Kysymys

ZTE ja takuukorjaus

  • 28 marraskuu 2010
  • 248 kommenttia
  • 11932 katselukerrat

Tässähän on 24 kk takuu, mutta mihinkäs tän laitteen voi toimittaa jos tulee ongelmia?
Täällä meilläpäin kun ei ple elisashopittia. On vain gigantti jossa on ilmeisesti elisan jälleenmyynti.

248 kommenttia


Tässähän on 24 kk takuu, mutta mihinkäs tän laitteen voi toimittaa jos tulee ongelmia?
Täällä meilläpäin kun ei ple elisashopittia. On vain gigantti jossa on ilmeisesti elisan jälleenmyynti.


Gigantissa ne ei ainakaan sitä vastaan ota, voin kertoa työntekijänä sen verran.
Saunalahden kytkypuhelinhuollot menevät Elisa Shopitin kautta. ZTE-puhelimet lähetetään Shopitista huoltoon SCF Huolto Oy:lle.

Saunalahden kytkypuhelinhuollot menevät Elisa Shopitin kautta. ZTE-puhelimet lähetetään Shopitista huoltoon SCF Huolto Oy:lle.


Jaaha sais olla kyllä sit hiukan taajempi shopit verkosto. 130 kilsaa jonkun puhelimen korjaukseen viemisen takia on kyl liikaa ja tietenkin lisäksi hakeminen.

Jaaha sais olla kyllä sit hiukan taajempi shopit verkosto. 130 kilsaa jonkun puhelimen korjaukseen viemisen takia on kyl liikaa ja tietenkin lisäksi hakeminen.


Mielestäni kohtuutonta velvoittaa asiakas toimittamaan henkilökohtaisesti puhelin Elisa Shopitiin tuollaisten matkojen päästä.

Esim. LIDLin takuuhuolto toimi niin, että tuote alkuperäisvermeineen matkahuollon tai postin välityksellä huoltoliikkeeseen veloituksetta, ja aikanaan samaa tietä takaisin.

Mielestäni kohtuutonta velvoittaa asiakas toimittamaan henkilökohtaisesti puhelin Elisa Shopitiin tuollaisten matkojen päästä.

Esim. LIDLin takuuhuolto toimi niin, että tuote alkuperäisvermeineen matkahuollon tai postin välityksellä huoltoliikkeeseen veloituksetta, ja aikanaan samaa tietä takaisin.


Jep, näin sen homman pitäisi toimia.
Mut jos ei oo muuta vaihto ehtoa kuin viedä shopitiin, niin musta ei kyl taida tulla kytkyasiakasta. Muuten olisi kiinnostanut toi ZTE.

Jep, näin sen homman pitäisi toimia.
Mut jos ei oo muuta vaihto ehtoa kuin viedä shopitiin, niin musta ei kyl taida tulla kytkyasiakasta. Muuten olisi kiinnostanut toi ZTE.


Mutta sittenhän Saunalahti maksaa matkat, koska takuukorjauksesta ei saa koitua kuluja kuluttajalle. Tulee vaan kalliiksi Saunalahdelle kaupanpäällispuhelin kun maksavat muutaman kympin matkakuluja huoltokäynnistä.
Käyttäjätaso 2
Saunalahden asiakaspalvelusta saa pyytämällä postiosoitteen, jonne puhelimen voi lähettää takuuhuoltoon Itellan Asiakaspalautuksena ilman kuluja.

Olisin toki aikoinaan mielelläni lähtenyt lomareissulle Rovaniemelle Saunalahden kustannuksella, matkaakaan ei ollut kuin 500 km yhteen suuntaan.

Saunalahden asiakaspalvelusta saa pyytämällä postiosoitteen, jonne puhelimen voi lähettää takuuhuoltoon Itellan Asiakaspalautuksena ilman kuluja.


Voiskohan  joku sauniksen asiakaspalvelija vahvistaa tämän tiedon?
Käyttäjätaso 2
Ainakin ennen näin oli, tosin Nokian puhelinten osalta. Älykumisaapas postitettiin suoraan Saunalahdelle.

Toki olisi myös mahdollista että Saunalahti antaisi suoraan huoltofirman postiosoitteen ja niilläkin on yleensä Asiakaspalautus-sopimus. Jos ei ole, niin Saunis joutuu korvaamaan asiakkaan kulut. Myös mahdolliset matkat Elisa Shopittiin ja takaisin Saunis joutuisi korvaamaan, joten siinä ei olisi Sauniksen kannalta mitään järkeä.

Kannattaa kysyä asiakaspalvelusta, miten takuuhuollon kanssa menetellään. Niin minäkin tein, ensin ehdotettiin Elisa Shopittia ja kun kiitin ilmaisista bussilipuista, antoivat postiosoitteensa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
3 päivää (1 päivä aktiivisessa käytössä) se sitten taisi kestää. Mulla on akku loppunut yön aikana ja pistin luurin lataukseen hetki sitten. Puhelin ei reagoi laturiin, eikä usbin kautta lataukseen. Eli luuri on nyt sitten mykkänä, kun ei saa virtaa päälle :(

Akun irrotin pari kertaa, ei vaikutusta.

3 päivää (1 päivä aktiivisessa käytössä) se sitten taisi kestää. Mulla on akku loppunut yön aikana ja pistin luurin lataukseen hetki sitten. Puhelin ei reagoi laturiin, eikä usbin kautta lataukseen. Eli luuri on nyt sitten mykkänä, kun ei saa virtaa päälle :(

Akun irrotin pari kertaa, ei vaikutusta.

Sama vika tuli itselle puolen tunnin käytön jälkeen. Akku loppui vaikka puhelin oli laturissa kiinni, sammui eikä puhelinta saanut enää käyntiin. Vaihtoon meni ja uutta odotellaan.
Tätä ennen puhelimessa oli kyllä jo mm. sim-kortin tunnistusongelmia ja muistikortin irroitus/kiinnitys vika.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1


3 päivää (1 päivä aktiivisessa käytössä) se sitten taisi kestää. Mulla on akku loppunut yön aikana ja pistin luurin lataukseen hetki sitten. Puhelin ei reagoi laturiin, eikä usbin kautta lataukseen. Eli luuri on nyt sitten mykkänä, kun ei saa virtaa päälle :(

Akun irrotin pari kertaa, ei vaikutusta.

Sama vika tuli itselle puolen tunnin käytön jälkeen. Akku loppui vaikka puhelin oli laturissa kiinni, sammui eikä puhelinta saanut enää käyntiin. Vaihtoon meni ja uutta odotellaan.
Tätä ennen puhelimessa oli kyllä jo mm. sim-kortin tunnistusongelmia ja muistikortin irroitus/kiinnitys vika.


Juuri kuulin että samaa muistikorttiongelmaa oli myös omassa luurissa. Miten toimit vaihdon kanssa?


Saunalahden asiakaspalvelusta saa pyytämällä postiosoitteen, jonne puhelimen voi lähettää takuuhuoltoon Itellan Asiakaspalautuksena ilman kuluja.


Voiskohan  joku sauniksen asiakaspalvelija vahvistaa tämän tiedon?


Hei,

soittamalla asiakaspalveluumme saat takuuhuollon yhteystiedot ja osoitteen, jonne puhelin voidaan lähettää suoraan, mikäli Elisa shopit liikettä ei ole lähellä.



3 päivää (1 päivä aktiivisessa käytössä) se sitten taisi kestää. Mulla on akku loppunut yön aikana ja pistin luurin lataukseen hetki sitten. Puhelin ei reagoi laturiin, eikä usbin kautta lataukseen. Eli luuri on nyt sitten mykkänä, kun ei saa virtaa päälle :(

Akun irrotin pari kertaa, ei vaikutusta.

Sama vika tuli itselle puolen tunnin käytön jälkeen. Akku loppui vaikka puhelin oli laturissa kiinni, sammui eikä puhelinta saanut enää käyntiin. Vaihtoon meni ja uutta odotellaan.
Tätä ennen puhelimessa oli kyllä jo mm. sim-kortin tunnistusongelmia ja muistikortin irroitus/kiinnitys vika.


Juuri kuulin että samaa muistikorttiongelmaa oli myös omassa luurissa. Miten toimit vaihdon kanssa?

Paketti oli ostettu suoraan ElisaShopit liikkeestä joten palautin sen sinne.
Olivat kyllä sitä mieltä, että puhelin menee huoltoon eikä uutta heti anneta, mutta lupasivat kuitenkin ilmoitella jos uusia tulee kun vetosin tähän viestiin. http://www.matkapuhelininfo.com/f9/zte-blade-android-2-1-a-61590/index18.html#post1058296511 ' TARGET='_blank.
Käyttäjätaso 2
Sama vika tuli itselle puolen tunnin käytön jälkeen. Akku loppui vaikka puhelin oli laturissa kiinni, sammui eikä puhelinta saanut enää käyntiin. Vaihtoon meni ja uutta odotellaan.
Tätä ennen puhelimessa oli kyllä jo mm. sim-kortin tunnistusongelmia ja muistikortin irroitus/kiinnitys vika.

Mikäli tuote ei toimi alkujaankaan kuten sen pitäisi, on tuote vaihdettava Uuteen.  Mikäli vika tulee myöhemmin, on myyjällä oikeus korjata vika.
Montakohan pikseliä tuossa näytössä saa olla viallisia?

Mikäli laite on heti uutena viallinen (DOA, Dead-on-Arrival),puhelin vaihdetaan uuteen liikkeessä. Ikävä kyllä joissakin tapauksissa, emme ole vaihtaneet puhelinta uuteen suoraan DOA-tapauksissa. Olemme selkeyttäneet tämän osalta ohjeistustamme.

/ Panu.

http://www.matkapuhelininfo.com/f9/zte-blade-android-2-1-a-61590/index18.html#post1058296511 ' TARGET='_blank

Koittakaa nyt hoitaa tiedotusasianne siellä saunalahdella kuntoon. Tuotejohtaja kirjoittelee foorumeille yhtä ja shopitit sanovat toista.

Eilen hain Bladen postista, tänä aamuna vein Tampereen koskikeskuksen shopittiin, eivätkä suostuneet vaihtamaan uuteen, vaan ottivat puhelimen huoltoon. P e r k e l e.

-masah
Mulle sanottiin toissa päivänä Jumbon shopit:ssa ohjeista tarkistamisen jälkeen että ZTE:t toimitetaan aina huoltoon vaikka olisi DOA.

Mulle sanottiin toissa päivänä Jumbon shopit:ssa ohjeista tarkistamisen jälkeen että ZTE:t toimitetaan aina huoltoon vaikka olisi DOA.

Tätä mieltä ollaan Tampereenkin Shopiteissa. DOA-vaihtoa kyllä hieman lupailtiin kun siitä kyselin: "Ilmoittelen jos niitä tulee tänne", ei ole ilmoituksia kuulunut.
Oma puhelin on ollut 9 päivää huoltoreissulla, nyt "odottaa varaosaa" tilassa.
Mulla sellainen tilanne että näytössä viallisia pikseleitä. Huolto ei suostu kertomaan millainen toleranssi niissä on, käskevät vaan lähettämään huoltoon.

Onko tämä tosiaan totta takuutapauksissakin: "Voitte myös lähettää laitteen postilla, jolloin palautamme laitteen postiennakolla, jonka kulut ovat 39,00 euroa."
Eihän tuossa ole mitään järkeä.
On vähän ikävää olla uuden puhelimen ostaja kun VJO tapauksessa (DOA = Dead On Arrival eli Suomeksi VJO = Viallinen Jo Ostettaessa) joutuu jopa yli kuukauden huoltoreissuun.

Itselläni heti puhelinta käyttöönottaessa takaisin-nappi heittää 1-3 painallusta (useammin 2-3) takaisin eli valikoissa, virtuaalinäppäimistön ja internet sivuilla selaaminen on arpapeliä ja hermojen menetystä.
Kun puhelimen sai siten että osti sen ja joutui ajamaan 200km toiseen paikkaan missä ei 100km alueella ole Elisa Shopittia ja 5 päivää myöhemmin kun palaa takaisin kotikunnalle ja saman tien liikkeeseen niin se on ikävää kun saa heti selitystä että puhelin olisi pitänyt tuoda samana päivänä takaisin ja silloinkin VJO vaihtotoimenpide ei kuulemma olisi mahdollista koska laite täytyisi laittaa huoltoon.

VALITUS/PERUSTELU:

Elisalta tuollaista voi aina odottaa. Nimimerkillä vuosia sitten eräs Nokian puhelin kolme kertaa huoltoon, takuuhuollossa 2 kuukautta ja käytössä kahden puhelun verran. Ensimmäisellä kerralla puhelimen osti, laittoi lataukseen ja latauksen jälkeen soitti ensimmäisen puhelun niin läppä hajosi puhelua lopettaessa (jousi). Seuraavana päivänä aamulla liikkeeseen ja valituksien kera ei suostuttu vaihtamaan vaan pitäisi pistää huoltoon.
Kuukauden päästä puhelin tuli huollosta ja liikkeen ulkopuolella ovista 10m ensimmäinen puhelu ilmoituksena kaverille että voidaan tavata vartin päästä. Puhelun jälkeen läppä hajoaa kun puhelimen sulki. Samantien liikkeeseen (josta siis poistunut pari minuuttia aikaisemmin) ja valituksien ja kieltojen kera että puhelin täytyy laittaa huoltoon.
Suoraan marssiminen siltä paikalta kuluttaja-asiamiehen luokse joka sanoo että matkapuhelin kuuluu luokkaan B eli valmistajalle täytyy antaa mahdollisuus korjata tuote ennen kuin kauppa voidaan edes purkaa. Elisa Shopit ei hyväksynyt kaupan purkua, kuluttaja-asiamies sanoo että täytyy antaa mahdollisuus eikä edes kaksi muuta Elisa Shopittia ota asiaa käsittelyyn vaan täytyy mennä sinne mistä on ostettu kun on kerran samassa kaupungissa. Puhelin meni huoltoon taas kuukaudeksi.

Puhelin tuli takuuhuollosta ja liikkeessä pari kokeilua että läppä aukeaa ja sulkeutuu normaalisti. Tuntuu jotain häikkää puhelimessa. Pyydän myyjää kokeilemaan ja läppä hajoaa hänen käsiinsä.
Vaadin että minulle annetaan uusi puhelin ja jokin hyvitys koska tuollaista roskaa ei voida myydä kuluttajille.
Myyjä kieltäytyy tekemästä vaihtoa saati purkamasta sopimusta. Uusi soitto kuluttaja-asiamiehelle joka selittää samat latinat, että valmistajalle täytyy antaa mahdollisuus korjata ongelma.

Ei ole väliä vaikka olisi kaksi kertaa jo ollut takuuhuollossa samasta ongelmasta ja käytössä kahden puhelun verran.
Sen jälkeen pyydän myyjän esimiestä paikalle, ei kuulemma ole paikalla. Pyydän esimiehen sijaista, ei kuulemma ole.
Pyydän että kenellä on vastuu liikkeestä tai liikkeen asiakaspalvelusta silloin kun johtajat eivät ole paikalla, eivät kuulemma saa kertoa.
Lähden pois ja soitan Elisan keskukseen ja pyydän yhteystietoja kyseisen liikkeen esimiehestä. Keskusneiti kertoo että henkilö on tavoittamattomissa. Pyydän sitten tämän esimiehen esimiestä, joka on kuulemma koulutuksessa. Selitän asian keskusneidille (ihan rauhallisesti) ja hän ehdottaa että otan näiden esimieheen (aluejohtajaan) joka vastaa puhelimeen, kuuntelee asian ja toteaa vain että hän ei tiedä puhelimista mitään muuta kuin että punaisesta napista suljetaan puhelu ja vihreästä aloitetaan puhelu. Mutta neuvoo minua menemään ostoliikkeeseen ja kertomaan että soittavat sieltä hänelle ja korvaukseksi saan kaksi uutta puhelinta.

Lähdin puoli tuntia myöhemmin liikkeestä kahden uuden puhelimen kanssa. Toinen hajosi seuraavana päivänä ja toinen kesti yli vuoden.

Ja nyt sitten täytyisi tehdä melkein sama asia uuden puhelimen kanssa jota on voinut käyttää mutta harmittelulla aina kun joutuu takaisin nappia painamaan peläten että hyppääkö 1 vai peräti 2-3 hyppyä takaisin yhdestä painalluksesta johtuen.
Se on oikeasti harmillista että uudet tulevat asiakkaat ovat tärkeämpiä kuin nykyiset (uudet) asiakkaat. Uudet puhelimet halutaan antaa suoraan uusille asiakkaille että saadaan sopimuksia, eikä välitetä niinkään asiakkaista jotka ovat saaneet juuri puhelimen ja puhelin on viallinen jo ostettaessa ja kytkyliittymä ei ole edes ehtinyt aueta.

Miten yritys voi odottaa pitävänsä asiakkaat uskollisina yrityksen liiketoimintaa kohtaan jos yritys ei olemassa olevia asiakkaita kohtele kunnolla? Viimeksi asioin Elisa Shopit liikkeessä vuosia sitten juurikin tuon edellä kerrotun tilanteen vuoksi. Nyt toivoin että tilanne olisi muuttunut reippaasti mutta pelottaa oikeasti että tilanne on edelleen sama. Ihmetystä on että miten moni on saanut vaihdettua puhelimensa liikkeessä uuteen. Että vaikka selittää tuosta vaihtotilanteesta ja puhelinta testataan ja todetaan vialliseksi niin uutta ei saa vaikka hyllyssä on.

Ymmärtäisin tilanteen vielä jo pari avaustarkistusta liikkeessä ja hyväksyntä. s vika laukeaa vaikka parin viikon päästä tai kuukauden päästä käyttöönotosta. Mutta itse en asiakaspalvelijana edes kehtaisi olla antamatta uutta puhelinta jos vika on ollut heti ostettaessa.
Liikkeen omistajana pitäisin huolta että asiakaspalvelu toimii että puhelin oikeasti toimii kuten sen odotetaan toimivan tai sen mainostetaan toimivan.

Elisa/Saunalahti puolelta toivoisin että tulisi selkeät ilmoitukset selkeästi saataville tuotteiden vaihtoon ja huoltoon liittyvistä asioista niin että niitä voi käyttää referenssinä myös liikkeissä asioitaessa, ilman että joutuu vetoamaan johonkin Internet foorumin ketjuun tai oikeasti väittelemään että saa asiakaspalvelua. Nimittäin se ei tunnu kohteliaalta olla vaikea asiakas liikkeessä.
Kannattaisi varmaan ZTE:n irtisanoa laadunvalvonnassa työskentelevät koulutetut apinat ja ottaa ihan oikeita työntekijöitä tilalle.

Huomenna menee toinenkin Blade kohti huoltoa. Tänä aamuna huoltoon toimitettu vain boottailee itsekseen ja huomenna lähtevä syö akun kahdessa tunnissa tyhjäksi. Jopa puhelimen ollessa sammuksissa puhelin lämpenee ja syö akkua.

plehti jossakin foorumikirjoituksessaan mainitsi, että palautuksia on ollut n. 1%. Vaikea uskoa noin pientä prosenttia.
Noh, tuon perusteella jossakin on oltava ainakin 198 onnellista puhelimen omistajaa :D

Kyllähän se on selvä, että markalla saat markan tavaran, mutta tälläinen touhu menee jo naurettavaksi, jos taas joutuu kinaamaan DOA vaihdosta ja  toinenkin puhelin päätyy muutaman viikon huoltoreissulle.

-masah
Onkohan täällä kukaan saanut vielä omaa Bladeansa takaisin huollosta?
Oma on nyt huoltoreissulla jo neljättä viikkoa ja tuskin liikkeeseen ehtisikään ennen joulua vaikka valmistuisi tänään eli ensi vuodelle menee melko varmasti.
DOA vaihtokoneitakaan ei ilmeisesti myymälöihin enää ennen joulua tule, joten sellaisenkin kinuaminen on turha reissu.
Oma Blade lähti huoltoon jumittavien pikseleiden takia. Pelko on suuri nopeasta huollossa kääntymisestä johtuen ettei laitteelle ole siellä tehty mitään. Saapi nähdä. Sinällään yllättävää että asia hoituu ripeähkösti, arvio parista viikosta  meni yläkanttiin ja muiden kommenteista poimitut kuukausien huoltoreissut eivät ehtineet edes alkaa kummittelemaan mielessä.

Elisan palvelu asian tiimoilta oli melko hämmentävää, myyjä piti ilmeisesti tyhmänä ja oletti että tarkoitin risoilla pikseleillä roskia jotka olivat vielä paikallaan olevan näytön suojakalvon alla, etenkin kun ei silmämääräisesti asiaa arvioidessa liikkeen kirkkaassa valaistuksessa erottanut useampaa sateenkaariväreissä vilkkuvaa pistettä mustalla taustalla. Takuutodistuksesta huolimatta saatepaperiin kirjattiin "TAKUU: EI". Ongelman kuvaus oli myyjän vapaamuotoinen lyhennelmä selityksestäni jossa asia kääntyi hieman eri valoon, 'kuolleet pikselit' kun viittaavat hieman eri ilmiöön kuin siihen mikä näytössä oli vialla. Jumiutunut, kuollut, rikki mikä rikki.

Kuulemma ensimmäinen heidän kauttaan takuuhuoltoon lähtenyt yksilö. Takuukäytännöstä kertoi että todellakin Bladet kuuluvat siihen kategoriaan joka toimitetaan aina huoltoon vaikka laite olisi suoraan paketista ottaessa pimeänä tai useassa pienessä osassa. Kommentoi myös että eipä olisi tarjota edes vaihdokkia. "Heh".

Parasta toivoen ja pahinta peläten, mistään ei saanut edes informaatiota siitä millainen hatusta tempaistu "hyväksyttävä hajonneiden pikseleiden määrä ja sijainti" -käytäntö ZTE:llä lienee tai miten huolto näitä tulkitsee. Laitehan on ehjä tai rikki, ei ole olemassa mitään "liian vähän rikki" tai "hyväksyttävän verran hajalla" tilanteita vaikka valmistajasta alkaen eri tahot niin toivoisivat. Alan foorumeita seuratessa kadehtii muissa maissa tapahtuvia takuuvaihtoja joissa ei joudu tiskillä myyjän kanssa väittelemään huollon tarpeellisuudesta laitteen hinnan tai vian huomaamattomuuden takia.
Tässäkin on varmaan 5-8 kirkasta pikseliä. Ilmeisesti Zte osti useat roskalavalliset LCD-näyttöjä nopeutakseen kysynnän tyydyttämistä (ellei kaikki ovat kolmoslaatua). No laitamalla vaaleat animaatiot näytönsäästäjäksi niitä on vaikeampi huomata.  😉

Osallistu keskusteluun