Kysymys

iPhone 8, iPhone 8 Plus ja iPhone X -mallien saatavuus ja toimitukset


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
iPhone X -mallien myynti on startannut Elisan verkkokaupassa!

Tutustu ja tilaa iPhone X Elisan verkkokaupasta

Tulemme myös pitämään asiakkaat ajan tasalla uusien iPhone X -mallien toimituksesta ja saatavuudesta tässä ketjussa.

Myös iPhone 8 ja iPhone 8 Plus -mallit löydät Elisan verkkokaupasta. Valtaosa malleista toimitetaan asiakkaille muutaman päivän toimitusajalla. Mallikohtainen varastotilanne löytyy jokaisen mallin tuotetiedoista.

Päivitetty 15.12.2017

Mikä uusista iPhone-malleista miellyttää sinua eniten?


Tämä keskustelu on suljettu, eikä sitä voi kommentoida.

824 kommenttia

Mites ne jotka eivät ole saaneet mitään SMS viestiä? (Yritysmyynnin kautta tilattuun puhelimeen.)
Käyttäjätaso 2
https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Uudet-Applet-tietoa-mm-hinnoista-ja-saatavuuksista-Seuraa-ja/ba-p/154179
Ottakaa mallia Teliasta! Heillä toimii tiedotus oikein kunnolla.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Mites ne jotka eivät ole saaneet mitään SMS viestiä? (Yritysmyynnin kautta tilattuun puhelimeen.)

Tämä tämänpäiväinen SMS-viestitse lähetetty väliaikatieto on tosiaan lähetetty vain ennakkotilauksen tehneille henkilöasiakkaille.

Arviomme siitä, että pääsemme jatkamaan iPhone X -ennakkotilausten toimituksia viikon 46 loppuun mennessä ei ole muuttunut ja tämä tieto koskee myös yritysasiakkaita. Mallikohtaisesti meillä ei kuitenkaan vielä ole tarkempaa tietoa siitä, kuinka paljon tuosta seuraavasta erästä pääsemme odottavia ennakkotilauksia toimittamaan. Heti kun tarkempaa tietoa on, niin kerromme siitä 🙂
Käyttäjätaso 1
Kyllä oikein itkunaurattaa tämä ihmisten vinkuminen... Herranjestas jos se X on elämää ylläpitävä voima ja kuolema tulee kun sitä ei kaikkihetimulle saa, nii olisiko kannattanut matkustaa itse tehtaalle kasaamaan se oma luuri, akkreditoitua toimittajaksi ja tilata ennakko arvostelumalli, kehittää supervoimat, ostaa apple brändi, muuttua jumalaksi tai tehdä jotain muuta mahtavaa ja siten varmistaa saatavuus ensimmäisten joukossa. Palstaa lueskeltuani kiinnitin huomiota siihen että aika moni joka toruu elisaa toimituksista ilmoittaa myös tilanneensa sen useammasta paikasta ja ilmeisesti lunastaa vain sen joka tulee ensin ja muut palauttaa, jotkut jopa jonottaneet sen liikkeestä... oikein järkevä ja toimiva ratkaisu mikäli tarkoituksena on lisätä painetta arvostelemissaan jonoissa kun puhelimia kuskataan edes-takas. Itse maltan odottaa sitä hetkeä kun saapumisilmoitus kilahtaa ja himoitsemani uutuus minulle saapuu, sillä luulen että toimitus ongelmat loppujenlopuksi johtuu valmistajasta ei jälleenmyyjästä. Sellainen pyyntö elisalle olisi kuitenkin että jonossa oleville annettaisiin vaikka seuraavan toimituserän yhteydessä suuntaa antava arvio saatavuudesta, esim että "klo 10.0x mennessä tilanneille pyritään toimittamaan laite viikon x toimituserästä" sillä varmasti tiedätte jonon pituuden ja saapuvien erien koon edes likipitäen, tuskin kukaan pahastuu jos yllättäen saakin puhelimensa aiemmin kun on ilmoitettu, jos kuitenkin pahastuu nii minulta ainakin jaksuhali siinä tapauksessa pahastuneille.
Käyttäjätaso 3
Hyvä, oma tilaukseni on nähtävästi onnistuttu peruuttamaan. Onneksi nyt seuravaava jonossa saa luurin nopeammin. Toivotaan että kaikki saisi omansa mahdollisimman pian.
Käyttäjätaso 2
Kyllä oikein itkunaurattaa tämä ihmisten vinkuminen... Herranjestas jos se X on elämää ylläpitävä voima ja kuolema tulee kun sitä ei kaikkihetimulle saa, nii olisiko kannattanut matkustaa itse tehtaalle kasaamaan se oma luuri, akkreditoitua toimittajaksi ja tilata ennakko arvostelumalli, kehittää supervoimat, ostaa apple brändi, muuttua jumalaksi tai tehdä jotain muuta mahtavaa ja siten varmistaa saatavuus ensimmäisten joukossa. Palstaa lueskeltuani kiinnitin huomiota siihen että aika moni joka toruu elisaa toimituksista ilmoittaa myös tilanneensa sen useammasta paikasta ja ilmeisesti lunastaa vain sen joka tulee ensin ja muut palauttaa, jotkut jopa jonottaneet sen liikkeestä... oikein järkevä ja toimiva ratkaisu mikäli tarkoituksena on lisätä painetta arvostelemissaan jonoissa kun puhelimia kuskataan edes-takas. Itse maltan odottaa sitä hetkeä kun saapumisilmoitus kilahtaa ja himoitsemani uutuus minulle saapuu, sillä luulen että toimitus ongelmat loppujenlopuksi johtuu valmistajasta ei jälleenmyyjästä. Sellainen pyyntö elisalle olisi kuitenkin että jonossa oleville annettaisiin vaikka seuraavan toimituserän yhteydessä suuntaa antava arvio saatavuudesta, esim että "klo 10.0x mennessä tilanneille pyritään toimittamaan laite viikon x toimituserästä" sillä varmasti tiedätte jonon pituuden ja saapuvien erien koon edes likipitäen, tuskin kukaan pahastuu jos yllättäen saakin puhelimensa aiemmin kun on ilmoitettu, jos kuitenkin pahastuu nii minulta ainakin jaksuhali siinä tapauksessa pahastuneille.
Tässä siis vingutaan sitä, että puhelimia ei lähetetty ennakkotilaajille, vaan myytiin suoraan liikkeestä. Eikä tiedonkulku toimi. Sulla olikin hyvä idea, mutta ei Elisa vaivaudu lähettämään muuta kuin pahoitteluviestejä viivästyksistä. Muakin harmittaa tämä puhelimien vähäinen määrä, kun 6minuutin sisällä ennakkotilauksen tehneenä joutuu odottamaan puhelinta muutaman viikon. Ja toisaalla stadissa asuva pystyy käydä hakemassa sen julkaisupäivänä jonottamalla puoli tuntia.
Käyttäjätaso 1
Tässä siis vingutaan sitä, että puhelimia ei lähetetty ennakkotilaajille, vaan myytiin suoraan liikkeestä. Eikä tiedonkulku toimi. Sulla olikin hyvä idea, mutta ei Elisa vaivaudu lähettämään muuta kuin pahoitteluviestejä viivästyksistä. Muakin harmittaa tämä puhelimien vähäinen määrä, kun 6minuutin sisällä ennakkotilauksen tehneenä joutuu odottamaan puhelinta muutaman viikon. Ja toisaalla stadissa asuva pystyy käydä hakemassa sen julkaisupäivänä jonottamalla puoli tuntia.

Samaa mietin minäkin. Miksi en tajunnut mennä Elisa Kulmaan jonottamaan aamulla? Varsinkin kun tein ennakkotilauspäivänä tilauksen vasta klo 14:n aikaan, eli olen jonon hännillä.

Asian tajuttuani kävin Kulmassa viime sunnuntaina vähän kyselemässä. Heillä oli ollut 64-gigaista mallia saatavilla perjantaina 3.11. vielä klo 11:n aikaan eli ei olisi ollut tullut edes kiire hakea puhelinta. Myyjä sanoi myös että 100 kappaleen puhelinerä oli pakko myydä liikkeessä, nähtävästi Apple oli määrännyt näin.
Hi ! It says that delivery continues in week 46. Does it also apply to people who received sms about their delivery being possibly late? They might also receive in week 46?

Odotan vastaustasi. Kiitos 🙂
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Hi ! It says that delivery continues in week 46. Does it also apply to people who received sms about their delivery being possibly late? They might also receive in week 46?

Odotan vastaustasi. Kiitos :)


If you got the SMS yesterday/this week, then no. It means that your order most and very likely wont be shipped from the next batch
Ok 😭😭😭 Let's hope it gets shipped in the batch after this batch. Any idea when is that arriving?
Käyttäjätaso 1
The message you got yesterday it's for the batch being send in week 46. So it means probably (just guessing) 2-3 more weeks.

Sorry.
I'm on the same situation as you. When did you order?

Hi ! It says that delivery continues in week 46. Does it also apply to people who received sms about their delivery being possibly late? They might also receive in week 46?

Odotan vastaustasi. Kiitos :)
The message you got yesterday it's for the batch being send in week 46. So it means probably (just guessing) 2-3 more weeks.

Sorry.
I'm on the same situation as you. When did you order?

Hi ! It says that delivery continues in week 46. Does it also apply to people who received sms about their delivery being possibly late? They might also receive in week 46?

Odotan vastaustasi. Kiitos :)


I ordered 27th Oct 11:36 am and you?
Olen vähän hämilläni tässä, että mitä tarkoittaa, jos en ole vieläkään saanut mitään viestiä (sms)? Tein tilauksen ensimmäisenä päivänä 10.05? Alkuun sanottiin, että ne joilla toimitus viivästyy, saavat viestin...
Käyttäjätaso 1
October 27th 11 o'clock

The message you got yesterday it's for the batch being send in week 46. So it means probably (just guessing) 2-3 more weeks.

Sorry.
I'm on the same situation as you. When did you order?

Hi ! It says that delivery continues in week 46. Does it also apply to people who received sms about their delivery being possibly late? They might also receive in week 46?

Odotan vastaustasi. Kiitos :)


I ordered 27th Oct 11:36 am and you?
Käyttäjätaso 1
Olen vähän hämilläni tässä, että mitä tarkoittaa, jos en ole vieläkään saanut mitään viestiä (sms)? Tein tilauksen ensimmäisenä päivänä 10.05? Alkuun sanottiin, että ne joilla toimitus viivästyy, saavat viestin...

Mites ne jotka eivät ole saaneet mitään SMS viestiä? (Yritysmyynnin kautta tilattuun puhelimeen.)

Tämä tämänpäiväinen SMS-viestitse lähetetty väliaikatieto on tosiaan lähetetty vain ennakkotilauksen tehneille henkilöasiakkaille.

Arviomme siitä, että pääsemme jatkamaan iPhone X -ennakkotilausten toimituksia viikon 46 loppuun mennessä ei ole muuttunut ja tämä tieto koskee myös yritysasiakkaita. Mallikohtaisesti meillä ei kuitenkaan vielä ole tarkempaa tietoa siitä, kuinka paljon tuosta seuraavasta erästä pääsemme odottavia ennakkotilauksia toimittamaan. Heti kun tarkempaa tietoa on, niin kerromme siitä :)
Olen vähän hämilläni tässä, että mitä tarkoittaa, jos en ole vieläkään saanut mitään viestiä (sms)? Tein tilauksen ensimmäisenä päivänä 10.05? Alkuun sanottiin, että ne joilla toimitus viivästyy, saavat viestin...

Mites ne jotka eivät ole saaneet mitään SMS viestiä? (Yritysmyynnin kautta tilattuun puhelimeen.)

Tämä tämänpäiväinen SMS-viestitse lähetetty väliaikatieto on tosiaan lähetetty vain ennakkotilauksen tehneille henkilöasiakkaille.

Arviomme siitä, että pääsemme jatkamaan iPhone X -ennakkotilausten toimituksia viikon 46 loppuun mennessä ei ole muuttunut ja tämä tieto koskee myös yritysasiakkaita. Mallikohtaisesti meillä ei kuitenkaan vielä ole tarkempaa tietoa siitä, kuinka paljon tuosta seuraavasta erästä pääsemme odottavia ennakkotilauksia toimittamaan. Heti kun tarkempaa tietoa on, niin kerromme siitä :)


Luin kyseiset viestit jo aikaisemmin, mut pähkäilin vain tässä, että jos en ole saanut mitään viestiä, niin kuulunko toiseen erään vai venyykö saaminen myöhemmäksi? Kuulun kuitenkin ennakkotilauksen tehneisiin, kun tein tilauksen 4 minuutin sisään ennakkotilausten avautumisesta. Ihmettelin vain tässä sitä, että miksi Elisa ei ole laittanut mitään viestiä, vaikka tuolla luki, että ennakkotilauksen tehneet olisivat saaneet jonkin viestin.
Käyttäjätaso 2

Luin kyseiset viestit jo aikaisemmin, mut pähkäilin vain tässä, että jos en ole saanut mitään viestiä, niin kuulunko toiseen erään vai venyykö saaminen myöhemmäksi? Kuulun kuitenkin ennakkotilauksen tehneisiin, kun tein tilauksen 4 minuutin sisään ennakkotilausten avautumisesta. Ihmettelin vain tässä sitä, että miksi Elisa ei ole laittanut mitään viestiä, vaikka tuolla luki, että ennakkotilauksen tehneet olisivat saaneet jonkin viestin.

Näkyykö sulla tilauksen seurannassa, että tilaus tehty 10.05? Itellä 10.06 ja tuli kyllä viesti.

Luin kyseiset viestit jo aikaisemmin, mut pähkäilin vain tässä, että jos en ole saanut mitään viestiä, niin kuulunko toiseen erään vai venyykö saaminen myöhemmäksi? Kuulun kuitenkin ennakkotilauksen tehneisiin, kun tein tilauksen 4 minuutin sisään ennakkotilausten avautumisesta. Ihmettelin vain tässä sitä, että miksi Elisa ei ole laittanut mitään viestiä, vaikka tuolla luki, että ennakkotilauksen tehneet olisivat saaneet jonkin viestin.

Näkyykö sulla tilauksen seurannassa, että tilaus tehty 10.05? Itellä 10.06 ja tuli kyllä viesti.


Tuolla näköjään lukee ”tilaamasi laite odottaa postitusta. En tiennytkään että tuolla Saunalahden puolella oli tilauksenseuranta erikseen... Joo, tosiaan tein tilauksen 10.05.
Käyttäjätaso 2


Tuolla näköjään lukee ”tilaamasi laite odottaa postitusta. En tiennytkään että tuolla Saunalahden puolella oli tilauksenseuranta erikseen... Joo, tosiaan tein tilauksen 10.05.

Tuo sama lause on ollut siinä heti tilauksesta asti. Se ei muutu, kunnes tilaus lähetetään.


Tuolla näköjään lukee ”tilaamasi laite odottaa postitusta. En tiennytkään että tuolla Saunalahden puolella oli tilauksenseuranta erikseen... Joo, tosiaan tein tilauksen 10.05.

Tuo sama lause on ollut siinä heti tilauksesta asti. Se ei muutu, kunnes tilaus lähetetään.


Kumma juttu sit kun en ole saanut mitään viestiä. Eipä se kai auta kuin odotella... Toisaalta ei haittaa vaikka X:n saanti viivästyy, kun en kuitenkaan ehdi tutustua laitteeseen vielä parin viikon sisään kuitenkaan. Laitteet tuntuvat aina kiinnostavimmilta kun niitä ei ole käsissä...
Käyttäjätaso 2
Tilasin 27.10 sain viestin että tilaus viivästy.
Mutta omassa Elisassa ei nää mitään tietoa tilauksesta ?
Onks se laite sitten tulossa mulle ja koskaan ?
Hei. Tilasin iPhone X 256 silverin yrityspuolen verkkokaupasta 10.02 ensimmäisenä mahdollisena ennakkotilauspäivänä. Koska tilausvahvistusta ei tullut, otin yrityspuolen chattiin, ja kyselin onko tilaus ok. Kaikki kunnossa, vastattiin. Tänään aamulla tiedustelin tuolla chatissa uudelleen tilauksesta, kun ei vieläkään ollut kuulunut mitään. Vastattiin, että tilaus on jossakin incomplete tilassa, eikä puhelin ole tulossa. Asiakaspalvelija soitti minulle, ja tehtiin uusi tilaus puhelimitse, lähetetään tänään ja saapuu huomenna, toinen väri kuulema loppu mutta tätä silveriä on.

Nyt tilaushistoriasta huomasin, että tilaukseen oli kuitenkin laitettu space gray. Eikä sitä ole lähetetty.

Soitin äsken asiakaspalveluun, joka sanoi että kaikki ennakkotilaukset on lähetetty, eikä puhelimia ole. No, minun ei ole lähetetty. Ei ennakkotilattua eikä tänään puhelimessa uudelleen tilattua. Puhelimessa asiakaspalvelija sanoi minulle että kyllä puhelimia maailmassa muitakin riittää, ja että ei tässä mikään ole vielä kovin pieleen mennyt. Kun kysyin koska mahdan puhelimeni saada, hän sanoi että ei voi tietää, ehkä ensi vuoden puolella.

Nyt oli sellaista asiakaspalvelua, että oksat pois - kaksi siellä päässä mokattua tilausta samasta tuotteesta - vittuileva asiakaspalvelija, ja asiakas ilman puhelinta.

Tilausnumero on 38192272578.

Saatteko mulle laitteen hoidettua nopeasti vai ei. Värillä ei väliä, kunhan on iPhone X ja 256gb.

Terveisin Ari Kurki


Tuota noin... Elisalla oli ihan konkreettisesti tietty määrä puhelimia, jotka pystyivät tänään lähettämään, ja on jo pitkään ollut tiedossa, että ne kaikki menivät ensimmäisenä varauspäivänä ns. heti. Jos alkuperäinen tilauksesi ei ole mennyt läpi, niin mistä ajattelit Elisan taikovan sinulle puhelimen soittaessasi tänään? Olisiko jonkun muun ajoissa oikein tilanneen asiakkaan jäädä ilman puhelintaan, jotta sinä saisit omasi? Ymmärrän, että elisalle on käynyt paha moka ja ymmärrän sen harmittavan, mutta joku raja itsekkyydellä.

Viestistäsi päätellen et välttämättä itsekään ollut ihan rakentavimmalla tuulella aspaa kohtaan. Eihän aspa tietysti ammattilaisena saisi koskaan provosoitua, mutta kyllä senkin voi ymmärtää, jos sinne tarpeeksi pahasti päätään aukoo.



Muuten hyvä, mutta soitin aspaan kysyäkseni tilaukseni statuksesta, enkä v****illakseni sinne. Aspan tyyppi itse sanoi, että alkuperäinen tilaus on mennyt jostain syystä pieleen, muttei hätää, koska toista väriä näyttää olevan saldolla vapaana, toinen väri loppu. En tiedä miksi sinun mielestäni minä silloin “oletan heidän taikovan” jostain puhelimen minulle. En todellakaan ole niin perillä näitten luurien määristä. Ensimmäisen tilaukseni olin tehnyt oikein, ja varmistin asian tilauksen tekemisten jälkeen aspasta, ja kaikki oli kunnossa.

En tiedä mistä sait päähäsi että kyse olisi minun itsekkyydestä. Elisa teki mokan, itse ehdotti siihen korjaustoimenpiteenä sitä että lähettävät tänään saldoilla vapaana olevan puhelimen, joka tilaus sitten tehtiin pieleen ja puhelinta ei tullut.

Joku raja tolla nettipäänaukomisellakin, juhpu....



Kuulostit ensimmäises viestis kyllä ihan erilaiselta, en ihmettele juhpun kommenttia....
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Hieman väliaikatietoa 64GB malleista: Olemme lähettäneet seuraavan SMS-viestin tänään torstaina 9.11. väliaikatietona niille iPhone X 64 GB Silverin ja iPhone X 64GB Space Grayn ennakkotilanneille henkilöasiakkaille, jotka tulevat saamaan iPhone X -toimituksensa arviomme mukaan ensi viikon 46 loppuun mennessä:

”Hei, toimitamme tilaamasi iPhone X -puhelimen arviolta viikon 46 loppuun mennessä. Vahvistamme toimituspäivän, kun tiedämme milloin laitteet saapuvat varastolle.  Viimeisimmän saatavuustiedon löydät myös Elisan Palstalta osoitteessa http://elisa.to/iP_X Pahoittelemme viivästystä! T. Elisa”

Lisätietoa muiden mallien osalta tulossa heti, kun meillä on sitä kertoa 🙂
Käyttäjätaso 3
Voisko Elisa duunata tämän ketjun ensimmäisen "sticky" viestin kuntoon statuksen suhteen, jotta siitä näkyisi missä näiden kanssa mennään (ja pitää sen ajantasalla - nyt se on päivitetty 1.11.2017).

Tää on aivan älytöntä kahlata näitä viestejä läpi ja koittaa selvittää onko tullut jotain tietoa mikä kumoaa edellisen statuksen. Esimerkiksi aikaisemmin on sanottu, että w46 toimituksista infotaan w45 aikana ja nyt tossa ylhäällä on, että ainoastaa 64GB tilanneet on saaneet jonkun arvion ja 256GB tilanneista ei puhuta mitään - tai siis puhuttiin, että heitä ei ole infottu SMSllä.

Se Telian sivu on esimerkiksi hyvä template mistä duunata oma. Kiitos.
Kuinka monta kappaleita saatteko ensi viikko? Milloin sitten toimitukset jatkaa meille joka ei saa puhelin ensi viikko? Tilattu 64gb dpace gray 10:08 ja en ole saannut viestin tänään 😞