Kysymys

SCF Huolto ja takuuhuollon aikataulu

  • 9 heinäkuu 2011
  • 43 kommenttia
  • 9007 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

43 kommenttia

Kyllä kaivoi hyllystä täysin uuden sinetöidyn paketin sieltä muiden uusien luurien seasta.
Vaihteeksi kiitoksia huollon toimintaan!

Vein HD2:n takuuhuoltoon Helsingin huoltopisteeseen ma. 19.09.2011 sammuilemisen, omia aikojaan boottailun ja jumiutumisen takia jolloin laitteen alaosa takaa lämpenee huomattavasti. Yksi mallin tyyppivikoja.
Sain ilmoituksen pe. 23.09.2011 että laite olisi valmis noudettavaksi, vaihdettu emolevy.
Mielestäni melko nopeaa toimintaa koska laite oli pyörähtänyt Salossa varsinaisissa huoltotoimenpiteissä.
1,5kk on nyt Desire Z matkannut. Jokohan se ensi viikolla tulisi kotia saakka kun kuulemma lähetetty liikkeeseen. Toistamiseen iteasiassa kun se liike minkä kautta luuri toimitettiin huoltoon kerkesi mennä nurin huollon aikana...  :-",,,null,null,2012-03-23 09:39:03.0,0
129,11937,11907,11907,1318569807000,38445,0,142941,0,Vs: SCF Huolto ja takuuhuollon aikataulu,"

1,5kk on nyt Desire Z matkannut. Jokohan se ensi viikolla tulisi kotia saakka kun kuulemma lähetetty liikkeeseen. Toistamiseen iteasiassa kun se liike minkä kautta luuri toimitettiin huoltoon kerkesi mennä nurin huollon aikana...  :-


Mulla on nyt oma Desire Z ollut takuussa siellä surkeessa hitaassa SCF huollossa.... ainakin mulla on nyt kolme viikkoa odottanut emolevyä..... Tämä tulee varmana olemaan viimeinen kerta puhelimellani siinä huollossa..... Onneks on sentään modattu PSP varana johon saa myös kaikkia ohjelmii niinkun älypuhelimiin ja sellasta kaikkee.

1,5kk on nyt Desire Z matkannut. Jokohan se ensi viikolla tulisi kotia saakka kun kuulemma lähetetty liikkeeseen. Toistamiseen iteasiassa kun se liike minkä kautta luuri toimitettiin huoltoon kerkesi mennä nurin huollon aikana...  :-


Kaikki ei voi mennä putkeen  😮
Melkein uusi Desire Z laitettu huoltoon 3.10 Elisa Shopin kautta. Huolto ei ole vieläkään kuitannut edes puhelinta vastaanotetuksi. Pyysin sijaislaitteen tilalle, kun tässä nyt rupesi kestämään, luvattiin soittaa kolme päivää sitten, kun niitä samana päivänä saapuu. Ei tullut puhelua ei.Tänään soitin uudestaan Elisan aspaan, ei mitään tietoa puhelimen kohtalosta, sanottiin että ottavat yhteyttä kiireellisesti liikkeestä koskien sijaislaitetta ja sitä missä puhelin on hukassa. No, ei soittanut taaskaan kukaan. Pidättekö asiakasta pilkkananne?

Kiitos Saunalahti ja Elisa kun kohtelette asiakasta näin halveksuen. Todella ihailtavaa on myös se, että ette tunnu millään tapaa noudattavan kuluttajansuojalakia takuukorjaustenne kestoissa.
Tänään jälleen soittoa Elisalle, tuloksetta. Kun ei kerta puhelimitse mitenkään tuntunut saavan yhteyttä tuohon liikkeeseen, lähdin käymään paikan päällä. No sieltähän se puhelinkin löytyi, oli tässä kahdessa viikossa edennyt 1,5m tiskiltä  ???

Noh sainpahan nyt lainapuhelimen. Saas nähdä kauan tässä tulee lopulta kestämään.

Tänään jälleen soittoa Elisalle, tuloksetta. Kun ei kerta puhelimitse mitenkään tuntunut saavan yhteyttä tuohon liikkeeseen, lähdin käymään paikan päällä. No sieltähän se puhelinkin löytyi, oli tässä kahdessa viikossa edennyt 1,5m tiskiltä  ???

Noh sainpahan nyt lainapuhelimen. Saas nähdä kauan tässä tulee lopulta kestämään.



Huoltoon voi mennä jopa 2 kuukautta, pahaa pelkään. Oma Desire Z odottaa neljättä viikkoa varaosaa...  😠 Puhelin on ollut jo noin 6 viikko huollossa...
Itse en osta enää HTC:n puhelinta, koska luureilla on todella surkea takuuhuolto.
Juu taitaa mennä HTC pannaan täälläkin. Heron näytön alaosa lakkasi ajoittain toimimasta ja huollossa syyttävät minua puhelimen kastelusta. Onhan tuo kosteutta saanut sisäänsä kuvien mukaan, mutta ei ihme, kun on muovinen rakenne. Kyllä sen kaksi vuotta pitäisi normaali (aktiivinenkin) käyttö kestää  😠
Se siitä, mun Desire Z:n huolto tila on tänään muuttunut "Valmis huollossa" 6 viikon huolto meni, seuraavaksi lähettävät puhelimen takaisin jälleenmyyjälle ja saan sen vihdoinkin takas 😃 😉

Juu taitaa mennä HTC pannaan täälläkin. Heron näytön alaosa lakkasi ajoittain toimimasta ja huollossa syyttävät minua puhelimen kastelusta. Onhan tuo kosteutta saanut sisäänsä kuvien mukaan, mutta ei ihme, kun on muovinen rakenne. Kyllä sen kaksi vuotta pitäisi normaali (aktiivinenkin) käyttö kestää  >:(


Älä syytä HTC:tä siitä, jos olet altistanut puhelimen kosteudelle. Älypuhelin on pieni tietokone, mutta ei sun tule mieleenkään tietokonetta kosteudelle altistaa. Kyllä se on merkki ko merkki ja huoltofirma ko huoltofirma ko sanoo, että jos puhelimesta löytyy kosteutta niin ei sitä takuu korvaa. Hae vakuutuksesta korvaus niin selviät omavastuulla.
Sensation kaipaa huoltoa. Tulostanko vaan takuukuitin oma.saunalahelta ja vien elisa shopittiin?
Käyttäjätaso 2

Sensation kaipaa huoltoa. Tulostanko vaan takuukuitin oma.saunalahelta ja vien elisa shopittiin?


Itse jättäisin elisashopitin pois tuosta välistä ja veisin sen suoraan scf huoltoon jos mahdollista (sijaitsevat helsinki, tampere ja salo) mutta muuten sitten elisashopittiin.

HTC:t huolletaan salossa mutta SCF:llä omien kokemusten mukaan (2 htc:ta huollettu) toimii nopeasti eri toimipisteiden välinen toimitus. Itse asun helsingissä.
Käyttäjätaso 2

Sensation kaipaa huoltoa. Tulostanko vaan takuukuitin oma.saunalahelta ja vien elisa shopittiin?


Hei Tomi667!

Juurikin näin. Eli mikäli sinulla ei ole takuutodistusta tallessa niin voit tulostaa sen Oma Saunalahti -palvelusta ja sitten eikun sen ja laitteen kanssa Elisa Shopittin.


Sensation kaipaa huoltoa. Tulostanko vaan takuukuitin oma.saunalahelta ja vien elisa shopittiin?


Hei Tomi667!

Juurikin näin. Eli mikäli sinulla ei ole takuutodistusta tallessa niin voit tulostaa sen Oma Saunalahti -palvelusta ja sitten eikun sen ja laitteen kanssa Elisa Shopittin.


Niin ylivieskassa ei tosiaan olekkaan elisa shopittia. Lähin näyttää olevan kokkolassa? Kuka maksaa kulut
jos lähen tuota nyt kokkolaan viemään? Eikö puhelinta vois viedä postiin vikaselostuksen kans ja
lähettää suoraan scf:n huoltoon, että vastaanottaja maksaa kulut?
Käyttäjätaso 2
Niin ylivieskassa ei tosiaan olekkaan elisa shopittia. Lähin näyttää olevan kokkolassa? Kuka maksaa kulut
jos lähen tuota nyt kokkolaan viemään? Eikö puhelinta vois viedä postiin vikaselostuksen kans ja
lähettää suoraan scf:n huoltoon, että vastaanottaja maksaa kulut?

Hei tomi667!

SCF -Huollon yhteystiedot löytyvät osoitteessa www.scfhuolto.fi. Pyydän sinua olemaan suoraan yhteydessä huoltoliikkeeseen. Saat heiltä tarkat toimintaohjeet tilanteestasi, kuinka voidaan toimia.
SCF:n mukaan jälleenmyyjä tai valmistaja korvaa postituskulut kun puhelin lähetetään takuuhuoltoon?

SCF:n mukaan jälleenmyyjä tai valmistaja korvaa postituskulut kun puhelin lähetetään takuuhuoltoon?


Niinhän se onkin. Kuten tässä ketjussa kirjoitin jo syyskuun alkupuolella, kuluttajavirasto kertoo asiasta sivullaan: (http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/hakutulokset.aspx?id=65453eda-e496-4e2a-b8f5-13c50e3a1611 ' TARGET='_blank):


Kuka maksaa kulut tuotteen lähettämisestä takuun aikana korjattavaksi?

Lain mukaan myyjän pitää korjata virhe niin, ettei siitä aiheudu ostajalle kustannuksia. Tämä koskee myös takuukorjauksia: takuunantaja vastaa kaikista tavaran korjauksesta syntyneistä kustannuksista. Kustannuksiin luetaan mm. tavaran korjattavaksi toimittamisesta ja palauttamisesta aiheutuneet kulut, käytetyt varaosat ja korjaajan työ- ja matkakulut. Pienet ja helposti liikuteltavat tavarat, kuten kellot ja kamerat, ostaja voi tuoda korjattavaksi. Silloinkin hänelle pitää korvata matkakulut. Takuuehdoissa voi olla ohjeet ostajalle, miten toimia käytännössä.


Eli eiköhän se mene niin, että jos Saunalahti ei anna postitusohjeita vaan neuvoo viemään Elisa-shopitiin, niin sitten vain sinne Kokkolaan käymään ja lasku Elisa-Shopitiin puhelimen mukana tai sitten jälkikäteen Saunalahdelle.

Osallistu keskusteluun