Kysymys

Iphone 7 plus takuuseen?

  • 15 maaliskuu 2018
  • 8 kommenttia
  • 711 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Kaksi viikkoa sitten ostettu iphone 7 plus jumittaa välillä puheluun, jonka jälkeen puhelin ei toimi kunnolla ja vaatii uudelleen käynnistyksen. Moni on myös sanonut että puheluiden aikana ääneni kuuluu todella huonosti tai että puhuisin tunnelissa. Onko syytä lähettää puhelin takuuseen?

8 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Huoltoon vaan jos kotikonstit ei tehoa. Onko tehdasasetusten palautusta kukaan kokeillut? Joisakin tapauksissa sekin voi auttaa mutta tuo voi olla eri juttu.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kannattaa myös huomioida se, että mikäli huolto ei löydä laitteesta mitään vikaa tai vika ei kuulu takuun piiriin, voi sinulle tulla tästä kustannuksia.

Suosittelen testaamaan liittymän ja puheluiden toiminnan toisella puhelimella.

Lisäksi olisi hyvä tietää, vaivaako ongelma vain esim. kotona vai kaikkialla missä liikutkin.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Kannattaa myös huomioida se, että mikäli huolto ei löydä laitteesta mitään vikaa tai vika ei kuulu takuun piiriin, voi sinulle tulla tästä kustannuksia.

Suosittelen testaamaan liittymän ja puheluiden toiminnan toisella puhelimella.

Lisäksi olisi hyvä tietää, vaivaako ongelma vain esim. kotona vai kaikkialla missä liikutkin.

Ihan oikeesti sun kannattaisi joskus miettiä kannattaako jokaiseen viestiin laittaa että jos viet laitteen turhaan niin voit joutua maksaan tarkistuksen
se meinaan voi aremmilla ihmisillä tehdä sen että ei vie huoltoon siinä pelossa että voi joutua maksaan tarkistuksen vaikka oliskin selkee takuuseen kuuluva vika
multa ei ole koskaan peritty mitään tietysti en voi olla ihan varma onko aina löytyny suoranaista vikaa
eikä luulis että se olis valmistajienkaan etu pitkässä juksussa jos ihmiset ei vie laitteitaan huoltoon koska mainehan siinä kärsii oli syy sitten kenen tahansa
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kannattaa myös huomioida se, että mikäli huolto ei löydä laitteesta mitään vikaa tai vika ei kuulu takuun piiriin, voi sinulle tulla tästä kustannuksia.

Suosittelen testaamaan liittymän ja puheluiden toiminnan toisella puhelimella.

Lisäksi olisi hyvä tietää, vaivaako ongelma vain esim. kotona vai kaikkialla missä liikutkin.

Ihan oikeesti sun kannattaisi joskus miettiä kannattaako jokaiseen viestiin laittaa että jos viet laitteen turhaan niin voit joutua maksaan tarkistuksen
se meinaan voi aremmilla ihmisillä tehdä sen että ei vie huoltoon siinä pelossa että voi joutua maksaan tarkistuksen vaikka oliskin selkee takuuseen kuuluva vika
multa ei ole koskaan peritty mitään tietysti en voi olla ihan varma onko aina löytyny suoranaista vikaa
eikä luulis että se olis valmistajienkaan etu pitkässä juksussa jos ihmiset ei vie laitteitaan huoltoon koska mainehan siinä kärsii oli syy sitten kenen tahansa


Hoidan työssäni lähes päivittäin erilaisia kuluttaja-asiakkaiden tuotereklamaatioita, mm. laitteiden takuuhuoltoja. Kerron aina asiakkaalle, että huolto voi lähettää laskun, mikäli tuotteessa havaittu ei kuulu takuun piiriin.

Voi sanoa kokemuksesta, että ihmiset ottavat todella herkästi kipinää siinä vaiheessa kun tuote tulee huollosta laskun kanssa. Etenkin, jos asiakkaalle ei ole kerrottu sitä, että korjaaminen / tarkistaminen voi maksaa, jos vika ei kuulu takuuseen.

On totta, että osa asiakkaista ei jätä tuotettaan huoltoon kun saa tietää, että korjauksesta voi tulla lasku. Näissä tapauksissa asiakkaalla taitaa olla pieni kutina siitä, että laitteessa oleva vika saattaakin olla omasta, virheellisestä toiminnasta johtuva.

Minusta on kuitenkin reilua huomauttaa siitä, että kustannuksia voi tulla. Tämä tieto pitäisi tulla asiakkaalle viimeistään siinä vaiheessa kun hän on liikkeessä / huollossa jättämässä laitettaan korjattavaksi.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Kannattaa myös huomioida se, että mikäli huolto ei löydä laitteesta mitään vikaa tai vika ei kuulu takuun piiriin, voi sinulle tulla tästä kustannuksia.

Suosittelen testaamaan liittymän ja puheluiden toiminnan toisella puhelimella.

Lisäksi olisi hyvä tietää, vaivaako ongelma vain esim. kotona vai kaikkialla missä liikutkin.

Ihan oikeesti sun kannattaisi joskus miettiä kannattaako jokaiseen viestiin laittaa että jos viet laitteen turhaan niin voit joutua maksaan tarkistuksen
se meinaan voi aremmilla ihmisillä tehdä sen että ei vie huoltoon siinä pelossa että voi joutua maksaan tarkistuksen vaikka oliskin selkee takuuseen kuuluva vika
multa ei ole koskaan peritty mitään tietysti en voi olla ihan varma onko aina löytyny suoranaista vikaa
eikä luulis että se olis valmistajienkaan etu pitkässä juksussa jos ihmiset ei vie laitteitaan huoltoon koska mainehan siinä kärsii oli syy sitten kenen tahansa


Hoidan työssäni lähes päivittäin erilaisia kuluttaja-asiakkaiden tuotereklamaatioita, mm. laitteiden takuuhuoltoja. Kerron aina asiakkaalle, että huolto voi lähettää laskun, mikäli tuotteessa havaittu ei kuulu takuun piiriin.

Voi sanoa kokemuksesta, että ihmiset ottavat todella herkästi kipinää siinä vaiheessa kun tuote tulee huollosta laskun kanssa. Etenkin, jos asiakkaalle ei ole kerrottu sitä, että korjaaminen / tarkistaminen voi maksaa, jos vika ei kuulu takuuseen.

On totta, että osa asiakkaista ei jätä tuotettaan huoltoon kun saa tietää, että korjauksesta voi tulla lasku. Näissä tapauksissa asiakkaalla taitaa olla pieni kutina siitä, että laitteessa oleva vika saattaakin olla omasta, virheellisestä toiminnasta johtuva.

Minusta on kuitenkin reilua huomauttaa siitä, että kustannuksia voi tulla. Tämä tieto pitäisi tulla asiakkaalle viimeistään siinä vaiheessa kun hän on liikkeessä / huollossa jättämässä laitettaan korjattavaksi.
Toisaalta tilanne on myös se että että takuuaikana on huollon tehtävä todistaa että vika on takuuehtoihin kuulumaton vika ja että kyseinen vika on aiheutunu virheellisestä toiminnasta
tätäkään harva varmaan tietää mutta on tietysti niitäkin jotka kokeilee kepillä jäätä meneekö takuuseen
tossassa linkissä sanotaan että "Vianetsinnästä voi takuuaikana laskuttaa vain, jos asiakas on toimittanut laitteen takuukorjaukseen selvästi turhaan. Tällainen syy voi olla esim. se, että kyse on asiakkaan itse aiheuttamasta viasta ja tämä olisi pitänyt asiakkaan itsekin ymmärtää."
eli se ei ole aina niin että vian etsinnästä peritään maksu jos vika on semmonen että asiakas ei ole voinut olla varma että onko itse aiheuttanu Vianetsinnästä voi takuuaikana laskuttaa vain, jos asiakas
tietoisesti vie laitteen huoltoon vaikka on itse aiheuttanu vaurion
https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/takuu-ja-virhevastuu/
mä tiedän kyllä senkin että olen monelle vaikea asiakas koska tunnen aika hyvin oikeuteni ja vaadin palvelua
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kokemuksesta voin sanoa, että huollolta tulee veloitus vain selkeästi takuun ulkopuolisista vioista ja huollot pystyvät myös tarvittaessa osoittamaan, että vika ei ole takuun piiriin kuuluva. Esim. puhelimia huoltava Mobylife dokumentoi tällaiset viat hyvin tarkasti. Lisäksi asiakas päättää, korjataanko takuun ulkopuolinen vika vai ei. Jos vikaa ei korjata, saattaa huolto veloittaa tuon tarkistusmaksun.

Osalla ihmisistä on ikävä kyllä sellainen käsitys, että vika kuin vika korjataan takuuseen takuun voimassa ollessa. Johtui se vika sitten lekalla lyömisestä tai muusta vahingosta.

Onpa minulla tullut vastaan myös tapauksia, että huolto on jättänyt laskun lähettämättä vaikka vika on selkeästi ollut takuun ulkopuolinen. Tämä on kuitenkin harvinaisempaa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kokemuksesta voin sanoa, että huollolta tulee veloitus vain selkeästi takuun ulkopuolisista vioista ja huollot pystyvät myös tarvittaessa osoittamaan, että vika ei ole takuun piiriin kuuluva. Esim. puhelimia huoltava Mobylife dokumentoi tällaiset viat hyvin tarkasti. Lisäksi asiakas päättää, korjataanko takuun ulkopuolinen vika vai ei. Jos vikaa ei korjata, saattaa huolto veloittaa tuon tarkistusmaksun.

Osalla ihmisistä on ikävä kyllä sellainen käsitys, että vika kuin vika korjataan takuuseen takuun voimassa ollessa. Johtui se vika sitten lekalla lyömisestä tai muusta vahingosta.

Onpa minulla tullut vastaan myös tapauksia, että huolto on jättänyt laskun lähettämättä vaikka vika on selkeästi ollut takuun ulkopuolinen. Tämä on kuitenkin harvinaisempaa.


Komppaan kyllä tässä Dj_Godia, kyllä siitä mahdollisesta laskusta on kerrottava. 🙂 Moni luulee ihan oikeasti että takuu korvaa kun puhelin lipesi kädestä ja näyttö hajosi (tai vastaavaa) ja siitä on itsekin monet huudot tullut saatua kun on joutunut kertomaan, ettei ne omat vahingot kuulu valmistajan takuuseen. Kaikille nämä asiat eivät toki ole niin tuttuja. Siksi musta onkin hyvä, että laitetta huoltoon jätettäessä (ja miksei täällä Palstallakin) jo mainitaan, että puhelin voi palautua laskun kanssa jos vika ei takuun piiriin kuulu.

Itseäni välillä kummastuttaa kun kaikki syy omastakin toiminnasta halutaan kaataa valmistajan (tai myyjän) niskaan. Kuinkahan moni soittaa autokauppaan ja vaatii uutta autoa kun on ajanut itse sillä tolppaan ja vetoaa että olisihan tässä tää takuu.. 😃
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Siinä tapauksessa pitäisi asiakkaalle kertoa mitkä viat ei kuulu takuun piiriin jos on epäilys et asiakas ei sitä tiedä esim pudotuksesta johtuvat poikkeuksena pudotuksen kestävät mallit
Ja sitten kertoa että tarkistuksesta voidaan periä maksu jos ei ole takuun alanen vika
ainakin hyvään asiakaspalveluun kuuluu mainita asiasta onko asikas tietoinen sittä mikä kuuluu takuuseen mikä ei siis sen rinnalla kun kerrotaan mahdollisista kuluista
tarkoitan siis sitä että en tykkää että sanotaan että mahdollisesti voi tulla kuluja mutta
ei ollakiinnostuneitasiittä tietääkö asiakas mikä kuuluu takuuseen mikä ei

Osallistu keskusteluun