Kysymys

ZTE ja takuukorjaus

  • 28 marraskuu 2010
  • 248 kommenttia
  • 11956 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

248 kommenttia


Tänään tuli uusi laite liikkeeseen haettavaksi. Puhelin oli siis SCF:llä 1.12.2010 - 11.1.2011. Noh, parempi myöhään kuin ei ollenkaan  ::)


Tuosta kuuluu nyt selkeästi korvauksia. Kolme viikkoa on pitkä aika joka vielä katsotaan jotenkin kohtuulliseksi korjaukseen mutta että yli 5 viikkoa niin se on naurettavaa.


Tänään tuli uusi laite liikkeeseen haettavaksi. Puhelin oli siis SCF:llä 1.12.2010 - 11.1.2011. Noh, parempi myöhään kuin ei ollenkaan  ::)


Tuosta kuuluu nyt selkeästi korvauksia. Kolme viikkoa on pitkä aika joka vielä katsotaan jotenkin kohtuulliseksi korjaukseen mutta että yli 5 viikkoa niin se on naurettavaa.


itelläki 7.12. postitettu saunalahelle ja tänään 12.1. tuli viesti että puhelin on postitettu takaisin päin ja että puhelin vaihtunu huollossa, takuu alkuperäsen mukaan.

en voi oikee sanoa olevani tyytyväinen.
Tänään tuli uusi puhelin DOA vaihtoa varten. Kestihän se jo 6 viikkoa. Mutta lähtee huomenna takaisin uuteen DOA vaihtoon nimittäin WLAN piiri on viallinen. Antaa äärettömän huonot signaalit. Ainoastaan saa n. 70% signaalin kun kännykkä on tukiaseman antennissa kiinni. Samassa huoneessa, näköetäisyydeltä 4m päästä antaa jo vain 30-35% signaalin ja jos tulee yksi seinä väliin niin katkeaa yhteys heti.

Aiemmalla rikkinäisellä puhelimella joka 6 viikkoa sitten lähti DOA vaihtoon oli WLAn kuuluvuus aivan kuten kuuluisi. Löysi samat verkotkin mitä miniläppäri löysi (13kpl) mutta nyt ei löydy mitään muita kuin oma.

Tuntuu hieman olevan valikoivaa tuo Huollon yhteystietojen jakelu. Itselleni niitä ei sitten annettu millään. Jankkasivat vain että pitää viedä elisan yhteistyö kumppanille (elisa shopi tai paikallinen Tekniset) johon matkaa tulee reilu 20 km suunntaansa, posti taas olisi ollut kilometrin päässää.


Jaa, sen olisi voinut viedä Tekniset-liikkeeseenkin, voihan p*****e , ajelin pitkän matkan Elisan myymälään ja tuo Tekniset on ihan naapuri, eivät antaneet muuta mahdollisuutta kuin elisan kioskille vaan jonottamaan.
Puhelin on nyt SCF-huollossa ja koko ajan näyttää (huollon seurannassa), että "kirjattu huoltojärjestelmään" tai "Ei aktiivisia huoltotöitä", eli mitään ei ole tapahtunut tuon mukaan, no viikon se on siellä ollut, taitaa olla pojilla hommia enemmän kuin pystyvät tekemään.



Tänään tuli uusi laite liikkeeseen haettavaksi. Puhelin oli siis SCF:llä 1.12.2010 - 11.1.2011. Noh, parempi myöhään kuin ei ollenkaan  ::)


Tuosta kuuluu nyt selkeästi korvauksia. Kolme viikkoa on pitkä aika joka vielä katsotaan jotenkin kohtuulliseksi korjaukseen mutta että yli 5 viikkoa niin se on naurettavaa.


itelläki 7.12. postitettu saunalahelle ja tänään 12.1. tuli viesti että puhelin on postitettu takaisin päin ja että puhelin vaihtunu huollossa, takuu alkuperäsen mukaan.

en voi oikee sanoa olevani tyytyväinen.


Oma puhelin lähti DOA-huoltoon 24.11. ja sain uuden 14.1. Ei kuulemma ole mitään aihetta hyvityksiin, kun tätä asiakaspalvelusta kysäisin :)
Harvemmin tulee itkettyä/valitettua/reklamoitua mistään mutta nyt oli pakko. Tosin eipä se mitään tuottanut, lähinnä alkoi vain harmittamaan enemmän. En tiedä onko asiakastyytyväisyys tai palveluun pettyneen asiakkaan käsittely kovin tuttu asia Sauniksella tai kuinka paljon siihen panostetaan, tämän perusteella ilmeisesti hyvin vähän.

Noh eipä siinä, ehdin räplätä ensimmäisellä puhelimella yhden päivän eikä puhelin kuumentunut käytössä juuri ollenkaan. Nyt kun vaikka Angry Birdsiä pelailee tai surffailee, tuntuu puhelimen yläosa aika kuumalta ja sen huomaa varsinkin jos käytön jälkeen puhelimen erehtyy pistämään housujen taskuun. Lisäksi ensimmäisellä puhelimella en saanut sitä jumiin millään, mutta tämä kuumentuminen jumittaa tämän uuden puhelimen käytännössä aina.

Onkohan siis taas uusi kahden kuukauden huoltoreissu edessä vai onko tämä kuumentuminenkin tyypillistä?
Laitoin SCF:n huoltoon asiakaspalautteena paremman vikaselosteen. Kiittivät tiedosta ja aikoivat liittää puhelimen huoltolappuun.

Elisashopitin myyjä laittoi "näyttöön tulee vetoviivoja".
Selostin kuitenkin myyjälle että näyttöön tulee haamukostetuksia ja laite tekee valintoja itsekseen, zoomaa karttaa vaikka vierittää ja multitouch vision test ohjelmassa näkyy kosketuksia vaikkei koske näyttöön tai näkyy ylimääräisiä kun koskee.

Suosittelen aina lukemaan vikaselosteen koska myyjät ovat laiskoja ja laittavat vain jonku lyhyen lauseen joka ei välttämättä kuvaa vikaa lainkaan. Huonolla tuurilla tulee sit puhelin vain softapäivitettynä takaisin.
Aamen edelliseen. Käsittämätöntä millaisena vikaselosteet myyjien vapaina tulkintoina kirjataan. Stetson-Harrison -menetelmällä arvioisin että varmaan kolmannes huoltoreissuista torpedoituu tämän takia.

Huoltoonhan voi aina olla erikseen yhteydessä jos haluaa varmistaa että siellä keskitytään siihen konkreettiseen vikaan - SCF:n kanssa sekään ei tietenkään takaa mitään ;)

"Ohjelmisto päivitetty."

Nysse eka Blade teki lakon, tai oikeestaan sen näyttö, joka ei ota kosketuksia vastaan vaikka mitä tekisi  😞 Ostettu 25.11.2010. Shopitissa poika kertoi, että ei näitä huoltoon tule suhteessa enempää kuin muunkaan merkkisiä. Viikon parin sisällä pitäisi tulla takaisin. Eipä tässä kiire, kakkospuhelin. - Toinen Blade toimii vielä hienosti  🙂.


Tasan 2 viikkoa oli huollossa ja eilen tulikin sitten aivan uus puhelin tilalle. Siinä onkin paljon herkempi kosketusnäyttö kuin tuossa toisessa, jopa kirjoitaminen sujuu.
+ Laite tuli huollosta 8päivässä

-  Laitteelle tehty ohjelmisto päivitys ja vika säilynyt  >:(

Kait se pitää kirjottaa sivun mittane kirjoitelma viasta ja sen ilmenemisestä, kun ei ne muuten ala tekeen mitää muuta kun softaa päivittään. Tällä kertaa rupeen kyllä korvauksia jo vaatimaan ja uutta kapulaa tilalle. Ottaa pannuun!

+ Laite tuli huollosta 8päivässä

-  Laitteelle tehty ohjelmisto päivitys ja vika säilynyt  >:(

Kait se pitää kirjottaa sivun mittane kirjoitelma viasta ja sen ilmenemisestä, kun ei ne muuten ala tekeen mitää muuta kun softaa päivittään. Tällä kertaa rupeen kyllä korvauksia jo vaatimaan ja uutta kapulaa tilalle. Ottaa pannuun!


Heh, vakio  :P

Muista seuraavalla kerralla tarkistaa vikaseloste. Varsinkin jos on harvakseltaan esiintyvä vika.
Itelle on uusi luuri tulossa. Ainakin huollon statuksessa luki "odottaa vaihtolaitetta".
Kyllä kestää tämä ZTE Bladen saaminen käyttöön, puhelimen/liittymän tilasin 07.12.2010, sain puhelimen 30.12.2010, vein puhelimen toimimattomana elisan myymälään tammikuun ensimmäisellä viikolla, SCF huollon seurannassa näkyy "Saapunut huoltoon" (19.01.2011)
Hiukan ottaa pattiin.
Puhelin lähti huoltoon koska takaknsi ei pysy paluunapin kohdalta kiinni. Myyjä arvioi ajaksi 2 viikkoa mutta vika vaikuttaa pieneltä niin voisiko olla mahdollista että tulee aiemmin?

Puhelin lähti huoltoon koska takaknsi ei pysy paluunapin kohdalta kiinni. Myyjä arvioi ajaksi 2 viikkoa mutta vika vaikuttaa pieneltä niin voisiko olla mahdollista että tulee aiemmin?


Tuskimpa. Viasta riippumatta menee aikaa että puhelin on huollossa ja on käsittelyvuorossa.
Ja vaikka vika onkin pieni, niin saattaapi olla ettei huollossa ole varaosia vaan niitä pitää odottaa kiinasta. Itselläni on oma odottamassa vaihtolaitetta. Itse vein oman näyttövikaisen 10.1 elisa shopittiin ja 12.1 se oli kirjautunut huoltoo. Tästä muutama päivä ja tilaksi oli kirjautunut: odottaa vaihtolaitetta. Sen tulosta ei vain ole mitään tietoa, kysäisin huollosta ja vastauksena oli: Hei! Valitettavasti laitevalmistaja ei ole antanut tarkkaa tietoa vaihtolaitteiden saapumisesta. Heti kun saamme laitteen tänne, lähetämme sen eteenpäin Elisa Shopittiin.

Jännä nähdä joutuuko uutta puhelinta odottamaan yhtä kauan kuin alkuperäistä 😠
Laitetaanpas tänne tietoja oman takuuasiani etenemisestä. Eli ostamisen jälkeen huomasin että WLAN ei löydä juuri mitään signaalitasoa ja kadottaa verkon jatkuvaan, sekä pätkii. Toimii siis käytännössä vaan samassa huoneessa kuin missä reititin on ja sielläkin huonosti. Siis sama vika tai ainakin samoilla oireilla kuin tässä: http://palsta.saunalahti.fi/index.php/topic,16556.0.html

Viedessäni muutaman päivän päästä (viikonloppu välissä) puhelimen takuuseen myyjä sanoi välittömästi ettei voida vaihtaa toiseen ja että pitää lähettää huoltoon. Sen lisäksi tahattomasti tai ei elisa shopit liikkeessä onnistuivat kirjaamaan SCF-huollon kuittiin ja tietoihin ostopäivän yli viikon aikaisemmaksi kuin todellinen ostopäivä oli. Todistin SCF-huollolle kuittikopion avulla todellisen ostopäivämäärän ja annoin samalla tarkemman vikakuvauksen.

Lähetin vielä kyselyn ZTE Bladen DOA-vaihtoon kuulumisesta ZTE Bladen DOA-vaihtoon liittyvässä ketjussakin ( http://palsta.saunalahti.fi/index.php/topic,16593.0.html ) mainitulle plehdelle. Saa nähdä vastaako. Ko. elisa shopit ei ainakaan vaikuta vastaavan sähköposteihin. Voin laittaa tänne tietoa miten asia edistyy, jos siitä vaikka olisi apua muille.
Saapunut huoltoon 25.01.2011 ja nyt lukee: "Lähetetty huollosta". Varmaan huomenna saa haettua tai ylihuomenna.
Itsehän odotan vieläkin vaihtolaitetta, ei näy eikä kuulu. Elisa otti puhelimen vastaan 3.1 ja 7.1 kirjattu huoltoon.

Nyt huollon tila ollut kohta 3 viikkoa "odottaa vaihtolaitetta" saa nähdä kauanko tuossa vielä menee.
Alkaa käpy palaa toimintaan.

Itsehän odotan vieläkin vaihtolaitetta, ei näy eikä kuulu. Elisa otti puhelimen vastaan 3.1 ja 7.1 kirjattu huoltoon.

Nyt huollon tila ollut kohta 3 viikkoa "odottaa vaihtolaitetta" saa nähdä kauanko tuossa vielä menee.
Alkaa käpy palaa toimintaan.


Tuo kuulostaa jo varsin kohtuuttomalta takuukorjausajalta, kun kuluttajaviraston mukaan kohtuullinen takuukorjausaika on kaksi viikkoa. Suosittelen kysymään kuluttajaviraston kantaa asiaan. Jonkinlainen hyvitys tai sijaislaite korjauksen ajaksi lienee vähintäänkin kohtuullista jos tuota luokkaa kestää, mutta kuluttajavirasto varmaan tietää asiasta paremmin.

Itsellä tulee kohtapuoliin kaksi viikkoa odottelua täyteen. Toivottavasti ei kuitenkaan kestä tuollaisia aikoja...
Oman Bladeni palautin Elisa Shopittiin 4.1. SCF huoltoon se rekisteröityi 18.1 ja siitä lähtien statuksena on lukenut "Odottaa vaihtolaitetta".

Omna Bladeni palautin Elisa Shopittiin 4.1. SCF huoltoon se rekisteröityi 18.1 ja siitä lähtien statuksena on lukenut "Odottaa vaihtolaitetta".


Minä vein Bladen toimimattomana elisan myymälään 7.1.2011, kirjautui heti hultojärjestelmään, mutta 19.01.2011 status muuttui "Saapunut huoltoon"  nyt status on "Odottaa vaihtolaitetta" , mahtavaa, hienoa, aivan saunismaista juhlavaa toimintaa, tätä menoa saan ehkä seuraavan toimattoman laitteen juhannukseen mennessä ja sen korjaus kestää taas ainakin jouluun 2011.
Jos 2012 alkupuolella vois soittaa ensimmäiset puhelut niin varmaan minulle sanotaan, että ole tyytyväinen.
Voi jeesus, mä voin jossai 15päivän paikkeilla shoppiin ja 25kirjautu huoltoo, nähtävästi saa siis ootella vielä vähintää yhtäpitkään lisää.. V**t* mitä paskaa  😠

Voi jeesus, mä voin jossai 15päivän paikkeilla shoppiin ja 25kirjautu huoltoo, nähtävästi saa siis ootella vielä vähintää yhtäpitkään lisää.. V**t* mitä paskaa   >:(


On tämä kyllä mahtavaa toimintaa, tammikuun alussa kun vein puhelimen elisan myymälään niin kaveri oli tosi ystävällinen ja palveluhalukas, hetken juteltuamme hän kertoi, että mikäli puhelin ei ole palautunut huollosta tammikuun loppuun mennessä niin ota yhteyttä niin laitetaan uusi puhelin ja alleviivasi huoltokaavakkeesta myymälän sähköpostiosoitteen.
31.01.2011 lähetin viestiä, että ei ole kuulunut mitään puhelimesta ja kerroin tarkkaan mitä sovittiin, 02.02.2011 sain vihdoin vastauksen "ZTE:llä on ainoastaan huoltokäytäntö emmekä voi vaihtaa puhelinta uuteen. Pahoittelemme huollon viivästymistä.
"

Kiitos Elisalle/Saunalahdelle mahtavasta palvelusta, tämä innostaa jatkossakin olemaan Teidän asiakas.


Voi jeesus, mä voin jossai 15päivän paikkeilla shoppiin ja 25kirjautu huoltoo, nähtävästi saa siis ootella vielä vähintää yhtäpitkään lisää.. V**t* mitä paskaa   >:(


On tämä kyllä mahtavaa toimintaa, tammikuun alussa kun vein puhelimen elisan myymälään niin kaveri oli tosi ystävällinen ja palveluhalukas, hetken juteltuamme hän kertoi, että mikäli puhelin ei ole palautunut huollosta tammikuun loppuun mennessä niin ota yhteyttä niin laitetaan uusi puhelin ja alleviivasi huoltokaavakkeesta myymälän sähköpostiosoitteen.
31.01.2011 lähetin viestiä, että ei ole kuulunut mitään puhelimesta ja kerroin tarkkaan mitä sovittiin, 02.02.2011 sain vihdoin vastauksen "ZTE:llä on ainoastaan huoltokäytäntö emmekä voi vaihtaa puhelinta uuteen. Pahoittelemme huollon viivästymistä.
"

Kiitos Elisalle/Saunalahdelle mahtavasta palvelusta, tämä innostaa jatkossakin olemaan Teidän asiakas.


Varsin epäammattimaista toimintaa liikkeeltä vedota ZTE:n käytäntöön kun Suomessa on kuitenkin kuluttajansuojalaki jota pitäisi noudattaa. Kuluttajansuojalain noudattamisesta ei ole ZTE vastuussa vaan laitteita myyvä liike tai maahantuoja. Sentään edes sen verran ilmeisesti vaivautuivat että vastasivat sähköpostiisi. Omassa tapauksessani ei ko. puhelimen myyneeseen liikkeeseen saa sähköpostilla mitään yhteyttä. En tosin vielä ole odottanut paljoa kahta viikkoa enempää.
Terve mieheen. Kerrotaas oma tarina. Puhelin ja norppa+ tilattu Elisa Shopitista (liittymänvaihto vanhaan numeroon) 1.12.10, puhelin haettu postista 31.12.10, puhelinta käytetty 10.1.11 asti normaalisti, kunnes alkoi kosketusnäyttö jumimaan satunnaisesti ja sitten 11.1.11 tilttasi kokonaan, ei saanut näppäinlukkoa auki yms, puhelin palautettu Shopittiin 12.1.11, puhelin saapunut SCF Huoltoon 17.1.11 ja vaihtolaite tilattu SCF:n toimesta 19.1.11 ja sen jälkeen olekaan pahemmin huollon tilanteet päivittyny. Eipä oma maailma kaadu vaikka on hidasta hommaa, vähän tätä arvelinkin kun harvemmin sanat hyvä ja halpa toimii samassa lauseessa  😉
Kyllä alkaa hihat palamaan saunalahden toimintaan.

Sain viallisen puhelimen 5.1 ja vein sen Elisashopittiin 9.1 Huoltoon kirjautunut 12.1 jo odottaa vaihtolaitetta. Edelleen odotellaan vaihtolaitetta ja Saunis laskuttaa koko ajan puhelimesta ja liittymästä jota en voi hyödyntää(hommattu netti surffailua, s.postia ym. varten). Eilen laitoin aspaan viestiä ja vaatimuksia hyvityksestä, vastaus oli: ota yhteyttä paikalliseen Elisa Shopittiin. He eivät voi asialle mitään.

Kaikista naurettavinta on että Saunalahti on tässä välissä myinyt lisää puhelimia uudella kampanjalla, vaikka vanhojen tilaajien puhelimet ovat toimittamatta. Mielestäni on turha vedota huollon vastuuseen jos toimittaa asiakkaalle valmiiksi viallisen puhelimen. Ymmärrän kyllä jos puhelin hajoaa ja se lähetetään huoltoon ja on huollon vastuulla. Mutta viallisena toimitetusta puhelimesta on vastuusssa myyjä eikä huolto.

Hyvä ja asiakassuhteisiin panostava liike olisi ensitöikseen huolehtinut "DOA" vaihdot kuntoon omista puhelimista eikä jättänyt asiakkaita orrelle odottamaan. Tähän asti olen kyllä ollut tyytyväinen Saunalahden palveluun. Mutta en voi kyllä enää suositella ko. firmaa kenellekkään. 

Osallistu keskusteluun