Kysymys

iPhone 8, iPhone 8 Plus ja iPhone X -mallien saatavuus ja toimitukset



Näytä ensimmäinen kirjoitus
Tämä keskustelu on suljettu, eikä sitä voi kommentoida.

824 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Mulla 64 giganen space gray 10.03 ja taidan minäkin jäädä ekasta erästä ulos😅 No ehkä parin kolmen viikon päästä saa sit jo tolla tilausajalla😊
Tilausvahvistus 10.00, mutta eipä tullut viestiä, että olisi 3.11. tulossa...aika kiireellä on mennyt jos tosiaan on ihan tilausrjestyksessä mennyt 🙄😂
X Silver 64 Gigainen tilattu 10:03 ja 14:24 tullut tekstiviesti, että toimitetaan 3.11.. Kiitokset tämän vuoden hyvästä informaatiosta. Toivottavasti taas ensi vuona palvelu toimii näin hyvin 😳.
10.09... kuinkahan pitkälle toimitus mahtaa mennä? 🙄
No johan oli huonoa toimintaa elisan osamaksusopimusten osalta. Olen ollut tähän mennessä tyytyväinen Elisan palveluihin ja tuotteisiin. Tämän vuoksi olenkin käyttänyt palveluitanne ja laitteitanne mielelläni. Koen olevani teille kohtuullisen hyvä asiakas maksaessani teille noin 100e/kk laskua. Minulla on teillä auki 2 aikaisempaa osamaksua (yli vuoden vanha iPad ja iPhone 7+ 256gb). Halusin ostaa teiltä uuden iPhone x 256gb mallin osamaksulla ja laitoin tilauksen siitä sisään 10.03. Tässä vaiheessa sain tilausvahvistukset ja olin siinä uskossa että saisin puhelimeni ensimmäisten joukossa niin kuin aina aikaisemminkin. Tilauksen seurannassa näkyi myöhemmin että minulta vaaditaan vakuusmaksu laitteesta ennen kun tilauksen käsittelyä jatketaan. Soitin asiakaspalveluun jossa sanottiin tämän tulevan paperisena kotiin. Sieltä ohjattiin kuitenkin rahoituspuolelle josta selvisi että maksu olisi puolet laitteen hinnasta. Siellä päässä myös väitettiin että lasku tulisi s-postilla, mutta rahojen näkyminen teidän tililläne kestäisi muutaman päivän (eipä ole vieläkään tullut). Tämän jälkeen vasta tilaukseni käsittelyä jatkettaisiin jolloin olisin menettänyt aikasin tilatessani saavuttaman hyödyn puhelimen saamiseen. Myöhemmin soittaessani uudelleen asiakaspalveluun sain selville että alle 26v henkilöllä ei voi teillä olla yli 2 osamaksua kerralla. Jos olisin tiennyt tästä olisin mieluusti maksanut pois loput aikaisemmista osamaksuista tai maksanut täyden hinnan puhelimesta suoraan. Kertoessani tästä asiakaspalvelulle minulle todettiin että jos halun näin tehdä joudun tekemään tilauksen uudelleen. Tässä vaiheessa kello oli jo yli 14. Tämän hässäkän takia tulen saamaan puhelimen hyvin paljon tavallista myöhemmin. En voi jatkossa enään hyvällä mielellä suosia Elisan palveluita ja lopetinkin jo osan näistä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
No johan oli huonoa toimintaa elisan osamaksusopimusten osalta. Olen ollut tähän mennessä tyytyväinen Elisan palveluihin ja tuotteisiin. Tämän vuoksi olenkin käyttänyt palveluitanne ja laitteitanne mielelläni. Koen olevani teille kohtuullisen hyvä asiakas maksaessani teille noin 100e/kk laskua. Minulla on teillä auki 2 aikaisempaa osamaksua (yli vuoden vanha iPad ja iPhone 7+ 256gb). Halusin ostaa teiltä uuden iPhone x 256gb mallin osamaksulla ja laitoin tilauksen siitä sisään 10.03. Tässä vaiheessa sain tilausvahvistukset ja olin siinä uskossa että saisin puhelimeni ensimmäisten joukossa niin kuin aina aikaisemminkin. Tilauksen seurannassa näkyi myöhemmin että minulta vaaditaan vakuusmaksu laitteesta ennen kun tilauksen käsittelyä jatketaan. Soitin asiakaspalveluun jossa sanottiin tämän tulevan paperisena kotiin. Sieltä ohjattiin kuitenkin rahoituspuolelle josta selvisi että maksu olisi puolet laitteen hinnasta. Siellä päässä myös väitettiin että lasku tulisi s-postilla, mutta rahojen näkyminen teidän tililläne kestäisi muutaman päivän (eipä ole vieläkään tullut). Tämän jälkeen vasta tilaukseni käsittelyä jatkettaisiin jolloin olisin menettänyt aikasin tilatessani saavuttaman hyödyn puhelimen saamiseen. Myöhemmin soittaessani uudelleen asiakaspalveluun sain selville että alle 26v henkilöllä ei voi teillä olla yli 2 osamaksua kerralla. Jos olisin tiennyt tästä olisin mieluusti maksanut pois loput aikaisemmista osamaksuista tai maksanut täyden hinnan puhelimesta suoraan. Kertoessani tästä asiakaspalvelulle minulle todettiin että jos halun näin tehdä joudun tekemään tilauksen uudelleen. Tässä vaiheessa kello oli jo yli 14. Tämän hässäkän takia tulen saamaan puhelimen hyvin paljon tavallista myöhemmin. En voi jatkossa enään hyvällä mielellä suosia Elisan palveluita ja lopetinkin jo osan näistä.

Vakuusmaksujen ehdot tosiaan ovat kaikille samat. Jos kuitenkin maksat siis vielä tuon tulleen vakuusmaksun (jonka muuten löydät OmaElisasta vaikka heti 🙂 ) niin uutta tilausta ei erikseen tarvitse tehdä.
Ymmärrän kyllä, että harmittaa ettei tilaus mennyt nyt niin sanotusti heittämällä läpi. 😞
Moi, en saanut tekstiviestiä, mutta omaelisan sivuilla tilauksen seuranta kohdalla lukee näin: "Tilaamasi laite odottaa postitusta." - tarkoittaako, että tämä laite löytyy varastosta ja se postitetaan piakkoin vai tarkoittaako se sitä, että laite postitetaan jahka teille niitä lisää saapuu?

Kiitos!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Moi, en saanut tekstiviestiä, mutta omaelisan sivuilla tilauksen seuranta kohdalla lukee näin: "Tilaamasi laite odottaa postitusta." - tarkoittaako, että tämä laite löytyy varastosta ja se postitetaan piakkoin vai tarkoittaako se sitä, että laite postitetaan jahka teille niitä lisää saapuu?

Kiitos!


Se tarkoittaa, että se postitetaan sulle kun on sun vuoro. Eli kun sitä tulee. 🙂
Tuon lukee siis käytännössä tilana kaikilla, jonka tilaus on mennyt läpi.
Onko kellään tietoa onkohan eri jälleenmyyjien välillä ero siinä, kuinka paljon laitteita ne saavat Applelta myyntiin? Tarkoitan isoja toimijoita, kuten operaattorit, Verkkokauppa.com, Gigantti, jne.

Elisalle annettava plussaa asiakkaiden tavanomaista paremmasta informoinnista ja hyödyllisestä keskustelupalstasta. Muiden sietäisi ottaa mallia. Tilasin itse tosin muualta, koska en omannut tunnuksia enkä innostunut toimitusvaihtoehdoista.
Käyttäjätaso 2
Onko kellään tietoa onkohan eri jälleenmyyjien välillä ero siinä, kuinka paljon laitteita ne saavat Applelta myyntiin? Tarkoitan isoja toimijoita, kuten operaattorit, Verkkokauppa.com, Gigantti, jne.

Elisalle annettava plussaa asiakkaiden tavanomaista paremmasta informoinnista ja hyödyllisestä keskustelupalstasta. Muiden sietäisi ottaa mallia. Tilasin itse tosin muualta, koska en omannut tunnuksia enkä innostunut toimitusvaihtoehdoista.


ihan mielenkiinnosta on pakko kysyä, että mitä toimitusvaihtoehtoa sitten hait? tulee olemaan vaikea elämä jos ei postin toimitustavat käy. 🙂
Hei osaako kukaan sanoa että miksi seurannassa on lukenut koko päivän tarkistamme luottotietosi
Laitoin tilauksen 10.12 ?
ihan mielenkiinnosta on pakko kysyä, että mitä toimitusvaihtoehtoa sitten hait? tulee olemaan vaikea elämä jos ei postin toimitustavat käy. :)

Kyse on ehkä enemmän mielikuvista ja tottumuksista kuin vaikeaksi heittäytymisestä. Tässä on päässyt jo tottumaan ilmaisiin toimituksiin niin, ettei siitä enää haluaisi maksaa erikseen etenkään näin hintavan tuotteen kohdalla. Ei, etteikö halvemmastakaan huvittaisi; sisällyttäisivät kulut vain tuotteiden hintoihin. Ihan kuin nimeltä mainitsemattomalta kilpailijalta olisi perus automaattiin toimituksenkin saanut ainakin näennäisesti selvästi edullisemmin.

Lisäksi mielellään olisin vain noutanut tuotteen lähimyymälästä sen sijaan, että se päätyisi välikäsien kautta rahdattavaksi. Liekkö jonkin asteista vainoharhaisuutta, mutta eipä tuo Postin toimintakaan ole viime aikoina ollut kovin luottamusta herättävää. Toki, jos sen todella saisi jo ensimmäisenä myyntipäivänä pakettiautomaattiin, kaipa siinäkin olisi puolensa.

Maksuajat kyllä pistivät harkitsemaan. Hieman jopa mietityttää, kuinka sitä kannattaa kolmeksi vuodeksi tarjota ilman mitään korkoa.
Toivottavasti tuo tekstiviesti nyt sitten tosiaan pitää paikkaansa, kun minullekin sellainen tuli 😄 Apple iPhone X 256GB Silver 27.10.2017 10:03.

Taitaa tuon mallin raja mennä tuossa. Sama puhelinnmalli ja 10.03 tilausaika, mitta ei tullut viestiä tänne 😃
Käyttäjätaso 1
Hei osaako kukaan sanoa että miksi seurannassa on lukenut koko päivän tarkistamme luottotietosi
Laitoin tilauksen 10.12 ?


Itte soitin samantien tilauksen tekemisen jälkeen luotonhallintaan, koska mulla on oma luottokielto ja halusin varmistaa että ne todistukset oli mennyt perille ja ei niitten takia tuu viivettä toimitukseen... Puhelun aikana sit muuttu toi status luottotietojen tarkistuksesta toimituksen odotukseen 🙂
Käyttäjätaso 3
Hei osaako kukaan sanoa että miksi seurannassa on lukenut koko päivän tarkistamme luottotietosi
Laitoin tilauksen 10.12 ?


Itte soitin samantien tilauksen tekemisen jälkeen luotonhallintaan, koska mulla on oma luottokielto ja halusin varmistaa että ne todistukset oli mennyt perille ja ei niitten takia tuu viivettä toimitukseen... Puhelun aikana sit muuttu toi status luottotietojen
tarkistuksesta toimituksen odotukseen :)


Joo sama mulla, ei tosin ole kieltoa mutta jäi jumittamaan tohon. Soittelin ja laittoivat heti sen hyväksynnän jotta tilaus etenee.
Käyttäjätaso 2
Hei, sain viesti
Kiitos tilauksestasi! Lähetämme pian tilausvahvistuksen, jossa on tiedot tilauksestasi ja sen etenemisestä. Palveluitasi hallinnoit kätevimmin Elisa-tunnuksella OmaElisassa. Ota kaikki irti Elisa-tunnuksesta, lue lisää elisa.fi/elisatunnus Terveisin Elisa

Sit tuli sähköpostitse tilausvahvistus.
tarkoittaako se, että puhelin lähtee varastolta 3.11 vai että on noudettavissa toimituspisteestä 3.11?
Käyttäjätaso 3
Hei, sain viesti
Kiitos tilauksestasi! Lähetämme pian tilausvahvistuksen, jossa on tiedot tilauksestasi ja sen etenemisestä. Palveluitasi hallinnoit kätevimmin Elisa-tunnuksella OmaElisassa. Ota kaikki irti Elisa-tunnuksesta, lue lisää elisa.fi/elisatunnus Terveisin Elisa

Sit tuli sähköpostitse tilausvahvistus.
tarkoittaako se, että puhelin lähtee varastolta 3.11 vai että on noudettavissa toimituspisteestä 3.11?


Sitten jos sulle tollanen viesti on tullut ni saat sen perjantaina (3.11.2017)

Kiitos tilauksestasi! Olet tilannut ennakkoon iPhone X -puhelimen. Toimitamme puhelimen sinulle 3.11. Saat vielä erillisen tekstiviestin toimituksesta. Terveisin Elisa
Käyttäjätaso 4
Hei, sain viesti
Kiitos tilauksestasi! Lähetämme pian tilausvahvistuksen, jossa on tiedot tilauksestasi ja sen etenemisestä. Palveluitasi hallinnoit kätevimmin Elisa-tunnuksella OmaElisassa. Ota kaikki irti Elisa-tunnuksesta, lue lisää elisa.fi/elisatunnus Terveisin Elisa

Sit tuli sähköpostitse tilausvahvistus.
tarkoittaako se, että puhelin lähtee varastolta 3.11 vai että on noudettavissa toimituspisteestä 3.11?


Tuo kertoo vain sen, että tilauksesi on mennyt perille. Elisa lähetti perjantaina iltapäivällä osalle tekstiviestin, jossa kerrottiin laitteiden toimituksesta 3.11. Tämän viestin saivat nopeimmat tilauksen tehneet.
Käyttäjätaso 2
10.13 tilattu space gray X ja 14.24 tuli tekstiviesti. Ei voi kun hattua nostaa elisalle. 🙂
No johan oli huonoa toimintaa elisan osamaksusopimusten osalta. Olen ollut tähän mennessä tyytyväinen Elisan palveluihin ja tuotteisiin. Tämän vuoksi olenkin käyttänyt palveluitanne ja laitteitanne mielelläni. Koen olevani teille kohtuullisen hyvä asiakas maksaessani teille noin 100e/kk laskua. Minulla on teillä auki 2 aikaisempaa osamaksua (yli vuoden vanha iPad ja iPhone 7+ 256gb). Halusin ostaa teiltä uuden iPhone x 256gb mallin osamaksulla ja laitoin tilauksen siitä sisään 10.03. Tässä vaiheessa sain tilausvahvistukset ja olin siinä uskossa että saisin puhelimeni ensimmäisten joukossa niin kuin aina aikaisemminkin. Tilauksen seurannassa näkyi myöhemmin että minulta vaaditaan vakuusmaksu laitteesta ennen kun tilauksen käsittelyä jatketaan. Soitin asiakaspalveluun jossa sanottiin tämän tulevan paperisena kotiin. Sieltä ohjattiin kuitenkin rahoituspuolelle josta selvisi että maksu olisi puolet laitteen hinnasta. Siellä päässä myös väitettiin että lasku tulisi s-postilla, mutta rahojen näkyminen teidän tililläne kestäisi muutaman päivän (eipä ole vieläkään tullut). Tämän jälkeen vasta tilaukseni käsittelyä jatkettaisiin jolloin olisin menettänyt aikasin tilatessani saavuttaman hyödyn puhelimen saamiseen. Myöhemmin soittaessani uudelleen asiakaspalveluun sain selville että alle 26v henkilöllä ei voi teillä olla yli 2 osamaksua kerralla. Jos olisin tiennyt tästä olisin mieluusti maksanut pois loput aikaisemmista osamaksuista tai maksanut täyden hinnan puhelimesta suoraan. Kertoessani tästä asiakaspalvelulle minulle todettiin että jos halun näin tehdä joudun tekemään tilauksen uudelleen. Tässä vaiheessa kello oli jo yli 14. Tämän hässäkän takia tulen saamaan puhelimen hyvin paljon tavallista myöhemmin. En voi jatkossa enään hyvällä mielellä suosia Elisan palveluita ja lopetinkin jo osan näistä.

Sama tilanne täällä. Tilaus meni sisään (Oma Saunalahti: iPhone X 256GB Space Gray 27.10.2017 10:01) mutta nyt tuli vielä lasku vakuusmaksusta. Onko jonopaikka menetetty, eli vaikka maksaisinkin nyt laskun ja se vastaanotettaisiin Elisalla vielä ennen perjantaita, lähtee jonopaikka vasta tuosta maksun vastaanottamisesta. En viitsisi turhaan laskua maksaa, jos ei mitään toiveita perjantaitoimituksesta ole.
Käyttäjätaso 2
Hei, sain viesti
Kiitos tilauksestasi! Lähetämme pian tilausvahvistuksen, jossa on tiedot tilauksestasi ja sen etenemisestä. Palveluitasi hallinnoit kätevimmin Elisa-tunnuksella OmaElisassa. Ota kaikki irti Elisa-tunnuksesta, lue lisää elisa.fi/elisatunnus Terveisin Elisa

Sit tuli sähköpostitse tilausvahvistus.
tarkoittaako se, että puhelin lähtee varastolta 3.11 vai että on noudettavissa toimituspisteestä 3.11?


Tuo kertoo vain sen, että tilauksesi on mennyt perille. Elisa lähetti perjantaina iltapäivällä osalle tekstiviestin, jossa kerrottiin laitteiden toimituksesta 3.11. Tämän viestin saivat nopeimmat tilauksen tehneet.

Tilaus tehty 10.04, huomasin että minua jälkeen joku sai viesti että tulee 3.11
Käyttäjätaso 3
Hei, sain viesti
Kiitos tilauksestasi! Lähetämme pian tilausvahvistuksen, jossa on tiedot tilauksestasi ja sen etenemisestä. Palveluitasi hallinnoit kätevimmin Elisa-tunnuksella OmaElisassa. Ota kaikki irti Elisa-tunnuksesta, lue lisää elisa.fi/elisatunnus Terveisin Elisa

Sit tuli sähköpostitse tilausvahvistus.
tarkoittaako se, että puhelin lähtee varastolta 3.11 vai että on noudettavissa toimituspisteestä 3.11?


Tuo kertoo vain sen, että tilauksesi on mennyt perille. Elisa lähetti perjantaina iltapäivällä osalle tekstiviestin, jossa kerrottiin laitteiden toimituksesta 3.11. Tämän viestin saivat nopeimmat tilauksen tehneet.

Tilaus tehty 10.04, huomasin että minua jälkeen joku sai viesti että tulee 3.11


Luulen että satunnaisesti lähtenyt tuo viesti tilaajille. Itse tilasin 10:07 eikä viestiä, mutta jotkut saanut viestin tämän jälkeenkin. En usko et on mikää varmistus että kaikki viestin saaneet saisivat luurin 3.11. Mutta toivotaan parasta, jotta kaikki haluavat saisivat laitteensa mahd. Nopeasti 😳
10.13 tilattu space gray X ja 14.24 tuli tekstiviesti. Ei voi kun hattua nostaa elisalle. :)

Ite tilasin 10.09 saman 64 kokoisena eikä ole tullut viestiä. Oliko sulla 256?
Käyttäjätaso 4
Ennen kuin alkaa ihmettelemään enemmän miksi toinen sai ja minä en, pitää tsekata malli, josta puhutaan. Ostettavana oli neljä eri laitetta (väri, muistin määrä). Siihen kun vielä lisää trollit, jotka tahallaan vedättävät toisia saamistaan viesteistä.

Eikös tuolla aikaisemmin Elisan edustaja nimenomaan maininnut, että viestit lähetettiin niille henkilöille, joille todennäköisesti saadaan puhelin toimitettua 3.11. Ei siinä siis mitään satunnaisviestejä ole lähetetty.
Käyttäjätaso 2
Itellä 64gb space gray, 10.07. Onnistuuko tiedustella jostakin, missä vaiheessa jonoa on? Eli tuleeko se 3.11 vai 10.11? Joillekin on Applen sivustojen mukaan tulossa vasta keskellä joulukuuta. Eli milloin on tulossa ns. toinen aalto ja saako jo 10min sisällä tilauksen tehneet puhelimia?