Vastattu

Tabletti takkuilee

  • 26 helmikuu 2016
  • 3 kommenttia
  • 421 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Kokeillaas jos joku osaisi hieman neuvoa, mitä tehdä.

Ostin tuossa keväällä 2014 Samsun Galaxy Note 10.1 4G 2014 editionin. Tablettia oli kehuttu mainioksi piirtämiseen/graafiseen puuhailuun, jonka vuoksi sen ostinkin. Ensimmäisen vuoden aikana jo pelkästään tabletti kävi huollossa neljä kertaa, koska laite sammui itsestään eikä enää mistään huolimatta lähtenyt käyntiin. Neljännen kerran jälkeen minulle opetettiin liikkeessä, kuinka laite bootataan jotta voisin tulevaisuudessa saada sen sitten itse käyntiin.

Noh, eihän siinä. Muilla kavereilla/tutuilla, joilla oli sama laite, ei ilmennyt mitään ongelmia. Kertaakaan en ole tablettia pudottanut tai kohdellut kaltoin, ja viimeisimmän huollon jälkeen se toimikin mallikkaasti noi puolisen vuotta. Sitten pirulainen meni, ja tyhjensi muistikorttini, jonka oli hankkinut juurikin sitä varten etten menettäisi töitäni, jos tabletti taas kosahtaisi enkä olisi varmuuskopioinut kaikkea. 

Mikä maanantai kappale, ajattelin tossa vaiheessa. No, ei siinäkään vielä mitään, nämä pikku vastoinkäymiset kestää vielä. Mutta nyt, viime vuoden lopulla, tabletti on ottanut tavaksi sen, että se lakkaa reagoimasta totaalisesti sormien/käden kosketukseen piirtäessäni. Ja tällä pitäisi yrittää tehdä töitä ja tienata. Olisikohan nyt siis jotakin vippaskonstia (muuta kuin uudelleen boottaus) jolla tämän vian voisi korjata vai lähdenkö taasen heittämään kapistusta huoltoon? Asiakas odottaa kuvaa, ja olisi kiva pystyä sellainen toimittamaan ennenkuin vien laitteen huoltoon määrittelemättömäksi ajaksi.

Kiitos jo etukäteen, jos joku osaa neuvoa.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi jusvuori 26 helmikuu 2016, 22:09

Kuullostaa siltä, että siinä on jokin viallinen komponentti. Tuohan on aika arvokas laite, joten itse kyllä tekisin kaikkeni jotta tuo vaihdettaisiin uuteen. Se on kuitenkin aika rajallista, kuinka paljon he huollossa pystyvät siitä piirilevyltä vaihtelemaan niitä palikoita, mitä siihen on juotettu kiinni.

Jos arvaan oikein ja kyseessä ei ole softavika niin silloin buuttailu ja tehdasasetusten palautus ei tuota ongelmaa ratkaise. Siis toki sitä kokeilla kannattaa, mutta mä pelkään että se laite on viallinen.

Onnettomin tapaus olisi se, että se joutuisi huoltokierteeseen siihen asti, että takuu päättyy, jonka jälkeen myyjä pesisi kätensä asiasta. Nimimerkillä Stockmannilta ostettu robotti-imuri, jota huollettiin puolen vuoden välein ensimmäiset kaksi vuotta ja takuun  päättymisen jälkeen meillä aloitti kotisiivooja...

Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Eipä tuohon juuri muita konsteja taida olla. Huoltoon toimittaisin laitteen.

Tehdasasetusten palautusta tietenkin kannattaa kokeilla. Ennen tätä toimenpidettä kuitenkin kaikki mahdollinen tärkeä data talteen vaikka pilvipalveluun, sillä tehdasasetusten palautus poistaa kaikki käyttäjän tiedostot ja asennetut sovellukset.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Kuullostaa siltä, että siinä on jokin viallinen komponentti. Tuohan on aika arvokas laite, joten itse kyllä tekisin kaikkeni jotta tuo vaihdettaisiin uuteen. Se on kuitenkin aika rajallista, kuinka paljon he huollossa pystyvät siitä piirilevyltä vaihtelemaan niitä palikoita, mitä siihen on juotettu kiinni.

Jos arvaan oikein ja kyseessä ei ole softavika niin silloin buuttailu ja tehdasasetusten palautus ei tuota ongelmaa ratkaise. Siis toki sitä kokeilla kannattaa, mutta mä pelkään että se laite on viallinen.

Onnettomin tapaus olisi se, että se joutuisi huoltokierteeseen siihen asti, että takuu päättyy, jonka jälkeen myyjä pesisi kätensä asiasta. Nimimerkillä Stockmannilta ostettu robotti-imuri, jota huollettiin puolen vuoden välein ensimmäiset kaksi vuotta ja takuun  päättymisen jälkeen meillä aloitti kotisiivooja...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
jusvuori kirjoitti:
Onnettomin tapaus olisi se, että se joutuisi huoltokierteeseen siihen asti, että takuu päättyy, jonka jälkeen myyjä pesisi kätensä asiasta. Nimimerkillä Stockmannilta ostettu robotti-imuri, jota huollettiin puolen vuoden välein ensimmäiset kaksi vuotta ja takuun  päättymisen jälkeen meillä aloitti kotisiivooja...

Juurikin tämän takia mielestäni aloittajan kannattaisi nyt mahdollisimman pikaisesti toimittaa se laite sinne huoltoon, eikä yhtään jäädä odottelemaan turhia! Selvää kuitenkin on, ettei se tuosta itsekseen paremmaksi tule muuttumaan.

Osallistu keskusteluun