Kysymys

ZTE Blade tilaus ei onnistu

  • 25 joulukuu 2010
  • 74 kommenttia
  • 858 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
En tiedä oletteko jo huomanneet, mutta nyt ei pysty ZTE Bladea enää edes tilaamaan (vai onko vika vaan minussa?). Tunnistautumisen jälkeen tulee vaan:


Sovelluksessa tapahtui virhe, jonka vuoksi tapahtumaa ei voitu käsitellä. Pahoittelemme tapahtunutta, yrittäkää myöhemmin uudelleen.

74 kommenttia

Käyttäjätaso 2
ZTE Blade -puhelimen tuotesivu on myös kadonnut ja sitä ei löydy Puhelimet-listalta vasemmalta.
Veikkaan että kyseessä on tekninen häiriö. Ja kun näin julhapyhät painaa päälle, niin eihän siellä oo kukaan niitä korjaamassa. Voi toisaalta myös olla, että SL:n on yllättänyt toi Bladen tilaukset ja ovat päättäneet hieman panna asioita järjestykseen väliaikeisesti sulkemalla ton tilauksen.
Olen samaa mieltä , että ovat lopettaneet myynnin tilapäisesti. Turhaa sitä nyt on kaupata kun sitä ei ole tarpeeksi niillekkää, jotka ovat  tilanneet kuukausi sitten. Sitä menoa valitus  jatkuis vielä vuoden päästä, että missä ne puhelimet viipyy:)
Ei onnistunut vielä maanantainakaan
Hei keskustelijat,

ZTE Bladen myynti on tällä erää loppunut, ja samalla on päättynyt myös ZTE Blade ja Norppa+ Kampanja -tarjouspaketin myynti. Norppa+ Kampanja -liittymä on kuitenkin edelleen saatavilla HTC:n mallien kanssa: http://saunalahti.fi/tarjoukset/

Tämänhetkisen tiedon mukaan Blade palaa myöhemmin takaisin valikoimaan.
Eli siis Blade tulee vielä tarjolle, mutta ilman kampista...olisi kuitenkin ihan asiakasystävällistä, että näiden kampanjaliittymien yhteydessä ilmoitettaisiin koska päättyvät... :(

Onkohan Norppa+ Kampanjaan(Norppa+Nopsa) tulossa mukaan muita puhelimia saataville kuin vain HTC? Kaivattaisiin lisää vaihtoehtoja kuin vain tuo HTC, esim. Huawei(U8800/Ideos X5)?

Eli siis Blade tulee vielä tarjolle, mutta ilman kampista...olisi kuitenkin ihan asiakasystävällistä, että näiden kampanjaliittymien yhteydessä ilmoitettaisiin koska päättyvät... :(



Tarjous taisi päättyä lähinä sen takia kun luureja ei saada toimitettua, luulisin.
Käyttäjätaso 1
Ja olisi myös ehkä hyvä idea poistaa iso mainos etusivulta jos kyseistä tuotetta ei enää myydä. Eikös tuon luulisi jo sitovan johonkin, että sellainen pitäisi sitten myydä jos sitä mainostetaankin... 😉
Käyttäjätaso 2
Isoa mainosta etusivulla en ole enää tänään nähnyt.
Itsekin luin ilmoituksen Saunalahden nettisivulta tänä aamuna ja soitin asiakaspalveluun. He ohjasivat hakemaan liittymän Elisa Shopitista, koska saisin SIM-kortin mahdollisesti heti käytettäväkseni. Kävin puoli tuntia sitten klo 15 jälkeen Seinäjoen Epstorin Elisa Shopitissa ja he sanoivat ettei tarjous ole enää voimassa ja tarjousta vastaavaa mobiilidataliittymää ei ole tarjolla samaan hintaan. Sanoin etteihän niin voi tehdä, että puhelimessa kehotetaan menemään myymälään ja samaan aikaan tarjous vedetään markkinoilta, mutta myyjä valitti ettei pysty lyömään mitään koneelle, koska tarjousta ei heidän järjestelmissään enää ole.

Lähdin pois ajatellen, että puhelinasiakaspalvelussa on varmaankin aamuinen puheluni nauhotettuna, mutta hekin sanoivat ettei tarjousta voi enää käyttää ja vastaavan mobiilidatan saisi hintaan 13,90 e / kk, kun tarjous olisi ollut 6,90 e / kk. En suostunut huonompaan tarjoukseen. Tietääkseni Saunalahtea sitoo tarjousilmoittelu siinä missä muitakin yrityksiä. Aioin tehdä asiasta kantelun Kuluttajavirastoon, mutta soitan ensin Kuluttajaneuvontaan. Kuluttajaviraston numero on 071 873 1901 ja se on auki klo 9.15-15. Kannattaa varmaan muidenkin soittaa ja kysyä asiasta, jos asia sattui kohdalle.

Itseäni harmittaa, että puhelimessa asiakaspalvelija kehotti hakemaan liittymän myymälästä ja myymälässä sitten tarjous ei muka enää olekaan voimassa.

Itsekin luin ilmoituksen Saunalahden nettisivulta tänä aamuna ja soitin asiakaspalveluun. He ohjasivat hakemaan liittymän Elisa Shopitista, koska saisin SIM-kortin mahdollisesti heti käytettäväkseni. Kävin puoli tuntia sitten klo 15 jälkeen Seinäjoen Epstorin Elisa Shopitissa ja he sanoivat ettei tarjous ole enää voimassa ja tarjousta vastaavaa mobiilidataliittymää ei ole tarjolla samaan hintaan. Sanoin etteihän niin voi tehdä, että puhelimessa kehotetaan menemään myymälään ja samaan aikaan tarjous vedetään markkinoilta, mutta myyjä valitti ettei pysty lyömään mitään koneelle, koska tarjousta ei heidän järjestelmissään enää ole.

Lähdin pois ajatellen, että puhelinasiakaspalvelussa on varmaankin aamuinen puheluni nauhotettuna, mutta hekin sanoivat ettei tarjousta voi enää käyttää ja vastaavan mobiilidatan saisi hintaan 13,90 e / kk, kun tarjous olisi ollut 6,90 e / kk. En suostunut huonompaan tarjoukseen. Tietääkseni Saunalahtea sitoo tarjousilmoittelu siinä missä muitakin yrityksiä. Aioin tehdä asiasta kantelun Kuluttajavirastoon, mutta soitan ensin Kuluttajaneuvontaan. Kuluttajaviraston numero on 071 873 1901 ja se on auki klo 9.15-15. Kannattaa varmaan muidenkin soittaa ja kysyä asiasta, jos asia sattui kohdalle.

Itseäni harmittaa, että puhelimessa asiakaspalvelija kehotti hakemaan liittymän myymälästä ja myymälässä sitten tarjous ei muka enää olekaan voimassa.



Ihan pikku vinkkinä sanoisin ettet kovin vahvoilla tule olemaan asiasi kanssa. Ja toiseksi, tämä jouluun umpeutunut tarjous oli ollut voimassa "toistaiseksi" suunnilleen kuukauden verran.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


Itsekin luin ilmoituksen Saunalahden nettisivulta tänä aamuna ja soitin asiakaspalveluun. He ohjasivat hakemaan liittymän Elisa Shopitista, koska saisin SIM-kortin mahdollisesti heti käytettäväkseni. Kävin puoli tuntia sitten klo 15 jälkeen Seinäjoen Epstorin Elisa Shopitissa ja he sanoivat ettei tarjous ole enää voimassa ja tarjousta vastaavaa mobiilidataliittymää ei ole tarjolla samaan hintaan. Sanoin etteihän niin voi tehdä, että puhelimessa kehotetaan menemään myymälään ja samaan aikaan tarjous vedetään markkinoilta, mutta myyjä valitti ettei pysty lyömään mitään koneelle, koska tarjousta ei heidän järjestelmissään enää ole.

Lähdin pois ajatellen, että puhelinasiakaspalvelussa on varmaankin aamuinen puheluni nauhotettuna, mutta hekin sanoivat ettei tarjousta voi enää käyttää ja vastaavan mobiilidatan saisi hintaan 13,90 e / kk, kun tarjous olisi ollut 6,90 e / kk. En suostunut huonompaan tarjoukseen. Tietääkseni Saunalahtea sitoo tarjousilmoittelu siinä missä muitakin yrityksiä. Aioin tehdä asiasta kantelun Kuluttajavirastoon, mutta soitan ensin Kuluttajaneuvontaan. Kuluttajaviraston numero on 071 873 1901 ja se on auki klo 9.15-15. Kannattaa varmaan muidenkin soittaa ja kysyä asiasta, jos asia sattui kohdalle.

Itseäni harmittaa, että puhelimessa asiakaspalvelija kehotti hakemaan liittymän myymälästä ja myymälässä sitten tarjous ei muka enää olekaan voimassa.



Ihan pikku vinkkinä sanoisin ettet kovin vahvoilla tule olemaan asiasi kanssa. Ja toiseksi, tämä jouluun umpeutunut tarjous oli ollut voimassa "toistaiseksi" suunnilleen kuukauden verran.


Neutraalisti ajatellen, Saunalahti voi vedota siihen, että tarjous oli tosiaan voimassa soittaessasi Asiakaspalvelluun. Mutta se oli kuitenkin päätetty keskeyttää ennenkuin kävit liikkeessä.

Ihan näin pienenä vinkkinä, uskon tämänhetkisten HTC-kampanjoiden päättyvän viimeistään loppiaisena. Tilalle tullee jonkin ajan kuluttua tekstiviestikampanja tai kokonaan uusi tuote. Uusi liittymätyyppi ja lisäpalvelu tässä jo tuotteistettiinkin.

Ihan pikku vinkkinä sanoisin ettet kovin vahvoilla tule olemaan asiasi kanssa. Ja toiseksi, tämä jouluun umpeutunut tarjous oli ollut voimassa "toistaiseksi" suunnilleen kuukauden verran.


Ihan vain siten että jos muutos olisi tapahtunut silloin kun liikkeet on kiinni niin asia olisi kuten sanot.

Mutta kun tarjous lakkautetaan sinä aikana kun soittaa yritykseen tarjouksesta ja kehotetaan menemään liikkeeseen samana päivänä niin silloin tarjous on annettu että sen saa kun vain käy liikkeessä.

Tarjoukset täytyisi&kannattaisi aina aloittaa/lakkauttaa myyntipäivinä, ei myyntitunteina.

Jos liike on auki klo 9-18 niin tarjous on voimassa sitten siihen klo 18 kun liikkeet menevät kiinni eikä enää seuraavana päivänä saa tarjousta.

Nyt jos tarjous lyödään kiinni klo 16 kun on klo 15 soitettu yritykseen ja kehotettu ostamaan tarjous liikkeestä (puhelimitse eivät voi SIM korttia antaa) niin tarjous on annettu silloin sinä aikana kun on soitettu eikä silloin kun on liikkeeseen kävelty.

Jos joku mainostaa jossain tuotettaan hinnalla X ja sitten liikkeeseen mentäessä se on hinnalla X+Y niin tuote täytyy myydä hinnalla X.

Verkkomyynnissä tietenkin voidaan tarjoukset lakkauttaa nopeammin mutta myymälöissä vain aukiolo aikoina mutta verkkomyynnissä olisi parasta lakkauttaa automaattisesti vasta klo 00:00 että koko vuorokauden on vielä tarjous voimassa sen viimeisen vuorokauden.


Ihan pikku vinkkinä sanoisin ettet kovin vahvoilla tule olemaan asiasi kanssa. Ja toiseksi, tämä jouluun umpeutunut tarjous oli ollut voimassa "toistaiseksi" suunnilleen kuukauden verran.


Ihan vain siten että jos muutos olisi tapahtunut silloin kun liikkeet on kiinni niin asia olisi kuten sanot.


Sun kannattaisi ihan oikeasti tutustua vaikkapa perusasioihin ennen kuin alat muita täällä ohjeistamaan.


Mutta kun tarjous lakkautetaan sinä aikana kun soittaa yritykseen tarjouksesta ja kehotetaan menemään liikkeeseen samana päivänä niin silloin tarjous on annettu että sen saa kun vain käy liikkeessä.


"Mene käymään liikkeessä" on jotain muuta kuin tarjous! Ihan sama juttu kun soittaisin pankkiin ja kysyisin että voinko hakea sieltä kaikki rahat: "Joo mee käymään missä tahansa konttorissa vaan"  ;D


Tarjoukset täytyisi&kannattaisi aina aloittaa/lakkauttaa myyntipäivinä, ei myyntitunteina.

Ei liity tähän asiaan mitenkään, tarjous oli voimassa "toistaiseksi" ja se on täysin myyjän päätettävissä milloin loppuu.


Jos liike on auki klo 9-18 niin tarjous on voimassa sitten siihen klo 18 kun liikkeet menevät kiinni eikä enää seuraavana päivänä saa tarjousta.

BS-osastolla jatketaan, ei liity tähän asiaan mitenkään.


Nyt jos tarjous lyödään kiinni klo 16 kun on klo 15 soitettu yritykseen ja kehotettu ostamaan tarjous liikkeestä (puhelimitse eivät voi SIM korttia antaa) niin tarjous on annettu silloin sinä aikana kun on soitettu eikä silloin kun on liikkeeseen kävelty.

Nyt väität jo että ne ovat LUVANNEET sen sulle kampanjahintaan siellä luurissa, oisko noin...


Jos joku mainostaa jossain tuotettaan hinnalla X ja sitten liikkeeseen mentäessä se on hinnalla X+Y niin tuote täytyy myydä hinnalla X.

Ja jos noutopistettä ei ole niin siihen voi ihan surutta laittaa esim. postikulut päälle...


Verkkomyynnissä tietenkin voidaan tarjoukset lakkauttaa nopeammin mutta myymälöissä vain aukiolo aikoina mutta verkkomyynnissä olisi parasta lakkauttaa automaattisesti vasta klo 00:00 että koko vuorokauden on vielä tarjous voimassa sen viimeisen vuorokauden.

Voisitko laittaa jotain viitettä kun tällaisestakaan en ole koskaan kuullut.

Ihmetyttää tosissaan nämä marinat täällä. Toisaalta olisihan se hyvä saada se tuote seuraavana päivänä mutta tilanne sattuu nyt vaan olemaan ilmeisesti hieman ylikuumentunut sattuneesta tarjouksesta johtuen. Ei ne luurit tule yhtään nopeammin vaikka kuinka täällä parkuisi ja asiakaspalveluun soittelisi päivittäin. Jos ei kärsivällisyys riitä niin taatusti on mahdollista perua tilaus!



Ihan pikku vinkkinä sanoisin ettet kovin vahvoilla tule olemaan asiasi kanssa. Ja toiseksi, tämä jouluun umpeutunut tarjous oli ollut voimassa "toistaiseksi" suunnilleen kuukauden verran.


Ihan vain siten että jos muutos olisi tapahtunut silloin kun liikkeet on kiinni niin asia olisi kuten sanot.


Sun kannattaisi ihan oikeasti tutustua vaikkapa perusasioihin ennen kuin alat muita täällä ohjeistamaan.


Mutta kun tarjous lakkautetaan sinä aikana kun soittaa yritykseen tarjouksesta ja kehotetaan menemään liikkeeseen samana päivänä niin silloin tarjous on annettu että sen saa kun vain käy liikkeessä.


"Mene käymään liikkeessä" on jotain muuta kuin tarjous! Ihan sama juttu kun soittaisin pankkiin ja kysyisin että voinko hakea sieltä kaikki rahat: "Joo mee käymään missä tahansa konttorissa vaan"  ;D


Tarjoukset täytyisi&kannattaisi aina aloittaa/lakkauttaa myyntipäivinä, ei myyntitunteina.

Ei liity tähän asiaan mitenkään, tarjous oli voimassa "toistaiseksi" ja se on täysin myyjän päätettävissä milloin loppuu.


Jos liike on auki klo 9-18 niin tarjous on voimassa sitten siihen klo 18 kun liikkeet menevät kiinni eikä enää seuraavana päivänä saa tarjousta.

BS-osastolla jatketaan, ei liity tähän asiaan mitenkään.


Nyt jos tarjous lyödään kiinni klo 16 kun on klo 15 soitettu yritykseen ja kehotettu ostamaan tarjous liikkeestä (puhelimitse eivät voi SIM korttia antaa) niin tarjous on annettu silloin sinä aikana kun on soitettu eikä silloin kun on liikkeeseen kävelty.

Nyt väität jo että ne ovat LUVANNEET sen sulle kampanjahintaan siellä luurissa, oisko noin...


Jos joku mainostaa jossain tuotettaan hinnalla X ja sitten liikkeeseen mentäessä se on hinnalla X+Y niin tuote täytyy myydä hinnalla X.

Ja jos noutopistettä ei ole niin siihen voi ihan surutta laittaa esim. postikulut päälle...


Verkkomyynnissä tietenkin voidaan tarjoukset lakkauttaa nopeammin mutta myymälöissä vain aukiolo aikoina mutta verkkomyynnissä olisi parasta lakkauttaa automaattisesti vasta klo 00:00 että koko vuorokauden on vielä tarjous voimassa sen viimeisen vuorokauden.

Voisitko laittaa jotain viitettä kun tällaisestakaan en ole koskaan kuullut.

Ihmetyttää tosissaan nämä marinat täällä. Toisaalta olisihan se hyvä saada se tuote seuraavana päivänä mutta tilanne sattuu nyt vaan olemaan ilmeisesti hieman ylikuumentunut sattuneesta tarjouksesta johtuen. Ei ne luurit tule yhtään nopeammin vaikka kuinka täällä parkuisi ja asiakaspalveluun soittelisi päivittäin. Jos ei kärsivällisyys riitä niin taatusti on mahdollista perua tilaus!

Ihan noin asiaa neutraalina seuranneena voin sanoa että sun kannattais varmaan itse ottaa asioista ensin selvää ennenkuin alat muita neuvomaan. Kannattaa tutustua kuluttajansuojalakiin ja esim. Kuluttajaviraston sivuihin mistä saa asioista oikeaa tietoa eikä mitään mutu tai "enpä ole tuostakaan kuullut" kommentteja.

Tässä linkki mikä sopii edellämainittuun tapaukseen ja koko kampanjaan hyvin: http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/hakutulokset.aspx?id=96982324-3ba0-4718-8988-70a81ee9ef83

Itsekin luin ilmoituksen Saunalahden nettisivulta tänä aamuna ja soitin asiakaspalveluun. He ohjasivat hakemaan liittymän Elisa Shopitista, koska saisin SIM-kortin mahdollisesti heti käytettäväkseni. Kävin puoli tuntia sitten klo 15 jälkeen Seinäjoen Epstorin Elisa Shopitissa ja he sanoivat ettei tarjous ole enää voimassa ja tarjousta vastaavaa mobiilidataliittymää ei ole tarjolla samaan hintaan. Sanoin etteihän niin voi tehdä, että puhelimessa kehotetaan menemään myymälään ja samaan aikaan tarjous vedetään markkinoilta, mutta myyjä valitti ettei pysty lyömään mitään koneelle, koska tarjousta ei heidän järjestelmissään enää ole.

Taitaisi saunalahti päästä helpoimmalla, jos pekkillekin löytyisi Blade tarjoushintaan. Jos puhelin sieltä tammi-helmikuun aikana tulisi. Huono tuuri kun tarjous kerkesi justiin matkan aikana loppua, tai asiakaspalvelussa oli väärää tietoa.
Kuluttajaneuvonnasta kertoivat, että ilmoitettu tarjous pätee ja jos tuotetta ei löydy niin kuluttajalle on tarjottava vastaava tuote samaan hintaan.

Tuotteiden loppuminen kesken on aina mahdollista, mutta on kauppiaan velvollisuus tarjota vastaavaa tilalle kuin mistä on ilmoitettu.

Kuluttajaneuvonnasta kehottivat lähettämään sähköpostia ensin Saunalahdelle, asiallinen reklamaatio eli valitus mitä on tapahtunut ja mitä vaatii asian korjaamiseksi, ja sitten ottamaan uudelleen yhteyttä Kuluttajaneuvontaan, mikäli asiaa ei korjata.

Ihan noin asiaa neutraalina seuranneena voin sanoa että sun kannattais varmaan itse ottaa asioista ensin selvää ennenkuin alat muita neuvomaan. Kannattaa tutustua kuluttajansuojalakiin ja esim. Kuluttajaviraston sivuihin mistä saa asioista oikeaa tietoa eikä mitään mutu tai "enpä ole tuostakaan kuullut" kommentteja.

Tässä linkki mikä sopii edellämainittuun tapaukseen ja koko kampanjaan hyvin: http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/hakutulokset.aspx?id=96982324-3ba0-4718-8988-70a81ee9ef83


Antamasi linkki ei pde koska tarjous on ilmoitettu toistaiseksi voimassa olevana eli se voidaan lopettaa varoittamatta milloin tahansa.
[quote]
[quote]
Ihan noin asiaa neutraalina seuranneena voin sanoa että sun kannattais varmaan itse ottaa asioista ensin selvää ennenkuin alat muita neuvomaan. Kannattaa tutustua kuluttajansuojalakiin ja esim. Kuluttajaviraston sivuihin mistä saa asioista oikeaa tietoa eikä mitään mutu tai "enpä ole tuostakaan kuullut" kommentteja.

Tässä linkki mikä sopii edellämainittuun tapaukseen ja koko kampanjaan hyvin:
[/quote]

Antamasi linkki ei pde koska tarjous on ilmoitettu toistaiseksi voimassa olevana eli se voidaan lopettaa varoittamatta milloin tahansa.
[/quote]
Kyllä pätee. Itseasiassa jos tarkkoja ollaan, niin sellaista tarjouskampanjaa ei saisi ollakkaan missä ei selkeästi ilmoiteta tarjouksen kestoaikaa.

Tässä lisätietoa aiheesta:

[url=http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/markkinointi/tarjouskampanjat/]http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/markkinointi/tarjouskampanjat/


http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/hakutulokset.aspx?id=96982324-3ba0-4718-8988-70a81ee9ef83[/url]

Mielestäni paristo on aivan oikeassa asiansa kanssa.

Myöskin kannattaa miettiä yleisellä tasolla, että jos näihin asioihin ei kukaan koskaan puutu niin se on hiljaista hyväksymistä. Kyllä tämän kokoisen firman pitäisi osata tälläinen kampanja hoitaa mallikkaasti, varsinkin kun on aiempaa kokemusta vastaavasta, ei niin putkeen menneestä tarjouksesta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


Itseasiassa jos tarkkoja ollaan, niin sellaista tarjouskampanjaa ei saisi ollakkaan missä ei selkeästi ilmoiteta tarjouksen kestoaikaa.

Tässä lisätietoa aiheesta:



[url=http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/hakutulokset.aspx?id=96982324-3ba0-4718-8988-70a81ee9ef83]http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/hakutulokset.aspx?id=96982324-3ba0-4718-8988-70a81ee9ef83



Olen muuten usein pohtinut semmoista:
http://saunalahti.fi/tarjoukset/[/url]

Tuolla kerrotaan, että tuotteet "AlleEuronPäivät" sekä "MobiililaajakaistaPlus Nopsa + Nettitikku + MultiSIM vain 13,90 /kk! " ovat tarjouksia. Mutta milloin ne päättyvät? Milloin ne alkoivat?
[quote]
[quote]

Ihan noin asiaa neutraalina seuranneena voin sanoa että sun kannattais varmaan itse ottaa asioista ensin selvää ennenkuin alat muita neuvomaan. Kannattaa tutustua kuluttajansuojalakiin ja esim. Kuluttajaviraston sivuihin mistä saa asioista oikeaa tietoa eikä mitään mutu tai "enpä ole tuostakaan kuullut" kommentteja.

Tässä linkki mikä sopii edellämainittuun tapaukseen ja koko kampanjaan hyvin:
[/quote]

Antamasi linkki ei pde koska tarjous on ilmoitettu toistaiseksi voimassa olevana eli se voidaan lopettaa varoittamatta milloin tahansa.
[/quote]
Kyllä pätee. Itseasiassa jos tarkkoja ollaan, niin sellaista tarjouskampanjaa ei saisi ollakkaan missä ei selkeästi ilmoiteta tarjouksen kestoaikaa.

Tässä lisätietoa aiheesta:

[url=http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/markkinointi/tarjouskampanjat/]http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/markkinointi/tarjouskampanjat/


http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/hakutulokset.aspx?id=96982324-3ba0-4718-8988-70a81ee9ef83[/url]

Mielestäni paristo on aivan oikeassa asiansa kanssa.

Myöskin kannattaa miettiä yleisellä tasolla, että jos näihin asioihin ei kukaan koskaan puutu niin se on hiljaista hyväksymistä. Kyllä tämän kokoisen firman pitäisi osata tälläinen kampanja hoitaa mallikkaasti, varsinkin kun on aiempaa kokemusta vastaavasta, ei niin putkeen menneestä tarjouksesta.



Ihan jatkoa ajatellen omaa kuluttajan suojaa silmällä pitäen, missä laissa/asetuksessa määritellään, että pitää olla tarjouskampanjan pituus on ilmoitettava selkeästi tiettyyn päivään päättyväksi? Itse googlettamalla löysin kaupan alan liiton SUOSITUKSIA että kyseinen asia pitäisi ilmaista niin, että tarjous päättyy tiettyyn päivään. Toki jos esimerkiksi Finlexin sivuilta minulle kaivat kyseisen asetuksen tai pykälän niin toki uskon sitä, mutta vielä tuntuisi olevan aika hataralla pohjalla. Yllä olevissa kuluttajaviraston linkeissä ei puhuta mitään tarjousjakson määrittämisestä tietylle päivämäärälle.

Ja lyhyt kannanotto tähän tarjouksen perässä juoksemiseen. Saunalahden markkinointi sanoo että kyseinen tarjous on toistaiseksi voimassa, niin silloin se tarkoittaa selkeällä suomen kielellä, että myyjä yritys voi lopettaa mainoskampanjan vaikka kahden minuutin päästä. Tietenkin tässä täytyy käyttää harkintaa että jos asiakas on ohjattu asiakaspalvelun toimesta liikkeeseen, niin tällöin myös asiakasta uskotaan. Toki jos asiakkaalle on sanottu että liikkeestä saa ja asiakas pamahtaa liikkeeseen kahden päivän päästä soitosta, niin ei tällöin ole asiakaspalvelijakaan voinut tietää tarjouksen loppumisesta.

Ja liikkeessä kyllä pystyvät tekemään liittymän/puhelinpaketin kyseisellä hinnalla JOS he haluavat. Vaikka sitten niin, että puhelimelle ja liittymälle laitetaan X euroa alennusta kuukaudessa jotta kokonaissumma on se mitä on pitänytkin. Se on vain kaupan myyjän asenteesta kiinni kuinka hän haluaa asiakkaitaan palvella.
Saunalahden markkinointi sanoo että kyseinen tarjous on toistaiseksi voimassa, niin silloin se tarkoittaa selkeällä suomen kielellä, että myyjä yritys voi lopettaa mainoskampanjan vaikka kahden minuutin päästä.


Kuluttajaoikeuden linjauksen mukaan virhettä ei voida jättää hyvittämättä kuluttajalle vain sen perusteella, että tavarat loppuvat kesken:

Kun kuluttaja on nähnyt mainoksen, mennyt liikkeeseen ja valinnut tuotteen, hän on samalla antanut myyjän tarjoukseen hyväksyvän vastauksen. Jos tuotetta ei lainkaan ole saatavilla ja tämä johtuu mainostajan huolimattomuudesta, on kohtuullista että kuluttaja saa tästä hyvityksen. --

Jos mainostaja on toiminut huolimattomasti ja kuluttaja on tämän takia käyttänyt turhaan aikaa ja rahaa myymälään saapumiseksi - ehkä jopa jättänyt muun tarjouksen käyttämättä - on siis pidettävä perusteltuna ettei kuluttajaa jätetä hyvityksettä.


(Kuluttajavirasto, http://bit.ly/g8WoJC)

Ja liikkeessä kyllä pystyvät tekemään liittymän/puhelinpaketin kyseisellä hinnalla JOS he haluavat. Vaikka sitten niin, että puhelimelle ja liittymälle laitetaan X euroa alennusta kuukaudessa jotta kokonaissumma on se mitä on pitänytkin. Se on vain kaupan myyjän asenteesta kiinni kuinka hän haluaa asiakkaitaan palvella.


Niinpä. Harmittaa etten jatkanut asian korjaamisen vaatimista. Jälkikäteen asian hoitaminen on työlästä ja epämielekästä, mutta siinä hetkessä myymälän kaikkien muiden asiakkaiden odottaessa vuoroaan tuntuu kiusalliselta väitellä asiasta. Ehkä yritykset pelaavat juuri tämän varaan.
Tulin juuri kotiin töistä ja kaivoin päivän postista Saunalahden laskun välistä kuukausitiedotteen/-mainoksen tarjouksesta joka on jo päättynyt... Melkoinen antimainos...  😠




Ihan pikku vinkkinä sanoisin ettet kovin vahvoilla tule olemaan asiasi kanssa. Ja toiseksi, tämä jouluun umpeutunut tarjous oli ollut voimassa "toistaiseksi" suunnilleen kuukauden verran.


Ihan vain siten että jos muutos olisi tapahtunut silloin kun liikkeet on kiinni niin asia olisi kuten sanot.


Sun kannattaisi ihan oikeasti tutustua vaikkapa perusasioihin ennen kuin alat muita täällä ohjeistamaan.


Mutta kun tarjous lakkautetaan sinä aikana kun soittaa yritykseen tarjouksesta ja kehotetaan menemään liikkeeseen samana päivänä niin silloin tarjous on annettu että sen saa kun vain käy liikkeessä.


"Mene käymään liikkeessä" on jotain muuta kuin tarjous! Ihan sama juttu kun soittaisin pankkiin ja kysyisin että voinko hakea sieltä kaikki rahat: "Joo mee käymään missä tahansa konttorissa vaan"  ;D


Tarjoukset täytyisi&kannattaisi aina aloittaa/lakkauttaa myyntipäivinä, ei myyntitunteina.

Ei liity tähän asiaan mitenkään, tarjous oli voimassa "toistaiseksi" ja se on täysin myyjän päätettävissä milloin loppuu.


Jos liike on auki klo 9-18 niin tarjous on voimassa sitten siihen klo 18 kun liikkeet menevät kiinni eikä enää seuraavana päivänä saa tarjousta.

BS-osastolla jatketaan, ei liity tähän asiaan mitenkään.


Nyt jos tarjous lyödään kiinni klo 16 kun on klo 15 soitettu yritykseen ja kehotettu ostamaan tarjous liikkeestä (puhelimitse eivät voi SIM korttia antaa) niin tarjous on annettu silloin sinä aikana kun on soitettu eikä silloin kun on liikkeeseen kävelty.

Nyt väität jo että ne ovat LUVANNEET sen sulle kampanjahintaan siellä luurissa, oisko noin...


Jos joku mainostaa jossain tuotettaan hinnalla X ja sitten liikkeeseen mentäessä se on hinnalla X+Y niin tuote täytyy myydä hinnalla X.

Ja jos noutopistettä ei ole niin siihen voi ihan surutta laittaa esim. postikulut päälle...


Verkkomyynnissä tietenkin voidaan tarjoukset lakkauttaa nopeammin mutta myymälöissä vain aukiolo aikoina mutta verkkomyynnissä olisi parasta lakkauttaa automaattisesti vasta klo 00:00 että koko vuorokauden on vielä tarjous voimassa sen viimeisen vuorokauden.

Voisitko laittaa jotain viitettä kun tällaisestakaan en ole koskaan kuullut.

Ihmetyttää tosissaan nämä marinat täällä. Toisaalta olisihan se hyvä saada se tuote seuraavana päivänä mutta tilanne sattuu nyt vaan olemaan ilmeisesti hieman ylikuumentunut sattuneesta tarjouksesta johtuen. Ei ne luurit tule yhtään nopeammin vaikka kuinka täällä parkuisi ja asiakaspalveluun soittelisi päivittäin. Jos ei kärsivällisyys riitä niin taatusti on mahdollista perua tilaus!

Ihan noin asiaa neutraalina seuranneena voin sanoa että sun kannattais varmaan itse ottaa asioista ensin selvää ennenkuin alat muita neuvomaan. Kannattaa tutustua kuluttajansuojalakiin ja esim. Kuluttajaviraston sivuihin mistä saa asioista oikeaa tietoa eikä mitään mutu tai "enpä ole tuostakaan kuullut" kommentteja.

Tässä linkki mikä sopii edellämainittuun tapaukseen ja koko kampanjaan hyvin: http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/hakutulokset.aspx?id=96982324-3ba0-4718-8988-70a81ee9ef83


Kun otetaan lauseet irti asiayhteyksistä niin sitä saattaa saada sellaisen kuvan että "sopii tähän". Totuus on toinen.

Sun kannattaisi ihan oikeasti tutustua vaikkapa perusasioihin ennen kuin alat muita täällä ohjeistamaan.


Et ole sattumoisin lukenut oikeustapauksia sen vertaa että jos vaikka käyt autoliikkeessä hakemassa tarjouksia jossa tarjoukseen annetaan aikataulu (voimassa X määrä päiviä tai XYZ päivään asti tai että voimassa tämän päivän) niin se on tarjous joka pitää niin kauan kunnes kyseinen aikataulu on kulunut ohitse.

Tarjous on tarjous eikä se oli kaupan solmimista. Jos soitat Saunalahdelle tarjouksesta ja siellä sanotaan että se on voimassa ja että kannattaa mennä elisa shopittiin hakemaan se niin silloin tarjous on annettu ja oletuksena on että sinä voit lunastaa annetun tarjouksen siihen mennessä kuin voidaan olettaa aikataulun olleen. Tässä tapauksessa se päivä kun on tarjous annettu.

Jos halutaan puhua erikseen tarjouksen kestosta minuuteissa (tai tunneissa) niin silloin myyjän täytyy kertoa että "tarjous on voimassa klo X asti" tai "tarjous on voimassa tällä istumalla".

Jos asiakkaalle annetaan tarjous jota voidaan olettaa olevan ymmärrettävissä normaalin aikamääreen rajoissa niin tarjouksen antaja on heikoilla koska kuluttaja on saanut tarjouksen.

Asia olisi jälleen kerran täysin toinen jos olisi soittanut viime it operaattorille joka kertoo tarjouksen ja kehoittaa käymään liikkeessä ja sitten menee seuraavana päivänä tai vaikka seuraavalla viikolla. Jos tarjous päättyy liikkeen aukioloajasta poikkeavana aikana on siitä mainittava tarjousta annettaessa. Tehtiinkö niin asiassa vai ei?


"Mene käymään liikkeessä" on jotain muuta kuin tarjous! Ihan sama juttu kun soittaisin pankkiin ja kysyisin että voinko hakea sieltä kaikki rahat: "Joo mee käymään missä tahansa konttorissa vaan"  ;D


Tarjous voidaan antaa nettisivulla, puhelimitse tai vaikka sähköpostilla. Älä rakenna olkinukkea jostain pankista. Tarjous oli annettu nettisivulla, se oli annettu myös puhelimitse (vahvistettu) että voi käydä vain liikkeessä hakemassa.

Tarjouksen antaminen on eri asia kuin kaupan solmiminen tai


Ei liity tähän asiaan mitenkään, tarjous oli voimassa "toistaiseksi" ja se on täysin myyjän päätettävissä milloin loppuu.


Laki sanoo vähän toista. Tutustu markkinointilakiin. Silloin kun tarjous annetaan "toistaiseksi" niin se odotetaan tarkoittavan sen hetkistä aukioloajan päättymiseen asti olevan voimassa. Tämä on kivijalkamyymälöissä hyvin selkeää mutta verkkokaupoissa taas se onkin vaikeampaa ja sen oletetaan päättyvän vuorokauden päättyessä tai samaan aikaan kun kivijalkaliikkeet päättyvät, jos ei toisin erikseen mainita.

Esimerkiksi et voi tehdä siten että aloitat kuukauden mittaisen tarjouksen kuukauden ekana päivänä jossa kerrot minä päivänä se alkoi. Jos käyt pystyttämässä tarjouksen vaikka ulos kylttiin klo 15 ensimmäisenä päivänä ja liikke menee kiinni klo 21 niin odotettavaa on että viimeisenä päivänä sinä kuukautena tarjous päättyy vasta liikkeen sulkeutumisaikaan eikä klo 15 seuraavana päivänä kun tarjous lisättiin kylttiin.


BS-osastolla jatketaan, ei liity tähän asiaan mitenkään.


Perehdy asiaan miten suomessa toimii markkinointilaki ja miten kuluttajien puolella ollaan tarjouksien noudattamisessa.


Nyt väität jo että ne ovat LUVANNEET sen sulle kampanjahintaan siellä luurissa, oisko noin...


Tarjouksen antaminen on tarjouksen antamista että kerrottuun hintaan myydään. Tarjouksen tekeminen on kirjallinen tai suullinen lupaus eikä tarvitse yhtään käyttää sanaa "lupaus" vaan ainoastaan sanaa "tarjous".


Ja jos noutopistettä ei ole niin siihen voi ihan surutta laittaa esim. postikulut päälle...


Älä rakenna olkinukkea.
Tietenkin postikulut voi lisätä päälle mutta siitä täytyy suomen lakien mukaan erikseen mainita.

Mutta jotta nyt ymmärtäisit tarkemmin mistä puhuttiin. Että jos liikkeen ovessa (tai netissä. Tai vaikka tietyn tuotteen kaikissa hintalapuissa) lukee halvempi hinta kuin mitä vaikka lehdessä (tai toisinpäin) niin myyjän täytyy myydä halvemmalla mainostetulla hinnalla. Se on oma moka jos mainostaa väärällä hinnalla. Silloin myyjän ei tarvitse myydä jos vaikka lehti on painanut väärän hinnan tai joku muu kolmas osapuoli (tai että on lyöty yhteen tuotteeseen väärä hintalappu kun kaikki muut on oikealla hinnalla tai jos on vaikka hyllyssä hiunta


Voisitko laittaa jotain viitettä kun tällaisestakaan en ole koskaan kuullut.


Tutustu markkinointilakiin, kauppalakiin, elinkeinoharjoittamisen lainsäädäntö, korkeimman oikeuden ennakkopäätöksiin ja ohjeistuksiin tarjouksien antamisesta ja muutoksista. Voit tutustua lainsäädäntöön joko uusimmalla painetulla lakikirjalla, ajantasaisella finlex24 sivustolla sekä korkeimman oikeuden julkaisuilla tai ennakkopäätöksillä.

Voit vaikka lähteä tutkimaan että kenen puolella kuluttaja-asiamiehen kuuluisi olla kun puhelimitse vahvistetaan (tai annetaan) tarjous ja sen perusteella kuluttaja lähtee liikkeeseen hankkimaan kyseistä tuotetta jota tarjous koskee.
Tällöin kuluttajaa on johdettu harhaan, jos voidaan katsoa että kuluttajalle on annettu väärää tietoa. Tässä tapauksessa kuluttaja on lähtenyt liikkeeseen samana päivänä ja saapunut liikkeeseen aukioloaikana sen perusteella mitä tarjouksesta on sanottu yritykseltä itseltään.
Sillä ei ole suurtakaan merkitystä onko kuluttajalla matkaa 50m vai peräti 50km kun on tarjous annettu aukioloajan aikana ja sitä on menty noutamaan ilman että on erikseen mainittu "Tuotetta saatavilla vain nopeimmille" tai "tuotetta saatavilla rajoitetusti". Se että lukee "Tarjous voimassa toistaiseksi" ei todellakaan tarkoita että tarjous voi päättyä täysin ennalta ajattelemattoman perusteen nojalla. Kuten vaikka koska joku IT-ylläpitäjä päättää päivittää tietokannat, ennen tai jälkeen kahvien. Kuluttaja voi odottaa että tarjous joka on annettu tavalla "voimassa toistaiseksi" ilman tarkempia tietoja (kellonaikaa tai sanaa "rajoitettu erä" joka toimisi jos olisi kappalemäärä rajoitettuna, mitä ei puhelinliittymissä oikein ole varmaan koskaan määrätty julkisesti) voi kuluttaja voin olettaa että tarjous on voimassa vähintään siihen asti kun liike suljetaan.
Kuten sanoin, verkkokaupan osalta kyseinen asia on hankalampaa jos ne ei ole tunnetusti tai ennalta annettujen tietojen mukaisesti ilmoitettu olevan auki vain tiettyyn aikaan asti. Tätä mm. verkkohuutokaupoissa joudutaan tarkalleen noudattamaan ilmoituksien osalta että kauanko tarjous on voimassa ja miten voimassaoloaika määriytyy jos tarjouksen viimeinen jättämisen aika on liukuva.

Jos tarjous on annettu (internetissä, puhelimitse) ja voidaan katsoa että kuluttaja voi olettaa tarjouksen olevan voimassa liikkeen aukioloajan (ei ole kellon aikaa tai kappalemäärällistä rajoitusta joka tulisi "voimassa niin kauan kuin tavaraa varastossa riittää" ym) niin kuluttajalla on oikeus saada tuote esitetyn tarjouksen hintaan ja ehtoihin.
Tässä tapauksessa kuluttajaa on johdettu harhaan koska/jos ei ole ollut mitään syytä olettaa tai tiedostaa että tarjous päättyisi aiemmin kuin liikkeen sulkeutumisaikaan.

Jos sinä kykenet todistamaan että tarjous "voimassa toistaiseksi" voidaan sellaisenaan odottaa päättyvän todellakin ihan minä hetkenä tahansa kyseisessä tilanteessa, ilman että olisi mahdollisuuttakaan olettaa että tarjous on voimassa sen päivän siihen asti kunnes liike sulkeutuu tai vuorokausi vaihtuu niin ole hyvä vain.

Osallistu keskusteluun