Vastattu

Airpods Pro: Viikon vanhat, kaipaavat huoltoa/vaihdon

  • 8 December 2019
  • 14 kommenttia
  • 4007 katselukerrat

Airpods Pro, ostettu 1.12. ja alusta alkaen toisessa kuulokkeessa on ollut yhdistämisongelmia. Elisa Chat sanoi että myymälään vaan ja he lähettää huoltoon. Ongelmana nyt toki on että tiedän huollon ottavan oman aikansa + postiin/kuljetuksiin menevät päivät + tulevat joulupyhäpäivät… Eli olisin täysin ilman kuulokkeita 1-4viikkoa kun vanhatkin jo möin pois. 

Mikäs nyt olisi fiksuin tapa toimia? Täällä palstalla on ehdoteltu että näissä asioissa oltaisiin suoraan Appleen yhteydessä. Onko kokemuksia toimiiko homma ihan niin simppelisti että jätän Elisan pois olemasta välikätenä? 
 

Harmittaa niin pirusti että viikon sisällä ostosta havaitaan selkeä vika, jonka korjaamiseen tai toteamiseen vaaditaan erillinen huoltoon lähettäminen kun homma hoituisi simppelisti uuden tuotteen antamisella samantien ja asiakas olisi tyytyväinen. 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 8 December 2019, 12:42

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

14 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26

@Villedee Applella on muistaakseni 7vrk DOA-aika, jonka sisällä myyjä voi vaihtaa viallisen tuotteen uuteen ja saa itse viallisesta tuotteesta hyvityksen. DOA lasketaan tuotteen ostopäivästä.

 

Toki netin kautta ostetuilla tuotteilla on 14vrk palautusoikeus. Kannattaa keskustella asiasta vielä Elisan asiakaspalvelun kanssa. Varmuuden vuoksi yhteys myös Applen tukeen.

Tähän hieman päivitystä tilanteeseen. 
Vein viikko takaperin kuulokkeet huoltoon Elisan kautta. Suhteellisen nopea homma kun keskiviikko-iltapäivänä vein kuulokkeet ja sain ne takaisin seuraavana tiistaina. 

Huollossa olivat vaihtaneet itse kuulokkeet, eivät koteloa, mikä hieman ihmetytti, että olisivat nyt samantien vaihtaneet koko roskan. :D 
Ensimmäinen yhdistäminen uusien kuulokkeiden kanssa oli pettymys. Vasen kuuloke ei vieläkään toiminut ensiyrittämällä vaan vaati kotelossa käyttämistä / Resetoimista. Resetoin ja nyt seuraa parin päivän koejakso miten kokonaisuus toimii… Tod. näk. vien maanantaina koko paketin takaisin ja uudestaan huoltoon, sillä edelleen on yhdistämisongelmia, mitä ei aikaisemmissa 1st gen Airpodeissa ollut. 
 

  • Vain toinen kuuloke yhdistyy kun kummatkin laittaa korvaan yhtä aikaa
  • Iphone näyttää, että kuulokkeessa on 4% akkua, vaikka ollut kotelossa usean tunnin ja kotelossa virtaa
  • Jatkuvaa edes takas koteloon laittamista, sillä yhteys ei joko toimi tai yhdisty laitteisiin (Iphone/ipad)

Jos jollain samoja ongelmia niin viekää korjaukseen ja vaatikaa kokonaan uusi tuote. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +7

Tähän hieman päivitystä tilanteeseen. 
Vein viikko takaperin kuulokkeet huoltoon Elisan kautta. Suhteellisen nopea homma kun keskiviikko-iltapäivänä vein kuulokkeet ja sain ne takaisin seuraavana tiistaina. 

Huollossa olivat vaihtaneet itse kuulokkeet, eivät koteloa, mikä hieman ihmetytti, että olisivat nyt samantien vaihtaneet koko roskan. :D 
Ensimmäinen yhdistäminen uusien kuulokkeiden kanssa oli pettymys. Vasen kuuloke ei vieläkään toiminut ensiyrittämällä vaan vaati kotelossa käyttämistä / Resetoimista. Resetoin ja nyt seuraa parin päivän koejakso miten kokonaisuus toimii… Tod. näk. vien maanantaina koko paketin takaisin ja uudestaan huoltoon, sillä edelleen on yhdistämisongelmia, mitä ei aikaisemmissa 1st gen Airpodeissa ollut. 
 

  • Vain toinen kuuloke yhdistyy kun kummatkin laittaa korvaan yhtä aikaa
  • Iphone näyttää, että kuulokkeessa on 4% akkua, vaikka ollut kotelossa usean tunnin ja kotelossa virtaa
  • Jatkuvaa edes takas koteloon laittamista, sillä yhteys ei joko toimi tai yhdisty laitteisiin (Iphone/ipad)

Jos jollain samoja ongelmia niin viekää korjaukseen ja vaatikaa kokonaan uusi tuote. 

 

No ompas omituista :thinking:

Onko sinulla mikä iOS versio iPadissa ja iPhonessa käytössäsi? 

 

Eikö tuo resetointi auttanut kuuloke ongelmaan laisinkaan?

 

No ompas omituista :thinking:

Onko sinulla mikä iOS versio iPadissa ja iPhonessa käytössäsi? 

 

Eikö tuo resetointi auttanut kuuloke ongelmaan laisinkaan?


Iphonessa iOS 13.3 ja iPadissä uusin versio myöskin. Olen seuraillut myös kuulokkeiden omia päivityksiä asetuksista, mutta ne eivät ole valitettavasti muuttaneet tilannetta. 

Resetointi tuntuu auttavan välillä hetkeksi aikaa (tai ainakaan saman päivän aikana ongelma ei välttämättä toistu). Toisinaan ongelmat jatkuvat heti resetoinnin jälkeenkin, joten suuri epäillys herää onko kotelo maanantaimallia vai missä vika piilee.  

Esimerkki eiliseltä:

Resetoin kuulokkeet kun hain ne myymälästä. Muutaman tunnin päästä oli ongelmia oikean kuulokkeen yhdistämisessä iPadiin (Laitoin ainoastaan oikean kuulokkeen korvaan). Pädin yhteysvalikossa (ohjauspaneelissa missä näkyy apple tv, langattomat kaiuttimet ym) näkyi Airpods Pro V: 93%, Kotelo: 88% ja pyörivä ympyrä, eli selkeästi yritti yhdistää ipadin ja oikean kuulokkeen välillä. Odotin n. minuutin, mutta mitään ei tapahtunut. Bluetooth asetuksissa näkyy että Airpods Pro on yhteydessä ipadiin, mutta siltikään musiikki ei kuulu kuulokkeesta vaan itse laitteesta. 
Ratkaisuna tähän oli taas kerran käyttää oikeaa kuuloketta kotelossa ja sen jälkeen kuuloke yhdistyi nopeasti. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26

Noissa uusissa Airpodseissa on näemmä alkanut olemaan ihan vastaavaa vaivaa yllättävän usein. Itse hoidan omassa työssäni mm. tuotereklamaatioita ja huomannut, että näitä uuden sukupolven Airpodseja on saanut pistää huoltoon toisinaan useammatkin yksilöt kuukauden aikana. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että Airpodseja huolletaan enemmän kuin kaikkia puhelimia ja tabletteja yhteensä.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +7

Okei! Itselläni on nuo ensimmäisen generationin AirPodsit ollut käytössä, ja niiden kanssa en tuollaista vastaavaa ongelmaa ole koskaan huomannut. Kuulokkeet yhdistää laitteisiin näppärästi ilman säätöä.

 

Alan nyt itse epäilemään että tuossa kotelossa on nyt jokin vika, joka ei tunnista että kuulokkeet otetaan kotelosta pois 🤔. Kun nostat kuulokkeet kotelosta ulos, katoaako tuo kotelon kuva puhelimen näytöltä näin ikään:

 

 

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +4

Voin vahvistaa nuo listatut ongelmat. Omat Prot tekee siis sitä, että joskus toisessa on 1% akkua vaikka ollut yli 24h kotelossa sitten, kun ne palauttaa koteloon se alkaakin ladata. 

 

Joskus taas saa vain huutomerkkiä ilman tietoa akunvarauksesta. En ole kyllä koittanut vielä uudelleenparitusta, mutta täytyy testata.

 

 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +7

Okei! Tuo nyt kyllä viittaa pahasti siihen että joko tuossa toisessa kuulokkeessa, tai itse latauskotelossa on ongelmaa. Itse epäilen pahasti tuota kotelon ongelmaa.

 

Jos en nyt ihan väärin muista ja paljoa valehtele, muistaakseni tuo huutomerkki kuulokkeeseen tulee mikäli kuuloke ei esimerkiksi ole bluetooth kantaman sisällä. Tämä voisikin viitata siihen että kuulokkeessa ei ole akkua, jolloin iPhone ei löydä sitä vaan ilmoittaa sen noin. 

 

Pahoin pelkään että joudut pyöräyttämään nuo kuulokkeet vielä huollon kautta, josko siellä vaihdettaisiin myös tuo latauskotelo uudeen.

Okei! Tuo nyt kyllä viittaa pahasti siihen että joko tuossa toisessa kuulokkeessa, tai itse latauskotelossa on ongelmaa. Itse epäilen pahasti tuota kotelon ongelmaa.

 

Jos en nyt ihan väärin muista ja paljoa valehtele, muistaakseni tuo huutomerkki kuulokkeeseen tulee mikäli kuuloke ei esimerkiksi ole bluetooth kantaman sisällä. Tämä voisikin viitata siihen että kuulokkeessa ei ole akkua, jolloin iPhone ei löydä sitä vaan ilmoittaa sen noin. 

 

Pahoin pelkään että joudut pyöräyttämään nuo kuulokkeet vielä huollon kautta, josko siellä vaihdettaisiin myös tuo latauskotelo uudeen.

Tuohon aikaisempaan viestiisi viitaten, 1st gen Airpodsit toimi itselläni aikalailla moitteettomasti ja ihan huippulaadukkaasti näihin Pro:ihin verrattuna! Harmittavasti mennyt laatu/laadunseuranta Applella alaspäin. 

Eilisestä iltapäivästä lähtien Pro:t ovat toimineet hyvin ja tuota ongelmaa, mitä Samppa221:llä on ollut huutomerkin kanssa, ei ole ainakaan nyt huollon jälkeen tullut. Mutta hyvin tuttu ongelma se oli ennen huoltoa! 

Seurailen tilannetta loppuviikon. Jos näyttää, että ongelmat jatkuu niin vien kuulokkeet taas huoltoon ja kotelo menee vaihtoon (toivottavasti koko setti samalla!). Jos taasen kuulokkeet toimii kuten viimeisen 18h aikana niin huolto on tehnyt oikein ja vaihtanut vain kuulokkeet… 
Mutta… katsotaan miten käy! :D

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +7

Tuohon aikaisempaan viestiisi viitaten, 1st gen Airpodsit toimi itselläni aikalailla moitteettomasti ja ihan huippulaadukkaasti näihin Pro:ihin verrattuna! Harmittavasti mennyt laatu/laadunseuranta Applella alaspäin. 

Eilisestä iltapäivästä lähtien Pro:t ovat toimineet hyvin ja tuota ongelmaa, mitä Samppa221:llä on ollut huutomerkin kanssa, ei ole ainakaan nyt huollon jälkeen tullut. Mutta hyvin tuttu ongelma se oli ennen huoltoa! 

Seurailen tilannetta loppuviikon. Jos näyttää, että ongelmat jatkuu niin vien kuulokkeet taas huoltoon ja kotelo menee vaihtoon (toivottavasti koko setti samalla!). Jos taasen kuulokkeet toimii kuten viimeisen 18h aikana niin huolto on tehnyt oikein ja vaihtanut vain kuulokkeet… 
Mutta… katsotaan miten käy! :D

 

 

Jees! Itsellä ainakin Applen aparaattien huollossa on pääsääntöisesti vaihdettu tuote aina uuteen, oli kyse kuinka pienestä ongelmasta tahansa. MacBook taitaa olla ainut jossa vanha laite on lähetetty takaisin korjattuna. Mikäli tosiaan nuo ongelmat jatkuvat, toimita ihmeessä nuo kuulokkeet huoltoon. :blush:

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Miksette osta kunnon kuulokkeita? Sellaisiakin myydään kaupassa.

Sennheiserin kuulokkeet Amazon.de:stä puoleen hintaan ja €30 verran köyhdyin, kun normaalihintaan menetys olisi €60, edelleen priimakunnossa ja johdon takia ei pätki.

Apple myy kaikkea ylihintaista Made In China -tavaraa.

Sitä saa mitä tilaa, parempaakin on kuin jatkuvasti käydä huolloissa.

Verkkokauppa.com: kuulokkeet swapataan HETI, eli noita ongelmapesäkkeitä kannattaa ostaa sieltä, niin ei tarvitse huoltoon lähetellä. Minusta optimaalinen ratkaisu jos lähellä.

Nyt soi D-Attack feat. Jonjo - Power Of The Gods (Edit).

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +4

Miksette osta kunnon kuulokkeita? Sellaisiakin myydään kaupassa.

Sennheiserin kuulokkeet Amazon.de:stä puoleen hintaan ja €30 verran köyhdyin, kun normaalihintaan menetys olisi €60, edelleen priimakunnossa ja johdon takia ei pätki.

Apple myy kaikkea ylihintaista Made In China -tavaraa.

Sitä saa mitä tilaa, parempaakin on kuin jatkuvasti käydä huolloissa.

Verkkokauppa.com: kuulokkeet swapataan HETI, eli noita ongelmapesäkkeitä kannattaa ostaa sieltä, niin ei tarvitse huoltoon lähetellä. Minusta optimaalinen ratkaisu jos lähellä.

Nyt soi D-Attack feat. Jonjo - Power Of The Gods (Edit).

Jotenkin arvasin, että DNAGuru tulee kommentoimaan kuinka hänellä toimii halvat kuulokkeet hyvin...

He jotka käyttävät Applen tuotteita arvostavat niiden saumattomaa toimintaa keskenään ja Apple-veron he ovat jo tottuneet maksamaan. Itse en usko, että raudassa on mitään vikaa vaan kuulokkeet tarvitsisivat korjaavan firmispäivityksen. 

 

En usko, että saan Amazon.de:stä täysin langattomia in-ear kuulokkeita ANC:llä alle 100€:llä, mutta toki jos sellaiset löytyy voi linkata.

 

Anteeksi avautumisestani, mutta joskus vain ärsyttää lukea sinun kommenttejasi.

 

Nyt soi Gettomasa, Paperi T, Lauri Haav - Jeesei.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Ostin wishiltä täysinlangattomat kuulokkeet ja maksoin vähän alta 18€. Toimivatkin vielä vallan mainiosti. noin 5h kestää ennen kun alkaa alhaisesta virrasta valittamaan. Applen ois muuten ehkä hyvät mutta ei sovi peltorien alle niin ei jatkoon.

 

Itse seurannu tuota Aplen touhua ja yleensä kaikki ongelmat on käyttäjän syytä mikä on aika kummaa, mutta jokanen ostakoon mitäs tykkää :sunglasses:

Ja updatea... 

Huoltoon lähtivät uudestaan. 

Oikean kuulokkeen laittaessa korvaan iPhone näyttää mediayhteysvalikossa “Vas. 100% kotelo 100%”, mutta oikeaa kuuloketta ei saa yhdistymään käyttämättä sitä taas kerran kotelossa... 

 

Toivottavasti homma toimii kun tulevat huollosta!