iPhone 8, iPhone 8 Plus ja iPhone X -mallien saatavuus ja toimitukset



Näytä ensimmäinen kirjoitus
Tämä keskustelu on suljettu, eikä sitä voi kommentoida.

824 kommenttia

Okei, eli sain siis viimeviikon maanantaina viestin, että tilaus toimitettaisiin kyseisen viikon loppuun mennessä, ja sitten keskiviikkona se siirtyikin ensi viikolle, siis samalla tavalla, kuten usealla muullakin täällä palstalla. Mistä voin katsoa tilaustani? Onko Omaelisassa joku sivu mistä voin katsoa tilaukseni tilannetta, Kun joku tuossa sanoi, että puhelin oli toimituksessa vaikkei elisalta ollutkaan tullut viestiä. Haluaisin siis katsoa josko tämä olisi tilanne? Voisiko Elisa nyt skarpata PLIIS tämä on ollut niin pohjanoteeraus kaikin puolin. En halua inistä tai valittaa, mutta olen nyt todella kärsivällisenä odottanut ja olisin edelleen odottanut jos en olisi saanut VIRHEELLISTÄ tietoa suoraan elisalta viestitse. SMH....

Mee omaelisa ja sitten paina tilaus kohdalla. Se pitäisi nähdä siellä, paitsi jos on saunalahti, sitten se näyttää viesti joka lukee paina tästä ja se ohjautuu sua omasaunalahteen sivu ja samalla tavalla tilauksen kohdalla löytyy tarkka tietoa.


Pitäisi juu, mutta mulla se ei toimi. Eikä saanut Elisan tyyppikään sitä pelaamaan, kun sinne siitä soitin ja hän kokeili sitä. Eikä se toimi edelleenkään.

Hirmuisen sekavaa on aina ollut tää Elisan homma. Mä olen yritysasiakas, mutta sitten en kuitenkaan ole. Kysyin syytä siihen joskus, sain vastauksen jota en ymmärrä vieläkään. Ja nyt tää ennakkotilaus sekoilu vielä tähän päätteeksi. Alkaa kyllä usko loppua tän puljun kanssa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Tiedättekö vielä, että ehtiikö 8 plus toimitettavaksi 22.9? Viime vuonna 7 plus ei kerennyt.

Mallikohtaisia arvioita emme tässä kohtaa vielä osaa tarkemmin sanoa. Kokemuksesta nuo arviot vielä tässä vaiheessa voivat elää sen verran paljon, että mieluummin kerromme sitten lisää, kun asiasta on niin sanotusti varmempaa tietoa 🙂 Mutta kaikki laitteet mitä saamme, tottakai lähetämme asiakkaille matkaan tilausjärjestyksessä.
voisiko tilannetta päivittää
Käyttäjätaso 1
Telian puolelle tuli eilen hyvin varastoon isolla muistilla varustetuttuja kymppejä. Toimittavat parhaillaan 13.11 ja 14.11 tehtyjä tilauksia niiden osalta. Ilmeisesti Apple saa pikkuhiljaa toimitettua myös niitä paremmin eteenpäin. Toivotaan, että Elisa saa niitä myös pikkuhiljaa.
"Hei, lähetämme tilaamasi iPhone X -puhelimen tämän viikon loppuun mennessä. Saat vielä erillisen tekstiviestin, kun voimme vahvistaa tarkemman toimituspäivän. T. Elisa."
Viesti tuli maanantaina ehtiikö puhelin tulla ennen viikonloppua
Puhelin tilattu 28.10 klo 19.40 64 SG
VOIKO TILANNETTA PÄIVITTÄÄ KUTEN LUVATTIIN
eikös tätä palstaa pitänyt päivittää kerran viikkoon? eipä ole tllä viikolla näkynyt päivitystä. mikäköhän on tilanne???
Ette näköjään ymmärrä mitä Elisa teki ennakkotilaajille. Pakasta vedettiin 100 puhelinta ja viedään Elisa Kulmaan (harvinaiseen typerä nimi) ja sinä jäät ilman. Siis sinä joka sait 2 tekstaria. Ensimmäisessä kerrottiin että saat X:n 3.11 ja toisessa se peruttiin. Loistavaa toimintaa!!! Montakohan puhelinta olen ostanut Elisalta parin vuoden aikana, 5-6 kpl mutta enpä osta enää, enkä Aleksanterinkadulle päin edes kuxx. Hyvästi.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Onkohan X missään elisan liikkessä tällä hetkellä hyllyssä?

Elisa ei myy X:ää liikkeissä ennen ennakkotilausten toimituksia. Ainoa poikkeus oli tuo perjantaina Elisa Kulman tilaisuus jossa oli 100 kappaletta luureja.
Käyttäjätaso 1
No nyt pamahti seurantakoodi! Kiitos Elisa

Hei, olemme lähettäneet tilauksesi lähetystunnuksella. Saat uuden tekstiviestin, kun paketti on noudettavissa tilaushetkellä valitsemastasi pakettiautomaatista. Terveisin Elisa


Sama homma täällä! 😛
Käyttäjätaso 4
Apple
iPhone X 256GB Silver 27.10.2017 10:01

Ei seurantakoodia. Yhyy. :P
Tilausjärjestys pyh.
Emmää oikeesti oo tämmönen. Normaalisti hyvinkin kärsivällinen.


Juu, eihän tuolla vielä kukaan ole ilmoittanut saaneensa tuosta mallista seurantaviestiä. SpaceGray värillä kylläkin, muttei silver.

Samassa veneessä, peukut pystyssä...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Saamme ihan näinä päivinä näillä näkymin lisätietoa siitä, mitä iPhone X -malleja pääsemme toimittamaan ensi viikon (46) loppuun mennessä asiakkaille. Tavoitteena on laittaa jälleen myös SMS-viestitse tietoa asiakkaille, joiden tilaukset pääsemme tästä seuraavasta erästä toimittamaan heti kun meillä tämä tieto on.

Viikkokohtaiset toimitusarviot elävät ikävä kyllä aika paljon vielä näin alkuvaiheessa toimituksia, joten näiden perusteella emme tätä pidemmälle pysty varmuudella tietoa antamaan. Mutta lisätietoa tulossa piakkoin 🙂
Käyttäjätaso 2
Hei, haasteellisen laitesaatavuuden takia tilaamasi iPhone X -puhelimen toimitus viivästyy edelleen. Ilmoitamme sinulle välittömästi, kun saamme lisätietoa tilauksesi toimitusajasta. Viimeisimmän saatavuustiedon löydät myös Elisan Palstalta osoitteessa http://elisa.to/iP_X
Pahoittelemme viivästystä! T. Elisa

Tarkoittaako tämä, että tästä tulevasta erästä ei tule minulle puhelinta? Tilaus tosiaan tehty 10.06!
Tollanen tuli äskön eli en varmaan saa vielä seuraavastakaan erästä. Alkaa tää kutonen lahoon jo käsiin prkl.
10:02 tilattu 25GB Silver ja ei ole seurantatunnusta vielä tullut, mutta eiköhän tuo pitkään odotettu viesti kohta tulla tupsahda luuriin.

Ensimmäistä kertaa odotan innolla ja mielenkiinnolla uutta puhelinta ja tämä on nyt iPhone historiani toinen kerta, kun tilasin ennakkoon. Edelliset mallit jätin väliin ja siirryn nyt 6S -> X. Pitkään harkitsin OnePlus5 vaihtamista, mutta se vain on liian iso fyysisesti.

Kiitokset muuten Elisan asiakaspalvelulle hyvästä ja kärsivällisestä tiedottamisesta tällä palstalla!
Käyttäjätaso 1
No tämähän mukavaa.

Just tuli minullekin sama viesti, kiva kun elisa ei pysty toimitamaan mutta DNA.lla viime viikolla luvatiin ettei yli kuukauden menee... katsotaan mistä tulee ekänä. Ainakin mä en enää luotan Elisalta.

Kaveri kävi viikonloppuna Telialla ja hänelle luvattiin toimitus viikossa. Laitoin itse eilen Telialle tilausta ja saa nähdä kummasta tulee nopeammin. Elisalta vai Telialta.
Käyttäjätaso 2
https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Uudet-Applet-tietoa-mm-hinnoista-ja-saatavuuksista-Seuraa-ja/ba-p/154179
Ottakaa mallia Teliasta! Heillä toimii tiedotus oikein kunnolla.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Mites ne jotka eivät ole saaneet mitään SMS viestiä? (Yritysmyynnin kautta tilattuun puhelimeen.)

Tämä tämänpäiväinen SMS-viestitse lähetetty väliaikatieto on tosiaan lähetetty vain ennakkotilauksen tehneille henkilöasiakkaille.

Arviomme siitä, että pääsemme jatkamaan iPhone X -ennakkotilausten toimituksia viikon 46 loppuun mennessä ei ole muuttunut ja tämä tieto koskee myös yritysasiakkaita. Mallikohtaisesti meillä ei kuitenkaan vielä ole tarkempaa tietoa siitä, kuinka paljon tuosta seuraavasta erästä pääsemme odottavia ennakkotilauksia toimittamaan. Heti kun tarkempaa tietoa on, niin kerromme siitä 🙂
Käyttäjätaso 1
Kyllä oikein itkunaurattaa tämä ihmisten vinkuminen... Herranjestas jos se X on elämää ylläpitävä voima ja kuolema tulee kun sitä ei kaikkihetimulle saa, nii olisiko kannattanut matkustaa itse tehtaalle kasaamaan se oma luuri, akkreditoitua toimittajaksi ja tilata ennakko arvostelumalli, kehittää supervoimat, ostaa apple brändi, muuttua jumalaksi tai tehdä jotain muuta mahtavaa ja siten varmistaa saatavuus ensimmäisten joukossa. Palstaa lueskeltuani kiinnitin huomiota siihen että aika moni joka toruu elisaa toimituksista ilmoittaa myös tilanneensa sen useammasta paikasta ja ilmeisesti lunastaa vain sen joka tulee ensin ja muut palauttaa, jotkut jopa jonottaneet sen liikkeestä... oikein järkevä ja toimiva ratkaisu mikäli tarkoituksena on lisätä painetta arvostelemissaan jonoissa kun puhelimia kuskataan edes-takas. Itse maltan odottaa sitä hetkeä kun saapumisilmoitus kilahtaa ja himoitsemani uutuus minulle saapuu, sillä luulen että toimitus ongelmat loppujenlopuksi johtuu valmistajasta ei jälleenmyyjästä. Sellainen pyyntö elisalle olisi kuitenkin että jonossa oleville annettaisiin vaikka seuraavan toimituserän yhteydessä suuntaa antava arvio saatavuudesta, esim että "klo 10.0x mennessä tilanneille pyritään toimittamaan laite viikon x toimituserästä" sillä varmasti tiedätte jonon pituuden ja saapuvien erien koon edes likipitäen, tuskin kukaan pahastuu jos yllättäen saakin puhelimensa aiemmin kun on ilmoitettu, jos kuitenkin pahastuu nii minulta ainakin jaksuhali siinä tapauksessa pahastuneille.
Käyttäjätaso 3
Hyvä, oma tilaukseni on nähtävästi onnistuttu peruuttamaan. Onneksi nyt seuravaava jonossa saa luurin nopeammin. Toivotaan että kaikki saisi omansa mahdollisimman pian.
Käyttäjätaso 2
Kyllä oikein itkunaurattaa tämä ihmisten vinkuminen... Herranjestas jos se X on elämää ylläpitävä voima ja kuolema tulee kun sitä ei kaikkihetimulle saa, nii olisiko kannattanut matkustaa itse tehtaalle kasaamaan se oma luuri, akkreditoitua toimittajaksi ja tilata ennakko arvostelumalli, kehittää supervoimat, ostaa apple brändi, muuttua jumalaksi tai tehdä jotain muuta mahtavaa ja siten varmistaa saatavuus ensimmäisten joukossa. Palstaa lueskeltuani kiinnitin huomiota siihen että aika moni joka toruu elisaa toimituksista ilmoittaa myös tilanneensa sen useammasta paikasta ja ilmeisesti lunastaa vain sen joka tulee ensin ja muut palauttaa, jotkut jopa jonottaneet sen liikkeestä... oikein järkevä ja toimiva ratkaisu mikäli tarkoituksena on lisätä painetta arvostelemissaan jonoissa kun puhelimia kuskataan edes-takas. Itse maltan odottaa sitä hetkeä kun saapumisilmoitus kilahtaa ja himoitsemani uutuus minulle saapuu, sillä luulen että toimitus ongelmat loppujenlopuksi johtuu valmistajasta ei jälleenmyyjästä. Sellainen pyyntö elisalle olisi kuitenkin että jonossa oleville annettaisiin vaikka seuraavan toimituserän yhteydessä suuntaa antava arvio saatavuudesta, esim että "klo 10.0x mennessä tilanneille pyritään toimittamaan laite viikon x toimituserästä" sillä varmasti tiedätte jonon pituuden ja saapuvien erien koon edes likipitäen, tuskin kukaan pahastuu jos yllättäen saakin puhelimensa aiemmin kun on ilmoitettu, jos kuitenkin pahastuu nii minulta ainakin jaksuhali siinä tapauksessa pahastuneille.
Tässä siis vingutaan sitä, että puhelimia ei lähetetty ennakkotilaajille, vaan myytiin suoraan liikkeestä. Eikä tiedonkulku toimi. Sulla olikin hyvä idea, mutta ei Elisa vaivaudu lähettämään muuta kuin pahoitteluviestejä viivästyksistä. Muakin harmittaa tämä puhelimien vähäinen määrä, kun 6minuutin sisällä ennakkotilauksen tehneenä joutuu odottamaan puhelinta muutaman viikon. Ja toisaalla stadissa asuva pystyy käydä hakemassa sen julkaisupäivänä jonottamalla puoli tuntia.
Käyttäjätaso 3
Voisko Elisa duunata tämän ketjun ensimmäisen "sticky" viestin kuntoon statuksen suhteen, jotta siitä näkyisi missä näiden kanssa mennään (ja pitää sen ajantasalla - nyt se on päivitetty 1.11.2017).

Tää on aivan älytöntä kahlata näitä viestejä läpi ja koittaa selvittää onko tullut jotain tietoa mikä kumoaa edellisen statuksen. Esimerkiksi aikaisemmin on sanottu, että w46 toimituksista infotaan w45 aikana ja nyt tossa ylhäällä on, että ainoastaa 64GB tilanneet on saaneet jonkun arvion ja 256GB tilanneista ei puhuta mitään - tai siis puhuttiin, että heitä ei ole infottu SMSllä.

Se Telian sivu on esimerkiksi hyvä template mistä duunata oma. Kiitos.
Käyttäjätaso 3
Ei voi muuta kuin ymmärtää!
Tilaus oli tehty 27.10.2017 10.04 SpaceGray 256GT. Siis nyt selvisi että tilaus tulee joskus. Milloin? Ei ole tietoa. Ennakkotilaus? Ei todellakaan voi olla näin! Tällä hetkellä olen Elisan asiakas: elisa viihde + laajakaista 39.90e kk, Huoleton Premiun + 39.90e kk + vaimon liittymä 29.90e kk, eli maksan Elisalle n. 110e kk. Nyt oli tosi iso pettymys! Ja se on ohi! Pitää siirtää kaikki liittymät Telialle tai DNA, ei ole mitään väliä minne ja tilan samalla sieltä puhelin joka maksaa 1349e, kun minulla ole mitään kiire, voin helposti odottaa 5-6 vk, mutta en voi enää kestä valheita ja semmosta palvelua.
Kiitos Elisa kaikesta!


Tilasin saman luurin samaan aikaan. Ihan samalla lailla ihmetyttää miten tää homma etenee (lähinnä etenemisen puute).
Käyttäjätaso 3
Etkö nyt herranjestas ymmärrä että luuria ei voi toimittaa jos Apple ei sellaista pysty Elisalla toimittamaan.

Joka vuosi sama juttu että täällä huudetaan janvoivotellaan. Eikö ole edellisestä vuosista jäänyt mitään mieleen...


Se miksi ihmiset voivottelevat täällä liittyy enemmän prosessin hallintaan / kommunikointiin. Toki näille viesteille on ominaista sitten purkaa sitä mielipahaa jolloin viestien fokus hajoaa.

Aika hyvä kommentti liittyen noihin edellisiin vuosiin. Kenelle mielestäsi olisi pitänyt jäädä jotain mieleen? Itse ainakin näen, että ottaen huomioon toimijan koon (Elisa) --> tämän ennakkotilaus prosessin työvälineet ovat ala-arvoisen huonot. Ei tämä nyt mitään rakettitiedettä olisi hoitaa kaikille ennakkotilaajille merkittävästi henkilökohtaisempaa palvelua. Elisalla kyllä löytyy pelit ja vehkeet asian toteuttamiseksi. Ei tarvita muuta kuin halua, näkemystä ja vähän rahaa.
Kuinka isot ne jonot elisalla on jos muilla saa myöhemmin tilatut jo luureja?
Käyttäjätaso 3
Täytyy kyllä sanoa nyt kun on viikon käyttänyt tätä IPhone X puhelinta, ni ei kyllä yhtää kaipaa koti näppäintä alussa oli vähä totuttelemista. Face id myös on todella hyvä vaikka ennen kun puhelinta ei ollut niin ajattelin että se ei voi toimia, mutta toisin kävi 🤩🤪