Vastattu

Vaikeus sähköpostissa ja Huewei Honor 7 Lite

  • 20 toukokuu 2017
  • 6 kommenttia
  • 493 katselukerrat

Ostin kuukausi sitten ko. laitteen. Sähköpostiohjelmaa en kai(?) saanut asennettua loppuun hyvin, koska sain näkyviin sekunnin murto-osaksi saapuneista posteista vain ensimmäisen. Kummaa oli se, että paikallisen Elisan myymälässä KAIKKI viestit tulivat näkyviin ja pysyvästi! Nolo tilanne! Tarkkaan en enää muista, mutta myyjä kertoi jotenkin että myymälässä yhteydet/asetukset voivat olla erilaiset kuin kotona. Kummaa on se, että kotona erinomainen WiFi kyllä toimii! No, kone meni huoltoon jossa viimeisin versio asennettiin. Vika on huollon mielestä "viallisesta muistikortista, tiedostosta tai asennetusta kolmannen osapuolen ohjelmasta". Siis kännykkä ei ole maanantaikappale... Nyt kun sähköpostin taas asensin, tilanne on ihan sama. Mitä tekisin? Ja mitä eroa voi yhteyksissä olla kotonani ja myymälässä?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 21 toukokuu 2017, 19:25

Mitä sähköpostisovellusta käytät sähköpostien lukemiseen? Jos sähköpostisovellus menee nurin samantien kun sitä yrittää käynnistää, on noiden asetusten säätäminen mahdotonta. Sinne kun ei pääse muuten kuin sovelluksen itsensä kautta.

Olen törmännyt tässä viimeisen vuoden aikana useampaankin erilaiseen sovellukseen, joiden toiminnassa on ollut todella pahoja häiriöitä. Nämä häiriöt ovat olleet nimenomaan Huawein puhelimissa. Muiden valmistajien laitteissa samat sovellukset ovat toimineet ongelmitta myös silloin kun Huawein puhelimissa ne ovat olleet käyttökelvottomia.

Esimerkiksi hyvällä ystävällä oli tuossa vuoden vaihteen hujakoilla ongelmia Huawein puhelimessa Microsoftin OneDriven kanssa. Sovellus kaatui heti kun sitä yritti käynnistää. Myös muilla Huawein käyttäjillä oli ihan samaa ongelmaa. Itselläni taas Samsungin -puhelimessa tuo OneDrive toimi täydellisesti, ilman mitään tietoa ongelmista. Huawein laitteissa tuo sovellus alkoi rullaamaan vasta seuraavan sovelluspäivityksen myötä.

On siis täysin mahdollista, että käyttämässäsi sähköpostisovelluksessa on joku vastaavanlainen häiriö. Seuraava sovelluspäivitys voi korjata sen tai olla korjaamatta.
Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tuolla sähköpostisovelluksen asetuksissa on kohta "synkronointiväli" tms. Tähän kannattaa valita "kaikki" mahdollisesti oletuksena olevan aikamääreen sijaan. Tämän valinnan jälkeen sähköpostisovelluksen pitäisi lähteä hakemaan palvelimelta kaikki sähköpostit. Aikaa tässä voi vierähtää tovikin.

On totta, että langattomissa verkoissa voi olla eroja. Niiden ei kuitenkaan pitäisi vaikuttaa sähköpostin synkronoitumiseen millään tavalla.

Synkronoituuko sähköpostit / pääsetkö näkemään muita sähköposteja pelkän mobiililaajakaistan kautta?
Hankaluus on se, että koko sovellus sulkeutuu tuossa sekunnin murto-osassa. 😞 Voisiko noihin asetuksiin päästä toista kautta?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Mitä sähköpostisovellusta käytät sähköpostien lukemiseen? Jos sähköpostisovellus menee nurin samantien kun sitä yrittää käynnistää, on noiden asetusten säätäminen mahdotonta. Sinne kun ei pääse muuten kuin sovelluksen itsensä kautta.

Olen törmännyt tässä viimeisen vuoden aikana useampaankin erilaiseen sovellukseen, joiden toiminnassa on ollut todella pahoja häiriöitä. Nämä häiriöt ovat olleet nimenomaan Huawein puhelimissa. Muiden valmistajien laitteissa samat sovellukset ovat toimineet ongelmitta myös silloin kun Huawein puhelimissa ne ovat olleet käyttökelvottomia.

Esimerkiksi hyvällä ystävällä oli tuossa vuoden vaihteen hujakoilla ongelmia Huawein puhelimessa Microsoftin OneDriven kanssa. Sovellus kaatui heti kun sitä yritti käynnistää. Myös muilla Huawein käyttäjillä oli ihan samaa ongelmaa. Itselläni taas Samsungin -puhelimessa tuo OneDrive toimi täydellisesti, ilman mitään tietoa ongelmista. Huawein laitteissa tuo sovellus alkoi rullaamaan vasta seuraavan sovelluspäivityksen myötä.

On siis täysin mahdollista, että käyttämässäsi sähköpostisovelluksessa on joku vastaavanlainen häiriö. Seuraava sovelluspäivitys voi korjata sen tai olla korjaamatta.
Kiitos kommentistasi!
Minulla on käytössä Saunalahden/Elisan kymp.net-loppuinen sähköposti.

Hermostuin laitteeseen ja menin tänään pyytämään uutta laitetta. Se pitää kuitenkin lähettää vielä kerran samaan huoltoon (Mobylife) ja saada sieltä lupa, jolloin vasta Lappeenrannan Elisa voi puhelimen vaihtaa.
Kirjoitan kuitenkin sinne vielä perään tapahtumien kuvausta.

Voinko liittää viimeksi kirjoittamaasi liitteeksi omaan vaatimukseeni?
Edellisellä huollossakäynnillä "laitteen ohjelmisto päivitetty uusimpaan versioon".

Katsotaan mitä sieltä sanotaan. Tässä vaiheessä kyllä pyydän jo uutta laitetta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Vika ei itseasiassa ole laitteessa vaan Huawein käyttämässä Android variantissa ja sen "epäyhteensopivuudessa" joidenkin satunnaisten kolmannen osapuolen sovelluksien kanssa. Laitteen vaihtaminen uuteen samanlaiseen ei välttämättä korjaa tilannetta.

Sovelluspäivitykset ovat tehty esim. tällaisia bugeja varten.

Sillä aikaa, kun odotat päivitystä nykyiseen sovellukseen, jokin toinen sähköpostisovellus saattaa toimia täydellisesti.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tässä aamukahvia juodessa muistui mieleen tapaus tammikuulta. Asiakas tuli reklamoimaan ostamastaan Huawein -puhelimesta.. Ongelma ja sen korjaus olivat seuraavanlaiset:

Ongelma: Asiakkaalla oli käytössä kaksi eri sähköpostiosoitetta. Gmail oli luonnollisesti määritelty Gmail -sovellukseen. Tämän lisäksi asiakkaalla oli käytössä operaattorin sähköposti, mikä oli määritelty puhelimen omaan sähköpostisovellukseen. Tästä operaattorin sähköpostista oli viestinvälitys Gmailiin käytössä. Kun asiakkaalle tuli sähköpostia tähän operaattorin sähköpostiin, sai asiakas puhelimen sähköpostisovellukselta 2-4 ilmoitusta tästä saapuneesta sähköpostista ja koska viestinvälitys oli käytössä, myös Gmail ilmoitti saapuneesta sähköpostista 2-6 kertaa.

Lisäksi GPS -paikannuksen kanssa oli ongelmia.

Korjaus: Tein asiakkaan ostamalle muistikortille varmuuskopiot puhelimesta. Asetuksia en kuitenkaan kopioinut. Tämän jälkeen jälkeen tein puhelimelle hard resetin ja kun asiakas oli saanut omat tietonsa jälleen puhelimeen, palautin muistikortilta varmuuskopiot. Ainakin tuo sähköpostiongelma oli poistunut täysin. Sisätiloissa GPS -paikannusta ei päästy testaamaan, mutta ilmeisesti sekin ongelma ratkesi, koska asiakas ei enää tullut takaisin asian tiimoilta.

Vinkki: Ota kuvista tms. varmuuskopiot, tee hard reset ja testaa uudelleen.

Osallistu keskusteluun