Vastattu

Huoltoraportin selitteen suomennosta ja toimintaohjetta?

  • 12 huhtikuu 2017
  • 4 kommenttia
  • 387 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
HUOMAUTUS! Laitteenne on noudettavissa liikkeestä vasta kun tila on "Noudettavissa"
Työtilaus *********
Työntila: Valmistunut huollosta
05.04.2017 13:13
Saapunut: 03.04.2017 10:26
Huoltotiedot: Laitteen tehdastakuu on päättynyt. Laitteessa ei havaittu jälkiä takuuehtojen vastaisesta käytöstä. Vastausta korjauslupa kyselyyn ei saatu. Laitteen korjauskustannukset antamamme kustannusarvion mukaisesti 399 euroa. Arvio on voimassa 05.05.17 asti, jos laite korjataan voimassaoloaikana hyvitämme nyt veloittamamme työn hinnan. Laite palautettu korjaamattomana.

Hei! Voisitteko selvittää minulle mikä asiakaspalvelussa nyt mättää? Minulle liikkessä sanottiin että minuun otetaan yhteyttä, mutta ei otettu. Miten toimin nyt tämän asian kanssa tekstikin huollosta on aika epäselkeä?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Prinsessaponi 13 huhtikuu 2017, 14:35

Moikka satuhei ja tervetuloa Palstalle!

Puhelinta näkemättä on hieman hankalaa ottaa kantaa takuuseen ja virhevastuuseen, johon aikaisemmassa viestissä viittasit. Paras paikka asian hoitamiseen olisi tässä tilanteessa Elisa Shopit -myymälä, jonka kautta olet toimittanut puhelimesi huoltoon. Kollegat myymälässä on nähnyt puhelimesi huoltoon toimituksen yhteydessä ja pystyy antamaan asiantuntijan kommentit sekä toimintaohjeet tähän tilanteeseen 🙂
Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Huollon tiedote suomenkielellä:
Takuu on päättynyt ja puhelimen korjaus on maksullista. Korjauskustannukset yhteensä 399 euroa. Annettu kustannusarvio on voimassa 5.5.2017 asti. Mikäli päätät korjauttaa puhelimen tänä aikana, maksat huollosta tuon 399 euroa. Kustannusarviosta syntyneitä kustannuksia ei tällöin veloiteta lainkaan.

Tehty tarkastus maksaa todennäköisesti muutaman kympin. Jos et siis halua korjauttaa puhelinta, joudut silti maksamaan tuosta kustannusarviosta syntyneet kustannukset.

Se, miksi sinuun ei ole otettu yhteyttä kustannusarvioon liittyen tai muutenkaan onkin sitten eri tarina. Tätä sinun kannattaa tiedustella siitä liikkeestä, jonne olet puhelimen huoltoon kiikuttanut.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
HUOMAUTUS! Laitteenne on noudettavissa liikkeestä vasta kun tila on "Noudettavissa"
Työtilaus *********
Työntila: Valmistunut huollosta
05.04.2017 13:13
Saapunut: 03.04.2017 10:26
Huoltotiedot: Laitteen tehdastakuu on päättynyt. Laitteessa ei havaittu jälkiä takuuehtojen vastaisesta käytöstä. Vastausta korjauslupa kyselyyn ei saatu. Laitteen korjauskustannukset antamamme kustannusarvion mukaisesti 399 euroa. Arvio on voimassa 05.05.17 asti, jos laite korjataan voimassaoloaikana hyvitämme nyt veloittamamme työn hinnan. Laite palautettu korjaamattomana.

Hei! Voisitteko selvittää minulle mikä asiakaspalvelussa nyt mättää? Minulle liikkessä sanottiin että minuun otetaan yhteyttä, mutta ei otettu. Miten toimin nyt tämän asian kanssa tekstikin huollosta on aika epäselkeä?
kuinka vanha laite on kysyn siksi koska vaikka takuu olisikin mennyt niin virhevasdtuun piikkin saattaa kuitenkin mennä vielä
Euroopan kuluttajasuojalain nojalla se menee edelleen takuuseen, ja pidän kantani sen suhteen vaikka myyjät yrittäisivät muuta. Vähän yli vuodne puhelin, jolloin se menee 2 vuoden vähimmäistakuu on edelleen voimassa
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Moikka satuhei ja tervetuloa Palstalle!

Puhelinta näkemättä on hieman hankalaa ottaa kantaa takuuseen ja virhevastuuseen, johon aikaisemmassa viestissä viittasit. Paras paikka asian hoitamiseen olisi tässä tilanteessa Elisa Shopit -myymälä, jonka kautta olet toimittanut puhelimesi huoltoon. Kollegat myymälässä on nähnyt puhelimesi huoltoon toimituksen yhteydessä ja pystyy antamaan asiantuntijan kommentit sekä toimintaohjeet tähän tilanteeseen 🙂

Osallistu keskusteluun