i pad takuuhuolto

  • 26 maaliskuu 2018
  • 1 kommentti
  • 377 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Hei minun ipadissa [alle vuoden vanhassa] on ilmennyt akku vika.Ei lataa 30 prosenttia enempää ja sammuilee tosi paljon.Voiko laitteen palauttaa kokonaan myymälään sillä en ole tyytyväinen siihen.Meneekö takuun piikkiin kokonaan sillai ettei tarvitse itse mitää maksamaan.Laite on uuden veroinen eikä ole yhtään naarmujakaan.

1 kommentti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kaupan purku tuskin tulee onnistumaan. Sen sijaan laite todennäköisesti lähetetään myymälästä maahantuojan valtuuttamaan huoltoon. Kun on kyse lataukseen liittyvästä ongelmasta, kannattaa mukaan laittaa myös laturi johtoineen. Näin huolto pystyy tarkistamaan koko kokoonpanon toiminnan ja vaihtamaan/korjaamaan viallisen osan.

Mikäli laitteessa oleva vika on takuun piiriin kuuluva, se myös korjataan takuun piiriin. Takuuhuolto on asiakkaalle maksuton. Myyjä lähettää laitteen huoltoon yleensä sillä oletuksella, että laite huolletaan takuuseen. Loppupeleissä huolto on se taho, joka asian lopullisesti päättää tarkistettuaan laitteen ja siinä olevat viat.

Jos nyt kävisi niin hassusti, että huolto toteaisi laitteesta takuun piiriin kuulumattoman vian, tulee sinulle tieto asiasta ja ilmoitus, kuinka paljon korjaaminen maksaa. Mikäli et halua korjauttaa laitetta, saatetaan sinulta kuitenkin veloittaa tarkistusmaksu. Takuun piiriin kuulumattomia vikoja ovat laitteen huolimattomasta, vääränlaisesta tai epäasiallisesta käytöstä johtuvat viat, joita ovat mm. kohtuuttoman kovasta käytöstä johtuvat vauriot (esim. latausliitäntä runnottu rikki), pudotuksesta / puristuksesta / kolhusta aiheutuneet vauriot sekä kosteudesta aiheutuneet vauriot.

Voit toimittaa laitteen huollettavaksi joko Elisa myymälän kautta tai lähettämällä sen suoraan huoltoon: http://www.mobylife.fi/fi/huoltoon-toimittaminen

Osallistu keskusteluun