Vastattu

iPhone 5 ja 3G yhteys

  • 31 joulukuu 2012
  • 9 kommenttia
  • 3937 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 3 kommenttia
Moro,

Olen tässä päivän mittaa paininut itselleni varsin haastavan ongelman kanssa, joka saattaa monelle olla ihan naurettava läpihuutojuttu. En siis osaa kytkeä uudessä iPhonessani 3G:tä käyttöön 🙂 Kyseessä on - uskokaa tai älkää - ensimmäinen älypuhelimeni ja olen aivan hukassa.

Olen ymmärtänyt, että Mobiiliverkon ollessa käytössä ja asetusten kunnossa, pitäisi 3G tulla käyttöön itsestään silloin, kun ei Wi-Fiä ole saatavilla/Wi-Fi pois päältä. Onko näin, vai pitääkö tehdä joku taikatemppu? Minulla ei töissä lähtenyt pelittämään, kun kytkin Wi-Fin pois päältä...

Mikä neuvoksi?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Ratface 31 joulukuu 2012, 23:36

Ongelma ratkesi. Kyseessä oli kuin olikin se, että liittymä oltiin juuri pistetty vaihtoon. Päivitty uudet tiedot vasta 1.1.2013 klo 00:01 :)

Kiitoksia kuitenkin innokkaille auttajille.

Katso alkuperäinen viesti

9 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei,

Kannattaisi näin alkuun varmaan kokeilla auttaisiko laitteen käynnistys uudelleen.

Mikäli se ei auta, tarkista, että sinulla on oikeat verkkoasetukset. Esim. APN:n tulisi olla internet.saunalahti ja sen jälkeen netin tulisi toimia.

Kun Wifi ei ole käytössä, eikö iPhone päästä sinua lainkaan nettiin?

Jos näin, niin pakettidata voisi olla pois käytöstä joko SIM-kortissa (Oma Saunalahti) tai itse puhelimesta.

Kyselin vähän enemmän iPhonesta tietävältä Messenger-kaverilta ja hän neuvoi tarkistamaan asetukset.

"Asetukset > Yleiset > Mobiiliverkko, mobiilidatan saa käyttöön kohdasta "Mobiilidata" ja 3G:n kohdasta "Ota käyttöön 3G""



Kerro jos joku näistä pelasti päiväsi ja hyvää alkavaa uutta vuotta!
Moi,

Asetukset on kunnossa. Voisiko olla siitä, että otettiin tuo uusi liittymä vasta eilen? Vanhassa siis ei pakettidataa ollut ollenkaan.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei,

Minkälainen liittymä sinulla on nyt? Anna liittymäsi nimi, onko se esim. Reilu.

Otitko mukaan pakettidatan? Esim. reilussa se on jo vakiona.

Toinen, tilasitko liittymän numeronsiirrolla? Jos näin, sinulle tulee viesti koska liittymä aktivoituu toimintaan. Tosin, jos saat puhelimen verkkoon ja puhe onnistuu Saunalahden kortilla, liittymäsi toimii kyllä.

Lähtisin katsomaan onko Oma Saunalahdessa jotain estoa koti- ja ulkomaan datalle tms.

Kirjaudu omasaunalahteen kohdassa www.omasaunalahti.fi ja tunnukset löydät tilausvahvistuksesta.

Tämän jälkeen Liittymät, Puhelinnumero, Muokkaa asetuksia. Sieltä tarkista ettei ole täppää kohdassa estä tiedonsiirto koti- ja ulkomailla. Jos on, valitse esto vain ulkomaita koskevaksi.

Mikäli ei auta, Saunalahden vikapalvelu palvelee myös uutena vuotena 24/7 numerossa 050 950 500 🙂
Ei tuolla ole kuin EU Datavartija ruksattuna.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Suosittelen soittamaan Vikapalveluun joka on auki joka päivä 24h. Tänäänkin.

Ruuhkaa ei pitäisi olla, kaikki viettämässä uutta vuotta. 050 950 500. Siellä asia ratkeaa helpoiten.
Saunalahden oma numero on (09) 4243 0456

 

Kyllä tuossa Elisan numerossakin voi hoitaa vika-asioita.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
antero kirjoitti:
Saunalahden oma numero on (09) 4243 0456

Myös Elisan numerossa hoidetaan Saunalahden asioita nykyään. 😉
Ongelma ratkesi. Kyseessä oli kuin olikin se, että liittymä oltiin juuri pistetty vaihtoon. Päivitty uudet tiedot vasta 1.1.2013 klo 00:01 :)

Kiitoksia kuitenkin innokkaille auttajille.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Mukava kuulla, että ongelma ratkesi.

Onnellista uutta vuotta 2013 ilman Käyttökattoa mobiiliverkossa!

Osallistu keskusteluun