iPhone XS, XS Max ja XR: Ennakkomyynti ja saatavuus Elisan verkkokaupassa



Näytä ensimmäinen kirjoitus

250 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Kuten täällä on jo moni kertonutkin, niin lähetämme parhaillaan asiakkaille viestejä, tuleeko asiakas saamaan tilaamansa iPhone XS / XS Maxin nyt tänään lähettävästä erästä vai siirtyykö tilauksen toimitus.

Näissä on nyt hyvä huomioida, että siinä kuinka paljon tilausten toimituksia siirtyy myöhemmäksi on eroja ihan mallikohtaisesti riippuen siitä paljonko kyseistä mallia on ennakkotilattu ja paljonko olemme mallia tällä viikolla Applelta saaneet.

Muutamissa malleista saamme kaikki ennakkotilaukset toimitettua jo tällä viikolla ja laitteita on riittänyt verkkokauppaankin. Verkkokaupan saatavuustieto näyttää, onko kyseistä mallia meillä tällä hetkellä varastossa. Saatavuustieto kuitenkin päivittyy pienellä viiveellä. Joten erityisesti, koska näitä uusia iPhone-malleja nyt myydään todella nopeasti, niin huomioithan tuon pienen päivittymisviiveen saatavuustiedossa.



Laitan vielä myöhemmin tänään tänne yhteisöön tarkemmin mallikohtaisesti tietoa toimituksista.
Kellosta tuli viesti, että toimitus viivästyy ja silti verkkokaupan saldo näyttää, että kyseistä mallia olisi saatavilla vielä ?
Ei näin....
Itse sain ennen kymmentä viestin että paketti on lähetetty. Kysäsin Matkahuollolta niin toimitus vasta alkuviikosta 😕
Eilen tuli viesti että tilaus uusittu, nyt vielä kauhulla ootetaan miten käy tilauksen kanssa 🙄 vielä ei oo kuulunu mitään ja tilasin kuitenkin puolenyön aikoihin joten harmittaa kyllä vietävästi jos en mahdu ekaan erään koska olisin varmasti mahtunut niinkuin viime vuosinakin jos olisi myynti alotettu oikeeseen aikaan
Onhan tuo nyt suolesta ja syvältä, että järjestelmävirhettä hyväksikäyttäneet saa tuotteensa vs. ne jotka kuuliaisesti odottelivat virallisen aloituksen aikaa... Ei näin Elisa.
Käyttäjätaso 3
Kellosta tuli viesti, että toimitus viivästyy ja silti verkkokaupan saldo näyttää, että kyseistä mallia olisi saatavilla vielä ?
Ei näin....


Sama juttu täälläkin. Ja koskee siis minun tapauksessani kelloa Apple Watch S4 44 Harmaa+Musta+Loop MU6E2KS. Miksi sitä ei lähetetä viime viikon perjantaina ennakkotilanneille, vaikka verkkokaupan mukaan on nytkin "vain muutama jäljellä"?

Kellosta tuli viesti, että toimitus viivästyy ja silti verkkokaupan saldo näyttää, että kyseistä mallia olisi saatavilla vielä ?
Ei näin....
Sama juttu täälläkin. Ja koskee siis minun tapauksessani kelloa Apple Watch S4 44 Harmaa+Musta+Loop MU6E2KS. Miksi sitä ei lähetetä viime viikon perjantaina ennakkotilanneille, vaikka verkkokaupan mukaan on nytkin "vain muutama jäljellä"?


Samasta mallista on kyse minunkin kohdalla.

15 vuotta asiakkaana ja pienen henkilöauton verran kannettu rahaa yhtiöön, niin laittaa pikkuisen harmittamaan. Nyt voisi palstan henkilöt ansaita palkkansa ja oikaista tämän virheen. Nuo ehtisivät vielä tänään postin kuljetukseen.


Onhan tuo nyt suolesta ja syvältä, että järjestelmävirhettä hyväksikäyttäneet saa tuotteensa vs. ne jotka kuuliaisesti odottelivat virallisen aloituksen aikaa... Ei näin Elisa.

Sinänsä en lähde asiasta enempää riitelemään, mutta komppaan tätä. Esimerkiksi tapauksissa, joissa tuote on verkossa hinnoiteltu räikeästi väärin ja joku sen ’naurettavalla’ hinnalla ostaa, niin kaupalla on oikeus olla myymättä tuotetta tällä hinnalla. En ymmärrä, miksei sama päde nyt, koska virhe on kyllä jokaisen tätä liian aikaista ennakkomyyntiä hyödyttäneen tiedossa ollut.

nimimerkillä hieman syö itseä, kun klo 10.30 jälkeen perjantaina tilattu hopea 64 Gb Max ei huomiseksi tule.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1


Kellosta tuli viesti, että toimitus viivästyy ja silti verkkokaupan saldo näyttää, että kyseistä mallia olisi saatavilla vielä ?
Ei näin....
Sama juttu täälläkin. Ja koskee siis minun tapauksessani kelloa Apple Watch S4 44 Harmaa+Musta+Loop MU6E2KS. Miksi sitä ei lähetetä viime viikon perjantaina ennakkotilanneille, vaikka verkkokaupan mukaan on nytkin "vain muutama jäljellä"?
Samasta mallista on kyse minunkin kohdalla.

15 vuotta asiakkaana ja pienen henkilöauton verran kannettu rahaa yhtiöön, niin laittaa pikkuisen harmittamaan. Nyt voisi palstan henkilöt ansaita palkkansa ja oikaista tämän virheen. Nuo ehtisivät vielä tänään postin kuljetukseen.

Kuten jo sanottu niin tuo tieto päivittyy verkkokauppaan pienellä viiveellä, sitä mukaan kun laitteita myydään ja lähetetään asiakkaille. Tämä on ollut jo pitkään näin Elisalla, eli täysin reaaliaikaista tietoa ei verkkokaupassa ole.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Huomatkaa, että iPhone-mallissa XR on samantapainen näyttö kuin iPhonessa vuonna 2010?

Resoluutio 828 x 1792 tänään 2018? 749 euron hintaan?

Jos ostatte XR:n, ostatte puhelimen 2010-luvulta resoluutioltaan ylihintaan.



Onhan tuo nyt suolesta ja syvältä, että järjestelmävirhettä hyväksikäyttäneet saa tuotteensa vs. ne jotka kuuliaisesti odottelivat virallisen aloituksen aikaa... Ei näin Elisa.
Sinänsä en lähde asiasta enempää riitelemään, mutta komppaan tätä. Esimerkiksi tapauksissa, joissa tuote on verkossa hinnoiteltu räikeästi väärin ja joku sen ’naurettavalla’ hinnalla ostaa, niin kaupalla on oikeus olla myymättä tuotetta tällä hinnalla. En ymmärrä, miksei sama päde nyt, koska virhe on kyllä jokaisen tätä liian aikaista ennakkomyyntiä hyödyttäneen tiedossa ollut.

nimimerkillä hieman syö itseä, kun klo 10.30 jälkeen perjantaina tilattu hopea 64 Gb Max ei huomiseksi tule.

Mistäs ihmeestä minä olisin esim virheen tiennyt, avasin sivut yövuorossa katsoakseni että monelta sitä pitää unet keskeyttää että saa tilattua ensimmäisten joukossa ja kappas puhelimet näytti olevan myynnissä. Totta himputissa pistin tilauksen menemään ihan niinkuin olisit ITSEKKIN pistänyt jos saman olisit huomannut. Heräsin vielä aamulla kesken unien valmiina tilaamaan puhelimen uudestaan jos tilaus ei olisi mennyt läpi. Sitä paitsi jos oon 10.30 tilannu niin se olisi jokatapauksessa ollut liian myöhään vaikka myynti olisikin aloitettu ajallaan. Siinä vaiheessa jo tuhannet ihmiset olisi kerennyt tilata omansa.

Edit // Siistitty sanavalintaa -Patomiäs
Nyt tuli itselle viesti että yöllä tilattu kultainen iphone xs max 64gb on postitettu 🙏



Kellosta tuli viesti, että toimitus viivästyy ja silti verkkokaupan saldo näyttää, että kyseistä mallia olisi saatavilla vielä ?
Ei näin....
Sama juttu täälläkin. Ja koskee siis minun tapauksessani kelloa Apple Watch S4 44 Harmaa+Musta+Loop MU6E2KS. Miksi sitä ei lähetetä viime viikon perjantaina ennakkotilanneille, vaikka verkkokaupan mukaan on nytkin "vain muutama jäljellä"?
Samasta mallista on kyse minunkin kohdalla.

15 vuotta asiakkaana ja pienen henkilöauton verran kannettu rahaa yhtiöön, niin laittaa pikkuisen harmittamaan. Nyt voisi palstan henkilöt ansaita palkkansa ja oikaista tämän virheen. Nuo ehtisivät vielä tänään postin kuljetukseen.
Kuten jo sanottu niin tuo tieto päivittyy verkkokauppaan pienellä viiveellä, sitä mukaan kun laitteita myydään ja lähetetään asiakkaille. Tämä on ollut jo pitkään näin Elisalla, eli täysin reaaliaikaista tietoa ei verkkokaupassa ole.


Kyllä ja tuo on ihan loogista. Se miksi tuote joka on ennakkotilauksessa ylipäätään näkyy verkkokaupan saldoilla ennen virallisen myynnin alkamista ja ennakkoon tilattujen laitteiden toimittamista on sitten ihan eri asia.
Nyt tuli itselle viesti että yöllä tilattu kultainen iphone xs max 64gb on postitettu 🙏

Monelta tilasit? 🙂
Oma XS Max 64gt space gray lähti postiin 🙂 Tilattu 14.9. klo 10:27.
Oma tähtiharmaa XS Max 64 Gt tilattu siinä 10:03 heti virallisen ennakkotilauksen alettua ja sain viestin että puhelin lähetetty. Eli Max malleja näyttää olevan enemmän saatavilla.
Tilasin Tiistaina 18.9. iPhone XS 64Gb Gold puhelimen ja sain tänää viestin:

”Hei, olet tilannut ennakkoon Apple iPhone XS Max / XS -puhelimen. Valitettavasti laitteesi toimitus tulee viivästymään. Ilmoitamme sinulle lisätietoja toimitusajasta tiistaina kello 14. Viimeisimmän saatavuustiedon löydät myös OmaYhteisöstämme: https://elisa.to/iPhoneXSXR Pahoittelemme viivästystä! T. Elisa”

Onko mitään tietoa kuinka kauas toimitus siirtyy? Odotanko siis puhelinta muutaman päivän enemmän vai viikon vai viikkoja?? Onko minulla joku jonotus numero millä saisi jonkun käsityksen?

Olisi kiva tietää kun edellinen on myynnissä ja tarjouksia on jo tullut että kauan joudun olemaan ilman puhelinta.

Nimimerk. Vähän enemmän selkeyttä!
Tilasin Tiistaina 18.9. iPhone XS 64Gb Gold puhelimen ja sain tänää viestin:

”Hei, olet tilannut ennakkoon Apple iPhone XS Max / XS -puhelimen. Valitettavasti laitteesi toimitus tulee viivästymään. Ilmoitamme sinulle lisätietoja toimitusajasta tiistaina kello 14. Viimeisimmän saatavuustiedon löydät myös OmaYhteisöstämme: https://elisa.to/iPhoneXSXR Pahoittelemme viivästystä! T. Elisa”

Onko mitään tietoa kuinka kauas toimitus siirtyy? Odotanko siis puhelinta muutaman päivän enemmän vai viikon vai viikkoja?? Onko minulla joku jonotus numero millä saisi jonkun käsityksen?

Olisi kiva tietää kun edellinen on myynnissä ja tarjouksia on jo tullut että kauan joudun olemaan ilman puhelinta.

Nimimerk. Vähän enemmän selkeyttä!

Siinähän lukee että saat lisätietoa tiistaina 14.00, jolloin oletettavasti seuraavaa erää alkaisi tulemaan. Ei elisalla ole antaa informaatiota asiasta sen enempää kun eivät itsekkään tiedä miten iso erä on tulossa seuraavaksi niinkuin sivuillakin lukee toimitetaan tilaukset tilausjärjestyksessä ja saat tiistaina tiedon mahdutko seuraavaan erään. Puhelin kannattaa laittaa myyntiin vasta siinä vaiheessa kun uusi on kädessä tai edes lähetetty
Oma tähtiharmaa XS Max 64 Gt tilattu siinä 10:03 heti virallisen ennakkotilauksen alettua ja sain viestin että puhelin lähetetty. Eli Max malleja näyttää olevan enemmän saatavilla.

Ei näytä olevan. Xs Max 64Gt gold tilattu keskellä yötä ennen ennakotilauksien alkamista ja tuli tekstiviesti, että viivästyy.
Käyttäjätaso 3




Kellosta tuli viesti, että toimitus viivästyy ja silti verkkokaupan saldo näyttää, että kyseistä mallia olisi saatavilla vielä ?
Ei näin....
Sama juttu täälläkin. Ja koskee siis minun tapauksessani kelloa Apple Watch S4 44 Harmaa+Musta+Loop MU6E2KS. Miksi sitä ei lähetetä viime viikon perjantaina ennakkotilanneille, vaikka verkkokaupan mukaan on nytkin "vain muutama jäljellä"?
Samasta mallista on kyse minunkin kohdalla.

15 vuotta asiakkaana ja pienen henkilöauton verran kannettu rahaa yhtiöön, niin laittaa pikkuisen harmittamaan. Nyt voisi palstan henkilöt ansaita palkkansa ja oikaista tämän virheen. Nuo ehtisivät vielä tänään postin kuljetukseen.
Kuten jo sanottu niin tuo tieto päivittyy verkkokauppaan pienellä viiveellä, sitä mukaan kun laitteita myydään ja lähetetään asiakkaille. Tämä on ollut jo pitkään näin Elisalla, eli täysin reaaliaikaista tietoa ei verkkokaupassa ole.
Kyllä ja tuo on ihan loogista. Se miksi tuote joka on ennakkotilauksessa ylipäätään näkyy verkkokaupan saldoilla ennen virallisen myynnin alkamista ja ennakkoon tilattujen laitteiden toimittamista on sitten ihan eri asia.

Niinpä. Eihän tuotteen olisi koskaan pitänyt päästä verkkokaupan saldoille asti, jos tuotetta ei riitä edes kaikille ennakkotilaajille. Ei ainakaan, jos sanotaan, että "Muutamissa malleista saamme kaikki ennakkotilaukset toimitettua jo tällä viikolla ja laitteita on riittänyt verkkokauppaankin. Verkkokaupan saatavuustieto näyttää, onko kyseistä mallia meillä tällä hetkellä varastossa."

Oma tähtiharmaa XS Max 64 Gt tilattu siinä 10:03 heti virallisen ennakkotilauksen alettua ja sain viestin että puhelin lähetetty. Eli Max malleja näyttää olevan enemmän saatavilla.Ei näytä olevan. Xs Max 64Gt gold tilattu keskellä yötä ennen ennakotilauksien alkamista ja tuli tekstiviesti, että viivästyy.

Näköjään sit ihan väri kohtaista tuo saatavuus. Kulta vähissä ilmeisesti.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki

Kellosta tuli viesti, että toimitus viivästyy ja silti verkkokaupan saldo näyttää, että kyseistä mallia olisi saatavilla vielä ?
Ei näin....
Sama juttu täälläkin. Ja koskee siis minun tapauksessani kelloa Apple Watch S4 44 Harmaa+Musta+Loop MU6E2KS. Miksi sitä ei lähetetä viime viikon perjantaina ennakkotilanneille, vaikka verkkokaupan mukaan on nytkin "vain muutama jäljellä"?


Tätä kyseistä mallia on meille tullut toistaiseksi varastolle vasta ihan pieni määrä tällä viikolla ja kaikki tulleet laitteet on lähetetty ennakkotilaajille. Tuossa on valitettavasti nyt ihan virhe käynyt, että laitteet ovat verkkokaupan saatavuudessa hetkellisesti näkyneet.


Kellosta tuli viesti, että toimitus viivästyy ja silti verkkokaupan saldo näyttää, että kyseistä mallia olisi saatavilla vielä ?
Ei näin....
Sama juttu täälläkin. Ja koskee siis minun tapauksessani kelloa Apple Watch S4 44 Harmaa+Musta+Loop MU6E2KS. Miksi sitä ei lähetetä viime viikon perjantaina ennakkotilanneille, vaikka verkkokaupan mukaan on nytkin "vain muutama jäljellä"?
Tätä kyseistä mallia on meille tullut toistaiseksi varastolle vasta ihan pieni määrä tällä viikolla ja kaikki tulleet laitteet on lähetetty ennakkotilaajille. Tuossa on valitettavasti nyt ihan virhe käynyt, että laitteet ovat verkkokaupan saatavuudessa hetkellisesti näkyneet.

Tuntuu siellä virheitä käyvän vähän turhan tiuhaan tahtiin, vähän nyt keskitytte siihen hommaanne ja teette asiat kerralla oikein.
Käyttäjätaso 4
Kuten täällä on jo moni kertonutkin, niin lähetämme parhaillaan asiakkaille viestejä, tuleeko asiakas saamaan tilaamansa iPhone XS / XS Maxin nyt tänään lähettävästä erästä vai siirtyykö tilauksen toimitus.

Näissä on nyt hyvä huomioida, että siinä kuinka paljon tilausten toimituksia siirtyy myöhemmäksi on eroja ihan mallikohtaisesti riippuen siitä paljonko kyseistä mallia on ennakkotilattu ja paljonko olemme mallia tällä viikolla Applelta saaneet.

Muutamissa malleista saamme kaikki ennakkotilaukset toimitettua jo tällä viikolla ja laitteita on riittänyt verkkokauppaankin. Verkkokaupan saatavuustieto näyttää, onko kyseistä mallia meillä tällä hetkellä varastossa. Saatavuustieto kuitenkin päivittyy pienellä viiveellä. Joten erityisesti, koska näitä uusia iPhone-malleja nyt myydään todella nopeasti, niin huomioithan tuon pienen päivittymisviiveen saatavuustiedossa.



Laitan vielä myöhemmin tänään tänne yhteisöön tarkemmin mallikohtaisesti tietoa toimituksista.


Mitäköhän sekoilua tämä nyt on?

Hei, olet tilannut ennakkoon Apple iPhone XS Max / XS -puhelimen. Valitettavasti laitteesi toimitus tulee viivästymään. Ilmoitamme sinulle lisätietoja toimitusajasta tiistaina kello 14. Viimeisimmän saatavuustiedon löydät myös OmaYhteisöstämme: https://elisa.to/iPhoneXSXR Pahoittelemme viivästystä! T. Elisa

Hei, olemme lähettäneet tilauksesi lähetystunnuksella JJFI61232......Voit seurata lähetystäsi osoitteessa http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/seuranta/#/lahetys/JJFI61232.... Saat uuden tekstiviestin, kun paketti on noudettavissa tilaushetkellä valitsemastasi pakettiautomaatista. Näet tilaamasi laitteen hinnan tilausvahvistukselta. Ensimmäinen lasku saapuu kahden kuukauden sisällä. T. Elisa


Kellosta tuli viesti, että toimitus viivästyy ja silti verkkokaupan saldo näyttää, että kyseistä mallia olisi saatavilla vielä ?
Ei näin....
Sama juttu täälläkin. Ja koskee siis minun tapauksessani kelloa Apple Watch S4 44 Harmaa+Musta+Loop MU6E2KS. Miksi sitä ei lähetetä viime viikon perjantaina ennakkotilanneille, vaikka verkkokaupan mukaan on nytkin "vain muutama jäljellä"?
Tätä kyseistä mallia on meille tullut toistaiseksi varastolle vasta ihan pieni määrä tällä viikolla ja kaikki tulleet laitteet on lähetetty ennakkotilaajille. Tuossa on valitettavasti nyt ihan virhe käynyt, että laitteet ovat verkkokaupan saatavuudessa hetkellisesti näkyneet.


Kiitoksia vastauksesta.

Osallistu keskusteluun