Kysymys

iPhone 8, iPhone 8 Plus ja iPhone X -mallien saatavuus ja toimitukset



Näytä ensimmäinen kirjoitus
Tämä keskustelu on suljettu, eikä sitä voi kommentoida.

824 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Varastollamme valmistaudutaan parhaillaan lähettämään ensimmäisiä iPhone X -tilauksia asiakkaillemme perjantaiksi 3.11. 🙂

Niiden asiakkaiden osalta, joiden iPhone X -tilauksia emme vielä tällä viikolla pääse postittamaan, tilausten toimituksen jatkuvat muutaman viikon päästä. Ilmoitamme tässä ketjussa, kun meillä on tarkempaa lisätietoa toimituksista. Asiakkaat, joiden toimitus tulee viivästymään, ovat saaneet asiasta myös sms-viestin meiltä tällä viikolla.

Alustavien Applelta saamiemme arvioiden perusteella pääsemme jatkamaan iPhone X -tilausten toimituksia seuraavasti:

iPhone X 64GB, Space Gray
  • Toimitukset jatkuvat viikolla 46, uusille tilauksille toimitusaika on arviolta 5-6 viikkoa

iPhone X 64GB, Silver
  • Toimitukset jatkuvat viikolla 46, uusille tilauksille toimitusaika on arviolta 5-6 viikkoa

iPhone X 256GB, Space Gray
  • Toimitukset jatkuvat viikolla 46, uusille tilauksille toimitusaika on arviolta 5-6 viikkoa

iPhone X 256GB, Silver
  • Toimitukset jatkuvat viikolla 46, uusille tilauksille toimitusaika on arviolta 5-6 viikkoa

Tulet myös saamaan erillisen SMS-viestin meiltä juuri sinun tilauksesi toimitusajasta.
Uuh😍


Nyt sit vaa odottelee seurantakoodia ja toivoo että POSTI tekee työnsä ajallaan🤮🤪
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Saamme ihan näinä päivinä näillä näkymin lisätietoa siitä, mitä iPhone X -malleja pääsemme toimittamaan ensi viikon (46) loppuun mennessä asiakkaille. Tavoitteena on laittaa jälleen myös SMS-viestitse tietoa asiakkaille, joiden tilaukset pääsemme tästä seuraavasta erästä toimittamaan heti kun meillä tämä tieto on.

Viikkokohtaiset toimitusarviot elävät ikävä kyllä aika paljon vielä näin alkuvaiheessa toimituksia, joten näiden perusteella emme tätä pidemmälle pysty varmuudella tietoa antamaan. Mutta lisätietoa tulossa piakkoin 🙂
Käyttäjätaso 3
Mä sain samat viestit ja vähän kyllä harmittaa. Tuossa työkaveri esitteli omaa äksäänsä, jonka oli ostanut heräte ostoksena 😂 samaan aikaan täällä jengi odottaa ”ennakkoon” tilattuna luureja. Ei pahalla mutta ennakkotilauksen idea on se, että he myös saavat puhelimensa ensimmäisenä 😂. Mulle tulee viestejä vuoronperään että puhelin lähetetään ja taas ei lähetetä. Eihän tässä muuten kiire olisi mutta vanha luuri hajosi ja nyt mennään vanhalla varaluurilla. Sen osaan jo nyt kertoa että yhtään laitetta en enää koskaan tule Elisalta ”ennakko” tilaamaan. Ostan seuraavan taas suoraan gigantista. Ehkä jopa huomenna käyn sen powerin tilanteen tarkastamassa 😂 kiitos ei tyhjästä. Suosittelisin että ensi kerralla Elisa miettii tuota ennakkomyyntiä uudelleen jos Apple ei Elisalla hakua tavaraa toimittaa.
-M


Hell yeah!
eikös tätä palstaa pitänyt päivittää kerran viikkoon? eipä ole tllä viikolla näkynyt päivitystä. mikäköhän on tilanne???
Käyttäjätaso 2
Hei, haasteellisen laitesaatavuuden takia tilaamasi iPhone X -puhelimen toimitus viivästyy edelleen. Ilmoitamme sinulle välittömästi, kun saamme lisätietoa tilauksesi toimitusajasta. Viimeisimmän saatavuustiedon löydät myös Elisan Palstalta osoitteessa http://elisa.to/iP_X
Pahoittelemme viivästystä! T. Elisa

Tarkoittaako tämä, että tästä tulevasta erästä ei tule minulle puhelinta? Tilaus tosiaan tehty 10.06!
Käyttäjätaso 4
Ennen kuin alkaa ihmettelemään enemmän miksi toinen sai ja minä en, pitää tsekata malli, josta puhutaan. Ostettavana oli neljä eri laitetta (väri, muistin määrä). Siihen kun vielä lisää trollit, jotka tahallaan vedättävät toisia saamistaan viesteistä.

Eikös tuolla aikaisemmin Elisan edustaja nimenomaan maininnut, että viestit lähetettiin niille henkilöille, joille todennäköisesti saadaan puhelin toimitettua 3.11. Ei siinä siis mitään satunnaisviestejä ole lähetetty.
Tollanen tuli äskön eli en varmaan saa vielä seuraavastakaan erästä. Alkaa tää kutonen lahoon jo käsiin prkl.
Käyttäjätaso 1
No tämähän mukavaa.

Just tuli minullekin sama viesti, kiva kun elisa ei pysty toimitamaan mutta DNA.lla viime viikolla luvatiin ettei yli kuukauden menee... katsotaan mistä tulee ekänä. Ainakin mä en enää luotan Elisalta.

Kaveri kävi viikonloppuna Telialla ja hänelle luvattiin toimitus viikossa. Laitoin itse eilen Telialle tilausta ja saa nähdä kummasta tulee nopeammin. Elisalta vai Telialta.
Jes, kulmalta haettu tänään oma. Emmin aamulla 7:30 jonon nähdessä, mutta onneksi päätin jäädä jonottaa 🙂
Käyttäjätaso 2
https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Uudet-Applet-tietoa-mm-hinnoista-ja-saatavuuksista-Seuraa-ja/ba-p/154179
Ottakaa mallia Teliasta! Heillä toimii tiedotus oikein kunnolla.
Käyttäjätaso 1
Tänään videoo tästä
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Mites ne jotka eivät ole saaneet mitään SMS viestiä? (Yritysmyynnin kautta tilattuun puhelimeen.)

Tämä tämänpäiväinen SMS-viestitse lähetetty väliaikatieto on tosiaan lähetetty vain ennakkotilauksen tehneille henkilöasiakkaille.

Arviomme siitä, että pääsemme jatkamaan iPhone X -ennakkotilausten toimituksia viikon 46 loppuun mennessä ei ole muuttunut ja tämä tieto koskee myös yritysasiakkaita. Mallikohtaisesti meillä ei kuitenkaan vielä ole tarkempaa tietoa siitä, kuinka paljon tuosta seuraavasta erästä pääsemme odottavia ennakkotilauksia toimittamaan. Heti kun tarkempaa tietoa on, niin kerromme siitä 🙂
Käyttäjätaso 1
Saataisimmeko Elisalta/Rinskulta jo viestiä, että lähtivätkö Matkahuollon paketit heiltä jo eilen..
Käyttäjätaso 2
Mulla matkahuollon seurantaan päivitty eilen et odottaa lastausta noutopisteeseen ja nyt aamulla oli päivittyny, et se on matkalla noutopisteeseen. Aika lupaavalta vaikuttaa siis 😁
Screenshot tai ei oo tapahtunut 🙂
Kyllä oikein itkunaurattaa tämä ihmisten vinkuminen... Herranjestas jos se X on elämää ylläpitävä voima ja kuolema tulee kun sitä ei kaikkihetimulle saa, nii olisiko kannattanut matkustaa itse tehtaalle kasaamaan se oma luuri, akkreditoitua toimittajaksi ja tilata ennakko arvostelumalli, kehittää supervoimat, ostaa apple brändi, muuttua jumalaksi tai tehdä jotain muuta mahtavaa ja siten varmistaa saatavuus ensimmäisten joukossa. Palstaa lueskeltuani kiinnitin huomiota siihen että aika moni joka toruu elisaa toimituksista ilmoittaa myös tilanneensa sen useammasta paikasta ja ilmeisesti lunastaa vain sen joka tulee ensin ja muut palauttaa, jotkut jopa jonottaneet sen liikkeestä... oikein järkevä ja toimiva ratkaisu mikäli tarkoituksena on lisätä painetta arvostelemissaan jonoissa kun puhelimia kuskataan edes-takas. Itse maltan odottaa sitä hetkeä kun saapumisilmoitus kilahtaa ja himoitsemani uutuus minulle saapuu, sillä luulen että toimitus ongelmat loppujenlopuksi johtuu valmistajasta ei jälleenmyyjästä. Sellainen pyyntö elisalle olisi kuitenkin että jonossa oleville annettaisiin vaikka seuraavan toimituserän yhteydessä suuntaa antava arvio saatavuudesta, esim että "klo 10.0x mennessä tilanneille pyritään toimittamaan laite viikon x toimituserästä" sillä varmasti tiedätte jonon pituuden ja saapuvien erien koon edes likipitäen, tuskin kukaan pahastuu jos yllättäen saakin puhelimensa aiemmin kun on ilmoitettu, jos kuitenkin pahastuu nii minulta ainakin jaksuhali siinä tapauksessa pahastuneille.
Käyttäjätaso 3
Hyvä, oma tilaukseni on nähtävästi onnistuttu peruuttamaan. Onneksi nyt seuravaava jonossa saa luurin nopeammin. Toivotaan että kaikki saisi omansa mahdollisimman pian.
Yes!! Peruin tilaukseni elisalta, ja joku muu onnellinen saa tulevan laitteeni, Kävin tänään kilpailevassa eli telian myymälässä vantaalla ja sieltä vuoronumerolla 16 oli vielä paljon 256 versioita jäljellä.Nyt uusi puhelin kourassa tutustumaan vapaaviikonlopun merkeissä. Voimia sinne kaikille odotukseen...:D
Käyttäjätaso 2
Kyllä oikein itkunaurattaa tämä ihmisten vinkuminen... Herranjestas jos se X on elämää ylläpitävä voima ja kuolema tulee kun sitä ei kaikkihetimulle saa, nii olisiko kannattanut matkustaa itse tehtaalle kasaamaan se oma luuri, akkreditoitua toimittajaksi ja tilata ennakko arvostelumalli, kehittää supervoimat, ostaa apple brändi, muuttua jumalaksi tai tehdä jotain muuta mahtavaa ja siten varmistaa saatavuus ensimmäisten joukossa. Palstaa lueskeltuani kiinnitin huomiota siihen että aika moni joka toruu elisaa toimituksista ilmoittaa myös tilanneensa sen useammasta paikasta ja ilmeisesti lunastaa vain sen joka tulee ensin ja muut palauttaa, jotkut jopa jonottaneet sen liikkeestä... oikein järkevä ja toimiva ratkaisu mikäli tarkoituksena on lisätä painetta arvostelemissaan jonoissa kun puhelimia kuskataan edes-takas. Itse maltan odottaa sitä hetkeä kun saapumisilmoitus kilahtaa ja himoitsemani uutuus minulle saapuu, sillä luulen että toimitus ongelmat loppujenlopuksi johtuu valmistajasta ei jälleenmyyjästä. Sellainen pyyntö elisalle olisi kuitenkin että jonossa oleville annettaisiin vaikka seuraavan toimituserän yhteydessä suuntaa antava arvio saatavuudesta, esim että "klo 10.0x mennessä tilanneille pyritään toimittamaan laite viikon x toimituserästä" sillä varmasti tiedätte jonon pituuden ja saapuvien erien koon edes likipitäen, tuskin kukaan pahastuu jos yllättäen saakin puhelimensa aiemmin kun on ilmoitettu, jos kuitenkin pahastuu nii minulta ainakin jaksuhali siinä tapauksessa pahastuneille.
Tässä siis vingutaan sitä, että puhelimia ei lähetetty ennakkotilaajille, vaan myytiin suoraan liikkeestä. Eikä tiedonkulku toimi. Sulla olikin hyvä idea, mutta ei Elisa vaivaudu lähettämään muuta kuin pahoitteluviestejä viivästyksistä. Muakin harmittaa tämä puhelimien vähäinen määrä, kun 6minuutin sisällä ennakkotilauksen tehneenä joutuu odottamaan puhelinta muutaman viikon. Ja toisaalla stadissa asuva pystyy käydä hakemassa sen julkaisupäivänä jonottamalla puoli tuntia.
Käyttäjätaso 2
........
Käyttäjätaso 4
Hei,

Aikuisetko ihmiset täällä itkee ku ei saa puhelimensa "ajoissa"?

Miten jaksoitte odottaa puhelinta 15.9 lähtien tänne asti?

Huhuh!
Käyttäjätaso 2
Hei,

Aikuisetko ihmiset täällä itkee ku ei saa puhelimensa "ajoissa"?

Miten jaksoitte odottaa puhelinta 15.9 lähtien tänne asti?

Huhuh!


Kun jotain luvataan, niin siinä niinku yleisesti oletetaan että pysytään.. Se on ihan sama onko tilannut nakkeja tai puhelimia tai auton, mutta jos tilaus luvataan toimittaa xx.yy mennessä ja sitten ei niin tapahdukaan, niin kyllähän siitä kuuluukin "nipottaa". Nyt ennakkoon tilanneet saa luurinsa ehkä päiviä myöhemmin kuin jotkut ketkä on tänään käynyt liikkeestä hakemassa omansa pienen jonottamisen jälkeen. Tai että olisi tilannut kilpailijalta, joka on saanut pakettinsa liikkeelle ja toisilla ne on jo kädessä.. Olisi täysin eri asia, jos Elisa olisi sanonut, että toimitetaan "viikon kuluessa" tms. Mutta nyt (moneen otteeseen) lupasivat, että kaikki saadaan toimitettua 03.11 mennessä sekä että kaikki paketit saadaan lähtemään torstain 02.11 aikana. Näin ei kuitenkaan todisteiden valossa ole tapahtunut, joten siitä "älämölö".



Jos sulla on niin tulipalokiire saada puhelin olisit hakennu sen helsingistä tai menny tänään kauppaan ,mitä se auttaa että itket täällä? Ne on ihmiset jotka tekee työnsä(virhemarginaali on olemassa), ja ainahan voi vaihtaa elisasta pois jos ei miellytä.


Kuinkas sulla nyt näin tunteisiin menee 😃
voisiko tilannetta päivittää
Käyttäjätaso 1
Matkahuollonkin ASPA sanoo samaa, että ei ole käsitelty vaikka mainitsin, että kahdet henkilöt olevat saaneet myöhemmin seurantakoodit ja ovat tänään jo matkallakin. Tiedustelun sitten laittoivat kuulemma Kampin MH:n pisteeseen, josta nuo luurit pitäisivät olla postitettuna jos se varasto on keskustassa ja myös mainitsivat että Elisa osaa antaa toimitusaikataulun.. (joka oli tänään kaikille postitus mahdollisuuksille)
Käyttäjätaso 3
Kiitti Elisa! Tää tekstari on osoitus teidän logistisesta osaamisestanne. Näin haalitaan lisää asiakkaita... ensin luvataan ja sit seuraavalla viikolla perutaan. Mahtijuttu heh tälle nauraa taatusti lehdistökin ;)

Täytyy kyllä tähän sanoa, että mielestäni Elisa hoitaa tiedotuksen erittäin mallikkaasti. Esimerkiksi Telialta ei ole tullut mitään viestejä, vaikka tilasin saman laitteen varmuuden vuoksi sieltäkin.

Eihän Elisa edes ole luvannut, että he pystyvät toimittamaan iPhone X:t kaikille heti perjantaina 3.11. Hyvä vain, että vahvistetaan näillä tekstareilla, tuleeko puhelin 3.11. vai viivästyykö, niin ei tarvitse turhaan odotella postin seurantatunnuksia.
Käyttäjätaso 1
Missä se Elisan virallinen vastaus sitten on.. Kummallista, että ei tänään edes Rinskukaan vastaile enää vaikka on ominaista, että aamuisin on täällä.