Vastattu

Testissä: Motorola RAZR MAXX älypuhelin superakulla

  • 12 elokuu 2012
  • 69 kommenttia
  • 12605 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

69 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei,

Kiitos lisäkysymyksestä.

Motorolan virallinen huolto on SCF Huolto (http://www.scfhuolto.fi/) ja huolto onnistuu Saunalahden liikkeen kautta tai käymällä huollossa suoraan.

Mukavaa viikonalkua!
Hei,

Puhelin on nyt muttaman päivän käytössä, hyvin on pääasiassa toiminut.

Mutta nyt on sellainen tilanne, että puhelin kuumeenee todella nopeasti ja kaiuttimen äänenvoimakkuus on huomattavasti heikompi. Kuumeneminen alkoi ensimmäisen latauksen jälkeen, kaiutinongelmat heti kuumenemisen perään. Akku myös kuluu todella nopeasti.

Puhelin kun on 2pv vanha, niin kai tähän jotain takuuhuoltoa saa? Vai onko tuo kuumeneminen normaalia?

Ei taida näihin olla mahdollista hankkia ulkoisia heatsinkkejä tai vastaavia.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Puhelin voi tuntua kuumalta käytössä, se on normaalia. Puhelin on elektroninen laite, jossa tila on rajallinenja tuuletus huonoa. Esim. laturissa ollessa puhelin voi tuntua lämpimältä tai paljon dataa käytettäessä.

Mikäli kuumeneminen on sellaista, ettei laitetta voi pitää kädessä, kannattaa laittaa huoltoon joko Shopitin kautta tai SCF Huollon kautta joka huoltaa Motoroloja.

Ainakin omassa RAZRissa akku kestää pitkään vaativassakin käytössä ja kaiutin soi voimakkaasti Spotifyä kuunnellessa. Suosittelen viemään laitteen takuuseen, jos kaiuttimesta kuuluu vaimeasti vaikka äänti on täysillä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Onko tämä malli hävinnyt Saunalahden nettimyymälästä?
Hei.

Puhelin näyttäisi tosiaan poistuneen listoilta. Onkohan vielä tulossa myyntiin, tai onko tietoa löytyykö elisasopiteista? Tuli vissiin jahkattua liian kauan ostaakko vai ei...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Sääli ettei Saunalahti myy tuota luuria enää ainakaan "virallisesti".

Kokeilin tänään puhelinta Wifi-mokkulakäytössä ja täyteen ladattuna kesti yhdeksän tuntia. Sitten lataukseen pariksi tunniksi ja samaan aikaan jako jatkaa normaalia toimintaansa. Eli laitteen ei tarvitse olla aina laturissakaan, sillä kesto ei ole ongelma! Hyvä luuri!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Jarnor kirjoitti:
Hei.

Puhelin näyttäisi tosiaan poistuneen listoilta. Onkohan vielä tulossa myyntiin, tai onko tietoa löytyykö elisasopiteista? Tuli vissiin jahkattua liian kauan ostaakko vai ei...

Tuolla näyttää vieläkin olevan.

http://saunalahti.fi/puhelimet/puhelin.php?id=714&type=handsetmodel

Kysyisin sinuna huomenna vaikka myynti numerosta 0800 93 93 93 olisiko noita mahdollista ostaa tai aspasta.

Jaa, linkin tilausnappi ei enää toimi eli tuolla vain esittely enää. Vihreä merkki kuitenkin antaisi ymmärtää, että luuria olisi jossain "varaston perukoilla". Kannattaisi kysellä jostain kyllä...
Kehoittaisin välttämään kyseisen puhelimen hankintaa, niin hyvä kuin se onkin. Omastani hajosi näyttö (tai oikeastaan vain amoled-paneeli), eikä siihen mielestäni kohdistunut minkäänlaista iskua. Motorolan takuuhuolloista vastaava ACF Finland teki laitevalmistajan asettamien ehtojen mukaisesti päätöksen, että näytön korjaus ei mene takuuseen. Kuluttajaneuvonnassa minulle sanottiin, että tällaisten asioiden riitauttaminen on aina päättynyt kuluttajan tappioksi, vaikka neuvoja ilmaisikin itse olevansa tätä linjaa vastaan. Huolto ilmoitti kustannusarvioksi 192 euroa josta 40 euroa on rahtikuluja.

Nyt puhelin on odottanut varaosaa yli 2 kuukautta, eikä tietoa uuden näytön saapumisesta olekaan "laitevalmistajan toimitusvaikeuksien" vuoksi. Massapuhelimiin näyttöjä varmasti löytyisi hyllystä pinon päältä.

Tästä lähtien hankin vain massapuhelimia. Onhan huollon sujuvuus yksi puhelimien tärkeimpiä ominaisuuksia, Tätä ei tullut mietittyä RAZR MAXXIA hankittaessa.
Käyttäjätaso 1
Jarnor kirjoitti:
Hei.

Puhelin näyttäisi tosiaan poistuneen listoilta. Onkohan vielä tulossa myyntiin, tai onko tietoa löytyykö elisasopiteista? Tuli vissiin jahkattua liian kauan ostaakko vai ei...

Ei näy puhelinta listoilla, mutta soittamalla SL.n tilausnumeroon (0800 939393) saat tarvittaessa tilattua, jos niitä vielä on. Itse soitin tuonne viime keskiviikkona ja pistin tilaukseen. Perjantaina paketti perillä. Nyt vielä odotellaan microsimmin saapumista.
Noin ulkoisesti arvioiden täytyy sanoa että laite on hyvin käteen käyvä ja tyylikkään oloinen. Vielä kun saa tuon simmin, niin pääsee tutustumaan luurin "sielun elämään" tarkemmin... 
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei, tein tuossa lisää testiä ja täytyy sanoa, etten suosittele laitteeseen mitään maksiminopeuden nettiä.

Hankin nettitikun maksiminopeudella, mutta se tuntuu handlaavan verkkoa jopa 15 Mbit asti. Tämä siis HSPA+-tikulla. Samaan aikaan kun siis tikulla tulee esim. 15 Mbit, Motorola RAZR MAXX matelee noin 7,5 Mbit. Eli karkeasti laite on puolet hitaampi kuin mitä verkosta oikeasti saisi!

Ja laite ei ikinä tunnu menevän yli 10 Mbit, yleinen nopeus on 4-8 Mbit ja välillä sietämättömät vasteajat vaikkei ole edes tiedonsiirtoa päällä! Luuri lisäksi katkoo puheluita välillä, mutta tämä ei johdu Elisasta vaan Motorolan ohjelmistosta. Se tulkitsee jotenkin verkon hävinneeksi vaikka kenttä olisi täysi ja näin puhelu katkeaa, kun tulee sekunniksi katvealueella.

Huollossa kuulemma voivotellaan ja tarjotaan päivitystä Gingerbreadiin jossa tätä ongelmaa ei ole (2.3.6), mutta se ei ole oikein kivaa se, kun luuria mainostettiin että päivitys ICS:ään tulee.

Päätelmäni on se, että ainakin toistaiseksi downgrodaan maksiminopeuden netin 2M-tasolle ja yritän elää tuon katvealueongelman kanssa, koska soittelen kuitenkin aika vähän.

Mutta siis mikä on tämän sanoma, luuri ei ehkä ole paras mahdollinen maksiminopeuden neteille.
Itselläni Saunalahti Pääsky+ 12 liittymä ja antaa speedtestissä kyllä  helposti 9-11mb/s down ja 2-6mb/ up.

Puheluita ei itselläni ikinä ole mennyt poikki, mutta katvealueelle droppailee satunnaisesti joka ei kyllä ole haitannut.

Talvella oli ongelmia puheluissa välillä kun, kuuli oman puheen kaikuna tjsp... Vika kyllä jotenki ihmeellisesti on kaikonnut, eikä ole enää ilmennyt.
Puhelin on nyt ollut n. puoli vuotta käytössä ja pitää sanoa että olen hyvin tyytyväinen.

Kaikki toimii niin kuin pitää, akku kestää ja kestää. Jelly Beania ei taida tulla suomeen?

Ainut ongelma tällä hetkellä on kaiutin, se kun päätti lakata toimimasta yhtäkkiä muutama viikko sitten. Se on toiminut hyvin hiljaisella teholla jo kuukausia, mutta nyt yhtäkkiä ei siitä enää tule mitään ääntä ulos. Korvaan tuleva kaiutin toimii edelleen normaalisti, sekä 3,5mm plugi toimii moitteettomasti. Puhelinta ei siis ole tiputettu, kolautettu, kasteltu tai muuten pahoinpidelty missään välissä sen aikana, kun kaiutin toimi -> ei toiminut.

Mites huoltoon vienti? Huolletaanko näitä enää missään ja paljonko olisi yleensä hintaa tälle? Takuun pitäisi olla voimassa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
sssu1 kirjoitti:Mites huoltoon vienti? Huolletaanko näitä enää missään ja paljonko olisi yleensä hintaa tälle? Takuun pitäisi olla voimassa.
Googletus hakusanoilla motorola huolto antaa tulokseksi SCF:n.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Shopitin kautta voivat myös laittaa huoltoon.
Juu olin siis jo yhteydessä SCF-huoltoon, mutta onko kellään kokemuksia nopeudesta?

Toinen ongelma on se, että en omista toista puhelinta jota käyttää huollon aikana.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
sssu1 kirjoitti:
Juu olin siis jo yhteydessä SCF-huoltoon, mutta onko kellään kokemuksia nopeudesta?

Toinen ongelma on se, että en omista toista puhelinta jota käyttää huollon aikana.

Jos ostit puhelimen jostain liikkeestä, vie sitä kautta huoltoon. Voit saada lainalaitteen huollon ajaksi.
Nopeudesta kokemusta sen verran, että näytönvaihto vei reilut 3 kuukautta ja emolevyn vaihto 2 viikkoa. Harmillista, että on ainoa firma, joka motorolaa huoltaa. Asiakaspalvelu todella huonoa.

Jellybeania ei tule, jos puhelimessa on nordic-ROM. Emolevyn vaihdon yhteydessä minulle vaihtui keskieurooppalainen romi ja tarjosi heti JB:a otana eli automaattisesti. tuon romin vaihtaminen kannattaa, sillä Jb teki puhelimestani paljon sujuvamman.
Ostin puhelimen Saunalahden verkkokaupasta.

Ainut puhelin mikä taloudesta löytyy on kaapin perälle pölyttynyt 3310, kyllähän silläkin perusasiat hoituu mutta vähän ahdistaa jos täytyisi sillä pärjätä useampia kuukausia.
Ei ole onneksi ainoa huoltopaikka. Ainakin Puhelinklinikka huoltaa kaikki merkit, Maxxin akun vaihtoa kyselin s-postilla, olisi ollut n.5e halvemmalla ja lupasivat viikossa valmista. Harmi vaan, että olin ehtinyt viedä toiseen huoltoon, jossa se 3 viikkoa meni. En tiedä, tuleeko puhelinklinikalla miten postikuluja hintaan päälle, mutta mieluummin pieni lisämaksu kuin useamman viikon odotus.

Osallistu keskusteluun