iPhone XS, XS Max ja XR: Ennakkomyynti ja saatavuus Elisan verkkokaupassa


Näytä ensimmäinen kirjoitus

247 kommenttia

Miten voi elisalla kestää toimitukset näin kauan. Pikkuveli sai telialta XS Max 64gb goldin jo maanantaina.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Late84 kirjoitti:

Miten voi elisalla kestää toimitukset näin kauan. Pikkuveli sai telialta XS Max 64gb goldin jo maanantaina.


Mitenkäs Applella kestää valmistaa/toimittaa niitä iPhoneita niin kauan?

Koko ideahan perustuu siihen, että myydään ei-oota ja toimitetaan pieniä määriä, jolloin syntyy mielikuva hyvästä tuotteesta - se on loppu ja kaikki - sinäkin odotatte sitä.

Perusasiaa jos on käynyt markkinoinnin tutkinnot ym.
hpguru kirjoitti:


Late84 kirjoitti:

Miten voi elisalla kestää toimitukset näin kauan. Pikkuveli sai telialta XS Max 64gb goldin jo maanantaina.

Mitenkäs Applella kestää valmistaa/toimittaa niitä iPhoneita niin kauan?

Koko ideahan perustuu siihen, että myydään ei-oota ja toimitetaan pieniä määriä, jolloin syntyy mielikuva hyvästä tuotteesta - se on loppu ja kaikki - sinäkin odotatte sitä.

Perusasiaa jos on käynyt markkinoinnin tutkinnot ym.



Nii tottakai ja porukka ei täällä tunnu myöskään ymmärtävän sitä että kaikkiaan niitä on _16_ eri tuotetta myynnissä (3 väriä, 2 kokoa, 3 muistikokoa yhteensä siis 16) , joten jos ostit epäsuosituimman värin epäsuosituimmassa koossa niin saatto tilaus lähteä saman tien vaikka oisit eilen ostanut ( jos kukaan muu ei sitä Oo ennen sua tehny) siinä missä suosituimpaa on tilattu jo lukuisia ennen sua.

Mutta kuitenkin, Kyllähän sen "ininän" täällä ymmärtää sillä tää hidastelu johtuu Elisan virheestä. Elisa alko myymään luureja reilu 10h liian aikaisin jolloin ns ajoissa olleet klo 10.00 puhelimen tilanneet ovat olleetkin jonon hännillä tietämättään. Mikäli olisivat olleet toisen puljun sivustolla klo 10.00 olisi luuri jo ollut muutaman päivän taskussa.

Elisan viestintä ollut surkeata ja ainoot inffot tapahtuman kulusta on ollut luokkaa "sori tällee kävi oot kuitenkin jonossa ekoina (muttet kuitenkaan riittävän ekana mut ei sanota siitä mitään) ja saat viikon päästä tekstarin että lähetetään viikon päästä uus tekstari missä kerromme ettemme voi tietää milloin tilaus lähtee"

Verkkokauppa.comin sivuilla näkyy varastosaldo tyylillä "-25" luuria, jolloin näät monta sua ennen on, Telian sivuilla kerrotaan mihin ennakkotilauspäivään asti tilaukset on toimitettu yms. Kyseisillä sivuilla myynti on aloitettu vielä oikeaan aikaan.

Haluaisin edes saada tiedon Olenko Seuraavassa erässä, pliiis.
hpguru kirjoitti:


Late84 kirjoitti:

Miten voi elisalla kestää toimitukset näin kauan. Pikkuveli sai telialta XS Max 64gb goldin jo maanantaina.

Mitenkäs Applella kestää valmistaa/toimittaa niitä iPhoneita niin kauan?

Koko ideahan perustuu siihen, että myydään ei-oota ja toimitetaan pieniä määriä, jolloin syntyy mielikuva hyvästä tuotteesta - se on loppu ja kaikki - sinäkin odotatte sitä.

Perusasiaa jos on käynyt markkinoinnin tutkinnot ym.



Telia toimitti samalla hetkellä tilatun saman laitteen viikossa kun elisalla näyttää menevän ainakin viikko tai pari pitempään. Eihän tähän maailma kaadu mutta palveluiden laadussa huomattava ero.

Haluaisin edes saada tiedon Olenko Seuraavassa erässä, pliiis.


Tätähän ei varmasti Elisakaan tiedä, koskaan ennakkoon ei tule tietoa lähettääkö Apple 1 vai 100 luuria
Ja elisan järjestelmät jatkaa edelleen mahtavaa toimintaa, maanantaina peruin asiakaspalveluchatin kautta ton luurin tilauksen ja tänään kilahti tekstiviesti että luurisi on matkalla ja lähetystunnus.. samoin omaelisaan oli Peruttu muuttunut että tuote lähetetty. Ihan vtun hyvin teillä toimii järjestelmät! No, nyt joku toinen odottelee tähtiharmaata Xs Maxia 256gb:nä vähintään sen 2vko mitä posti sen kans tussaroi...
Äsken tuli seurantatunnus ennakkotilauspäivänä hieman ennen seiskaa aamulla tilattuun kultaiseen Max 64 gigaseen.
Kallutin kirjoitti:

Äsken tuli seurantatunnus ennakkotilauspäivänä hieman ennen seiskaa aamulla tilattuun kultaiseen Max 64 gigaseen.


Onko jollekin, ketä on tilannut puhelimen klo 10 aikoihin ennakkotilauspäivänä eli ns. virallisen julkistuksen aikaan, tullut vielä seurantatunnusta?
Mä sain kans xs Max 64gb goldin lähetysseurantaviestin eilen illalla. Tilasin tosiaan puhelimen tasan klo 8.00. Wohoo!!! Ikionnellinen 🤣♥️
Toiktoik kirjoitti:

Mä sain kans xs Max 64gb goldin lähetysseurantaviestin eilen illalla. Tilasin tosiaan puhelimen tasan klo 8.00. Wohoo!!! Ikionnellinen 🤣♥️



Mitä ihmettä nyt ihan oikeesti... Itellä oli tilaus edelleenkin sisällä ennen ennakkoa klo 4.06, eikä oo mitään tilausvahvistuksia tullut 🙃
Jutem kirjoitti:


Toiktoik kirjoitti:

Mä sain kans xs Max 64gb goldin lähetysseurantaviestin eilen illalla. Tilasin tosiaan puhelimen tasan klo 8.00. Wohoo!!! Ikionnellinen 🤣♥️

Mitä ihmettä nyt ihan oikeesti... Itellä oli tilaus edelleenkin sisällä ennen ennakkoa klo 4.06, eikä oo mitään tilausvahvistuksia tullut 🙃


Ootko chatistä kysynyt ettet ole joutunut mihinkään looppiin tilauksen suhteen? Vähän haiskahtaa siltä
kowardi kirjoitti:


Jutem kirjoitti:


Toiktoik kirjoitti:

Mä sain kans xs Max 64gb goldin lähetysseurantaviestin eilen illalla. Tilasin tosiaan puhelimen tasan klo 8.00. Wohoo!!! Ikionnellinen 🤣♥️

Mitä ihmettä nyt ihan oikeesti... Itellä oli tilaus edelleenkin sisällä ennen ennakkoa klo 4.06, eikä oo mitään tilausvahvistuksia tullut 🙃

Ootko chatistä kysynyt ettet ole joutunut mihinkään looppiin tilauksen suhteen? Vähän haiskahtaa siltä



Laitoin asiakaspalautetta sähköpostitse, jossa kirkkainsilmin vannottiin, että toimitetaan 100% tilausjärjestyksessä, eikä kukaan kuka on tehnyt tilauksen minun jälkeeni tule saamaan laitetta minua ennen. Jassoo, kun sen täältä aivan itse pystyn lukemaan, että näin juuri on käynyt.

Nyt kysyin asiaa chätistä ja tilaus näyttää olevan kunnossa, kun vaan laitetta ei ole varastossa.
Telialla on saatavuustiedot päivitetty tänä aamuna, Elisalla viimeksi 25.9. Viittiskö joku Elisaltakin vähän päivitellä tietoja..
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
e61i kirjoitti:

Telialla on saatavuustiedot päivitetty tänä aamuna, Elisalla viimeksi 25.9. Viittiskö joku Elisaltakin vähän päivitellä tietoja..



Applen saatavuusarviot päivittyvät käytännössä kerran viikossa, joten päivitämme tämän pohjalta myös arvioita tulevien viikkojen toimituksista viikoittain tänne yhteisöön. Lisäksi tottakai pyrimme pitämään teitä myös ajantasalla henkilökohtaisilla sms-viesteillä 🙂 Tällä viikolla taas tulossa päivitettyä arviota 🙂
Olisiko kannattanut rajata ennakkotilausta siihen määrään mitä pystytte toimittamaan? Suuri pettymys tilata uusi tuote ennakkoon ja silti joutua odottamaan jo lähes 2 viikkoa sitä 😠 myös jatkuvat ”tuotteesi viivästyy” viestit, miksi ette voi antaa rehellistä toimitusaikaa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
TeeHHTee kirjoitti:

Olisiko kannattanut rajata ennakkotilausta siihen määrään mitä pystytte toimittamaan? Suuri pettymys tilata uusi tuote ennakkoon ja silti joutua odottamaan jo lähes 2 viikkoa sitä 😠 myös jatkuvat ”tuotteesi viivästyy” viestit, miksi ette voi antaa rehellistä toimitusaikaa.



Osaa uusista iPhone-malleista on pystytty toimittamaan heti myynnin alettua ihan parin päivän toimitusajalla. Myös valtaosa ennakkotilauksista toimitettiin heti myynnin alettua. Ne, jotka ovat aikaisempina vuosina uusia iPhone-malleja ennakkotilanneet, muistanevat että ihan joka vuosi ei ole näin hyvä tilanne saatavuuden osalta ollut heti alkuun 🙂

Ymmärrän kyllä, että tämä ei tietenkään lohduta, jos juuri sitä omaa tilausta joutuukin odottelemaan useamman viikon. Valitettavasti kuitenkin tämä on hyvin tavallista, että osassa uutuusmalleista saatavuuden tasaantumisessa kestää useampia viikkoja. Mikäli uudella puhelimella on kova kiire, niin suosittelemaan tsekkaamaan verkkokaupasta mallit, joita on saatavilla jo hyvin nopealla toimituksella. Kaikki luurit, mitä varastollemme tulee, lähtevät tottakai asiakkaille pikimiten 🙂 Ja saatavuuskin tyypillisesti kyllä syksyn mittaa tasaantuu ihan kaikkien mallien osalta.

Toimitusajan pyrimme viestimään asiakkaille heti, kun meillä on tarkempi tieto, mitä malleja varastollemme on matkalla Applelta. Mielestämme ei olisi reilua lähettää teille tietoa tilauksen tarkasta toimituspäivästä ennen kuin tieto todella on varmaa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Ensi vuonna on uusia puhelimia, kaipa sitten taas samanlainen episodi... 😃
Vähän palautetta XS Max -tilausta koskien:

Sain viime viikolla ilmoituksen että XS Max toimitus onnistuisi loppuviikolla. Toisin kävi, kun ilmoititte että tilaus viivästyy ja tarjositte 256gt vastaavaa normaalihintaan (olisitte edes pienellä alennuksella tarjonneet hyvitykseksi). Miksi pitää lähettää asiakkaille alunperinkään viesti että toimitus onnistuu saati tarjota 256gt versiota, jonka toimitusarvio on sama kuin nykyisen tilaukseni? Kysynpähän vaan...
Milloin muuten päivitätte saatavuustietojanne? Edellisestä kulunut jo viikko. Palaten vielä tuohon lähettämäänne viestiin jossa sanoitte että tuote lähtisi tulemaan minulle 5.10. mutta 5.10. tulikin viesti jossa sanoitte että lähetys tulee viivästymään ja tarjositte isommalla muistilla olevaa vaihtoehtoa normihinnalla. Ettei vaan perimmäisenä ajatuksena ole rahastaa euron kuvat silmissä ihmisiä lupaamalla ensin tuotteen lähetystä ja antaa heidän odottaa tohkeissaan lähetyksen lähettämistä ja kuitenkin perua aikeet perjantaina ja luvata nopeampaa toimitusta jos tilaa kalliimman version? Olen pettynyt enkä varmastikaan ole ainoa jolle tämä on käynyt.
Onko mahdollista saada toimitusaika-arviota 22.9 tilatulle iPhone XS 64GB Space Grey-mallille?
Käyttäjätaso 1
Si_mon kirjoitti:

Onko mahdollista saada toimitusaika-arviota 22.9 tilatulle iPhone XS 64GB Space Grey-mallille?



Valitettavasti tarkempaa tietoa en pysty toimituksesta kertomaan. Laitteet toimitetaan tilausjärjestyksessä ja saat viestin kun laitteesi on laitettu toimitukseen 🙂
ti 2.10. klo 14:00
"Hei, tilaamasi iPhone XS MAX -puhelin on matkalla varastollemme laitevalmistajalta ja näyttää, että pystymme lähettämään laitteen Sinulle tällä viikolla. Vahvistamme toimituksesi tilanteen perjantaina 5.10. kello 14. T: Elisa"

pe 5.10. klo 14:00
"Hei, olet tilannut Apple iPhone XS Max 64GB -puhelimen. Valitettavasti emme pysty vahvistamaan tarkempaa lähetysajankohtaa. Kerromme tilauksesi tarkasta tilanteesta tiistaina 9.10. klo 14. T: Elisa"

Tämän jälkeen ei ole kuulunut pihaustakaan. Kun vain nyt ei olis sattunut mitään. Onhan Elisa kunnossa?

Osallistu keskusteluun