iPhone XS, XS Max ja XR: Ennakkomyynti ja saatavuus Elisan verkkokaupassa



Näytä ensimmäinen kirjoitus

250 kommenttia


Mistähän nyt tietää tarviiko tehdä uus tilaus kymmenen jälkeen, vai meneeköhän toi illalla tehty läpi.👀ite laitoin asiakaspalveluun ja facebook messengeriin elisalle viestiä mutta onhan se nyt ihan törkeetä jos ne menee perumaan tilaukset joista on tilausvahvistukset ja kaikki tullut oman mokan takia :D


joo siis sama juttu, tilausvahvistukset yms tuli myös! Täytyypä laittaa ite kans viestiä!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Mistähän nyt tietää tarviiko tehdä uus tilaus kymmenen jälkeen, vai meneeköhän toi illalla tehty läpi.👀

Ei huolta, näitä ennen klo 10 tehtyjä ennakkotilauksia ei tulla perumaan. Eli ei tarvitse tehdä uutta tilausta 🙂

Mistähän nyt tietää tarviiko tehdä uus tilaus kymmenen jälkeen, vai meneeköhän toi illalla tehty läpi.👀Ei huolta, näitä ennen klo 10 tehtyjä ennakkotilauksia ei tulla perumaan. Eli ei tarvitse tehdä uutta tilausta :)

Hienoa, nyt voi mennä hyvillä mielin nukkumaan takaisin! 😃
Käyttäjätaso 1
Mones aikaan porukka on nyt sitten laittanut tilausta sisään ja mitä mallia? 🙂 Itsellä tuli tekstari tilauksesta eillen klo 22.39 ja tilaukseen meni kultanen 64gb Xs Max 🙂 Tässä alkaa tuntua että voi jopa olla viikon päästä luuri jo kourassa 🙂
Sain ite laitettua tilauksen sisään 8.06 ja kyseessä oli tähtiharmaa 64gb Xs. Eilen illalla ei ollu edes mahdollista tilata tätä kokoa, mutta toivotaan nyt parasta, että olisi ensimmäisten joukossa. 😃
Eikös se että aikaisemmat tilaukset hyväksyttäisiin, olisi epäreilu niitä muita kohtaan, jotka ovat odottaneet tilauksen tekemistä Elisan ilmoittamaan aikaan.

Mulle se ja sama mutta heitin nyt vain toisen näkökulman teille kitisijöille.
Käyttäjätaso 1
Eikös se että aikaisemmat tilaukset hyväksyttäisiin, olisi epäreilu niitä muita kohtaan, jotka ovat odottaneet tilauksen tekemistä Elisan ilmoittamaan aikaan.

Mulle se ja sama mutta heitin nyt vain toisen näkökulman teille kitisijöille.

No eihän se reilua ole, mutta sehän ei millään tavalla ole meidän vika eikä meitä siitä voi rangaista jos Elisa on mokannut.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Uudet luurit tukevat e-simiä, tuoko Elisa vihdoin tämän saataville? Haluaisin siis työ- ja henkilökohtaisen liittymän samaan luuriin. Työliittymän operaattorivalintoihin en voi vaikuttaa, omana liittymänä Saunalahti.

Täältä löytyy niin "korkialta" taholta kuin mahdollista kommentti tähän ajankohtaiseen eSIM-aiheeseen: https://twitter.com/JanVirkki/status/1040481538373242880 😀 Mutta tosiaan, työn alla vaikka tarkempaa ajankohtaa emme eSIMin osalta vielä pystykään kertomaan 🙂
Itse tilasin yöllä ja tilausvahvistuksen sain klo 4.10. Tilaukseen lähti IPhone XS Max 64gb tähtiharmaana. Toivo elää, että puhelin olisi minulla ensimmäisten joukossa.
Käyttäjätaso 1
Kysyin chatissa ja vastattiin että jos tilausvahvistus on tullu nii tilausta ei pureta. Eli itse ainakin olen "turvassa" 🙂
Käyttäjätaso 1
Kysyin chatissa ja vastattiin että jos tilausvahvistus on tullu nii tilausta ei pureta. Eli itse ainakin olen "turvassa" :)
Paitsi jos iso paha Apple suuttuu tästä mokasta ja pistää laite lähetykset jäihin Elisalle 😃
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Tulemme vielä erikseen ottamaan yhteyttä meiltä kaikkiin ennen virallista klo 10 iPhone XS ennakkomyynnin aloitusta tilauksensa tehneisiin asiakkaisiin. Joten maltattehan odotella yhteydenottoamme, ettekä lähetä asiasta erikseen viestiä asiakaspalveluumme, kiitos 😊 Koska tilaukset kuitenkin tehtiin ennen virallisen ennakkomyynnin aloitusta, niin uusimme tilauksesi ja pääset ns. kärkipaikoille tilausjonossa, joten uutta tilausta verkkokaupasta ei ole tarvetta tehdä.
Tulemme vielä erikseen ottamaan yhteyttä meiltä kaikkiin ennen virallista klo 10 iPhone XS ennakkomyynnin aloitusta tilauksensa tehneisiin asiakkaisiin. Joten maltattehan odotella yhteydenottoamme, ettekä lähetä asiasta erikseen viestiä asiakaspalveluumme, kiitos 😊 Koska tilaukset kuitenkin tehtiin ennen virallisen ennakkomyynnin aloitusta, niin uusimme tilauksesi ja pääset ns. kärkipaikoille tilausjonossa, joten uutta tilausta verkkokaupasta ei ole tarvetta tehdä.

Mitähän tämä käytännössä tarkoittaa? Kaikki etuajassa tilanneet lätkäistään ensimmäisen ryysiksen perään eli käytännössä jonon perälle vai kuinka homma toimii? Olisiko tässä välissä siis pitänyt kumminkin tehdä tilaus että olisi päässyt ns. kärkiryhmään?
Käyttäjätaso 1

Tulemme vielä erikseen ottamaan yhteyttä meiltä kaikkiin ennen virallista klo 10 iPhone XS ennakkomyynnin aloitusta tilauksensa tehneisiin asiakkaisiin. Joten maltattehan odotella yhteydenottoamme, ettekä lähetä asiasta erikseen viestiä asiakaspalveluumme, kiitos 😊 Koska tilaukset kuitenkin tehtiin ennen virallisen ennakkomyynnin aloitusta, niin uusimme tilauksesi ja pääset ns. kärkipaikoille tilausjonossa, joten uutta tilausta verkkokaupasta ei ole tarvetta tehdä.Mitähän tämä käytännössä tarkoittaa? Kaikki etuajassa tilanneet lätkäistään ensimmäisen ryysiksen perään eli käytännössä jonon perälle vai kuinka homma toimii? Olisiko tässä välissä siis pitänyt kumminkin tehdä tilaus että olisi päässyt ns. kärkiryhmään?

Mitä et tossa ymmärtäny? Siinähän sanotaan selvästi että laitetaan kärkipaikoille.
Onko tietoa tulee ennakkotilattu puhelin 21.9. postiin vai lähetetäänkö se vasta silloin?
Käyttäjätaso 1
Pitäis olla noudettavissa tuolloin 21.9. Ainakin viime vuonna meni niin että lähettivät edellisenä päivänä että oli myynnin aloituspäivänä noudettavissa 🙂
Käyttäjätaso 1
Toivottavasti 😄
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Onko tietoa tulee ennakkotilattu puhelin 21.9. postiin vai lähetetäänkö se vasta silloin?


Pistämme laitteet matkaan meiltä torstaina, eli vikkelimmillään ne voivat olla asiakkailla perillä heti perjantaina 21.9. 🙂
Käyttäjätaso 1
Milloin ensimmäiset saajat saavat viestin laitteen saatavuudesta?
Käyttäjätaso 1
Tulemme vielä erikseen ottamaan yhteyttä meiltä kaikkiin ennen virallista klo 10 iPhone XS ennakkomyynnin aloitusta tilauksensa tehneisiin asiakkaisiin. Joten maltattehan odotella yhteydenottoamme, ettekä lähetä asiasta erikseen viestiä asiakaspalveluumme, kiitos 😊 Koska tilaukset kuitenkin tehtiin ennen virallisen ennakkomyynnin aloitusta, niin uusimme tilauksesi ja pääset ns. kärkipaikoille tilausjonossa, joten uutta tilausta verkkokaupasta ei ole tarvetta tehdä.

Milloin voidaan odottaa teiltä yhteydenottoa meille jotka kerkesimme ennen ennakkotilauksen alkua tilaamaan? Tuleeko teiltä sähköpostia, viestiä vai kenties ihan soittoa? Tällä hetkellä omasaunalahdessa lukee että Tilauksesi tila ei ole tällä hetkellä saatavilla. Tarkoittaako tämä sitä että olette uusimassa niitä meidän tilauksia? 🙂
Haluaisin myöskin mahd pian jotain tietoa saatavuudesta että kuinkohan monta kuukautta joudun puhelinta odottamaan? Telia mokasi oman tilaukseni täysin joten tilasin Elisalta iPhone Xs Max silver 256Gb mutta tuon Telian mokailun jälkeen sain Elisalle tilaukseni sisään vasta 12:06. Ja kun aloititte myynnin ohjeiden vastaisesti jo eilen niin joudunkohan odottamaan tuota laitetta teiltä nyt ensi kevääseen?


Tulemme vielä erikseen ottamaan yhteyttä meiltä kaikkiin ennen virallista klo 10 iPhone XS ennakkomyynnin aloitusta tilauksensa tehneisiin asiakkaisiin. Joten maltattehan odotella yhteydenottoamme, ettekä lähetä asiasta erikseen viestiä asiakaspalveluumme, kiitos 😊 Koska tilaukset kuitenkin tehtiin ennen virallisen ennakkomyynnin aloitusta, niin uusimme tilauksesi ja pääset ns. kärkipaikoille tilausjonossa, joten uutta tilausta verkkokaupasta ei ole tarvetta tehdä.Mitähän tämä käytännössä tarkoittaa? Kaikki etuajassa tilanneet lätkäistään ensimmäisen ryysiksen perään eli käytännössä jonon perälle vai kuinka homma toimii? Olisiko tässä välissä siis pitänyt kumminkin tehdä tilaus että olisi päässyt ns. kärkiryhmään?
Mitä et tossa ymmärtäny? Siinähän sanotaan selvästi että laitetaan kärkipaikoille.

Epäilykseni kohdistuu tässä tapauksessa täysin Elisan tilausprosessiin ja hieman laveisiin sanamuotoihin.

Ensinnäkään en näe mitään syytä minkä takia tilaukset täytyisi tehdä uudestaan paitsi jos niiden paikkaa halutaan jonossa mennä siirtelemään Elisan toimesta. Tilausvahvistukset ovat tulleet ja hinnat ovat oikein jne.

Kuitenkin jos tilaukset halutaan tehdään uudelleen niin tilaukset menevät Elisan järjestelmissä automaattisesti sen hetkisen jononon perälle, eikä tähän pysty oman käsitykseni mukaan Elisan järjestelmillä mitenkään vaikuttamaan. Jonon järjestystä ei Elisalla myöskään pysty muuttamaan eikä tilauksia poimimaan jonosta muutoin kun siinä järjestyksessä missä järjestelmä niitä syöttää logistiikkakäsittelijöille varastolla.

Toisin sanoen jos tilaukset jossain kohtaa mennään syöttämään uudestaan niin silloin uudelleen tehty tilaus joutuu väistämättä jonon perälle ja tuskin niitä nyt ennen kymmentä siellä on tänään kukaan uudelleen käsitellyt. Tämä voi tarkoittaa sitä että puhelimen saaminen voi viivästyä jopa viikkoja. Em. tieto perustuu omiin aikaisempiin kokemuksiin tilausprosessista Elisan kanssa.

Kärkipaikoille monikkomuotona nyt voi tarkoittaa loppujen lopuksi ihan mitä vaan. Kyllä nytkin tehty tilaus on kärkipaikoilla tilausjonossa jos tilannetta verrataan esimerkiksi siihen sitä että tilaus tehtäisiin vasta ensiviikon perjantaina virallisen myynnin alkaessa.
Kyllä siihen täytyy olla joku muukin keino. Eihän siinä olisi mitään järkeä että meidät, jotka ovat tilanneet ennen ennakkomyynnin aloitusta, laitettaisiin peräpäähän. Tämä on kuitenkin Elisan moka, eikä siitä voi asiakkaita syyttää. Asikkaat ovat tilanneet kun kerran siihen mahdollisuus on ollut.
Käyttäjätaso 1
Sehän ny olis ihan täyttä kusetusta jos me ei oltaisi etusijalla!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Elisa saakin olla nyt kieli keskellä suuta, että puhelimet tomivat (eSIM) sitten kun puhelimia tulee saatavilla, mutta kädessä saattaa olla luuri, joka ei toimi (Suomalaisen operaattorin SIM:llä).

Mitä luuriin tulee, niin ei siinä kyllä ollut mitään ihmeellistä hintaihin nähden. Noilla hinnoilla saa kuitenkin 3-4 kpl muun merkkisiä puhelimiä (lähes) samoilla ominaisuuksilla. Mutta ymmärrän asian, jos puhelin on ikäänkuin korua/vaatettei/autoa/kelloa vastaava status symboli 🤔👎

T: Tuokki

Osallistu keskusteluun