Vastattu

iPhone 6s akku rikki

  • 10 heinäkuu 2016
  • 6 kommenttia
  • 617 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 2 kommenttia
Ostin 2.7.2016 elisan myymälästä iPhone 6s:n. Otin sen käyttöön seuraavana päivänä ja huomasin, että akku tyhjenee tavallista nopeammin. Soitin seuraavana päivänä Elisan asiakaspalveluun ja selitin tilanteen jonka jälkeen kehottivat käymään myymälässä, saisin todennäköisesti uuden tilalle kun on niin tuorekin ja vika ollut jo ostaessa. Menin käymään myymälässä ja myyjä vain ärähti että puhelimessa ei ole vikaa. Tarjosi huoltoa jossa kuluisi noin 3 viikkoa. Päätin ottaa puhelimen vielä kotiin ja kokeilla jos puhelin lähtisi toimimaan kunnolla, koska ajatus täysin uuden puhelimen huoltoon jättämisestä ei kuulosta järkevältä? No ei lähtenyt toimimaan. Puhelin on latauksessa tänään jo kolmatta kertaa, akku hyppii prosentteja alas välillä jopa 5% kerrallaan ja kun laitan sen lataukseen, samalla sekunnilla prosenttimäärä hyppää kolmella ylöspäin. Ajattelin että käyn palauttamassa puhelimen, mutta sivuilla lukee, ettei myymälästä ostetuilla tuotteilla ole palautusoikeutta?? Siis enkö saa palauttaa sitä tai saa uutta puhelinta tilalle, vaikka se on ollut viallinen jo ostettaessa?! Meneekö järjestely oikeasti niin että jos olisin puhelimen tilannut netistä, olisin sen voinut palauttaa? Ei ole todellista! Kesätyörahat meni puhelimeen joka on valmiiksi viallinen ja sitä vain paikataan huoltamalla...?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi kukkatippa 12 heinäkuu 2016, 10:36

Applen kohdalla tuota DOA-vaihtoa ei ole käytössä eli laitteet toimitetaan aina huoltoon, vaikka vika ilmenisi heti laitteen käynnistymisessä. Sinunkin tapauksessa Sento kannattaa puhelin viedä lähimpään Elisan myymälään, mistä laite lähtee huoltoon. Tarvittavat toimenpiteet tapahtuvat sitten huollossa. Suoraan emme voi siis vaihtaa laitetta toiseen.

Dj_God Samsungilla on tuo DOA-käytäntö eli jos laite todetaan myymälässä tuon vaihdon piiriin kuuluvaksi, vaihdetaan laite heti. Jos laitteen toimittaa Mobylifelle suoraan huoltoon ja he toteavat kyseessä olevan DOA-vaihto, hoidetaan homma loppuun meidän myymälässä/asiakaspalvelussa huoltoliikkeen päätöksen jälkeen.
Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

Ostin 2.7.2016 elisan myymälästä iPhone 6s:n. Otin sen käyttöön seuraavana päivänä ja huomasin, että akku tyhjenee tavallista nopeammin. Soitin seuraavana päivänä Elisan asiakaspalveluun ja selitin tilanteen jonka jälkeen kehottivat käymään myymälässä, saisin todennäköisesti uuden tilalle kun on niin tuorekin ja vika ollut jo ostaessa. Menin käymään myymälässä ja myyjä vain ärähti että puhelimessa ei ole vikaa. Tarjosi huoltoa jossa kuluisi noin 3 viikkoa. Päätin ottaa puhelimen vielä kotiin ja kokeilla jos puhelin lähtisi toimimaan kunnolla, koska ajatus täysin uuden puhelimen huoltoon jättämisestä ei kuulosta järkevältä? No ei lähtenyt toimimaan. Puhelin on latauksessa tänään jo kolmatta kertaa, akku hyppii prosentteja alas välillä jopa 5% kerrallaan ja kun laitan sen lataukseen, samalla sekunnilla prosenttimäärä hyppää kolmella ylöspäin. Ajattelin että käyn palauttamassa puhelimen, mutta sivuilla lukee, ettei myymälästä ostetuilla tuotteilla ole palautusoikeutta?? Siis enkö saa palauttaa sitä tai saa uutta puhelinta tilalle, vaikka se on ollut viallinen jo ostettaessa?! Meneekö järjestely oikeasti niin että jos olisin puhelimen tilannut netistä, olisin sen voinut palauttaa? Ei ole todellista! Kesätyörahat meni puhelimeen joka on valmiiksi viallinen ja sitä vain paikataan huoltamalla...?


Ja lisään, että tuota prosenttihyppelyä tapahtui jo ensimmäisenä käyttöpäivänä
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Moikka Sento ja tervetuloa palstalle! Ikävää, että puhelimen kanssa ei kaikki mennyt niinkuin pitikin. Vikatilanteissa kuitenkin lähetämme laitteen ensisijaisesti huoltoon, jossa vika korjataan. Eli jos akku on reistaillut ensimmäisestä päivästä lähtien, kyse ei ole kulumasta, vaan ihan viasta ja se menee kyllä takuun piikkiin. On totta, että myymälästä ostetussa puhelimessa ei ole palautusoikeutta.

Kannattaa joka tapauksessa nyt käväistä myymälässä uudelleen, niin sinun ei tarvitse maksaa rikkinäisestä laitteesta. Vaikka myyjä sanoi, että laitteessa ei ole vikaa, niin kyllä minun korvaani kuulostaa että sinä vikaa olisi. Voi olla että on ollut väärinkäsitys myymälässä ja myyjä on ymmärtänyt ongelman väärin, mutta on vaikeaa tuota tilannetta täältä sen kummemmin kommentoida. Kuitenkin jos puhelin on rikki, niin lähetetään se vain huoltoon ja hoidetaan homma kuntoon! 🙂
Eli eikö oikeasti ole mitään mahdollisuutta siihen, että saisin uuden tilalle? En voi uskoa että vika on ollut puhelimessa jo ennen kuin olen sen saanut käyttöön ja silti joudun maksamaan rikkinäisestä puhelimesta täyden hinnan! Vaikka se huolletaan ja se alkaisi toimimaan se ei ole tuore - olenko vain tyhmä kun en oikeasti voi sulattaa tätä? Miksi myymälästä ostetuilla puhelimilla ei ole palautusoikeutta? Minulle myytiin viallinen puhelin täyteen hintaan ja se paikataan vain sillä että se viedään huoltoon, ihan uskomatonta!
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Palautusoikeutta ei myönnetä, kun tuote haetaan myymälästä, koska sielä on asiakkailla mahdollisuus tutustua tuotteeseen. Kun netistä tai etämyynnin kautta tilauksen tekee, on palautusoikeus tietysti olemassa. Tahalleen ei kenellekkään rikkinäisiä laitteita myydä, tämä moka on nyt laitevalmistajan käsissä. Kun puhelin laitetaan huoltoon, niin valtuutettu huoltoyhtiö päättää, vaihdetaanko puhelin täysin uuteen vai lähdetäänkö sitä korjaamaan. Itsellä on myös jonkun verran ollut ongelmia iPhone 6 puhelimen kanssa, ja olen asioinut Varimport liikkeessä suoraan. Yleensä Apple tuntuu herkästi vaihtavan puhelimen uuteen ja itsenikin kohdalla näin toimittiin.

En nyt siis lähde lupaamaan, että sinullekin näin kävisi, mutta ajattelin jakaa oman kokemukseni! Varmasti asia selviää ja suosittelisin käymään suoraan esimerkiksi Varimportissa tai Mobylifessä jos paikkakunnaltasi löytyy toinen näistä huoltoliikkeistä. Ollaan kuitenkin tuossa tilanteessa vain välikätenä ja yleensä sielä asiakaspalvelijat osaavat sanoa suoraan, että miten puhelimesi kanssa toimitaan.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Jälleenmyyjä vastaa aina myymästään tuotteesta. Jos tuote on viallinen, jälleenmyyjän vastuulla on joko korjata tuote tai vaihtaa se virheettömään. Applen osalta tuon huolto/vaihto päätöksen tekee kuitenkin huolto, koska laitteilla ei ole DOA (Dead On Arrival) -aikaa, mikä mahdollistaisi tuotteen vaihtamisen suoraan uuteen jälleenmyyjän toimesta.

Kysymys operaattorille:
Jos ostan liikkeestä vaikkapa Samsungin puhelimen, joka on heti paketista otettaessa viallinen, saanko myymälästä suoraan uuden tilalle? Sillä edellytyksellä, että reklamoin viasta DOA -ajan sisällä?

Jos toimitan puhelimen suoraan Mobylifelle, he hyvittävät sen DOA -aikana suoraan jälleenmyyjälle. He eivät anna asiakkaalle uutta puhelinta, saati että korjaisivat vanhaa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Applen kohdalla tuota DOA-vaihtoa ei ole käytössä eli laitteet toimitetaan aina huoltoon, vaikka vika ilmenisi heti laitteen käynnistymisessä. Sinunkin tapauksessa Sento kannattaa puhelin viedä lähimpään Elisan myymälään, mistä laite lähtee huoltoon. Tarvittavat toimenpiteet tapahtuvat sitten huollossa. Suoraan emme voi siis vaihtaa laitetta toiseen.

Dj_God Samsungilla on tuo DOA-käytäntö eli jos laite todetaan myymälässä tuon vaihdon piiriin kuuluvaksi, vaihdetaan laite heti. Jos laitteen toimittaa Mobylifelle suoraan huoltoon ja he toteavat kyseessä olevan DOA-vaihto, hoidetaan homma loppuun meidän myymälässä/asiakaspalvelussa huoltoliikkeen päätöksen jälkeen.

Osallistu keskusteluun