iPhone XS, XS Max ja XR: Ennakkomyynti ja saatavuus Elisan verkkokaupassa



Näytä ensimmäinen kirjoitus

250 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Hei, olet tilannut ennakkoon Apple iPhone XS Max / XS -puhelimen. Valitettavasti laitteesi toimitus tulee viivästymään. Ilmoitamme sinulle lisätietoja toimitusajasta tiistaina kello 14. Viimeisimmän saatavuustiedon löydät myös OmaYhteisöstämme: https://elisa.to/iPhoneXSXR Pahoittelemme viivästystä! T. Elisa

Hei, olemme lähettäneet tilauksesi lähetystunnuksella JJFI61232......Voit seurata lähetystäsi osoitteessa http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/seuranta/#/lahetys/JJFI61232.... Saat uuden tekstiviestin, kun paketti on noudettavissa tilaushetkellä valitsemastasi pakettiautomaatista. Näet tilaamasi laitteen hinnan tilausvahvistukselta. Ensimmäinen lasku saapuu kahden kuukauden sisällä. T. Elisa


Mistä mallista oli kyse? 🙂 Meille tuli nyt tänään torstaina iltapäivästä ainakin iPhone XS Max 256 Gt Hopea -mallista lisäerä varastolle, jota emme vielä tällä viikolla odottaneet saavamme. Mikäli kyse oli juuri tästä mallista, niin osa asiakkaista, joita ehdimme tiedottaa toimituksen viivästymisestä, saakin puhelimensa iloisena yllärinä aikaisemmin 🙂
Käyttäjätaso 2
Mitä tapahtuu?
Aamulla viesti, että toimitus viivästyy.
Nyt lähetys postitettu XS Max hopea 256G.
Mitä siellä oikein tapahtuu?
Soittelin aspaan joku aika sitten, peruuttaakseni tilausta ja vaihtamalla XS Max hopea 512G kun näytti olevan saatavilla.
Siellä ei tiedetty tästä tekstiviesti ilmoittelusta ennakko tilaajille mitään.
Ei onnex pustynyt enää peruttamaan.
Ihmeteltiin siinä sitten miten toi logistiikka toimii.
Hemmo kävi välissä kyselemässä viisaammilta, mutta ei semmosta niin viisasta löytynyt, joka olis voinnu auttaa tossa logistiikan ja logiigan sekametelisopassa.
Oisko aika tehdä joku LEAN operaatio ihan niinku järjestelnä tasolla, että tietäisitte eka ihan itse mitä siellä talossa tapahtuu.
Sit toi teijän asiakkaille tiedotus alkaa todellakin vaikuttaa Venäjän käyttämää väärän informaation taktiikkaa. Tuloksena siis täysi kaaos.
Miten tässä pystytään ryssimään joka vuosi. Luulis ja toivois, että mokista opittais jotain et pystyttäis parantamaan toimintaa.
XS 64Gb Space Gray tilattu 14. päivä 10:02. Mitään infoa ei ole tullut. Silver näkyy olevan varastossa, laitoin myös sen tilaukseen. Katotaan kumpi tulee nopeammin.

Vaikeaa näyttää infon kulkeminen ja lupausten pitäminen.
Kilpaileva palveluntarjoaja veti pidemmän korren nyt, oli netissä tuotetta tilattavissa ja tuon elisan viivästymisviestin jälkeen tilaus sisään ja joku hetki sitten tuli postin seurantanro.. Mites tän elisan tilauksen voi perua?
Kilpaileva palveluntarjoaja veti pidemmän korren nyt, oli netissä tuotetta tilattavissa ja tuon elisan viivästymisviestin jälkeen tilaus sisään ja joku hetki sitten tuli postin seurantanro.. Mites tän elisan tilauksen voi perua?

Minkä laitteen tilasit ja mistä?
Tilasin pe 14.9 vasta klo 12:06 Xs Max silver 256Gb ja huomiseksi tulee 🙂 Kelloa vielä odottelen.
Xs Max 256 silver/Telia.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Mitä tapahtuu?
Aamulla viesti, että toimitus viivästyy.
Nyt lähetys postitettu XS Max hopea 256G.
Mitä siellä oikein tapahtuu?
Soittelin aspaan joku aika sitten, peruuttaakseni tilausta ja vaihtamalla XS Max hopea 512G kun näytti olevan saatavilla.
Siellä ei tiedetty tästä tekstiviesti ilmoittelusta ennakko tilaajille mitään.
Ei onnex pustynyt enää peruttamaan.
Ihmeteltiin siinä sitten miten toi logistiikka toimii.
Hemmo kävi välissä kyselemässä viisaammilta, mutta ei semmosta niin viisasta löytynyt, joka olis voinnu auttaa tossa logistiikan ja logiigan sekametelisopassa.
Oisko aika tehdä joku LEAN operaatio ihan niinku järjestelnä tasolla, että tietäisitte eka ihan itse mitä siellä talossa tapahtuu.
Sit toi teijän asiakkaille tiedotus alkaa todellakin vaikuttaa Venäjän käyttämää väärän informaation taktiikkaa. Tuloksena siis täysi kaaos.
Miten tässä pystytään ryssimään joka vuosi. Luulis ja toivois, että mokista opittais jotain et pystyttäis parantamaan toimintaa.


Kuten tuossa edellisessä kommentissani kerroinkin, niin saimme Applelta tänään tätä kyseistä mallia uuden erän, jonka odotimme saavamme vasta ensi viikolla ja tämän vuoksi osa asiakkaista nyt sitten saikin jo yllätyksenä tänään tuon tiedon laitteensa toimituksesta toisin kuin ennakoimme. 😉 Applelta saamamme toimitusmäärät ovat aina arvioita, eli emme tiedä aivan tarkkoja laitemääriä, joita varastollemme tietyistä malleista on odotettavissa. Kaikki laitteet, joita varastollemme tulee, pistetään kuitenkin pikimiten toimitukseen tottakai 🙂
Xs Max 256 silver/Telia.


Miten sait Telialta jo toimitusvahvistuksen, kun niillä ennakkotilauksien toimitukset lähtee kuulemma vasta huomenna. Ainakin Telian Chat aspan mukaan.
Tilasin semmoisen tuotteen, jonka saldo oli ”varastossa” ja sitten tosiaan tuli toi postin seurantakoodi. Sitä en tiedä et saanko ton huomenna vai maanantaina, oikeastaan sama mulle.. kuitenkin tuon elisan sekoilun voitti tällä kertaa.
Tekstarin mukaan täällä olisi infoa myös kellojen toimituksista??

Xs Max 256 silver/Telia.
Miten sait Telialta jo toimitusvahvistuksen, kun niillä ennakkotilauksien toimitukset lähtee kuulemma vasta huomenna. Ainakin Telian Chat aspan mukaan.

Kyllä ovat telialta lähetelleet jo tänään.
Pitäiskö tuo viesti tosiaan tulla kaikille ennakkotilaajille? Tähän kellon lyömään mennessä ei ole tullut vielä viestin viestiä...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Tämän keskustelun aloituspostaukseen on nyt päivitetty mallikohtaista tietoa siitä, milloin toimituksia päästään Applelta saamiemme alustavien arvioiden perusteella jatkamaan niiden tilausten osalta, joita emme vielä tällä viikolla pääse toimittamaan asiakkaille: https://yhteiso.elisa.fi/apple-24/iphone-xs-xs-max-ja-xr-ennakkomyynti-ja-saatavuus-elisan-verkkokaupassa-511987/ 🙂
Käyttäjätaso 2
Kellojen toimituksista/arvioista olisi ihan kiva saada tietoa kanssa...
Matkahuollon sivuilla lukee vielä, että "Sähköinen ennakkotieto vastaanotettu". Puhelin ei siis ole vielä Matkahuollon hallussa. Nähtäväks jää ehtiikö huomiseksi! 😎
Onko teille päivittynyt Matkahuollon seuranta? Itsellä näkyy yhä vain:
20.09.2018, 09:50 Sähköinen ennakkotieto vastaanotettu
Onko teille päivittynyt Matkahuollon seuranta? Itsellä näkyy yhä vain:20.09.2018, 09:50 Sähköinen ennakkotieto vastaanotettu
Samaa tässä itekki mietin 😃
Miten tilauksen voi perua?
Näyttäisi samaa laitetta ilmeisesti saavan telialta suoraan toimitukseen niin ei jaksaisi viikkoja enää odotella. Tämä siis olis tulossa:


Tilasin tuon iPhone XS Max Tähtiharmaa 64 Gt
Ennakkotilausten toimituksia jatketaan arviolta viikoilla 40-41.
Miten tilauksen voi perua?
Näyttäisi samaa laitetta ilmeisesti saavan telialta suoraan toimitukseen niin ei jaksaisi viikkoja enää odotella. Tämä siis olis tulossa:


Tilasin tuon iPhone XS Max Tähtiharmaa 64 GtEnnakkotilausten toimituksia jatketaan arviolta viikoilla 40-41.

Esimerkiksi OmaElisassa chatin kautta.
Onko teille päivittynyt Matkahuollon seuranta? Itsellä näkyy yhä vain:20.09.2018, 09:50 Sähköinen ennakkotieto vastaanotettu
sama juttu
20.09.2018, 10:00 Sähköinen ennakkotieto vastaanotettu
20.09.2018, 18:52 Vastaanotettu kuljetettavaksi HELSINKI
Aamulla tuli viesti että Elisa on lähettäneet tilaukseni ja lähetystunnus on mukana. Toivoon että huomiseksi on perillä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Tilauksen voi perua soittamalla asiakaspalveluun, tai OmaElisassa.

Harmi, jos et halua laitetta Elisalta 😞
iPhone XS Kulta 512 Gt
Kaikki to 20.9. mennessä tehdyt ennakkotilaukset lähetetään viikolla 38.
Uusien tilausten toimitusaika on arviolta muutamasta päivästä noin viikkoon.


Tilattu 14.9. mutta puhelimen tila "Tilauksesi odottaa toimitusta. Lähetämme sinulle paketin lähetystunnuksen tekstiviestinä, kun olemme käsitelleet tilauksesi."

Lähteekö tää matkaan enää tänään että ehtisi huomiseksi?

Osallistu keskusteluun