Kysymys

iPhone 8, iPhone 8 Plus ja iPhone X -mallien saatavuus ja toimitukset



Näytä ensimmäinen kirjoitus
Tämä keskustelu on suljettu, eikä sitä voi kommentoida.

824 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Linkki ei näköjään toiminut...:?

Tässä ois url videoon: https://youtu.be/Tr7ERqb9nWU

Kokeilen vielä erikseen tähän alle voitte kokeilla molempia!
Tätä on varmaan kysytty ennenkin, mutta tarkoittaakohan tämä ”toimitus viikon loppuun mennessä” sitä, että laite lähtee matkaan Elisalta viimeistään perjantaina, vai että se on perillä asiakkaalla viimeistään silloin? 😃
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Onkohan X missään elisan liikkessä tällä hetkellä hyllyssä?

Elisa ei myy X:ää liikkeissä ennen ennakkotilausten toimituksia. Ainoa poikkeus oli tuo perjantaina Elisa Kulman tilaisuus jossa oli 100 kappaletta luureja.
Okei, eli sain siis viimeviikon maanantaina viestin, että tilaus toimitettaisiin kyseisen viikon loppuun mennessä, ja sitten keskiviikkona se siirtyikin ensi viikolle, siis samalla tavalla, kuten usealla muullakin täällä palstalla. Mistä voin katsoa tilaustani? Onko Omaelisassa joku sivu mistä voin katsoa tilaukseni tilannetta, Kun joku tuossa sanoi, että puhelin oli toimituksessa vaikkei elisalta ollutkaan tullut viestiä. Haluaisin siis katsoa josko tämä olisi tilanne? Voisiko Elisa nyt skarpata PLIIS tämä on ollut niin pohjanoteeraus kaikin puolin. En halua inistä tai valittaa, mutta olen nyt todella kärsivällisenä odottanut ja olisin edelleen odottanut jos en olisi saanut VIRHEELLISTÄ tietoa suoraan elisalta viestitse. SMH....

Mee omaelisa ja sitten paina tilaus kohdalla. Se pitäisi nähdä siellä, paitsi jos on saunalahti, sitten se näyttää viesti joka lukee paina tästä ja se ohjautuu sua omasaunalahteen sivu ja samalla tavalla tilauksen kohdalla löytyy tarkka tietoa.


Pitäisi juu, mutta mulla se ei toimi. Eikä saanut Elisan tyyppikään sitä pelaamaan, kun sinne siitä soitin ja hän kokeili sitä. Eikä se toimi edelleenkään.

Hirmuisen sekavaa on aina ollut tää Elisan homma. Mä olen yritysasiakas, mutta sitten en kuitenkaan ole. Kysyin syytä siihen joskus, sain vastauksen jota en ymmärrä vieläkään. Ja nyt tää ennakkotilaus sekoilu vielä tähän päätteeksi. Alkaa kyllä usko loppua tän puljun kanssa.
Om se nyt kumma kun ei ”aikuiset” ihmiset jaksa odottaa... Itse sen tilauksen sisään laittaneena tiedostatte varmaan että toimituksissa saattaa kestää. Ei se elisan vika ole että tilauksia on tullut huomattavan paljon, vaan applella itsellään on ollut vaikeuksia valmistaa puhelimia riittäviä määriä. Kumma juttu kun jokainen ajattelee vaan omaa parastaan eikä malta odottaa vaikka niin sanottiin jo tilausta tehdessä.
No mitä kummaa siinä on? Jengi odottaa ku joululahjoja ja sit kuulee että ei nyt tänä jouluna sittenkään mutta ehkä ens jouluna. Eihän se tietenkään Elisan vika ole mutta jonnekki se odotuksen ja pettymyksen tuska on purettava
"Hei, lähetämme tilaamasi iPhone X -puhelimen tämän viikon loppuun mennessä. Saat vielä erillisen tekstiviestin, kun voimme vahvistaa tarkemman toimituspäivän. T. Elisa."
Viesti tuli maanantaina ehtiikö puhelin tulla ennen viikonloppua
Puhelin tilattu 28.10 klo 19.40 64 SG
VOIKO TILANNETTA PÄIVITTÄÄ KUTEN LUVATTIIN
Elisan ”ennakkotilausta” on odoteltu kohta kuukausi, Powerilta eilen tilattu tuli 13 tunnissa. Missä vika?? Samalla vaihtui liittymäkin,ja pysyykin muilla operaattoreilla..
Gigantilla 25+ hopeista 64GB nettivarastossa.... hmmm....
Käyttäjätaso 1
Tulee olemaan naurattavaa, jos matkahuollon kotiinkuljetus ei tule huomenna mutta postin paketit on jo käsittelyssä. En valinnut postin palveluja kun viime viikollakin postin kädessä "katosi" mun paketti niin oli todella suuri epävarmuus koko postin lupauksesta toimittaa posti perille.
Vasta viikolla 46? No jopas.

Voiko Elisa paljastaa millaisista mallikohtaisista määristä ensimmäisen erän kohdalla puhutaan?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Eli jos on valinnut toimituksen lähimpään postiin, pitäisikö jossain vaiheessa tulla joku seurantakoodi lähetykselle jotenkin? Vai pitääkö odotella, että perjantaina postimies tuo kotia noutoilmoituksen, jonka kanssa sitten mennään hakemaan pakettia? Aika harvoin tilaan mitään niin, että se tulee postissa enkä oikein ole varma miten nämä eri toimitustavat toimivat... Sain siis viestin, jossa sanottiin, että saan puhelimen 3.11.

Kyllä, saat meiltä vielä erikseen sms-viestin, kun iPhone X lähtee Postin matkaan. Viestissä on mukana myös Postin seurantakoodi. 🙂 Käytännössä voimme postitella puhelimia vasta torstaina, koska ne eivät voi ennen 3.11. olla asiakkailla perillä. Hyvä toki tässä myös huomioida, että meistä riippumattomista syistä lähetyksen toimitus voi Postissa viivästyä ja olla joissakin tapauksissa noudettavissa vasta ensi viikolla. Tuolla Postin seurantakoodilla voi kuitenkin varsin näppärästi seurailla, missä lähetys menee 🙂
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Osa ennakkotilauksista tulee jäämään edelleen jonoon tämänkin viikon jälkeen, eli kaikkia ennakkotilauksia emme pääse vielä purkamaan.

Kiitos päivityksestä! Tarkoititko ennakkotilauksilla pelkästään 27.10. tapahtuneita tilauksia?


Ennakkotilauksiahan ovat kaikki 27.10 - 2.11 välillä tehdyt tilaukset 🙂 Koska laitteen virallinen myynti alkoi 3.11
Odotetusti "vasta" 10:12 tilanneena (Space gray 256GB): :(

"Hei, haasteellisen laitesaatavuuden jatkuessa tilaamasi iPhone X -puhelimen toimitus viivästyy edelleen. Ilmoitamme sinulle välittömästi, kun saamme lisätietoa tilauksesi toimitusajasta..."

In the meanwhile Telialla toimitetaan jo 30.11. tilattuja SG 256GB malleja.
Käyttäjätaso 1
Telia toimitti viikko sitten 3.11 tilattuja puhelimia. Tänään he toimittavat jo 28.11 tilattuja. Ottakaa mallia, Elisa.

juu samaa DNA.lta ainoastaan jotka on vielä ongelmallinen DNA.lle on 64 Space Grey, kaikki muut ne on saanut ennakotilaukset jo purettu.
Itse saanut 3.11. tilattu DNA.lta viime lauantai (Elisalta tilattu 27.10 tuli just samalla) eli Elisalle se lähti takaisin, kiitos muttei kiitos. Käykää tilamaan telialta tai DNA.lta. Turhaa odota Elisan toimitukset.
Käyttäjätaso 4
Älkääs nyt taas menkö retkuun noiden postitusten suhteen. Nimimerkki, joka on lähettänyt yhden tai kaksi viestiä ja väittää saaneensa seurantakoodin ennen muita, on todennäköisesti vain vedätystä.

Matkahuollosta on sen verran kokemusta itsellä, ettei ne tiedot välttämättä päivity nopeaan tahtiin. On käynyt niin, että ensimmäinen tieto on vain vastaanotettu ennakkoilmoitus ja seuraavaksi tuleekin tieto, että laite on noudettavissa.
Käyttäjätaso 1
Aivan samaa viesti just tuli... kiva, jos mä tilaa vaikka nyt dna.lta tai teliasta varma tulee aiemmin kun Elisalta vaikka on tilattu 27.10 klo 11.19 ☹️

Nyt vaikuttaa lupaavalta 🆒
"Hei, lähetämme tilaamasi iPhone X -puhelimen tämän viikon loppuun mennessä. Saat vielä erillisen tekstiviestin toimituksesta. Viimeisimmän saatavuustiedon löydät myös Elisan Palstalta osoitteessa http://elisa.to/iP_X

Pahoittelemme viivästystä! T. Elisa”


64Gb Space gray tilattu 27.10 klo 10.08
No johan oli huonoa toimintaa elisan osamaksusopimusten osalta. Olen ollut tähän mennessä tyytyväinen Elisan palveluihin ja tuotteisiin. Tämän vuoksi olenkin käyttänyt palveluitanne ja laitteitanne mielelläni. Koen olevani teille kohtuullisen hyvä asiakas maksaessani teille noin 100e/kk laskua. Minulla on teillä auki 2 aikaisempaa osamaksua (yli vuoden vanha iPad ja iPhone 7+ 256gb). Halusin ostaa teiltä uuden iPhone x 256gb mallin osamaksulla ja laitoin tilauksen siitä sisään 10.03. Tässä vaiheessa sain tilausvahvistukset ja olin siinä uskossa että saisin puhelimeni ensimmäisten joukossa niin kuin aina aikaisemminkin. Tilauksen seurannassa näkyi myöhemmin että minulta vaaditaan vakuusmaksu laitteesta ennen kun tilauksen käsittelyä jatketaan. Soitin asiakaspalveluun jossa sanottiin tämän tulevan paperisena kotiin. Sieltä ohjattiin kuitenkin rahoituspuolelle josta selvisi että maksu olisi puolet laitteen hinnasta. Siellä päässä myös väitettiin että lasku tulisi s-postilla, mutta rahojen näkyminen teidän tililläne kestäisi muutaman päivän (eipä ole vieläkään tullut). Tämän jälkeen vasta tilaukseni käsittelyä jatkettaisiin jolloin olisin menettänyt aikasin tilatessani saavuttaman hyödyn puhelimen saamiseen. Myöhemmin soittaessani uudelleen asiakaspalveluun sain selville että alle 26v henkilöllä ei voi teillä olla yli 2 osamaksua kerralla. Jos olisin tiennyt tästä olisin mieluusti maksanut pois loput aikaisemmista osamaksuista tai maksanut täyden hinnan puhelimesta suoraan. Kertoessani tästä asiakaspalvelulle minulle todettiin että jos halun näin tehdä joudun tekemään tilauksen uudelleen. Tässä vaiheessa kello oli jo yli 14. Tämän hässäkän takia tulen saamaan puhelimen hyvin paljon tavallista myöhemmin. En voi jatkossa enään hyvällä mielellä suosia Elisan palveluita ja lopetinkin jo osan näistä.

Sama tilanne täällä. Tilaus meni sisään (Oma Saunalahti: iPhone X 256GB Space Gray 27.10.2017 10:01) mutta nyt tuli vielä lasku vakuusmaksusta. Onko jonopaikka menetetty, eli vaikka maksaisinkin nyt laskun ja se vastaanotettaisiin Elisalla vielä ennen perjantaita, lähtee jonopaikka vasta tuosta maksun vastaanottamisesta. En viitsisi turhaan laskua maksaa, jos ei mitään toiveita perjantaitoimituksesta ole.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Voiko Elisa paljastaa mikä päivä viikolla 46 uusi erä tulee? Telialla perjantai ja Powerilla keskiviikko.

Meillä tuo päivä hieman vaihtelee eri viikoilla, joten tarkkaa päivää erän saapumiselle en pysty kertomaan.
Käyttäjätaso 3
Hei, sain viesti
Kiitos tilauksestasi! Lähetämme pian tilausvahvistuksen, jossa on tiedot tilauksestasi ja sen etenemisestä. Palveluitasi hallinnoit kätevimmin Elisa-tunnuksella OmaElisassa. Ota kaikki irti Elisa-tunnuksesta, lue lisää elisa.fi/elisatunnus Terveisin Elisa

Sit tuli sähköpostitse tilausvahvistus.
tarkoittaako se, että puhelin lähtee varastolta 3.11 vai että on noudettavissa toimituspisteestä 3.11?


Tuo kertoo vain sen, että tilauksesi on mennyt perille. Elisa lähetti perjantaina iltapäivällä osalle tekstiviestin, jossa kerrottiin laitteiden toimituksesta 3.11. Tämän viestin saivat nopeimmat tilauksen tehneet.

Tilaus tehty 10.04, huomasin että minua jälkeen joku sai viesti että tulee 3.11


Luulen että satunnaisesti lähtenyt tuo viesti tilaajille. Itse tilasin 10:07 eikä viestiä, mutta jotkut saanut viestin tämän jälkeenkin. En usko et on mikää varmistus että kaikki viestin saaneet saisivat luurin 3.11. Mutta toivotaan parasta, jotta kaikki haluavat saisivat laitteensa mahd. Nopeasti 😳
terve,
äsken tuli SMS viesti että haasteellisen laitesaatavuuden takia tilaamasi IPHONE X puhelimen toimitus viivästyy edelleen, meinaako tämä sitä että en saa 46 viikollakaan laitetta vai oliko vain väliaikatiedote ennen tuota 46 viikkoa?
Voisiko palstan ylläpitäjä päivittää ennatilausten tilanteen?

27.10. klo 15.19 SG 64GB
Käyttäjätaso 1
No eipä näköjään tähänkään kuormaan kerinnyt.

Hei, haasteellisen laitesaatavuuden jatkuessa tilaamasi iPhone X -puhelimen toimitus viivästyy edelleen. Ilmoitamme sinulle välittömästi, kun saamme lisätietoa tilauksesi toimitusajasta. Viimeisimmän saatavuustiedon löydät myös Elisan Palstalta osoitteessa http://elisa.to/iP_X
Pahoittelemme viivästystä! T. Elisa


iPhone X 256GB Space Gray 27.10.2017 10:05
Juuri äsken tuli kanssa viesti, että elisan toimitus tulee viivästymään. Miten tämä voi olla edes mahdollista kun tilausvahvistus tuli 10.04? Voiko olla, että kolmen minuutin sisällä tehtiin niin monta tilausta, että omani ei kerkeä edes tulla seuraavassa erässä?
Käyttäjätaso 1
Tilasin 256 silverin 10:08 elisalta. Myöhemmin tilasin 7.11.2017 myös DNA:lta saman puhelimen Elisan saatavuusongelmien takia.
DNA:n tilaukseni meni tänään posteljoonin kyytiin ja on huomenna kello 18 mennessä minulla. Tänään tuli myös Elisalta viesti, että loppuviikkoon mennessä toimitus. Ehdin perua Elisan tilaukseni, eli toivottavasti seuraava jonossa saa puhelimensa jo luultua aiemmin.
Uskomattomia eroja operaattorien välillä, onko sitten Elisalla ollut valtavasti enemmän tilauksia sisällä vai pienemmät lähetykset Applen suunnalta, mene ja tiedä...


Puhuin tänään Elisan yrityspuolen ihmisen kanssa puhelimessa ja hän sanoi että tilauksia on tullut todella paljon. Operaattorit pitävät tilaus/varastomäärät tietysti salaisina ja tuskin kukaan saa koskaan tietää, miksi DNA:lta sai puhelimen nopeammin puolentoista viikon jälkeen myynnin aloittamisesta kuin Elisalta neljän minuutin jälkeen... :?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Saitko tuon 5.12. meiltä henkilöasiakkaille lähetetyn SMS-viestin?

En itseasiassa tiedä, sillä tämä on yritystilaus ja minun puhelinnumeroa ei välttämättä näy tilauksessa.


Ah ok. Siinä tapauksessa et tuota viestiä tosiaan ole saanut, sillä se on lähetetty vain henkilöasiakkaille. Myös täällä jaetut toimitusarviot koskevat henkilöasiakkaiden tilauksia. Olennaisesti arviot eivät kuitenkaan eroa yritysasiakkailla 🙂