Kysymys

ZTE ja takuukorjaus

  • 28 marraskuu 2010
  • 248 kommenttia
  • 11956 katselukerrat

Tässähän on 24 kk takuu, mutta mihinkäs tän laitteen voi toimittaa jos tulee ongelmia?
Täällä meilläpäin kun ei ple elisashopittia. On vain gigantti jossa on ilmeisesti elisan jälleenmyynti.

248 kommenttia



. Mikäli huolto kuitenkin pitkittyy kohtuuttomasti eli yli kuukaudeksi, katsoo Saunalahti aiheelliseksi antaa asiakkaille omasta puolestaankin hyvityksiä mieliharmista ja vaivasta joita asiasta on koitunut. Nämä hyvitykset ja muut vastaantulot ovat Saunalahdelle vapaaehtoisia ja niistä tahdomme neuvotella asiakkaidemme kanssa tapauskohtaisesti.



Kyllä se HSUPA siellä sivuilla pitkään oli. Bladen speksit vaihtui melkein päivittäin.

Minkälaisen hyvityksen SL tarjoaa pitkittyneestä huoltoajasta ?
Kyllä se HSUPA siellä sivuilla pitkään oli. Bladen speksit vaihtui melkein päivittäin.

Minkälaisen hyvityksen SL tarjoaa pitkittyneestä huoltoajasta ?

Kuten mainittua, hyvitykset eivät ole automaatio, eikä sellaisia ole määrätty maksettavan. Asiakaspalvelullisista syistä voimme asiakkaidemme kanssa tapauskohtaisesti neuvotella siitä, kuinka Saunalahti voisi asiakkaan mieliharmia omalta osaltaan keventää.
Kyllähän tämä on todella surkea esitys saunalahdelta.
Mainostetaan mitä sattuu, huoltotoiminta puhelimissa on täysin ala-arvoista ja kaikenlisäksi lomareissulla, hiukan pohjoisemmassa tuolla netilläkin saa heittää vesilintua... Sivujen latauminen kesti vartin.... 😠 😠 >:(

Mökilläkin kilpailijalla 3g ja sauniksella gsm lisäanteenilla 😮
SCF-huollon sivulla on lukenut pitkään "Odottaa vaihtolaitetta"  nyt siellä lukee "Ei aktiivisia huoltotöitä"  nyt on kai minun luurini joko lähtenyt huollosta tai homma on täysin metsässä, eihän tämä odottelu ole kestänyt kuin 07.12.2010 lähtien jolloin puhelimen/liittymän tilasin, siis lähes 3 kk on aikaa kulunut tilauksesta, mutta puhelinta ei ole voinut käyttää.

SCF-huollon sivulla on lukenut pitkään "Odottaa vaihtolaitetta"  nyt siellä lukee "Ei aktiivisia huoltotöitä"  nyt on kai minun luurini joko lähtenyt huollosta tai homma on täysin metsässä, eihän tämä odottelu ole kestänyt kuin 07.12.2010 lähtien jolloin puhelimen/liittymän tilasin, siis lähes 3 kk on aikaa kulunut tilauksesta, mutta puhelinta ei ole voinut käyttää.


Mullakin odotti vaihtolaitetta, mutta laitteeseen oli vaihdettu näyttö.

Kärinä liikkeessä ilmeisesti auttoi??

Kyllä näissä saunalahden sopimuskikkailuissa aina joku koira on haudattuna ja asiakasta kustaan silmään joka ikinen kerta.
Alkuviikosta tuli kännykkä itelle huollosta, eka oli sen 2viikkoo ohelmistopäivityksessä ja sitten samantien uusiks 5viikkoo. Luki, että odottaa vaihtolaitetta, mutta selosteella luki että Touch Panel vaihdettu. Toisaalta hyvä näin, niin ei tule uudestaa viallista kapulaa tilalle. Jospa toi nyt toimis kunnolla, niin ei tarviis tuoho 3310 palata.. Asikakaspalveluun pitää vielä hieman reklamoida, jos sais pientä korvastua ootteluista....

SCF-huollon sivulla on lukenut pitkään "Odottaa vaihtolaitetta"  nyt siellä lukee "Ei aktiivisia huoltotöitä"  nyt on kai minun luurini joko lähtenyt huollosta tai homma on täysin metsässä, eihän tämä odottelu ole kestänyt kuin 07.12.2010 lähtien jolloin puhelimen/liittymän tilasin, siis lähes 3 kk on aikaa kulunut tilauksesta, mutta puhelinta ei ole voinut käyttää.


Soittelin tänään Elisalle ja tiedustelin puhelimeni kohtaloa, ei löytynyt mistään eikä mitään dokumenttiä, että olisin koskaan puhelinta huoltoon vienytkään, no olihan minulla kuitti huoltoon viennistä ja siinä koodit joilla huoltoa sai seurattua, muutaman puhelisoiton jälkeen sain viestiä seinäjoen elisan myymälästä, että puhelin toimitettu postiin ja paprut on sen vuoksi hävinneet.
No eikun postilaatikolle ja siellähän tuo ongelma oli kuplamuovikuoressa.

Aika stressaava homma oli tuo koko puhelimen tilaus/huolto, nyt tiedustelen saunalahdelta mitenkä aiotte hyvittää tuon odottelun ja mielipahan? puhelimen arvo on laskenut tämän vajaan kolmen kuukauden aikana huomattavasti.
Olen ajanut autolla vajaan sata kilometriä viedessäni puhelimen huoltoon ja soitellut asian vuoksi monet puhelut, minulle tuosta puhelimesta tuli kallis siihen nähden millä hintaa niitä myydään ilman kytkyä.
Sain Bladen takuuhuollosta alkuviikosta. Ehti olla matkalla 2 viikkoa, kuten oli luvattukin puhelimen huoltoon jättäessäni.
Ongelmana oli se että puhelimeen ei aina saanut yhteyttä vaan soittajalle ilmoitettiin "valitsemaanne puhelinnumeroon ei juuri nyt saada yhteyttä". Nyt muutaman päivän testin perusteella ongelmaa ei ole esiintynyt. Huollossa olivat siis asentaneet puhelimen softan uudestaan.

Täältä siis kiitokset huollolle!
Peukut pystyyn ettei ongelma enää palaa...

Sain Bladen takuuhuollosta alkuviikosta. Ehti olla matkalla 2 viikkoa, kuten oli luvattukin puhelimen huoltoon jättäessäni.
Ongelmana oli se että puhelimeen ei aina saanut yhteyttä vaan soittajalle ilmoitettiin "valitsemaanne puhelinnumeroon ei juuri nyt saada yhteyttä". Nyt muutaman päivän testin perusteella ongelmaa ei ole esiintynyt. Huollossa olivat siis asentaneet puhelimen softan uudestaan.

Täältä siis kiitokset huollolle!
Peukut pystyyn ettei ongelma enää palaa...


Ittellä sama ongelma ja puhelin lähtee tänää huoltoo... laitteles välillä palstalle juttua, että toimiiko puhelin huollon jälkeen
Heti kun olin avautunut huollosta tuossa aikaisemmin, tekstiviesti tuli jotta puhelin olisi valmis. Nyt kaikki tuntuu toimivan ja kovaa käyttöä sitten vain.
Mutta tosiaan, lähes kaksi kuukautta siihen meni  ::)

Toki jotakin pientä tästä koko reissusta tuli hyvitykseksi, joten lopputulokseen ja puhelimeen olen tyytyväinen... ainakin juuri tällä hetkellä.

Kuten mainittua, hyvitykset eivät ole automaatio, eikä sellaisia ole määrätty maksettavan. Asiakaspalvelullisista syistä voimme asiakkaidemme kanssa tapauskohtaisesti neuvotella siitä, kuinka Saunalahti voisi asiakkaan mieliharmia omalta osaltaan keventää.


Asiakaskin voi tosin purkaa sopimuksen jos Saunalahti ei toimi sopimuksen mukaisesti (ylipitkät huolto- ja toimitusajat, puuttuvia ominaisuuksia). Aivan kuten Saunalahtikin voi purkaa jos asiakas rikkoo sopimusta (maksurästejä, luvatonta P2P liikennettä ym.).

Itse reklamoin laskusta ja annoin Saunalahdelle mahdollisuudeksi joko sopimuksen purkaminen tai päivitys parempaan luuriin välirahalla. Itselle HSUPA on tärkeä kun luurin piti korvata nettitikku. HSUPA ominaisuutta mainostettiin jonnekin 20/12 asti.

Hassusti Huawei U8800 luurissa on HSUPA vaikkei sitä mainosteta. Uppi ollut parhaimmillaan 2Mbps kun ilman HSUPA:a maksimi on 384kbps.
Tuliko paljonkin maksettavaksi väliä plazma?

Tuliko paljonkin maksettavaksi väliä plazma?


90e maksoin väliä ja sama liittymä rajoittamattomalla 3G datalla säilyi. Kk. maksu on se sama 6,9e. Sijoitus oli kannattava sillä luuri on ihan eri luokan peli kuin Blade.


SCF-huollon sivulla on lukenut pitkään "Odottaa vaihtolaitetta"  nyt siellä lukee "Ei aktiivisia huoltotöitä"  nyt on kai minun luurini joko lähtenyt huollosta tai homma on täysin metsässä, eihän tämä odottelu ole kestänyt kuin 07.12.2010 lähtien jolloin puhelimen/liittymän tilasin, siis lähes 3 kk on aikaa kulunut tilauksesta, mutta puhelinta ei ole voinut käyttää.


Soittelin tänään Elisalle ja tiedustelin puhelimeni kohtaloa, ei löytynyt mistään eikä mitään dokumenttiä, että olisin koskaan puhelinta huoltoon vienytkään, no olihan minulla kuitti huoltoon viennistä ja siinä koodit joilla huoltoa sai seurattua, muutaman puhelisoiton jälkeen sain viestiä seinäjoen elisan myymälästä, että puhelin toimitettu postiin ja paprut on sen vuoksi hävinneet.
No eikun postilaatikolle ja siellähän tuo ongelma oli kuplamuovikuoressa.

Aika stressaava homma oli tuo koko puhelimen tilaus/huolto, nyt tiedustelen saunalahdelta mitenkä aiotte hyvittää tuon odottelun ja mielipahan? puhelimen arvo on laskenut tämän vajaan kolmen kuukauden aikana huomattavasti.
Olen ajanut autolla vajaan sata kilometriä viedessäni puhelimen huoltoon ja soitellut asian vuoksi monet puhelut, minulle tuosta puhelimesta tuli kallis siihen nähden millä hintaa niitä myydään ilman kytkyä.


Lähes vuodokauden laite toimi.
Sain jopa soitettua yhden puhelun, tai oikeastaan vaan tein koesoiton omaan kännykkään, kyllä se hälytti eilen, nyt on kaikki mykkänä.
Eilen toimi ZTE:ssä netti, market jne, homma näytti toimivan, sain sen toimimaan modeemina JoinMe-ohjelman avulla jne.
Nyt illalla kun olisin tarvinnut nettiä niin ZTE ilmoittaa, ei nettiyhteyttä, 3g merkkiä ei ilmaannu ja markettiin eikä nettiin pääse, olen buutannut, palauttanut tehdasasetukset ja jälleen laittanut kaikkia usb-virheenkorjaukset, vain wcdma jne toimintaan, nyt meni usko lopullisesti ko puhelimeen ja saunalahteen (saunalahden kortti asetettu mokkulaan ja ei ju...ta toimi, muutama bitti siirtyy ulos, mutta sisään ei sen vertaa että googlen sivu latautuisi) onneksi DNA toimii kuten lupaa.
Kertokaapa tyhmälle, kun SCF:n huoltotyön tilannekyselyssä lukee LÄHETETTY HUOLLOSTA, ei mitään muuta. Kauanko tästä kestänee, kun puhelin on itselläni. Puhelimen lähetin seitsemän viikkoa (11.1.) sitten huoltoon postin kautta, aspasta saamani osoitteen ja läh.tunnuksen avulla.

Hoksasin vasta tänään ensimmäistä kertaa tämän SCF jutun. Olenkin vain itsekseni ihmetellyt, kun täällä on ollut puhetta huoltotilanteen seuraamisesta. Eli en yhtään tiedä kuinka kauan ko. viesti on huoltotiedoissa lukenut. Olisi ihan hyvä kehitysidea, että laittaisivat päivämäärän myös lähetyksen kohdalle.


Tuliko paljonkin maksettavaksi väliä plazma?


90e maksoin väliä ja sama liittymä rajoittamattomalla 3G datalla säilyi. Kk. maksu on se sama 6,9e. Sijoitus oli kannattava sillä luuri on ihan eri luokan peli kuin Blade.


Mitä helvettiä?

Raumalla olisi joutunut vaihtamaan liittymän miniin. Tää on sitä tasa-arvoa !

Way to GO RAUMA!!



Tuliko paljonkin maksettavaksi väliä plazma?


90e maksoin väliä ja sama liittymä rajoittamattomalla 3G datalla säilyi. Kk. maksu on se sama 6,9e. Sijoitus oli kannattava sillä luuri on ihan eri luokan peli kuin Blade.


Mitä helvettiä?

Raumalla olisi joutunut vaihtamaan liittymän miniin. Tää on sitä tasa-arvoa !

Way to GO RAUMA!!


Minulle taas tuli Raumalla täystyrmäys, hyvitystä luvattiin kun puhelin tulee huollosta.
No eilen hain puhelimen mutta hyvityksistä oltiin todella hiljaisia...SCF sivuilla se kyllä odotteli vaihtolaitetta mutta näyttö siihen oli vaihdettu.
En sitten tiedä olenko jo tottunut HTC desireen, mutta tuntuu että uusi näyttö ei ole niin herkkä kuin vanha.
Päivällä en meinannut saada android marketista hakua auki kun näyttö kosketti jotain muuta ja multi touch testillä testailin ja kahdella sormella tuon mukaan näyttö sekoilee edelleen.




Tuliko paljonkin maksettavaksi väliä plazma?


90e maksoin väliä ja sama liittymä rajoittamattomalla 3G datalla säilyi. Kk. maksu on se sama 6,9e. Sijoitus oli kannattava sillä luuri on ihan eri luokan peli kuin Blade.


Mitä helvettiä?

Raumalla olisi joutunut vaihtamaan liittymän miniin. Tää on sitä tasa-arvoa !

Way to GO RAUMA!!


Minulle taas tuli Raumalla täystyrmäys, hyvitystä luvattiin kun puhelin tulee huollosta.
No eilen hain puhelimen mutta hyvityksistä oltiin todella hiljaisia...SCF sivuilla se kyllä odotteli vaihtolaitetta mutta näyttö siihen oli vaihdettu.
En sitten tiedä olenko jo tottunut HTC desireen, mutta tuntuu että uusi näyttö ei ole niin herkkä kuin vanha.
Päivällä en meinannut saada android marketista hakua auki kun näyttö kosketti jotain muuta ja multi touch testillä testailin ja kahdella sormella tuon mukaan näyttö sekoilee edelleen.


HE. HE.

Mulle valehtelivat, että olin ainoa jolla on vikaa Bladessa.

Kusetusta! Vaadin päitä vadille.
tupla

HE. HE.

Mulle valehtelivat, että olin ainoa jolla on vikaa Bladessa.

Kusetusta! Vaadin päitä vadille.


Kuulostais, että lähes jokainen ZTE Blade on ollut susi syntyessään, muutamat ovat saaneet toimivan laitteen.
Huoltoselosteen mukaan minunkin puhelimeen on vaihdettu koaksiaalikaapeli, tcp sekä näppäinmoduli, missähän kohtaa Bladessa on näppäinmoduli? ihan tuntuis,että on kosketusnäyttöpuhelin, onhan siinä kolme näppäintä alakerrassa ja äänenvoimakkuusnäppäin sivulla, kai noista joku sitten on näppäinmoduli, koaksiaalikaapeli näytti netin mukaan sen verran reippaalta esitykseltä, että ei sitä montaa millimetriä mahdu tuon kapulan sisään ja tuo tcp ei selvinnyt, kai se jotain juotavaa on.


HE. HE.

Mulle valehtelivat, että olin ainoa jolla on vikaa Bladessa.

Kusetusta! Vaadin päitä vadille.


Kuulostais, että lähes jokainen ZTE Blade on ollut susi syntyessään, muutamat ovat saaneet toimivan laitteen.
Huoltoselosteen mukaan minunkin puhelimeen on vaihdettu koaksiaalikaapeli, tcp sekä näppäinmoduli, missähän kohtaa Bladessa on näppäinmoduli? ihan tuntuis,että on kosketusnäyttöpuhelin, onhan siinä kolme näppäintä alakerrassa ja äänenvoimakkuusnäppäin sivulla, kai noista joku sitten on näppäinmoduli, koaksiaalikaapeli näytti netin mukaan sen verran reippaalta esitykseltä, että ei sitä montaa millimetriä mahdu tuon kapulan sisään ja tuo tcp ei selvinnyt, kai se jotain juotavaa on.


Öööh, anteeksi nyt vain, mutta päätteletkö siitä että täällä sl:n palstalla on jonkinlainen märää viestejä joissa sanotaan "minun blade on rikki", että _lähes kaikki_ bladet olisivat viallisia?  Oi voi jos näin on. Todennäköisesti tyytyväiset asiakkaat ei tule tänne foorumille kertomaan siitä, kuinka heidän puhelin toimii. Oma puhelimeni on toiminu täydellisesti, paitsi stockromin kanssa oli ongelmia kompassin kanssa mutta onnneksi sekin korjautui 2.2 :n ansiosta. Ei siis vika hw:ssa. Jos _lähes jokaisessa_ bladessa olisi ollut vikaa, niin kyllä siitä olisi kunnon meteli noussut. Ja näin ollen luuri ei olisi yksi _EUROOPAN_ myydyimmistä. Huoh.

Huoltoselosteen mukaan minunkin puhelimeen on vaihdettu koaksiaalikaapeli, tcp sekä näppäinmoduli, missähän kohtaa Bladessa on näppäinmoduli? ihan tuntuis,että on kosketusnäyttöpuhelin, onhan siinä kolme näppäintä alakerrassa ja äänenvoimakkuusnäppäin sivulla, kai noista joku sitten on näppäinmoduli, koaksiaalikaapeli näytti netin mukaan sen verran reippaalta esitykseltä, että ei sitä montaa millimetriä mahdu tuon kapulan sisään ja tuo tcp ei selvinnyt, kai se jotain juotavaa on.

Koaksiaalikaapelia on monenkokoista, nimitys kertoo oikeastaan vain kaapelin rakenteen (co-axial) eli keskellä menee ohut johdin, välissä eristettä ja päällä toinen johdin suojavaippana. Koaksiaalikaapelia olen itse nähnyt noin millin halkaisijaltaan pienimmillään ja paksuimmillaan ehkä reilun peukalon vahvuista. Paksumpaakin koaksiaalikaapelia on olemassa mutta itse en enää nimittäisi 20cm paksuista versiota kaapeliksi koska se koostuu kahdesta sisäkkäisestä (kupari)putkesta jossa signaali kulkee.

Itse veikkaisin tuon näppäinmodulin tarkoittavan juurikin noita kolmea nappia, koska niiden allahan on myös ledit. Moduli on oletettavasti siis se koko piirilevy johon nuo napit ja ledit on juotettu.

Tuo tcp taas viittaisi tcp/ip-juttuihin mutta luultavasti kännyköissä tuolla lyhenteellä on joku aivan muu merkitys. Tietty jos vikana on ollut huono 3g- tai wlan-kuuluvuus niin silloinhan tuo veikkaus saattaisi osuakin oikeaan.
Pit sitten itekki laittaa blade huoltoon, kosketusnäytön ja radion toimivuuden takia. Huollon pituudeksi sanoivat n. 1.5 vikkoa..
Positiivista että sain kuitenkin vaihtopuhelimeksi toisen bladen ja vielä kysymättä  🙂


Öööh, anteeksi nyt vain, mutta päätteletkö siitä että täällä sl:n palstalla on jonkinlainen märää viestejä joissa sanotaan "minun blade on rikki", että _lähes kaikki_ bladet olisivat viallisia?


Minun mielestäni se on ihan se ja sama onko niitä viallisia 2 tai 5. Turha sitä on valehdella, että "olet ainoa jolla on rikki".

Voisiko joku nyt julkisesti kertoa niistä hyvityksistä?? Eikö?

Miksi jotkut saavat valita korvaavan puhelimen ja jotkut eivät? Miksi jotkut saavat säilyttää nopsan ja joillekin tarjotaan miniä?

EI OLE REILUA!




Öööh, anteeksi nyt vain, mutta päätteletkö siitä että täällä sl:n palstalla on jonkinlainen märää viestejä joissa sanotaan "minun blade on rikki", että _lähes kaikki_ bladet olisivat viallisia?


Minun mielestäni se on ihan se ja sama onko niitä viallisia 2 tai 5. Turha sitä on valehdella, että "olet ainoa jolla on rikki".

Voisiko joku nyt julkisesti kertoa niistä hyvityksistä?? Eikö?

Miksi jotkut saavat valita korvaavan puhelimen ja jotkut eivät? Miksi jotkut saavat säilyttää nopsan ja joillekin tarjotaan miniä?

EI OLE REILUA!



Ja jotkut saavat tilalle puhelimen ja toiset taas EI saa  :-[
Sekään ei ole reilua, Sen takia tuli tuo huolto kalliiksi.

Osallistu keskusteluun