Kysymys

ZTE ja takuukorjaus

  • 28 marraskuu 2010
  • 248 kommenttia
  • 11956 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

248 kommenttia



Saako tuota DOA vaihtoon (ei huoltoon!) menevästä mitään tietoa tuolta oma saunalahti palvelusta?
Ei jaksaisi käydä aina ohi mentäessä Elisa Shopitissa kyselemässä.
Ainakin siellä heidän mukaansa kunhan saavat hyllyyn tavaraa niin saa sitten uuden sinetöidyn paketin.


kyllä saa, ite ainaki sain.

"Kyseisellä puhelinlaitteella ei ole DOA käytäntöä ollenkaan. Puhelin on meille saapunut 17.12.2010 ja se on lähetetty valmistajan osoittamaan sopimushuoltoon meiltä.
Kun laite palautuu huollosta niin se palautetaan sinulle. "

täsä sitä taas ollaan..


Itse soitin henkilökohtaisesti PLehdolle ja hän sanoi että DOA vaihto koskee myös ZTE Bladea. Ja Elisa Shopit otti sen suoraan vastaan ja ilmoitti että heti kun hyllyyn saavat tavaraa niin saan uuden puhelimen eikä puhelinta todellakaan lähetetä huoltoon.

Ja kun on jo otettu vastaan DOA vaihtoon menevänä ja ilmoitettu että se koskee tuota niin en hyväksy puhelinta huollosta vaan vaadin uutta.
Käyttäjätaso 1
Kuka on P Lehto?
Itsehän viikkojen odotuksen jälkeen sain tilaamani ZTE Blade puhelimen ja samana iltana huoltoon. Hiphei, nyt sitten odotellaan ties kuinka kauan.

Puhelin toimi aamupäivän oikein mainiosti kunnes illalla alkoi itsestään sammuttamaan itseään noin 15sek välein.

Näin täällä.
Nysse eka Blade teki lakon, tai oikeestaan sen näyttö, joka ei ota kosketuksia vastaan vaikka mitä tekisi  😞 Ostettu 25.11.2010. Shopitissa poika kertoi, että ei näitä huoltoon tule suhteessa enempää kuin muunkaan merkkisiä. Viikon parin sisällä pitäisi tulla takaisin. Eipä tässä kiire, kakkospuhelin. - Toinen Blade toimii vielä hienosti  🙂.

Kuka on P Lehto?


Panu Lehti on Elisan liiketoiminnan johtaja ja kuluttajaliiketoiminnan johtaja.

Korjaus kaakkurin korjauksen mukaan...


Kuka on P Lehto?


Panu Lehto on Elisan liiketoiminnan johtaja ja kuluttajaliiketoiminnan johtaja.



Panu Lehti.
Käyttäjätaso 2
Sukunimi on Lehti ja kirjoittelee palstoilla nimimerkillä plehti.

http://www.elisa.fi/ir/popup_document.cfm?t=1&o=1230.00&did=12466
Nykyään titteli on "liittymäliiketoimintajohtaja" ainakin Elisan lehdistötiedotteissa.



Saako tuota DOA vaihtoon (ei huoltoon!) menevästä mitään tietoa tuolta oma saunalahti palvelusta?
Ei jaksaisi käydä aina ohi mentäessä Elisa Shopitissa kyselemässä.
Ainakin siellä heidän mukaansa kunhan saavat hyllyyn tavaraa niin saa sitten uuden sinetöidyn paketin.


kyllä saa, ite ainaki sain.

"Kyseisellä puhelinlaitteella ei ole DOA käytäntöä ollenkaan. Puhelin on meille saapunut 17.12.2010 ja se on lähetetty valmistajan osoittamaan sopimushuoltoon meiltä.
Kun laite palautuu huollosta niin se palautetaan sinulle. "

täsä sitä taas ollaan..


Itse soitin henkilökohtaisesti PLehdolle ja hän sanoi että DOA vaihto koskee myös ZTE Bladea. Ja Elisa Shopit otti sen suoraan vastaan ja ilmoitti että heti kun hyllyyn saavat tavaraa niin saan uuden puhelimen eikä puhelinta todellakaan lähetetä huoltoon.

Ja kun on jo otettu vastaan DOA vaihtoon menevänä ja ilmoitettu että se koskee tuota niin en hyväksy puhelinta huollosta vaan vaadin uutta.


Eipä tuolta saa ku ympäripyöreitä pahotteluja ku koittaa selvittää asiaa. Miten tähän kuuluis suhtautua?

"kiitos viestistäsi!

Pahoittelen mikäli sinulle on annettu väärää informaatiota laitteen vaihdosta. Koska puhelin malli sekä merkki ovat uusia ei asiakaspalvelulla ole ollut tietoa siitä ettei puhelin laitteella ole ollenkaan DOA vaihto käytäntöä.

Tämä on selvinnyt vasta jälkikäteen kun puhelin on meille saapunut ja olemme tiedustelleet asiaa laitteen valmistajalta. "

Kuitenki alunperin luvattu ja vakuutettu että DOA:na menee ja uus tulee heti ku saatavilla. Vaan huoltoon olivat pukanneet, tämäkään ei ois selvinny ellen ois ite kyselly asiasta. Voisko joku lyyä nyt faktat pöytään?
Jaaha, jos Saunalahdella on näin kova käytäntö, ettei viallista uutta puhelinta korvata uudella niin n. 20 vuoden yhteisteistyö loppuu tähän, olen ollut Radiolinjan asiakas yhtiön ensimmäisiltä metreiltä saakka, voi olla yli 20 vuotta , en muista enää, kerran olen sanonut 3g sopumuksen irti elisasta kun ei toiminut, tein sopimuksen 3g:stä DNA:N kanssa ja sen jälkeen on toiminut moitteettomasti, jos nyt tulee jotain kismaa tuosta takuu-asiasta niin  sanon gsm-liittymäni irti enkä koskaan palaa elisan/saunalahden asiakkaaksi.
Hain eilen tuon uuden Bladen itselleni postista ja kas, tänään huomasin ainakin yhden rikkinäisen pikselin. Hohkaa siis vihreänä kun muuten pitäisi taustan olla mustana.. Lähin ElisaShoppi muutaman kymmenen kilometrin päässä eikä autoa käytettävissä, miten siis toimia?

Hain eilen tuon uuden Bladen itselleni postista ja kas, tänään huomasin ainakin yhden rikkinäisen pikselin. Hohkaa siis vihreänä kun muuten pitäisi taustan olla mustana.. Lähin ElisaShoppi muutaman kymmenen kilometrin päässä eikä autoa käytettävissä, miten siis toimia?


Tässä tapauksessa kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun joko puhelimitse tai Oma Saunalahden Viestit-osiossa.
Ja mikä tärkeintä, vikakuvaus puhelinta huoltoon toimittaessa pitää olla rautalangasta väännetty, muuten huollossa väittävät laitetta ehjäksi.

Kyseinen ilmiö ei siis ole "kuollut pikseli" ja tuota sanayhdistelmää pitää välttää viimeiseen asti.

Saunalahdelta / Elisalta olisi vähintäänkin reilua jos he selvittäisivät vastuutaan välttelevältä huollolta valmistajan politiikan risojen näyttöjen osalta ja julkistaisivat tämän tiedon. Säästyisi turhalta vaivalta ja harmilta kaikki osapuolet, etenkin kun kyseinen huolto ei yksityisasiakkaille tuota "hyväksyttävää määrää" toimimattomista, jumiutuneista, kuolleista jne pikseleistä suostu kertomaan.

Itseäni rasittaa tämä tilanne siinä määrin  epämääräisyytensä vuoksi että olen valmis selvittämään kyseistä politiikkaa pidemmän kautta. Rikkinäisen elektroniikan myynti ja vetoaminen mahdolliseen valmistajan määrittelemään käytäntöön "hyväksyttävästä määrästä" rikkinäisyyttä kertomatta mikä kyseinen käytäntö on... Uskon että kuluttajaviranomaisillakin olisi sanottavaa asiassa.

Tarkennettakoon että en siis kritisoi Saunalahtea asian suhteen vaan tuota kyseistä huoltoa jonka ansiokkaasta työskentelystä internet tarjoaa tuhansia loistavia esimerkkejä.
Nyt on mennyt 1kk ja 4 päivää kun laite on ollut huollossa, vaihtolaitetta odotellessa... Odottavan aika on pitkä...

Nyt on mennyt 1kk ja 4 päivää kun laite on ollut huollossa, vaihtolaitetta odotellessa... Odottavan aika on pitkä...


Joo'o. Olet pari päivää pidempään odotellut kuin minä. Soitin juuri saunalahdelle että mites on nyt DOA vaihdon tilanteen kanssa mistä sovittu tuolloin yli kuukausi sitten. Ei kuulemma ole Elisa Shopit laittanut vaihtolaitteen tilausta edes eteenpäin. Oma.saunalahti tiedoissa ei näy mitään paitsi että puhelin olisi mukamas minulla (minkä vuoksi varmaan joudun maksamaan 4,90 tuosta puhelimesta vaikka se on Elisalla/Saunalahdella ollut hallussa yli kuukauden) ja mikään ei liiku.

Täytynee siis nyt vaatia että tekevät pikapikaa myymälätilauksen puhelimesta expressinä että saisi perjantaiksi sitten uuden puhelimen. sen alussa annetun 1-2 viikon odotuksen nousun 3 viikkoon vielä kesti. Mutta kun ollaan jo viidennessä viikossa niin kuudetta viikkoa en enää odota.
Etenkään kun pari viikkoa myöhemmin tilanneet saavat puhelimiaan mitä itse laittoi puhelimen vaihtoon.


Hain eilen tuon uuden Bladen itselleni postista ja kas, tänään huomasin ainakin yhden rikkinäisen pikselin. Hohkaa siis vihreänä kun muuten pitäisi taustan olla mustana.. Lähin ElisaShoppi muutaman kymmenen kilometrin päässä eikä autoa käytettävissä, miten siis toimia?


Tässä tapauksessa kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun joko puhelimitse tai Oma Saunalahden Viestit-osiossa.


Oma saunalahden viestit osio ei toimi, eli viestiä ei voi lähettää, jos soitan asiakaspalveluun niin siitä koituu kustannuksia joita lain mukaan asiakkaalle ei saa tulla takuuasioissa, asia selviää kuluttajansuojalaista -->  http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038

Saunalahti ehdottaa että veisin toimimattoman puhelimen lähimpään Elisa-myymälään, siitäkin tulee kustannuksia, eli laiton vaatimus.
Käyttäjätaso 2
Oma saunalahden viestit osio ei toimi, eli viestiä ei voi lähettää,


Mikähän siinä on vikana? Viestin asiakaspalveluun voi lähettää myös täältä ilman kirjautumista:
http://saunalahti.fi/asiakaspalvelu/puhetuote.php

jos soitan asiakaspalveluun niin siitä koituu kustannuksia joita lain mukaan asiakkaalle ei saa tulla takuuasioissa, asia selviää kuluttajansuojalaista -->  http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038


Jos mielestäsi kustannuksia ei saa tulla, voit reklamoida sitten kun niistä laskutetaan sinua.

Saunalahti ehdottaa että veisin toimimattoman puhelimen lähimpään Elisa-myymälään, siitäkin tulee kustannuksia, eli laiton vaatimus.


Puhelimen voi myös postittaa takuuhuoltoon, postiosoitteen saa asiakaspalvelusta. Tällöin se menee Itellan Asiakaspalautuksena, tai jos ei mene, niin voi vaatia Saunalahden korvaamaan postikulut.

Jos taas ainoana vaihtoehtona olisi puhelimen toimittaminen Elisa Shopittiin, joutuisi Saunalahti korvaamaan siitä aiheutuvat matkakulut.

Oma saunalahden viestit osio ei toimi, eli viestiä ei voi lähettää,


Mikähän siinä on vikana? Viestin asiakaspalveluun voi lähettää myös täältä ilman kirjautumista:
http://saunalahti.fi/asiakaspalvelu/puhetuote.php

jos soitan asiakaspalveluun niin siitä koituu kustannuksia joita lain mukaan asiakkaalle ei saa tulla takuuasioissa, asia selviää kuluttajansuojalaista -->  http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038


Jos mielestäsi kustannuksia ei saa tulla, voit reklamoida sitten kun niistä laskutetaan sinua.

Saunalahti ehdottaa että veisin toimimattoman puhelimen lähimpään Elisa-myymälään, siitäkin tulee kustannuksia, eli laiton vaatimus.


Puhelimen voi myös postittaa takuuhuoltoon, postiosoitteen saa asiakaspalvelusta. Tällöin se menee Itellan Asiakaspalautuksena, tai jos ei mene, niin voi vaatia Saunalahden korvaamaan postikulut.

Jos taas ainoana vaihtoehtona olisi puhelimen toimittaminen Elisa Shopittiin, joutuisi Saunalahti korvaamaan siitä aiheutuvat matkakulut.


Siis postiosoitteen saa asiakaspalvelusta, ymmärretty ja aktiivisesti yrittetty, sähköpostilla ja oma saunalahden viestien kautta, mutta oma saunalahden viestien lähetys ei toimi ja sähköpostiviestiin ei tule vastausta ensimmäisen vastauksen jälkeen jossa annettiin ainoaksi vaihtoehdoksi etsiä linkistä lähin elisan myymälä ja toimittaa puhelin sinne takuutodistuksen kera.

Olisi erittäin ymmärrättevää, mikäli tuo lähetysosoite annettaisiin tänne julkisesti kaikkien saataville, mutta kun ei niin ei.

Nyt on jäljellä vain muutama vaihtoehto, eli saunalahti laittaa kuriirin tuomaan uuden toimivan puhelimen minulle kohtuullisessa ajassa minulle sopivana ajankohtana tai noutamaan toimimattoman puhelimen ja toimittamaan sen korjattuna kohtuullisessa ajassa, muussa tapauksessa pudan kaupan kuluttajansuojalain mukaan joka antaa tälläisissä tapauksissa siihen oikeuden kun myyjä ei ole aktiivinen hoitamaan velvoitteitaan, eikä tietoni mukaan myyjällä ole kohtuutonta estettä hoitaa velvoitteitaan, eivät ole sellaisesta ilmoittaneet.

Tämä viesti piti lähettää käyttäen kilpailevan operaattorin palvelua kun saunalahti 3g ei suostunut toimimaan, tämä yhteyden toimimattomuus on yksi asia joka tässä hiertää mieltä.
Linkkimasto ei juuri näy ikkunasta kun on muutamia puita esteenä näköyhteydelle.

Tänään sitten kiikutin Bladen Elisan myymälään, kun en pyynnöistä huolimatta saanut lähetysosoitetta, minua palveli oikein mukava herra joka keskustelun jälkeen hyvitti saunalahti tiliäni matkakuluihin verrattavalla summalla ja lupasi uuden luudin ellei blade palaa huollosta 3:n viikon kuluessa, nyt hänellä ei ollut antaa uutta luuria.

Kiitos, että elisan myymälöistä löytyy ymmärrystä ja palveluhalukkuutta vaikka sitä ei saanut saunalahden tuesta rukoilemallakaan eli
Saunalahdelle 3 kertaa miinus ja Elisan palveluhenkilölle 5 kertaa +, oli ihan asiallinen kaveri Seinäjoen myymälässä.
Vihdoin ja viimein tuli viestiä Elisalta. "Puhelimenne on palautunut huollosta..."
Tilauksessa ollut akku ei nyt sitten ilmeisesti vikoja korjannut vaan koko puhelin olikin vaihdettu uuteen. Kokonaisuudessaan huoltoreissulla ehti vierähtää 6 viikkoa. Toivottavasti tämä uusi nyt sitten toimisi.
Täytyy vaa toivoo ettei iha yhtä pitkää mulla mene, sapettaa jo nyt ton 3330 käyttö, ainut toimiva luuri mikä löyty laatikosta  😘
Oma kommenttini myös tähän ketjuun. Olen valitellut parin viikon aikana tuolla kuuluvuus-ketjussa ZTE:n toimivuutta ja tämä ao. teksti löytyy myös sieltä. Ei päässyt nettiin ja puhelut katkeilivat yms.

"Aamulla soitin aspaan, josta ystävällinen naisääni vastasi yllättäen puolessa minuutissa. Kerroin asiani ja tietysti käytiin läpi nämä "perusepäilyt" vääristä asetuksista, huonoista kentistä yms. Puhelu katkesi kesken rupattelun NELJÄ kertaa ja soittettuaan aina takaisinpäin minulle (kiitos siitä), alkoi aspakin uskoa että taitaa tosiaan olla jotain vikaa vehkeessä. Ilmoitin, että lähimpään Elisa Shopitiin kertyy lähes 280 km edestakaista matkaa. Sen kummempia kiukuttelematta sain palautusosoitteen ja sopimusnumeron jolla voin pistää puhelimen menemään Saunikselle.

Nyt sitten odotellaan mitä tuleman pitää. Onneksi ei ole kiirettä, kun ZTE oli todellakin hankittu vain varapuhelimeksi. Ja siinä sivussa se Norppa+ kampanjaliittymä."

Kiitos, että elisan myymälöistä löytyy ymmärrystä ja palveluhalukkuutta vaikka sitä ei saanut saunalahden tuesta rukoilemallakaan eli
Saunalahdelle 3 kertaa miinus ja Elisan palveluhenkilölle 5 kertaa +, oli ihan asiallinen kaveri Seinäjoen myymälässä.


Eikö ole mukavaa kun on asiakaspalvelua missä yritys joustaa sitten omalta puoleltaan eikä lue kirjaimellisesti jotain ohjesääntöä joka on tehty yrityksen voittojen maksimoimiseksi vuosineljänneksiä varten?
Tyytyväinen asikas tulee takaisin myöhemmin ja tuo pitkällä tähtäimellä enemmän voittoa kuin mitä saadaan aikaiseksi olemalla vain pahoittelevia ja byrokraattisia.
Tuntuu hieman olevan valikoivaa tuo Huollon yhteystietojen jakelu. Itselleni niitä ei sitten annettu millään. Jankkasivat vain että pitää viedä elisan yhteistyö kumppanille (elisa shopi tai paikallinen Tekniset) johon matkaa tulee reilu 20 km suunntaansa, posti taas olisi ollut kilometrin päässää.

Tuntuu hieman olevan valikoivaa tuo Huollon yhteystietojen jakelu. Itselleni niitä ei sitten annettu millään. Jankkasivat vain että pitää viedä elisan yhteistyö kumppanille (elisa shopi tai paikallinen Tekniset) johon matkaa tulee reilu 20 km suunntaansa, posti taas olisi ollut kilometrin päässää.


Ilmoitat että olet polkupyörällä liikenteessä ja sinulle tulee tuosta 20km matkasta kuluja 40 euroa per suunta ja he ovat velvollisia lain mukaan korvaamaan laitteen huoltoon toimittamisesta tulevat kulut eli 80 euroa.
Lain mukaan kuluttajalle ei saa koitua kustannuksia laitteen takuuhuollosta. Siihen kuuluu myös matkakustannukset. Useimmat ei tietenkään lähde mitään tuollaisia vaatimaan kun saisivat vain vaikka bussilipun hinnan tai pääkaupunkiseudulla raitiovaunun/metron lipun hinnan tai ovat muutenkin asioilla siinä lähistöllä.

Kyllä pitäisi lähteä nopeasti tulemaan postitusosoitetta että eivät joudu maksamaan tarpeettomasta juoksuttamisesta. Ja kuluttaja ei siinäkään tapauksessa saa saada mitään laskua toimituskuluista.

Elisa nyt tietenkin haluaa että heidän liikkeissään hoidetaan homma kun heillä on jo maksettu tavaratoimitus vaikka tavaraa ei liikkuisi.
Tänään tuli uusi laite liikkeeseen haettavaksi. Puhelin oli siis SCF:llä 1.12.2010 - 11.1.2011. Noh, parempi myöhään kuin ei ollenkaan  ::)

Osallistu keskusteluun