iPhone XS, XS Max ja XR: Ennakkomyynti ja saatavuus Elisan verkkokaupassa



Näytä ensimmäinen kirjoitus

250 kommenttia

Vähän palautetta XS Max -tilausta koskien:

Sain viime viikolla ilmoituksen että XS Max toimitus onnistuisi loppuviikolla. Toisin kävi, kun ilmoititte että tilaus viivästyy ja tarjositte 256gt vastaavaa normaalihintaan (olisitte edes pienellä alennuksella tarjonneet hyvitykseksi). Miksi pitää lähettää asiakkaille alunperinkään viesti että toimitus onnistuu saati tarjota 256gt versiota, jonka toimitusarvio on sama kuin nykyisen tilaukseni? Kysynpähän vaan...
Käyttäjätaso 1
Milloin ensimmäiset saajat saavat viestin laitteen saatavuudesta?
Käyttäjätaso 1
Tulemme vielä erikseen ottamaan yhteyttä meiltä kaikkiin ennen virallista klo 10 iPhone XS ennakkomyynnin aloitusta tilauksensa tehneisiin asiakkaisiin. Joten maltattehan odotella yhteydenottoamme, ettekä lähetä asiasta erikseen viestiä asiakaspalveluumme, kiitos 😊 Koska tilaukset kuitenkin tehtiin ennen virallisen ennakkomyynnin aloitusta, niin uusimme tilauksesi ja pääset ns. kärkipaikoille tilausjonossa, joten uutta tilausta verkkokaupasta ei ole tarvetta tehdä.

Milloin voidaan odottaa teiltä yhteydenottoa meille jotka kerkesimme ennen ennakkotilauksen alkua tilaamaan? Tuleeko teiltä sähköpostia, viestiä vai kenties ihan soittoa? Tällä hetkellä omasaunalahdessa lukee että Tilauksesi tila ei ole tällä hetkellä saatavilla. Tarkoittaako tämä sitä että olette uusimassa niitä meidän tilauksia? 🙂
Olisikohan niiden kellojen toimituksista mitään käryä?
Haluaisin myöskin mahd pian jotain tietoa saatavuudesta että kuinkohan monta kuukautta joudun puhelinta odottamaan? Telia mokasi oman tilaukseni täysin joten tilasin Elisalta iPhone Xs Max silver 256Gb mutta tuon Telian mokailun jälkeen sain Elisalle tilaukseni sisään vasta 12:06. Ja kun aloititte myynnin ohjeiden vastaisesti jo eilen niin joudunkohan odottamaan tuota laitetta teiltä nyt ensi kevääseen?
Sain eilen viestin, että toimitus viivästyy ja uusi viesti tulee tiistaina.
Tilasin viime perjantaina MAX 256 tähtiharmaan. Tilausvahvistus tullut mailiin klo 10:16.
Frendi tilasi tismalleen saman luurin hieman myöhemmin ja hänelle tuo luuri
tosiaan on jo postissa matkalla.
En ihan ymmärrä tätä Elisan logiikkaa näissä postituksissa? Eikö niiden pitänyt lähteä matkaan tilausjärjestyksessä?
Itseäni ei sinänsä tämä harmita, sillä sain luurin toiselta operaattorilta ja sainpa vielä peruttua tämän Elisan tilauksen.
Mitä tulee tuohon ennakkomyynnin aloitukseen ennen aikojaan, niin kivillehän se meni ja pahasti.
Onnea kuitenkin niille, jotka luurinsa tänään saavat Elisan kautta. Eihän se teidän syy ollut, että Elisa mokasi.
Hei! Tilasin eilen illalla iphone xs 256gb gold ja sain n 15 min sitten viestin että se on lähetetty elisalta. Asun helsingissä, milloin voin pakettia odottaa saapuvan? Liikkuuko ne matkahuollon kuljetuksessa ollenkaan viikonloppuna?
Milloin muuten päivitätte saatavuustietojanne? Edellisestä kulunut jo viikko. Palaten vielä tuohon lähettämäänne viestiin jossa sanoitte että tuote lähtisi tulemaan minulle 5.10. mutta 5.10. tulikin viesti jossa sanoitte että lähetys tulee viivästymään ja tarjositte isommalla muistilla olevaa vaihtoehtoa normihinnalla. Ettei vaan perimmäisenä ajatuksena ole rahastaa euron kuvat silmissä ihmisiä lupaamalla ensin tuotteen lähetystä ja antaa heidän odottaa tohkeissaan lähetyksen lähettämistä ja kuitenkin perua aikeet perjantaina ja luvata nopeampaa toimitusta jos tilaa kalliimman version? Olen pettynyt enkä varmastikaan ole ainoa jolle tämä on käynyt.


Tulemme vielä erikseen ottamaan yhteyttä meiltä kaikkiin ennen virallista klo 10 iPhone XS ennakkomyynnin aloitusta tilauksensa tehneisiin asiakkaisiin. Joten maltattehan odotella yhteydenottoamme, ettekä lähetä asiasta erikseen viestiä asiakaspalveluumme, kiitos 😊 Koska tilaukset kuitenkin tehtiin ennen virallisen ennakkomyynnin aloitusta, niin uusimme tilauksesi ja pääset ns. kärkipaikoille tilausjonossa, joten uutta tilausta verkkokaupasta ei ole tarvetta tehdä.Mitähän tämä käytännössä tarkoittaa? Kaikki etuajassa tilanneet lätkäistään ensimmäisen ryysiksen perään eli käytännössä jonon perälle vai kuinka homma toimii? Olisiko tässä välissä siis pitänyt kumminkin tehdä tilaus että olisi päässyt ns. kärkiryhmään?
Mitä et tossa ymmärtäny? Siinähän sanotaan selvästi että laitetaan kärkipaikoille.

Epäilykseni kohdistuu tässä tapauksessa täysin Elisan tilausprosessiin ja hieman laveisiin sanamuotoihin.

Ensinnäkään en näe mitään syytä minkä takia tilaukset täytyisi tehdä uudestaan paitsi jos niiden paikkaa halutaan jonossa mennä siirtelemään Elisan toimesta. Tilausvahvistukset ovat tulleet ja hinnat ovat oikein jne.

Kuitenkin jos tilaukset halutaan tehdään uudelleen niin tilaukset menevät Elisan järjestelmissä automaattisesti sen hetkisen jononon perälle, eikä tähän pysty oman käsitykseni mukaan Elisan järjestelmillä mitenkään vaikuttamaan. Jonon järjestystä ei Elisalla myöskään pysty muuttamaan eikä tilauksia poimimaan jonosta muutoin kun siinä järjestyksessä missä järjestelmä niitä syöttää logistiikkakäsittelijöille varastolla.

Toisin sanoen jos tilaukset jossain kohtaa mennään syöttämään uudestaan niin silloin uudelleen tehty tilaus joutuu väistämättä jonon perälle ja tuskin niitä nyt ennen kymmentä siellä on tänään kukaan uudelleen käsitellyt. Tämä voi tarkoittaa sitä että puhelimen saaminen voi viivästyä jopa viikkoja. Em. tieto perustuu omiin aikaisempiin kokemuksiin tilausprosessista Elisan kanssa.

Kärkipaikoille monikkomuotona nyt voi tarkoittaa loppujen lopuksi ihan mitä vaan. Kyllä nytkin tehty tilaus on kärkipaikoilla tilausjonossa jos tilannetta verrataan esimerkiksi siihen sitä että tilaus tehtäisiin vasta ensiviikon perjantaina virallisen myynnin alkaessa.

Jeesus, mikä vastaus! Normaalia teidän toimintaa. Tänäänkään teidän asiakaspalvelu yritti olla myöntämättä että puhelimet menee niille torstain tilaajille. Mutta lopulta myönsi.
Ja mites tämä: "Olin teidän sivuilla 10:00, päivitin sivua muutaman sekunnin välein, sitten kun puhelin "pamahti" myyntiin niin ostin sen niin nopeasti kuin Elisan sivut toimii"
Ja vaihdan paskan operaattorin kyllä kymmenen vuoden jälkeen...
Hieman ketuiksihan Elisan toiminta on mennyt ennakkotilausten kanssa, sitä ei voi kieltää (eikä ole toki eka kerta). Tilanne kuitenkin on se, kukaan yksittäinen asiakaspalvelija ei voi asiaan vaikuttaa ja asiat ovat kuten ne ovat. Kontaktit asiakaspalveluun siis tuskin voivat vaikuttaa mitenkään tilanteeseen ja se aiheuttaa vain lisää pahaa mieltä. Tässä asiakkaana sulla on kaksi vaihtoehtoa: myöntää että nappiin ei mennyt ja elää asian kanssa TAI sitten ymmärrettävästi suuttua ja tehdä asialle jotain, kuten olet päättänytkin tehdä. Jälkimmäinen vaihtoehto on toki siinä mielessä raskaampi, että sulle loppujen lopuksi tulee enemmän pahaa mieltä ja vaivaa asiakkuuden vaihdosta. Sitä ehkä tuo aiempi kommentoijakin haki takaa: Että maksaako se vaivaa, jos ei sitten ole ihan akuutissa luurin tarpeessa.

Tää ei nyt ollut mikään vittuilevaksi tarkoitettu kommentti, kunhan itse pohdin asiaa:) Me eletään melkoista säheltämisen aikakautta, kun systeemit toimii kuin toimii ja kaikilla on vaan joka paikassa älytön kiire koko ajan. Se tarkoittaa, että ketuiksi menee välillä ja sitten asiakkaalle jää mietittäväksi, mitkä on niitä taistoja, jotka maksaa vaivan. Aika usein olen itse päätynyt, ettei maksa vaivaa, kun seuraava palveluntarjoaja voi tehdä ihan samanlaisen virheen hetken kuluttua.


Olen sen verran vanhan liiton miehiä, että arvostan oikeudenmukaisuutta ja rehellisyyttä. Eilen kun sain tekstarin etten tule tänään saamaa luuria, niin soitin asiakaspalveluunne ja kysyin miten se on mahdollista kun tilasin sen samalla sekunnilla kun myynti alkoi. Minut siirrettiin heti jollekin myynnin puolen ihmiselle, joka sanoi tutkivansa asiaa ja palaavan puolen tunnin päästä asiaan. Sillä aikaa kun hän ”tutki” asiaa niin luin tältä palstalta siitä että puhelimia oli myyty jo torstaina. Sitten kun hän soitti takaisin alkoi tarina heti myynnin avautumisen jälkeisestä myyntipiikistä. Kysyessäni oliko torstain myynnillä vaikutusta asiaan, niin aluksi vastaukset olivat sen tyyppisiä että ei edes tietäisi asiasta mutta lopulta myönsi sen. Ei näin, puhelu kun olisi alkanut niin että sori ollaan mokattu ja ollaan pahoillaan, niin kaikki olisi ollut ihan ok. Anteeksi vaan mutta tuli kusetettu olo ja ettei kaikki ole mennyt niin kuin pitäisi. Joskus asiat menevät tunteisiin. Asia on nyt minun puolelta käsitelty, enkä tule kommentoimaan tätä mitenkään.
tarkoittaako tuo, että odotatte saavanne viikottain pieniä eriä aina viikkoon 40 saakka ?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
tarkoittaako tuo, että odotatte saavanne viikottain pieniä eriä aina viikkoon 40 saakka ?

Nyt on viikko 38, eli kyllä odotamme että saamme seuraavan erän/eriä ensi ja/tai sitä seuraavalla viikolla. Määristä ei tosiaan valitettavasti varmempaa tietoa ole vielä.
Käyttäjätaso 1
Sehän ny olis ihan täyttä kusetusta jos me ei oltaisi etusijalla!
Reisille meni useaan otteeseen, äsken varasin Powerista ja käynkin sen sieltä koppaamassa kyytiin. e: mutta piti siis vain koettaa montako vuotta putkeen voi näin käydä, vasta kolmas vuosi 😃
Mä sain kans xs Max 64gb goldin lähetysseurantaviestin eilen illalla. Tilasin tosiaan puhelimen tasan klo 8.00. Wohoo!!! Ikionnellinen 🤣♥️

Mitä ihmettä nyt ihan oikeesti... Itellä oli tilaus edelleenkin sisällä ennen ennakkoa klo 4.06, eikä oo mitään tilausvahvistuksia tullut 🙃
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Elisa saakin olla nyt kieli keskellä suuta, että puhelimet tomivat (eSIM) sitten kun puhelimia tulee saatavilla, mutta kädessä saattaa olla luuri, joka ei toimi (Suomalaisen operaattorin SIM:llä).

Mitä luuriin tulee, niin ei siinä kyllä ollut mitään ihmeellistä hintaihin nähden. Noilla hinnoilla saa kuitenkin 3-4 kpl muun merkkisiä puhelimiä (lähes) samoilla ominaisuuksilla. Mutta ymmärrän asian, jos puhelin on ikäänkuin korua/vaatettei/autoa/kelloa vastaava status symboli 🤔👎

T: Tuokki
Käyttäjätaso 4
Tulemme vielä erikseen ottamaan yhteyttä meiltä kaikkiin ennen virallista klo 10 iPhone XS ennakkomyynnin aloitusta tilauksensa tehneisiin asiakkaisiin. Joten maltattehan odotella yhteydenottoamme, ettekä lähetä asiasta erikseen viestiä asiakaspalveluumme, kiitos 😊 Koska tilaukset kuitenkin tehtiin ennen virallisen ennakkomyynnin aloitusta, niin uusimme tilauksesi ja pääset ns. kärkipaikoille tilausjonossa, joten uutta tilausta verkkokaupasta ei ole tarvetta tehdä.

Hei, Tilasin Xs Max kulta ja tähtiharmaan eilen yöllä, mihin nämä laitetaan jonossa ja haluaisin tietää milloin ne toimitetaan, toinen puhelin on menossa kaverille Kreikkaan ja siihen lätkästiin vakuusmaksu. Pointti on se että en maksa turhaa sitä vakuusmaksua jos en saa puhelinta perjantaina/lauantaina käsiini koska se on silloin hyödytön (Kreikassa voi tilata puhelimen vasta ensiviikon perjantaina). Voin laittaa tarkemmat tiedot tilausajasta privana jos tarvitset. Kiitos vastauksesta etukäteen.
Käyttäjätaso 4

Tulemme vielä erikseen ottamaan yhteyttä meiltä kaikkiin ennen virallista klo 10 iPhone XS ennakkomyynnin aloitusta tilauksensa tehneisiin asiakkaisiin. Joten maltattehan odotella yhteydenottoamme, ettekä lähetä asiasta erikseen viestiä asiakaspalveluumme, kiitos 😊 Koska tilaukset kuitenkin tehtiin ennen virallisen ennakkomyynnin aloitusta, niin uusimme tilauksesi ja pääset ns. kärkipaikoille tilausjonossa, joten uutta tilausta verkkokaupasta ei ole tarvetta tehdä.Hei, Tilasin Xs Max kulta ja tähtiharmaan eilen yöllä, mihin nämä laitetaan jonossa ja haluaisin tietää milloin ne toimitetaan, toinen puhelin on menossa kaverille Kreikkaan ja siihen lätkästiin vakuusmaksu. Pointti on se että en maksa turhaa sitä vakuusmaksua jos en saa puhelinta perjantaina/lauantaina käsiini koska se on silloin hyödytön (Kreikassa voi tilata puhelimen vasta ensiviikon perjantaina). Voin laittaa tarkemmat tiedot tilausajasta privana jos tarvitset. Kiitos vastauksesta etukäteen.


Lisätään tähän vielä että puhelimet on 256Gb tilattuna
Moikka,

Tilasin oman Max 64gb goldin klo 8.00, enkä saanut tilaustani vielä.

Mielenkiinnosta tiedustelisin kuinka aikaisin ennen minua olette tilailleet samaista mallia (jotka eivät vielä saaneet), jotta vois tehdä hieman arviota saanko puhelinta vielä Tässä seuraavassakaan erässä.

Kiitos!
mulla on vielä tilana että

Odottaa lastausta noutopisteeseen

ehkä olisi sittenkin pitänyt tilata lähikaupan sijaan ihan oikeaan postiin toimitus.
Käyttäjätaso 1
Elisa saakin olla nyt kieli keskellä suuta, että puhelimet tomivat (eSIM) sitten kun puhelimia tulee saatavilla, mutta kädessä saattaa olla luuri, joka ei toimi (Suomalaisen operaattorin SIM:llä).

Mitä luuriin tulee, niin ei siinä kyllä ollut mitään ihmeellistä hintaihin nähden. Noilla hinnoilla saa kuitenkin 3-4 kpl muun merkkisiä puhelimiä (lähes) samoilla ominaisuuksilla. Mutta ymmärrän asian, jos puhelin on ikäänkuin korua/vaatettei/autoa/kelloa vastaava status symboli 🤔👎


T: Tuokki

Turha tuoda tänne tuota sun android propagandaa. Mitä se köyhille kuuluu mitä rikkaat ostelee.. Yksikään 300-400€ puhelin ei yllä ominaisuuksillaan edes lähelle iphone xs ominaisuuksia.
Täällä ihan sama homma. Eilen sähköinen ennakkotieto, mutta ei vielä edes luovutettu Matkahuollon haltuun. Pitänee mennä myymälään katsomaan onko mitään jäljellä.
21.09.2018, 12:47 Odottaa lastausta noutopisteeseen
😥
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
21.09.2018, 12:47 Odottaa lastausta noutopisteeseen
😥

Matkahuolto on oikeasti hidas..........

Tuo tarkoittaa sitä, että odottaa lastausta jakeluautoon, joka lähtee vasta huomenna aamulla liikkeelle. Todennäköisesti voit hakea puhelimesi Matkahuollon pääpisteestä esim. Matkahuolto Tampere, jos haluat sen puhelimen vielä tänään. Matkahuoltoa voi käyttää ei kiireettömiin lähetyksiin, esimerkiksi Fairyt ja hammastahnat Halpahallista.
Elisa saakin olla nyt kieli keskellä suuta, että puhelimet tomivat (eSIM) sitten kun puhelimia tulee saatavilla, mutta kädessä saattaa olla luuri, joka ei toimi (Suomalaisen operaattorin SIM:llä).

Mitä luuriin tulee, niin ei siinä kyllä ollut mitään ihmeellistä hintaihin nähden. Noilla hinnoilla saa kuitenkin 3-4 kpl muun merkkisiä puhelimiä (lähes) samoilla ominaisuuksilla. Mutta ymmärrän asian, jos puhelin on ikäänkuin korua/vaatettei/autoa/kelloa vastaava status symboli 🤔👎


T: Tuokki

Kertoisitko mitkä 3-4 puhelinta, jotka vastaavat Xs Maxia ominaisuuksiltaan ostaisit tilalle?

Osallistu keskusteluun