Kysymys

iPhone 8, iPhone 8 Plus ja iPhone X -mallien saatavuus ja toimitukset



Näytä ensimmäinen kirjoitus
Tämä keskustelu on suljettu, eikä sitä voi kommentoida.

824 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Paikkaasi jonossa et saa selville. Aikaisemmin joku on kehuskellut saaneensa sen selville asiakaspalvelusta tai chatistä. Nämä kuitenkin Elisan edustajat ovat kiistäneet täällä Palstalla. Toiset saa kiksejä siitä, että vedättävät laitteita odottavia.

Jos olisit ollut niiden ensimmäisten joukossa, jotka saavat laitteensa 3.11., olisit saanut jo perjantain kuluessa tekstiviestin laitteen todennäköisestä toimituksesta. Tästäkin on ketjussa useampia viestejä.

Milloin laitteita tulee lisää, on valmistajalta saatavaa tietoa. Kun etsit palstalta viime vuotisen 7/7+ ketjun, löydät sieltä Elisan tiedottamisesta mallia tulevien erien osalta. Se antoi aika hyvää suuntaa antavaa tietoa, ainakin viikkotarkkuudella.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Itellä 64gb space gray, 10.07. Onnistuuko tiedustella jostakin, missä vaiheessa jonoa on? Eli tuleeko se 3.11 vai 10.11? Joillekin on Applen sivustojen mukaan tulossa vasta keskellä joulukuuta. Eli milloin on tulossa ns. toinen aalto ja saako jo 10min sisällä tilauksen tehneet puhelimia?

Sitä koska se laite oikeasti tulee ei voi kukaan tälä hetkellä tietää. Elisa varmasti tietää suunninpiirtein minkälaissen määrän ja mitä malleja saavat 3.11 toimitukseen ja näistä on nuo viestit lähetetty.

Seuraavat saapuvat erät onkin sitten Applesta kiinni, ja kuten Applen omasta verkkokaupasta voi huomata niin jo silloin perjantaina noin 5 minuutin jälkeen oli toimitusaika 2-3 viikkoa ja pari minuuttia siitä niin hypättiin jo 4-5viikkoon ja nyt taitaa olla 5-6 viikkoa.

Elisa on yleensä näitä päivityksiä tilauksista ja niiden toimituksista antanut kohtuulisen hyvin viikottain, joten ei auta muuta kuin odotella ja seurata tätä ketjua
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki

Sama tilanne täällä. Tilaus meni sisään (Oma Saunalahti: iPhone X 256GB Space Gray 27.10.2017 10:01) mutta nyt tuli vielä lasku vakuusmaksusta. Onko jonopaikka menetetty, eli vaikka maksaisinkin nyt laskun ja se vastaanotettaisiin Elisalla vielä ennen perjantaita, lähtee jonopaikka vasta tuosta maksun vastaanottamisesta. En viitsisi turhaan laskua maksaa, jos ei mitään toiveita perjantaitoimituksesta ole.


Kun olet maksanut vakuusmaksun, niin tilauksesi tulee jonoon tuolla alkuperäisellä tilausajalla. Eli et joudu jonon hännille 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Itellä 64gb space gray, 10.07. Onnistuuko tiedustella jostakin, missä vaiheessa jonoa on? Eli tuleeko se 3.11 vai 10.11? Joillekin on Applen sivustojen mukaan tulossa vasta keskellä joulukuuta. Eli milloin on tulossa ns. toinen aalto ja saako jo 10min sisällä tilauksen tehneet puhelimia?

Jonotuspaikkaa ei voi tosiaan tiedustella tai nähdä, kuten tuossa aikaisemmin joku jo huikkasikin. Mutta kunhan toimitukset nyt pääsemme aloittamaan, niin tulemme tiedottamaan tässä Palstan ketjussa, miltä tulevien viikkojen toimitusarviot näyttävät sen perusteella, miten Applelta saamiemme arvioiden mukaan tulemme eri malleja varastollemme saamaan. 🙂

Tässä vaiheessa olemme tosiaan lähettäneet tekstiviestin ennakkoon niille asiakkaille, jotka tulevat saamaan jo heti tämän viikon perjantaina puhelimen. Tuo tekstiviesti oli tällainen: "Kiitos tilauksestasi. Olet tilannut ennakkoon iPhone X -puhelimen. Toimitamme puhelimen sinulle 3.11. Saat vielä erillisen tekstiviestin toimituksesta. T. Elisa".
olin heti 10:00 tilaamassa ja kun sain kassalle tuli hups, joku meni pieleen ja serveri katosi vähäksiaikaa, ja sain tilauksen sisälle siis 10:03 ja tämän johdosta en siis tule puhelinta vähäänaikaan saamaan.Elisakin pitäisi jo aikaisemmista vuosista olla oppinut että tilauksia tulee ekoina minuutteina niinpaljon et laittaisi sivut toimimaan sen mukaisesti, eikä niin että nyt joutuu tämäntakia odottamaan pitkään.Ja onko edes mitään aikaa heittää milloin nämä kuitenkin ensimmäisten 5 minuutin aikana tilanneet mahdollisesti sais luurinsa?
olin heti 10:00 tilaamassa ja kun sain kassalle tuli hups, joku meni pieleen ja serveri katosi vähäksiaikaa, ja sain tilauksen sisälle siis 10:03 ja tämän johdosta en siis tule puhelinta vähäänaikaan saamaan.Elisakin pitäisi jo aikaisemmista vuosista olla oppinut että tilauksia tulee ekoina minuutteina niinpaljon et laittaisi sivut toimimaan sen mukaisesti, eikä niin että nyt joutuu tämäntakia odottamaan pitkään.Ja onko edes mitään aikaa heittää milloin nämä kuitenkin ensimmäisten 5 minuutin aikana tilanneet mahdollisesti sais luurinsa?

Itsekkin olin hyvässä vauhdissa kassalla 10:01, kunnes iski jonkinlainen bugi ja piti alottaa alusta... Vasta 10:04 sain tilauksen sisään, joten lienee turha pariin viikkoon puhelinta odotella...
Kyseessä space grey 256gb
Milloin verkkokauppaan tule iPhone 8 Plus 256GB?
Onko iPhone X:ää tulossa 3.11. Elisan kivijalkaliikkeisiin vai onko kaikki myyty netin kautta?
”Hei, olet tilannut ennakkoon iPhone X -puhelimen. Valitettavasti laitteesi toimitus tulee viivästymään. Ilmoitamme sinulle, kun saamme lisätietoja toimitusajoista. Viimeisimmän saatavuustiedon löydät myös Elisan Palstalta osoitteessa http://elisa.to/iP_X
Pahoittelemme viivästystä! T. Elisa”


10:03 tilattu iphoneX 256 space gray malli kyseessä ja juuri tuli tuo tekstari 🙂



10:07 tilattu
Käyttäjätaso 2
Hei, olet tilannut ennakkoon iPhone X -puhelimen. Valitettavasti laitteesi toimitus tulee viivästymään. Ilmoitamme sinulle, kun saamme lisätietoja toimitusajoista. Viimeisimmän saatavuustiedon löydät myös Elisan Palstalta osoitteessa http://elisa.to/iP_X
Pahoittelemme viivästystä! T. Elisa

Klo 10:03 tilattu 64gb space gray. Ei hyvä.
Käyttäjätaso 3
”Hei, olet tilannut ennakkoon iPhone X -puhelimen. Valitettavasti laitteesi toimitus tulee viivästymään. Ilmoitamme sinulle, kun saamme lisätietoja toimitusajoista. Viimeisimmän saatavuustiedon löydät myös Elisan Palstalta osoitteessa http://elisa.to/iP_X
Pahoittelemme viivästystä! T. Elisa”

10:07 tilattu Silver 256Gb
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Lähetimme tänään tosiaan tuon yllä mainitun sms-viestin niille asiakkaille, joiden ennakkotilausta emme todennäköisesti vielä tällä viikolla pääse perjantaiksi 3.11. toimittamaan.

Viesti oli siis tämä: "Hei, olet tilannut ennakkoon iPhone X -puhelimen. Valitettavasti laitteesi toimitus tulee viivästymään. Ilmoitamme sinulle, kun saamme lisätietoja toimitusajoista. Viimeisimmän saatavuustiedon löydät myös Elisan Palstalta osoitteessa http://elisa.to/iP_X
Pahoittelemme viivästystä! T. Elisa"


Kunhan ensimmäiset toimitukset on saatu tällä viikolla ensin matkaan, niin kerromme tässä ketjussa, kun meillä on tarkempaa tietoa siitä, miten tulemme Applen antamien arvioiden mukaan laitteita saamaan lisää varastollemme ja pääsemme toimittamaan näitä jonoon jääviä ennakkotilauksia tulevina viikkoina. 🙂
Kiitti Elisa! Tää tekstari on osoitus teidän logistisesta osaamisestanne. Näin haalitaan lisää asiakkaita... ensin luvataan ja sit seuraavalla viikolla perutaan. Mahtijuttu heh tälle nauraa taatusti lehdistökin 😉
Lähetimme tänään tosiaan tuon yllä mainitun sms-viestin niille asiakkaille, joiden ennakkotilausta emme todennäköisesti vielä tällä viikolla pääse perjantaiksi 3.11. toimittamaan.

Viesti oli siis tämä: "Hei, olet tilannut ennakkoon iPhone X -puhelimen. Valitettavasti laitteesi toimitus tulee viivästymään. Ilmoitamme sinulle, kun saamme lisätietoja toimitusajoista. Viimeisimmän saatavuustiedon löydät myös Elisan Palstalta osoitteessa http://elisa.to/iP_X
Pahoittelemme viivästystä! T. Elisa"


Kunhan ensimmäiset toimitukset on saatu tällä viikolla ensin matkaan, niin kerromme tässä ketjussa, kun meillä on tarkempaa tietoa siitä, miten tulemme Applen antamien arvioiden mukaan laitteita saamaan lisää varastollemme ja pääsemme toimittamaan näitä jonoon jääviä ennakkotilauksia tulevina viikkoina. :)
IHAN HUIPPUU KIITTI ELISA!
Käyttäjätaso 1
Lähetimme tänään tosiaan tuon yllä mainitun sms-viestin niille asiakkaille, joiden ennakkotilausta emme todennäköisesti vielä tällä viikolla pääse perjantaiksi 3.11. toimittamaan.

Viesti oli siis tämä: "Hei, olet tilannut ennakkoon iPhone X -puhelimen. Valitettavasti laitteesi toimitus tulee viivästymään. Ilmoitamme sinulle, kun saamme lisätietoja toimitusajoista. Viimeisimmän saatavuustiedon löydät myös Elisan Palstalta osoitteessa http://elisa.to/iP_X
Pahoittelemme viivästystä! T. Elisa"


Kunhan ensimmäiset toimitukset on saatu tällä viikolla ensin matkaan, niin kerromme tässä ketjussa, kun meillä on tarkempaa tietoa siitä, miten tulemme Applen antamien arvioiden mukaan laitteita saamaan lisää varastollemme ja pääsemme toimittamaan näitä jonoon jääviä ennakkotilauksia tulevina viikkoina. :)


Mitäs jos ei ole saanut kumpaakaan viestiä? 😃 En siis ole saanut sitä missä luvataan 3.11 enkä myös tota että toimitus viivästyy? Tilattuna 64gb Space Grey tilattu 10.03 🙂
Käyttäjätaso 3
Kiitti Elisa! Tää tekstari on osoitus teidän logistisesta osaamisestanne. Näin haalitaan lisää asiakkaita... ensin luvataan ja sit seuraavalla viikolla perutaan. Mahtijuttu heh tälle nauraa taatusti lehdistökin ;)

Täytyy kyllä tähän sanoa, että mielestäni Elisa hoitaa tiedotuksen erittäin mallikkaasti. Esimerkiksi Telialta ei ole tullut mitään viestejä, vaikka tilasin saman laitteen varmuuden vuoksi sieltäkin.

Eihän Elisa edes ole luvannut, että he pystyvät toimittamaan iPhone X:t kaikille heti perjantaina 3.11. Hyvä vain, että vahvistetaan näillä tekstareilla, tuleeko puhelin 3.11. vai viivästyykö, niin ei tarvitse turhaan odotella postin seurantatunnuksia.
Mikähän tilanne on Iphone 8 plus 256gb kulta osalta?
tilattu, ei varastossa.
Kiitti Elisa! Tää tekstari on osoitus teidän logistisesta osaamisestanne. Näin haalitaan lisää asiakkaita... ensin luvataan ja sit seuraavalla viikolla perutaan. Mahtijuttu heh tälle nauraa taatusti lehdistökin ;)

Täytyy kyllä tähän sanoa, että mielestäni Elisa hoitaa tiedotuksen erittäin mallikkaasti. Esimerkiksi Telialta ei ole tullut mitään viestejä, vaikka tilasin saman laitteen varmuuden vuoksi sieltäkin.

Eihän Elisa edes ole luvannut, että he pystyvät toimittamaan iPhone X:t kaikille heti perjantaina 3.11. Hyvä vain, että vahvistetaan näillä tekstareilla, tuleeko puhelin 3.11. vai viivästyykö, niin ei tarvitse turhaan odotella postin seurantatunnuksia.
Hyvää tiedottamista? Pe tuli tekstari jossa yksiselitteisesti todettiin, että puhelin toimitetaan 3.11. Jep mallikasta tiedottamista heh...
Käyttäjätaso 3
Hyvää tiedottamista? Pe tuli tekstari jossa yksiselitteisesti todettiin, että puhelin toimitetaan 3.11. Jep mallikasta tiedottamista heh...

Aa, sait siis molemmat tekstarit. Siinä tapauksessa ei kyllä oikein onnistunut Elisan puolelta ainakaan sinun tapauksessasi.
10.10 mennyt perjantaina tilaus läpi Silver 256gb ja tänään tuli tosiaan tuo viesti että tilaus myöhästyy.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki

Mitäs jos ei ole saanut kumpaakaan viestiä? 😃 En siis ole saanut sitä missä luvataan 3.11 enkä myös tota että toimitus viivästyy? Tilattuna 64gb Space Grey tilattu 10.03 :)


Nyt en suoraan osaa ikävä kyllä sanoa, miksi sms-viesti ei ole tullut perille. 😕 Tarkistin asian kuitenkin perustuen Palstan käyttäjätiedoista löytyvään sähköpostiosoitteeseesi ja tulet tuon puhelimen nyt perjantaina 3.11. saamaan.:)
Käyttäjätaso 1

Mitäs jos ei ole saanut kumpaakaan viestiä? 😃 En siis ole saanut sitä missä luvataan 3.11 enkä myös tota että toimitus viivästyy? Tilattuna 64gb Space Grey tilattu 10.03 :)


Nyt en suoraan osaa ikävä kyllä sanoa, miksi sms-viesti ei ole tullut perille. 😕 Tarkistin asian kuitenkin perustuen Palstan käyttäjätiedoista löytyvään sähköpostiosoitteeseesi ja tulet tuon puhelimen nyt perjantaina 3.11. saamaan.:)


Kiitoksia tarkastuksesta ja tämäpä oli iloinen yllätys 🙂 10 pistettä ja papukaija merkki teidän suuntaan!👍🏻
olenko ensimmäisessä vai toisessa jonotusryhmässä?
Hei,
Olen tässä nyt pohtinut, että kun en ole mitään viestiä saanut toimituksesta ja lähetin tilauksen 27.11.2017 noin klo 10.04. Toimitetaanko tilaukseni sovittuun päivämäärään menessä vai oliko valppauteni turhaa?

-Mikko