute/tuotekysely viestin viime sunnuntaina (4.9.2011), että kyseessä on reklamaatio asia. Vastauksena tulikin heti Elisan järjestelmästä automaattiviesti ja tämän jälkeen maantaina (5.9.2011 ) tuli myös automaattikuittaus viesti Elisan asiakaspalvelusta. Sitten tulikin jo tiistai (6.9.2011) ja sain vaihteeksi viestin Saunalahden asiakaspalvelusta, että ilmeisesti asiaa vähän jälleen pompotellaan sinne sun tänne eli ilmeisesti Elisa Shopit/Elisa ei meinaa noteerata asiaa mitenkään? Tällanen numero viestistä on kuin TN:110159128

Saunalahden automaattiviestissä oli tosiaan mainittu, että saattaa mennä 5-7arkipäivää viestin käsittelyyn tai oikean vastauksen saantiin.
Käyttäjätaso 2

Helinä taitaa olla ainut kuka viitsii ottaa asiaan jotain kantaa Saunalahden puolelta, kiitokset siitä.

Voisiko sitten vielä selventää minne sitä sähköpostia laitetaan tai kenelle soitetaan?

Elisa Shopittiin kerkesin jo laittaa  asiakaspalaute/tuotekysely viestin viime sunnuntaina (4.9.2011), että kyseessä on reklamaatio asia. Vastauksena tulikin heti Elisan järjestelmästä automaattiviesti ja tämän jälkeen maantaina (5.9.2011 ) tuli myös automaattikuittaus viesti Elisan asiakaspalvelusta. Sitten tulikin jo tiistai (6.9.2011) ja sain vaihteeksi viestin Saunalahden asiakaspalvelusta, että ilmeisesti asiaa vähän jälleen pompotellaan sinne sun tänne eli ilmeisesti Elisa Shopit/Elisa ei meinaa noteerata asiaa mitenkään? Tällanen numero viestistä on kuin TN:110159128

Saunalahden automaattiviestissä oli tosiaan mainittu, että saattaa mennä 5-7arkipäivää viestin käsittelyyn tai oikean vastauksen saantiin.


Hei FruitJuice,

kyseinen viesti on saapunut oikeaan paikkaan, mutta valitettavasti käsittely aika on tosiaan noin 5-7 arkipäivää.  Voit toki myös soittaa asiakaspalveluun numeroon (09) 4243 0456 josta asiakaspalvelu henkilö näkee lähettämäsi viestin.
Käyttäjätaso 1
jaahas huomenna kaks viikkoa täys takuuhuoltoon jättämisestä ja edelleen tilana saapunut huoltoon...
Mutta itse asiaan: Helinä puhuu tuossa että todennettavat kulut korvataan, tarkoittaako tämä nyt sitä että mun olisi pitänyt notaari ottaa autoon mukaan kun ajelin tuon puhelimen naapurikunnasta tampereelle, tahi tulla taksilla että olisin saanut päivätyn ja todistetun kuitin matkasta? Eli hankalampi näyttää toteen tuota oman auton käyttöä.
Oma puhelin rekisteröity huolto järjestelmään 27.7. 2.8 lähtien odottanut varaosaa, eikä näy valoa tunnelin päässä. Shopitissa ihmettelin mikä maksaa ja vastaus oli "on aika kädetön olo". Puhelin on siis HTC Sensation ja ollut nyt huoltoruletissa kutakuinkin puolet omistus ajastani.

Minnehän tästä asiasta pitäisi soittaa, että jotain kävisi. Kuinkahan kytkypuhelimen sopimuksen purku onnistuu, koska ei enää paljon naurata

jaahas huomenna kaks viikkoa täys takuuhuoltoon jättämisestä ja edelleen tilana saapunut huoltoon...
Mutta itse asiaan: Helinä puhuu tuossa että todennettavat kulut korvataan, tarkoittaako tämä nyt sitä että mun olisi pitänyt notaari ottaa autoon mukaan kun ajelin tuon puhelimen naapurikunnasta tampereelle, tahi tulla taksilla että olisin saanut päivätyn ja todistetun kuitin matkasta? Eli hankalampi näyttää toteen tuota oman auton käyttöä.


Ei niitä matkakuluja tarvitse sen enempää todentaa. Riittää, kun ilmoitat, että olet joutunut viemään laitteen huoltoon esim. kotiosoitteestasi. Näista matkoista kuuluu korvata matkakustannukset ilman sen kummempia todennuksia. Toimita Kirjallinen vaatimus ja laskelma Saunalahdelle sähkö- tai kirjepostina.

Asiakaspalveluhenkilöstön tehtävänä on ilmoittaa asia siten, että matka- ym. korvausten hakeminen olisi jotenkin hankalaa. Muutenhan näitä hakemuksia tulisi aivan pilvin pimein.  
Käyttäjätaso 2

jaahas huomenna kaks viikkoa täys takuuhuoltoon jättämisestä ja edelleen tilana saapunut huoltoon...
Mutta itse asiaan: Helinä puhuu tuossa että todennettavat kulut korvataan, tarkoittaako tämä nyt sitä että mun olisi pitänyt notaari ottaa autoon mukaan kun ajelin tuon puhelimen naapurikunnasta tampereelle, tahi tulla taksilla että olisin saanut päivätyn ja todistetun kuitin matkasta? Eli hankalampi näyttää toteen tuota oman auton käyttöä.


Hei korva!

Mahdolliset matkakulut voidaan todentaa vain asiakaspalvelun kautta. Sieltä voidaan tutkia kirjaukset myymälästä sekä laitteen huoltokirjaukset huoltoliikkeestä.


Oma puhelin rekisteröity huolto järjestelmään 27.7. 2.8 lähtien odottanut varaosaa, eikä näy valoa tunnelin päässä. Shopitissa ihmettelin mikä maksaa ja vastaus oli "on aika kädetön olo". Puhelin on siis HTC Sensation ja ollut nyt huoltoruletissa kutakuinkin puolet omistus ajastani.

Minnehän tästä asiasta pitäisi soittaa, että jotain kävisi. Kuinkahan kytkypuhelimen sopimuksen purku onnistuu, koska ei enää paljon naurata


Hei samisatsi!

Laitteen huollon kesto ei ole kaupan purkuperuste.  Omistusoikeus on kaupan yhteydessä siirtynyt sinulle kokonaisuudessaan. Maksutapana on vain mahdollisesti osamaksu. Tilanne on sama kuin olisit ostanut laitteen myymälästä rahalla kertamaksuna ja laitteen olisit takuuaikana joutunut toimittamaan huoltoon.

Hei samisatsi!

Laitteen huollon kesto ei ole kaupan purkuperuste.  Omistusoikeus on kaupan yhteydessä siirtynyt sinulle kokonaisuudessaan. Maksutapana on vain mahdollisesti osamaksu. Tilanne on sama kuin olisit ostanut laitteen myymälästä rahalla kertamaksuna ja laitteen olisit takuuaikana joutunut toimittamaan huoltoon.


"Ostajalla on oikeus vaatia, että myyjä korjaa virheen tai toimittaa virheettömän tavaran. Tällainen oikaisu on suoritettava kohtuullisessa ajassa ja siten, ettei ostajalle aiheudu siitä kustannuksia tai olennaista haittaa."
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038#L5P12 ' TARGET='_blank

Kyllä tämä nyt alka olla melko kohtuuton aika, kun tuotteen voisi korvata esim. takuukorjatulla laitteella tai uudella, koska puhelin ei ole vielä kovinkaan vanha.


Hei samisatsi!

Laitteen huollon kesto ei ole kaupan purkuperuste.  Omistusoikeus on kaupan yhteydessä siirtynyt sinulle kokonaisuudessaan. Maksutapana on vain mahdollisesti osamaksu. Tilanne on sama kuin olisit ostanut laitteen myymälästä rahalla kertamaksuna ja laitteen olisit takuuaikana joutunut toimittamaan huoltoon.


Tämä tarina on aivan höpö höpöä.

Jos laitteen korjausaika venyy kohtuuttoman pitkäksi, on ostajalla oikeus vaatia tilalle uusi samanlainen laite tai kaupan purkua. Myyjä on vastuussa ostajalle tavaran virheettömyydestä .... ei huoltoliike.
Aspaan olin puhelimella yhteydessä ja kehotettiin käymään vielä liikkeessä, jos löytyisi jokin ratkaisu asiaan. Pitää lähteä kokeilemaan siis onneaan, jos saisi vähemmän kädettömän palvelemaan. Ja siis 20.7 jätin puhelimen liikkeeseen.

E. Ja tänään vaihtoivat luurin uuteen

Aspaan olin puhelimella yhteydessä ja kehotettiin käymään vielä liikkeessä, jos löytyisi jokin ratkaisu asiaan. Pitää lähteä kokeilemaan siis onneaan, jos saisi vähemmän kädettömän palvelemaan. Ja siis 20.7 jätin puhelimen liikkeeseen.

E. Ja tänään vaihtoivat luurin uuteen


Kylläpä jaksoit odottaa kauan, mutta onneksi sentään sait uuden puhelimen. Olihan se ihan hyllystä uusi? Minulle vannottiin omani kohdalla, että voin saada uuden huollosta mikäli huollossa näin päättävät ja näin päättivätkin. Todellisuus kumminkin oli, että puhelimeeni vaihdettiin emolevy ja tätä kutsuttiin Elisa Shopitissa uudeksi puhelimeksi.

Ja eipä ole vieläkään minkäänlaista yhteydenottoa Saunalahdelta vaikka huomenna tulee reklamaatiostani 7 päivää täyteen...

Osallistu keskusteluun