Vastattu

IPhone XR lähtevän postin palvelimeen ei muodostu yhteyttä

  • 17 lokakuu 2019
  • 17 kommenttia
  • 510 katselukerrat

Heip, hermo menee ! Kävin läpi asetukset ja lähtevän postin palvelimen porttina oli 587 ja arvelen, että syy on siinä. No, yritin ensin vaan vaihtaa portiksi 465 mutta painaessani valmis alkaa ratas pyöriä; “tarkistetaan”. Tätä kestää ja kestää, kun olin odottanut 20 minuttia katkaisin virrat.

Sen jälkeen poistin tilin ja perustin sen uudelleen. Uudelleen perustaessani puhelin tarjoaa valmiiksi porttia  587 ja olen taas samassa tilanteessa. Pitäisi vaihtaa portiksi 465 ja taas ratas pyörii…

Löytyykö ketään joka osaisi auttaa tässä pulmassa ? Lähtevän postin kanssa ei ole ongelmia ja webbimaili toimii normaalisti, ongelma on vaan tässä Iphone XR:n lähtevässä.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sokrates 17 lokakuu 2019, 14:35

Palvelin smtpa.kolumbus.fi edellyttää autentikointia ja lähtevän postin asetuksiin pitää laittaa sama käyttäjätunnus ja salasana kuin tulevaan postiin. Joskus palvelin ei hyväksy tunnukseksi postiosoitetta , vaan tunnukseksi pitää laittaa laatikon nimi.

Katso alkuperäinen viesti

17 kommenttia

Heip, hermo menee ! Kävin läpi asetukset ja lähtevän postin palvelimen porttina oli 587 ja arvelen, että syy on siinä. No, yritin ensin vaan vaihtaa portiksi 465 mutta painaessani valmis alkaa ratas pyöriä; “tarkistetaan”. Tätä kestää ja kestää, kun olin odottanut 20 minuttia katkaisin virrat.

Sen jälkeen poistin tilin ja perustin sen uudelleen. Uudelleen perustaessani puhelin tarjoaa valmiiksi porttia  587 ja olen taas samassa tilanteessa. Pitäisi vaihtaa portiksi 465 ja taas ratas pyörii…

Löytyykö ketään joka osaisi auttaa tässä pulmassa ? Lähtevän postin kanssa ei ole ongelmia ja webbimaili toimii normaalisti, ongelma on vaan tässä Iphone XR:n lähtevässä.

TARKOITIN SIIS, SAAPUVAN POSTIN KANSSA EI ONGELMIA, SORRY

Käyttäjätaso 1

Sen jälkeen poistin tilin ja perustin sen uudelleen. Uudelleen perustaessani puhelin tarjoaa valmiiksi porttia  587 ja olen taas samassa tilanteessa. Pitäisi vaihtaa portiksi 465 ja taas ratas pyörii…

Löytyykö ketään joka osaisi auttaa tässä pulmassa ? Lähtevän postin kanssa ei ole ongelmia ja webbimaili toimii normaalisti, ongelma on vaan tässä Iphone XR:n lähtevässä.


Miksi et voi käyttää porttia 587?

Käyttäjätaso 3

Moikka @Nipsunau 

 

Ohjeet sähköpostiasetuksiin iPhone XR -puhelimelle löydät täältä.

 

Löytyikö tästä apuja ongelmaan? :)

 

 

Moi, koko homma lähti siitä, että lähettäessäni meiliä se ei onnistunutkaan vaan saan herjan: lähtevän postin palvelimeen ei voitu muodostaa yhteyttä.

Kun sitten lähdin tutkimaan asetuksia ja vertasin niitä Elisan ohjeisiin niin siitä tuli tuo ajatus väärästä portista.

Eilen vielä puhelin toimi normaalisti ja sähköpostit lähti ilman ongelmia.

En käsitä miksi nyt se ei onnistukaan.

Moikka@Nipsunau 

 

Ohjeet sähköpostiasetuksiin iPhone XR -puhelimelle löydät täältä.

 

Löytyikö tästä apuja ongelmaan? :)

 

 

Heip, olen katsonut nuo ohjeet ja sielläkin porttina 465, porttia 587 ei mainita missään. En toki tiedä onko vika siinä, mutta en muutakaan keksi.

Käyttäjätaso 3

No jopas on omituista! Ja et saa vaihdettua laisinkaan tuohon 465 -porttiin? Oliko sinulla mikä käyttöjärjestelmäversio puhelimessasi?

Käyttäjätaso 1

Posti lähtee kyllä, jos portti on 587. (palvelin smtpa.kolumbus.fi, salaus SSL)

Moi, mulla oli vielä tänään aamulla IOS 12 kun tää ongelma ilmeni; en pystynyt lähettämään sähköpostia. Sitten päivitin IOS 13 järjestelmään ja ajattelin, että homma hoituisi sillä.

Vaan ei onnistunut edelleenkään lähettäminen. Sitten tutkin niitä asetuksia ja portteja ja tässä sitä ollaan edelleen sormi suussa :cold_sweat:

Posti lähtee kyllä, jos portti on 587. (palvelin smtpa.kolumbus.fi, salaus SSL)

Heip, juuri nuo oli portti, palvelin ja salaus ja ei lähtenyt meilit.

Käyttäjätaso 7

Palvelin smtpa.kolumbus.fi edellyttää autentikointia ja lähtevän postin asetuksiin pitää laittaa sama käyttäjätunnus ja salasana kuin tulevaan postiin. Joskus palvelin ei hyväksy tunnukseksi postiosoitetta , vaan tunnukseksi pitää laittaa laatikon nimi.

Palvelin smtpa.kolumbus.fi edellyttää autentikointia ja lähtevän postin asetuksiin pitää laittaa sama käyttäjätunnus ja salasana kuin tulevaan postiin. Joskus palvelin ei hyväksy tunnukseksi postiosoitetta , vaan tunnukseksi pitää laittaa laatikon nimi.

Hei, lähtevän postin pavelimessa kohdassa  “Tunnus” on mun sähköpostiosoite ja kohdassa “Salasana” on tietty salasana. Ne on samat kuin mitä vastaavissa kentissä saapuvan postin puolella. 

Vai ymmärsinkö väärin Sokrates sun ohjeen ?

 

Käyttäjätaso 7

Palvelin smtpa.kolumbus.fi edellyttää autentikointia ja lähtevän postin asetuksiin pitää laittaa sama käyttäjätunnus ja salasana kuin tulevaan postiin. Joskus palvelin ei hyväksy tunnukseksi postiosoitetta , vaan tunnukseksi pitää laittaa laatikon nimi.

Hei, lähtevän postin pavelimessa kohdassa  “Tunnus” on mun sähköpostiosoite ja kohdassa “Salasana” on tietty salasana. Ne on samat kuin mitä vastaavissa kentissä saapuvan postin puolella. 

Vai ymmärsinkö väärin Sokrates sun ohjeen ?

 


Et ymmärtänyt. Joillakin postiohjelmilla tunnukseksi ei kelpaa postiosoite , vaan on laitettava laatikon nimi. Se on kuitenkin varsin harvinaista ja tuskin sinulla on syynä se , kun tuleva posti toimii.

 

Jokin niissä asetuksissa nyt jumittaa , kun ymmärtääkseni aiemmin sinulla samoilla asetuksilla posti toimi.

Palvelin smtpa.kolumbus.fi edellyttää autentikointia ja lähtevän postin asetuksiin pitää laittaa sama käyttäjätunnus ja salasana kuin tulevaan postiin. Joskus palvelin ei hyväksy tunnukseksi postiosoitetta , vaan tunnukseksi pitää laittaa laatikon nimi.

Hei, lähtevän postin pavelimessa kohdassa  “Tunnus” on mun sähköpostiosoite ja kohdassa “Salasana” on tietty salasana. Ne on samat kuin mitä vastaavissa kentissä saapuvan postin puolella. 

Vai ymmärsinkö väärin Sokrates sun ohjeen ?

 


Et ymmärtänyt. Joillakin postiohjelmilla tunnukseksi ei kelpaa postiosoite , vaan on laitettava laatikon nimi. Se on kuitenkin varsin harvinaista ja tuskin sinulla on syynä se , kun tuleva posti toimii.

 

Jokin niissä asetuksissa nyt jumittaa , kun ymmärtääkseni aiemmin sinulla samoilla asetuksilla posti toimi.

Moi, on tosi mystinen tapaus. Eilen kaikki vielä oli hyvin ja tämä ongelma tosiaan ilmeni ennen kuin päivitin luuriin IOS 13:n. Kun aikanaan vaihdoin Iphone 6:n tähän XR:ään niin en silloinkaan omin avuin saanut lähtemään meilejä vaan jouduin varaamaan ajan Jumbo OmaGurulle. En tiedä mitä hän puhelimelle teki kun sai sen kuntoon (eikä tietty kertonut). Taitaa taas olla edessä treffit maksullisen miehen kanssa :)

Käyttäjätaso 7

Ennen kuin käytät mitään maksullista palvelua , niin kokeile vaihtaa ensin Oma Elisassa sähköpostin salasana ja vaihda se sitten puhelimen asetuksiin sekä tulevaan että lähtevään postiin. Joskus salasana saattaa korruptoitua.

Toki on mahdollista , että IP-osoitteesi on joutunut roskapostilistalle ja siksi postit ei lähde. No jos ei ala toimia , niin ota yhteyttä Elisan aspaan , älä OmaGuruun.

Ennen kuin käytät mitään maksullista palvelua , niin kokeile vaihtaa ensin Oma Elisassa sähköpostin salasana ja vaihda se sitten puhelimen asetuksiin sekä tulevaan että lähtevään postiin. Joskus salasana saattaa korruptoitua.

Toki on mahdollista , että IP-osoitteesi on joutunut roskapostilistalle ja siksi postit ei lähde. No jos ei ala toimia , niin ota yhteyttä Elisan aspaan , älä OmaGuruun.

Moi, kiitos vinkistä, kokeilen.

Ennen kuin käytät mitään maksullista palvelua , niin kokeile vaihtaa ensin Oma Elisassa sähköpostin salasana ja vaihda se sitten puhelimen asetuksiin sekä tulevaan että lähtevään postiin. Joskus salasana saattaa korruptoitua.

Toki on mahdollista , että IP-osoitteesi on joutunut roskapostilistalle ja siksi postit ei lähde. No jos ei ala toimia , niin ota yhteyttä Elisan aspaan , älä OmaGuruun.

Moi, kiitos vinkistä, kokeilen.

Iso kiitos Sokrates vinkistä. Kävin ohjeesi mukaisesti vaihtamassa salasanani ja taas käy ja kukkuu lähtevä posti. Ja portti on 587.

Kiitos 👍👍👍👍👍👍

Moi taas ! Nyt vasta on mystinen tapaus. Tänään on kolmas perjantai peräkkäin kun XR ei suostu lähettämään sähköpostia. Sokrates opasti kaksi viikkoa sitten ratkaisuun ja se toimi viikon.

Viime viikon perjantaina ei Sokrateksen neuvot enää auttaneet vaan piti ottaa kuuma linja Elisan asiakaspalvelun kautta OmaGuruun. Sain sieltä ohjeet (poista tili, nollaa verkkoasetukset, luo tili uudelleen) ja niillä konsteilla on menty taas viikko.

Mutta: tänään jälleen sama juttu; sähköpostia ei pysty lähettämään !

Onko tässä luurissa virus vai mikä hiisi on homman nimi ?!  

Jokin merkitys tuolla toistuvuudella on pakko olla ?! 

  1. Eila Epätoivoinen

Osallistu keskusteluun