iPhone 8, iPhone 8 Plus ja iPhone X -mallien saatavuus ja toimitukset



Näytä ensimmäinen kirjoitus
Tämä keskustelu on suljettu, eikä sitä voi kommentoida.

824 kommenttia

Käyttäjätaso 1
applen pitää näköjään nostaa hintaa ku vielä menee kaupaksi niin hyvin

Mitäs jos ei ole saanut kumpaakaan viestiä? 😃 En siis ole saanut sitä missä luvataan 3.11 enkä myös tota että toimitus viivästyy? Tilattuna 64gb Space Grey tilattu 10.03 :)


Nyt en suoraan osaa ikävä kyllä sanoa, miksi sms-viesti ei ole tullut perille. 😕 Tarkistin asian kuitenkin perustuen Palstan käyttäjätiedoista löytyvään sähköpostiosoitteeseesi ja tulet tuon puhelimen nyt perjantaina 3.11. saamaan.:)


mulla sama homma eli ei tullu kumpaakaan viestiä. saankohan mäki sen sit 3.11 😃
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Mitäs jos ei ole saanut kumpaakaan viestiä? 😃 En siis ole saanut sitä missä luvataan 3.11 enkä myös tota että toimitus viivästyy? Tilattuna 64gb Space Grey tilattu 10.03 :)


Nyt en suoraan osaa ikävä kyllä sanoa, miksi sms-viesti ei ole tullut perille. 😕 Tarkistin asian kuitenkin perustuen Palstan käyttäjätiedoista löytyvään sähköpostiosoitteeseesi ja tulet tuon puhelimen nyt perjantaina 3.11. saamaan.:)


mulla sama homma eli ei tullu kumpaakaan viestiä. saankohan mäki sen sit 3.11 :D


Tuskinpa jos et ole tuota ekaa viestiä saanut
Käyttäjätaso 1

Mitäs jos ei ole saanut kumpaakaan viestiä? 😃 En siis ole saanut sitä missä luvataan 3.11 enkä myös tota että toimitus viivästyy? Tilattuna 64gb Space Grey tilattu 10.03 :)


Nyt en suoraan osaa ikävä kyllä sanoa, miksi sms-viesti ei ole tullut perille. 😕 Tarkistin asian kuitenkin perustuen Palstan käyttäjätiedoista löytyvään sähköpostiosoitteeseesi ja tulet tuon puhelimen nyt perjantaina 3.11. saamaan.:)


mulla sama homma eli ei tullu kumpaakaan viestiä. saankohan mäki sen sit 3.11 :D


Riippuu varmaan millon oot tilannu ja minkälaitteen😅😁
Käyttäjätaso 1

Mitäs jos ei ole saanut kumpaakaan viestiä? 😃 En siis ole saanut sitä missä luvataan 3.11 enkä myös tota että toimitus viivästyy? Tilattuna 64gb Space Grey tilattu 10.03 :)


Nyt en suoraan osaa ikävä kyllä sanoa, miksi sms-viesti ei ole tullut perille. 😕 Tarkistin asian kuitenkin perustuen Palstan käyttäjätiedoista löytyvään sähköpostiosoitteeseesi ja tulet tuon puhelimen nyt perjantaina 3.11. saamaan.:)


mulla sama homma eli ei tullu kumpaakaan viestiä. saankohan mäki sen sit 3.11 :D


Tuskinpa jos et ole tuota ekaa viestiä saanut


En mäkään saanu sitä ekaa viestiä tosin ois kuulemma pitäny saada ja silti saan luurin 3 päivä 😃

Mitäs jos ei ole saanut kumpaakaan viestiä? 😃 En siis ole saanut sitä missä luvataan 3.11 enkä myös tota että toimitus viivästyy? Tilattuna 64gb Space Grey tilattu 10.03 :)


Nyt en suoraan osaa ikävä kyllä sanoa, miksi sms-viesti ei ole tullut perille. 😕 Tarkistin asian kuitenkin perustuen Palstan käyttäjätiedoista löytyvään sähköpostiosoitteeseesi ja tulet tuon puhelimen nyt perjantaina 3.11. saamaan.:)


mulla sama homma eli ei tullu kumpaakaan viestiä. saankohan mäki sen sit 3.11 :D



Riippuu varmaan millon oot tilannu ja minkälaitteen😅😁


10.03 ja space grey 256gb..mulle ei tosiaan tullu sitä viestiä että saisin sen 3.11 mutten myöskään sitä että viivästyy
Käyttäjätaso 1

Mitäs jos ei ole saanut kumpaakaan viestiä? 😃 En siis ole saanut sitä missä luvataan 3.11 enkä myös tota että toimitus viivästyy? Tilattuna 64gb Space Grey tilattu 10.03 :)


Nyt en suoraan osaa ikävä kyllä sanoa, miksi sms-viesti ei ole tullut perille. 😕 Tarkistin asian kuitenkin perustuen Palstan käyttäjätiedoista löytyvään sähköpostiosoitteeseesi ja tulet tuon puhelimen nyt perjantaina 3.11. saamaan.:)


mulla sama homma eli ei tullu kumpaakaan viestiä. saankohan mäki sen sit 3.11 :D



Riippuu varmaan millon oot tilannu ja minkälaitteen😅😁


10.03 ja space grey 256gb..mulle ei tosiaan tullu sitä viestiä että saisin sen 3.11 mutten myöskään sitä että viivästyy


Tohon paha sanoa mitään jos ois ollu 64gb niin sen oisit varmaan saanu kun siinä raja taitaa mennä 10.04 tosta ainakin kun tätä foorumia tutkii 😃 Mut mitään ei voi varmaks sanoa ennen kun torstai koittaa 😃

Mitäs jos ei ole saanut kumpaakaan viestiä? 😃 En siis ole saanut sitä missä luvataan 3.11 enkä myös tota että toimitus viivästyy? Tilattuna 64gb Space Grey tilattu 10.03 :)


Nyt en suoraan osaa ikävä kyllä sanoa, miksi sms-viesti ei ole tullut perille. 😕 Tarkistin asian kuitenkin perustuen Palstan käyttäjätiedoista löytyvään sähköpostiosoitteeseesi ja tulet tuon puhelimen nyt perjantaina 3.11. saamaan.:)


mulla sama homma eli ei tullu kumpaakaan viestiä. saankohan mäki sen sit 3.11 :D



Riippuu varmaan millon oot tilannu ja minkälaitteen😅😁


10.03 ja space grey 256gb..mulle ei tosiaan tullu sitä viestiä että saisin sen 3.11 mutten myöskään sitä että viivästyy


Tohon paha sanoa mitään jos ois ollu 64gb niin sen oisit varmaan saanu kun siinä raja taitaa mennä 10.04 tosta ainakin kun tätä foorumia tutkii 😃 Mut mitään ei voi varmaks sanoa ennen kun torstai koittaa :D


pidetään sormet, varpaat ja silmät ristissä ja toivotaan parasta 😃
Osaattekohan sanoo alustavasti mitenköhän kauan tilaus viivästyy, kerta on jo saanut kyseisen viestin, että tulee viivästymään.
Käyttäjätaso 2
Osaattekohan sanoo alustavasti mitenköhän kauan tilaus viivästyy, kerta on jo saanut kyseisen viestin, että tulee viivästymään.

Tähän edes Elisa ei tiedä vastausta. Kaikki riippuu puhtaasti siitä kuinka paljon laitteita ja millaisella syklillä Apple pystyy toimittamaan.
Osaattekohan sanoo alustavasti mitenköhän kauan tilaus viivästyy, kerta on jo saanut kyseisen viestin, että tulee viivästymään.

Tähän edes Elisa ei tiedä vastausta. Kaikki riippuu puhtaasti siitä kuinka paljon laitteita ja millaisella syklillä Apple pystyy toimittamaan.


Näin ajattelinkin. Antaako Apple Elisalle jatko toimituksista milloinkohan lisäinfoa. Heti pe jälkeen, vai onko tämäkin kysymysmerkin alla.
Kaikille hirvee yllätys että suurimmalla osalla myöhästyy toimitus vaikka Iphone X ongelmista on puhuttu samantien julkistuksen jälkeen että ei pystytä vastaamaan huutoon kun on ollut ongelmia näytön ja face id:deen kanssa..
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Osaattekohan sanoo alustavasti mitenköhän kauan tilaus viivästyy, kerta on jo saanut kyseisen viestin, että tulee viivästymään.

Tähän edes Elisa ei tiedä vastausta. Kaikki riippuu puhtaasti siitä kuinka paljon laitteita ja millaisella syklillä Apple pystyy toimittamaan.


Näin ajattelinkin. Antaako Apple Elisalle jatko toimituksista milloinkohan lisäinfoa. Heti pe jälkeen, vai onko tämäkin kysymysmerkin alla.


Näin se tosiaan menee. Aikaisempina vuosina olemme pystyneet noin kerran viikossa aina päivittämään arviota tulevien muutamien viikkojen osalta sen perusteella, miten Apple meille antaa mallikohtaisia toimitusarvioita. Eli ensi viikolla toivottavasti pystymme jo jonkinlaista arviota antamaan siitä, miten jonoja pääsemme seuraavien muutamien viikkojen aikana purkamaan lisää eri mallien osalta. 🙂 Välitän tietoa tänne, heti kun sellaista saamme.

Hyvä kuitenkin muistaa, että kyseessä on arviot ja jonkin verran nuo arviot ovat aikaisempina vuosina myös eläneet.
Hi all. Apologies as I'm sure this has been covered over the last few days, but my Finnish isn't great and I don't want to rely on Google Translate as a lot of the translated posts don't really make any sense ....

I'm just after some clarification regarding initial orders and delay messages.

I ordered a silver 256GB on the 3rd, a few minutes after release. A couple of days ago I got a message saying that the delivery would be delayed (but with no additional information or expectation of delivery dates). I contacted Elisa support via the chat feature and was told that there was no such message associated with my account or order and that I could hopefully still expect delivery this week. A friend of mine also got this message and when he contacted Elisa he was told it was sent in error by the system.

So where do we currently stand with pre-orders, and were these messages meant to be sent out or were they, in fact, sent out in error?

Initial carrier pre-order and in-store stock has been shipped by Apple, so the likes of Elisa should, by now, have some kind of idea of what stock they're receiving and how this is going to be distributed to pre-orders and stores. All I would like to know is if I'm likely going to get the phone this week or if there's a delay - if there's a delay I don't really need to know specific dates etc as I'll cancel the order and go to a store on Friday morning.

Any additional information anyone has would be much appreciated.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Hi all. Apologies as I'm sure this has been covered over the last few days, but my Finnish isn't great and I don't want to rely on Google Translate as a lot of the translated posts don't really make any sense ....

I'm just after some clarification regarding initial orders and delay messages.

I ordered a silver 256GB on the 3rd, a few minutes after release. A couple of days ago I got a message saying that the delivery would be delayed (but with no additional information or expectation of delivery dates). I contacted Elisa support via the chat feature and was told that there was no such message associated with my account or order and that I could hopefully still expect delivery this week. A friend of mine also got this message and when he contacted Elisa he was told it was sent in error by the system.

So where do we currently stand with pre-orders, and were these messages meant to be sent out or were they, in fact, sent out in error?

Initial carrier pre-order and in-store stock has been shipped by Apple, so the likes of Elisa should, by now, have some kind of idea of what stock they're receiving and how this is going to be distributed to pre-orders and stores. All I would like to know is if I'm likely going to get the phone this week or if there's a delay - if there's a delay I don't really need to know specific dates etc as I'll cancel the order and go to a store on Friday morning.

Any additional information anyone has would be much appreciated.


If you received a sms message from us on this week's Monday Oct 30th that the delivery will be delayed then this indeed means that unfortunately we won't most probably be able to deliver your order by Friday Nov 3rd.

The customers that will be getting their iPhone X already this friday got a separate sms from us already last friday.

At this point we don't yet have any more detailed information of how quickly we'll be able to deliver the orders that won't make it to this week's deliveries. Once we'll get more info from Apple of how much they can deliver iPhone X models to us during next weeks we'll be sharing our estimates in this discussion thread. 🙂
Hi all. Apologies as I'm sure this has been covered over the last few days, but my Finnish isn't great and I don't want to rely on Google Translate as a lot of the translated posts don't really make any sense ....

I'm just after some clarification regarding initial orders and delay messages.

I ordered a silver 256GB on the 3rd, a few minutes after release. A couple of days ago I got a message saying that the delivery would be delayed (but with no additional information or expectation of delivery dates). I contacted Elisa support via the chat feature and was told that there was no such message associated with my account or order and that I could hopefully still expect delivery this week. A friend of mine also got this message and when he contacted Elisa he was told it was sent in error by the system.

So where do we currently stand with pre-orders, and were these messages meant to be sent out or were they, in fact, sent out in error?

Initial carrier pre-order and in-store stock has been shipped by Apple, so the likes of Elisa should, by now, have some kind of idea of what stock they're receiving and how this is going to be distributed to pre-orders and stores. All I would like to know is if I'm likely going to get the phone this week or if there's a delay - if there's a delay I don't really need to know specific dates etc as I'll cancel the order and go to a store on Friday morning.

Any additional information anyone has would be much appreciated.


If you received a sms message from us on this week's Monday Oct 30th that the delivery will be delayed then this indeed means that unfortunately we won't most probably be able to deliver your order by Friday Nov 3rd.

The customers that will be getting their iPhone X already this friday got a separate sms from us already last friday.

At this point we don't yet have any more detailed information of how quickly we'll be able to deliver the orders that won't make it to this week's deliveries. Once we'll get more info from Apple of how much they can deliver iPhone X models to us during next weeks we'll be sharing our estimates in this discussion thread. :)


Thanks for the reply.

By "3rd" I meant last Friday - 27th. I got an order confirmation on that day (text and email).

So is this definite? I've now been told 3 completely different things by Elisa staff in the last 2 days regarding this.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki


Thanks for the reply.

By "3rd" I meant last Friday - 27th. I got an order confirmation on that day (text and email).

So is this definite? I've now been told 3 completely different things by Elisa staff in the last 2 days regarding this.


Yes, if you've received the sms last friday that notified that you'll be receiving the order this friday and haven't received any other sms messages telling otherwise then you will be receiving the phone this friday. However you mentioned that you got a message this monday saying that the delivery would be delayed. This sounds like you received just the regular order confirmation last friday?

It may be that the person you talked with on chat wasn't aware of these sms messages that we've sent out (one last friday to everyone who will get the order this friday, and other on monday to customers whose order will be delayed). Thanks for the feedback and sorry for the confusion :)

This is the sms that was sent Oct 27th to customers who will receive their order on Nov 3rd:

"Kiitos tilauksestasi. Olet tilannut ennakkoon iPhone X -puhelimen. Toimitamme puhelimen sinulle 3.11. Saat vielä erillisen tekstiviestin toimituksesta. T. Elisa"

And this is the sms that was sent this week to customers whose order delivery will be delayed:

"Hei, olet tilannut ennakkoon iPhone X -puhelimen. Valitettavasti laitteesi toimitus tulee viivästymään. Ilmoitamme sinulle, kun saamme lisätietoja toimitusajoista. Viimeisimmän saatavuustiedon löydät myös Elisan Palstalta osoitteessa http://elisa.to/iP_X"
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Varastollamme valmistaudutaan parhaillaan lähettämään ensimmäisiä iPhone X -tilauksia asiakkaillemme perjantaiksi 3.11. 🙂

Niiden asiakkaiden osalta, joiden iPhone X -tilauksia emme vielä tällä viikolla pääse postittamaan, tilausten toimituksen jatkuvat muutaman viikon päästä. Ilmoitamme tässä ketjussa, kun meillä on tarkempaa lisätietoa toimituksista. Asiakkaat, joiden toimitus tulee viivästymään, ovat saaneet asiasta myös sms-viestin meiltä tällä viikolla.

Alustavien Applelta saamiemme arvioiden perusteella pääsemme jatkamaan iPhone X -tilausten toimituksia seuraavasti:

iPhone X 64GB, Space Gray
  • Toimitukset jatkuvat viikolla 46, uusille tilauksille toimitusaika on arviolta 5-6 viikkoa

iPhone X 64GB, Silver
  • Toimitukset jatkuvat viikolla 46, uusille tilauksille toimitusaika on arviolta 5-6 viikkoa

iPhone X 256GB, Space Gray
  • Toimitukset jatkuvat viikolla 46, uusille tilauksille toimitusaika on arviolta 5-6 viikkoa

iPhone X 256GB, Silver
  • Toimitukset jatkuvat viikolla 46, uusille tilauksille toimitusaika on arviolta 5-6 viikkoa

Tulet myös saamaan erillisen SMS-viestin meiltä juuri sinun tilauksesi toimitusajasta.
Eli jos on valinnut toimituksen lähimpään postiin, pitäisikö jossain vaiheessa tulla joku seurantakoodi lähetykselle jotenkin? Vai pitääkö odotella, että perjantaina postimies tuo kotia noutoilmoituksen, jonka kanssa sitten mennään hakemaan pakettia? Aika harvoin tilaan mitään niin, että se tulee postissa enkä oikein ole varma miten nämä eri toimitustavat toimivat... Sain siis viestin, jossa sanottiin, että saan puhelimen 3.11.
Käyttäjätaso 1
Varastollamme valmistaudutaan parhaillaan lähettämään ensimmäisiä iPhone X -tilauksia asiakkaillemme perjantaiksi 3.11. 🙂

Niiden asiakkaiden osalta, joiden iPhone X -tilauksia emme vielä tällä viikolla pääse postittamaan, tilausten toimituksen jatkuvat muutaman viikon päästä. Ilmoitamme tässä ketjussa, kun meillä on tarkempaa lisätietoa toimituksista. Asiakkaat, joiden toimitus tulee viivästymään, ovat saaneet asiasta myös sms-viestin meiltä tällä viikolla.

Alustavien Applelta saamiemme arvioiden perusteella pääsemme jatkamaan iPhone X -tilausten toimituksia seuraavasti:

iPhone X 64GB, Space Gray
  • Toimitukset jatkuvat viikolla 46, uusille tilauksille toimitusaika on arviolta 5-6 viikkoa

iPhone X 64GB, Silver
  • Toimitukset jatkuvat viikolla 46, uusille tilauksille toimitusaika on arviolta 5-6 viikkoa

iPhone X 256GB, Space Gray
  • Toimitukset jatkuvat viikolla 46, uusille tilauksille toimitusaika on arviolta 5-6 viikkoa

iPhone X 256GB, Silver
  • Toimitukset jatkuvat viikolla 46, uusille tilauksille toimitusaika on arviolta 5-6 viikkoa

Tulet myös saamaan erillisen SMS-viestin meiltä juuri sinun tilauksesi toimitusajasta.
Uuh😍
Eli jos on valinnut toimituksen lähimpään postiin, pitäisikö jossain vaiheessa tulla joku seurantakoodi lähetykselle jotenkin? Vai pitääkö odotella, että perjantaina postimies tuo kotia noutoilmoituksen, jonka kanssa sitten mennään hakemaan pakettia? Aika harvoin tilaan mitään niin, että se tulee postissa enkä oikein ole varma miten nämä eri toimitustavat toimivat... Sain siis viestin, jossa sanottiin, että saan puhelimen 3.11.
Seurantakoodi ja saapumisilmoitus tulee tekstiviestillä/sähköpostilla
Vasta viikolla 46? No jopas.

Voiko Elisa paljastaa millaisista mallikohtaisista määristä ensimmäisen erän kohdalla puhutaan?
Käyttäjätaso 3
Varastollamme valmistaudutaan parhaillaan lähettämään ensimmäisiä iPhone X -tilauksia asiakkaillemme perjantaiksi 3.11. 🙂

Niiden asiakkaiden osalta, joiden iPhone X -tilauksia emme vielä tällä viikolla pääse postittamaan, tilausten toimituksen jatkuvat muutaman viikon päästä. Ilmoitamme tässä ketjussa, kun meillä on tarkempaa lisätietoa toimituksista. Asiakkaat, joiden toimitus tulee viivästymään, ovat saaneet asiasta myös sms-viestin meiltä tällä viikolla.

Alustavien Applelta saamiemme arvioiden perusteella pääsemme jatkamaan iPhone X -tilausten toimituksia seuraavasti:

iPhone X 64GB, Space Gray
  • Toimitukset jatkuvat viikolla 46, uusille tilauksille toimitusaika on arviolta 5-6 viikkoa

iPhone X 64GB, Silver
  • Toimitukset jatkuvat viikolla 46, uusille tilauksille toimitusaika on arviolta 5-6 viikkoa

iPhone X 256GB, Space Gray
  • Toimitukset jatkuvat viikolla 46, uusille tilauksille toimitusaika on arviolta 5-6 viikkoa

iPhone X 256GB, Silver
  • Toimitukset jatkuvat viikolla 46, uusille tilauksille toimitusaika on arviolta 5-6 viikkoa

Tulet myös saamaan erillisen SMS-viestin meiltä juuri sinun tilauksesi toimitusajasta.
Uuh😍


Nyt sit vaa odottelee seurantakoodia ja toivoo että POSTI tekee työnsä ajallaan🤮🤪
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Eli jos on valinnut toimituksen lähimpään postiin, pitäisikö jossain vaiheessa tulla joku seurantakoodi lähetykselle jotenkin? Vai pitääkö odotella, että perjantaina postimies tuo kotia noutoilmoituksen, jonka kanssa sitten mennään hakemaan pakettia? Aika harvoin tilaan mitään niin, että se tulee postissa enkä oikein ole varma miten nämä eri toimitustavat toimivat... Sain siis viestin, jossa sanottiin, että saan puhelimen 3.11.

Kyllä, saat meiltä vielä erikseen sms-viestin, kun iPhone X lähtee Postin matkaan. Viestissä on mukana myös Postin seurantakoodi. 🙂 Käytännössä voimme postitella puhelimia vasta torstaina, koska ne eivät voi ennen 3.11. olla asiakkailla perillä. Hyvä toki tässä myös huomioida, että meistä riippumattomista syistä lähetyksen toimitus voi Postissa viivästyä ja olla joissakin tapauksissa noudettavissa vasta ensi viikolla. Tuolla Postin seurantakoodilla voi kuitenkin varsin näppärästi seurailla, missä lähetys menee 🙂
Pystyykö Rinsku tarkastelemaan minun tilannetta toimituksen osalta? En ole saanut kumpaakaan sms ilmoitusta :?:8