iPhone XS, XS Max ja XR: Ennakkomyynti ja saatavuus Elisan verkkokaupassa



Näytä ensimmäinen kirjoitus

250 kommenttia

Sain tänään viestin että toimitukseni viivästyy ja tiistaina tulee lisä tietoa. Olin teidän sivuilla 10:00, päivitin sivua muutaman sekunnin välein, sitten kun puhelin "pamahti" myyntiin niin ostin sen niin nopeasti kuin Elisan sivut toimii ja EN SAA PUHELINTA ENSIMMÄISESTÄ TOIMITUKSESTA!

Toimitelkaa niitä mokienne puhelimia mutta jos tuo parin viikon toimitusaika on minun toimitusaika, niin lähi päivinä siirtyy 4 puhelinliittymää ja mobiililaajakistaliittymä siirtyy toiselle operaattorille.

Kyseessä tähtiharmaa 64gb max.
Tämän keskustelun aloituspostaukseen on nyt päivitetty mallikohtaista tietoa siitä, milloin toimituksia päästään Applelta saamiemme alustavien arvioiden perusteella jatkamaan niiden tilausten osalta, joita emme vielä tällä viikolla pääse toimittamaan asiakkaille: https://yhteiso.elisa.fi/apple-24/iphone-xs-xs-max-ja-xr-ennakkomyynti-ja-saatavuus-elisan-verkkokaupassa-511987/ :)

Mitenkä Apple Watch -kellojen kanssa, mikä tilanne? Verkkokauppa ei kerro enää mitään mutta tuliko niitä ollenkaan huomiseksi jaettavaksi?
Sain tänään viestin että toimitukseni viivästyy ja tiistaina tulee lisä tietoa. Olin teidän sivuilla 10:00, päivitin sivua muutaman sekunnin välein, sitten kun puhelin "pamahti" myyntiin niin ostin sen niin nopeasti kuin Elisan sivut toimii ja EN SAA PUHELINTA ENSIMMÄISESTÄ TOIMITUKSESTA!
...
Kyseessä tähtiharmaa 64gb max.



Itse tilasin tähtiharmaan 64gb Maxin noin klo 10.13 (yritettyäni ensin turhaan Telian kaupasta) ja sain tänään ilmoituksen, että puhelin on postissa tulossa. Omituista.
Niinpä, näin tuhotaan 10 vuoden asiakkuus. Telialla näkyy löytyvän huomenna lähtevään toimitukseen, taidan tilata sieltä ja lopettaa koko Elisan...
Niinpä, näin tuhotaan 10 vuoden asiakkuus. Telialla näkyy löytyvän huomenna lähtevään toimitukseen, taidan tilata sieltä ja lopettaa koko Elisan...

Ja nyt tilasin puhelimen, huomenna soitan neuvottelun liittymien hinnoista😥
On Elisa osaltaan myös onnistunu, matkahuollon seurannan mukaan puhelin on lähteny matkaan helsingistä 22:08 eli huomen aamuna puhelin taskussa 😎 tosin tää on ensimmäinen kerta kun ennakkotilaajana saan tuotteen heti myynnin alotus päivänä, guess im lucky this year. Kuka muu saa luurin huomena?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Sain tänään viestin että toimitukseni viivästyy ja tiistaina tulee lisä tietoa. Olin teidän sivuilla 10:00, päivitin sivua muutaman sekunnin välein, sitten kun puhelin "pamahti" myyntiin niin ostin sen niin nopeasti kuin Elisan sivut toimii ja EN SAA PUHELINTA ENSIMMÄISESTÄ TOIMITUKSESTA!

Toimitelkaa niitä mokienne puhelimia mutta jos tuo parin viikon toimitusaika on minun toimitusaika, niin lähi päivinä siirtyy 4 puhelinliittymää ja mobiililaajakistaliittymä siirtyy toiselle operaattorille.

Kyseessä tähtiharmaa 64gb max.

Oletko ajatellut, että näitä puhelimia toimitetaan miljooniin eri paikkoihin julkaisupäiväksi? Jos tarjonta ylittää kysynnän, on normaalia että myydään ei-oota. Siinä on turhaa lähteä liittymiä vaihtamaan mihinkään suuntaan. Lopetatko myös elintarvikkeiden nauttimisen, jos yksi on pilaantunut ja sait siitä vatsataudin? Jotain rajaa hei, se on vain puhelin.

Onko nykyinen sellainen puhelin, etteivät edes hätäpuhelut toimi, siinä tapauksesa ymmärrän harmituksesi. Muussa tapauksessa koita olla rauhallisena pitkässä jonossa.

Perässäsi on muita jonottajia, täysin samalla asialla, vaihtavatko hekin liittymiä?

Mikä kiire edes on saada puhelinta, pitäisikö ruoan valmistuskin olla liedellä maksimissaan viiden minuutin odotus, muussa tapauksessa lähdetään valittamaan kuluttajaviranomaisille huonosta liedestä vai? Kyllä lihan kypsyttäminenkin kestää, ei kaikkea voi saada heti nyt.
Jeesus, mikä vastaus! Normaalia teidän toimintaa. Tänäänkään teidän asiakaspalvelu yritti olla myöntämättä että puhelimet menee niille torstain tilaajille. Mutta lopulta myönsi.
Ja mites tämä: "Olin teidän sivuilla 10:00, päivitin sivua muutaman sekunnin välein, sitten kun puhelin "pamahti" myyntiin niin ostin sen niin nopeasti kuin Elisan sivut toimii"
Ja vaihdan paskan operaattorin kyllä kymmenen vuoden jälkeen...
Mä sain tosiaan Telian mokailujen takia sit lopulta Elisalle tilauksen sisään ennakkomyyntipäivänä vasta klo 12:06 ja huomenna tulee onneks luuri kotiin. Ilmeisesti kukaan muu ei halunnut hopeista 256Gb Maxia ja se on mun onneni 😄
Jeesus, mikä vastaus! Normaalia teidän toimintaa. Tänäänkään teidän asiakaspalvelu yritti olla myöntämättä että puhelimet menee niille torstain tilaajille. Mutta lopulta myönsi.
Ja mites tämä: "Olin teidän sivuilla 10:00, päivitin sivua muutaman sekunnin välein, sitten kun puhelin "pamahti" myyntiin niin ostin sen niin nopeasti kuin Elisan sivut toimii"
Ja vaihdan paskan operaattorin kyllä kymmenen vuoden jälkeen...

Hieman ketuiksihan Elisan toiminta on mennyt ennakkotilausten kanssa, sitä ei voi kieltää (eikä ole toki eka kerta). Tilanne kuitenkin on se, kukaan yksittäinen asiakaspalvelija ei voi asiaan vaikuttaa ja asiat ovat kuten ne ovat. Kontaktit asiakaspalveluun siis tuskin voivat vaikuttaa mitenkään tilanteeseen ja se aiheuttaa vain lisää pahaa mieltä. Tässä asiakkaana sulla on kaksi vaihtoehtoa: myöntää että nappiin ei mennyt ja elää asian kanssa TAI sitten ymmärrettävästi suuttua ja tehdä asialle jotain, kuten olet päättänytkin tehdä. Jälkimmäinen vaihtoehto on toki siinä mielessä raskaampi, että sulle loppujen lopuksi tulee enemmän pahaa mieltä ja vaivaa asiakkuuden vaihdosta. Sitä ehkä tuo aiempi kommentoijakin haki takaa: Että maksaako se vaivaa, jos ei sitten ole ihan akuutissa luurin tarpeessa.

Tää ei nyt ollut mikään vittuilevaksi tarkoitettu kommentti, kunhan itse pohdin asiaa:) Me eletään melkoista säheltämisen aikakautta, kun systeemit toimii kuin toimii ja kaikilla on vaan joka paikassa älytön kiire koko ajan. Se tarkoittaa, että ketuiksi menee välillä ja sitten asiakkaalle jää mietittäväksi, mitkä on niitä taistoja, jotka maksaa vaivan. Aika usein olen itse päätynyt, ettei maksa vaivaa, kun seuraava palveluntarjoaja voi tehdä ihan samanlaisen virheen hetken kuluttua.
Huvittuneena seurannu tätä isojen miesten uhoilua hiekkalaatikolla. Itse tilasin iPhonen viikko sitten 06.58, enkä sitä silti tänään tule saamaan. Mitä sitten? Ei mun maailma siihen kaadu. En mä lähe vaihtamaan kaikkia soppareitani kilpailijalle yhden puhelimen takia. Jos saa näin ison haloon puhelimesta, niin miten vaikea elämä voi muilla osa-alueilla ollakaan.
Käyttäjätaso 1
Huvittuneena seurannu tätä isojen miesten uhoilua hiekkalaatikolla. Itse tilasin iPhonen viikko sitten 06.58, enkä sitä silti tänään tule saamaan. Mitä sitten? Ei mun maailma siihen kaadu. En mä lähe vaihtamaan kaikkia soppareitani kilpailijalle yhden puhelimen takia. Jos saa näin ison haloon puhelimesta, niin miten vaikea elämä voi muilla osa-alueilla ollakaan.
Juurikin näin. Byyhyy jos ny ei ekana saa sitä puhelinta. En mä sen takia ainakaa rupee operaattoria vaihtamaan. Mut jos on kato syntynyt kultalusikka suussa saaden tahtonsa aina läpi nii mitä muuta voi odottaa..

Huvittuneena seurannu tätä isojen miesten uhoilua hiekkalaatikolla. Itse tilasin iPhonen viikko sitten 06.58, enkä sitä silti tänään tule saamaan. Mitä sitten? Ei mun maailma siihen kaadu. En mä lähe vaihtamaan kaikkia soppareitani kilpailijalle yhden puhelimen takia. Jos saa näin ison haloon puhelimesta, niin miten vaikea elämä voi muilla osa-alueilla ollakaan.Juurikin näin. Byyhyy jos ny ei ekana saa sitä puhelinta. En mä sen takia ainakaa rupee operaattoria vaihtamaan. Mut jos on kato syntynyt kultalusikka suussa saaden tahtonsa aina läpi nii mitä muuta voi odottaa..

Ihan jokainen meistä kokee jotkin asiat tärkeämmäksi kuin toiset. Hälle nyt sattuu puhelimen saantiaika tai palvelu olemaan tärkeitä asioita, mikä voi muista tuntua hassulta. Hyvä käytös ja omien viestien stilisointi on sen sijaan asia, jota voi odottaa ihan jokaiselta. Kohteliaisuus ei ole koskaan muilta tai itseltä pois.
Olisikohan niiden kellojen toimituksista mitään käryä?
Sain eilen viestin, että toimitus viivästyy ja uusi viesti tulee tiistaina.
Tilasin viime perjantaina MAX 256 tähtiharmaan. Tilausvahvistus tullut mailiin klo 10:16.
Frendi tilasi tismalleen saman luurin hieman myöhemmin ja hänelle tuo luuri
tosiaan on jo postissa matkalla.
En ihan ymmärrä tätä Elisan logiikkaa näissä postituksissa? Eikö niiden pitänyt lähteä matkaan tilausjärjestyksessä?
Itseäni ei sinänsä tämä harmita, sillä sain luurin toiselta operaattorilta ja sainpa vielä peruttua tämän Elisan tilauksen.
Mitä tulee tuohon ennakkomyynnin aloitukseen ennen aikojaan, niin kivillehän se meni ja pahasti.
Onnea kuitenkin niille, jotka luurinsa tänään saavat Elisan kautta. Eihän se teidän syy ollut, että Elisa mokasi.
Hei! Tilasin eilen illalla iphone xs 256gb gold ja sain n 15 min sitten viestin että se on lähetetty elisalta. Asun helsingissä, milloin voin pakettia odottaa saapuvan? Liikkuuko ne matkahuollon kuljetuksessa ollenkaan viikonloppuna?

Jeesus, mikä vastaus! Normaalia teidän toimintaa. Tänäänkään teidän asiakaspalvelu yritti olla myöntämättä että puhelimet menee niille torstain tilaajille. Mutta lopulta myönsi.
Ja mites tämä: "Olin teidän sivuilla 10:00, päivitin sivua muutaman sekunnin välein, sitten kun puhelin "pamahti" myyntiin niin ostin sen niin nopeasti kuin Elisan sivut toimii"
Ja vaihdan paskan operaattorin kyllä kymmenen vuoden jälkeen...
Hieman ketuiksihan Elisan toiminta on mennyt ennakkotilausten kanssa, sitä ei voi kieltää (eikä ole toki eka kerta). Tilanne kuitenkin on se, kukaan yksittäinen asiakaspalvelija ei voi asiaan vaikuttaa ja asiat ovat kuten ne ovat. Kontaktit asiakaspalveluun siis tuskin voivat vaikuttaa mitenkään tilanteeseen ja se aiheuttaa vain lisää pahaa mieltä. Tässä asiakkaana sulla on kaksi vaihtoehtoa: myöntää että nappiin ei mennyt ja elää asian kanssa TAI sitten ymmärrettävästi suuttua ja tehdä asialle jotain, kuten olet päättänytkin tehdä. Jälkimmäinen vaihtoehto on toki siinä mielessä raskaampi, että sulle loppujen lopuksi tulee enemmän pahaa mieltä ja vaivaa asiakkuuden vaihdosta. Sitä ehkä tuo aiempi kommentoijakin haki takaa: Että maksaako se vaivaa, jos ei sitten ole ihan akuutissa luurin tarpeessa.

Tää ei nyt ollut mikään vittuilevaksi tarkoitettu kommentti, kunhan itse pohdin asiaa:) Me eletään melkoista säheltämisen aikakautta, kun systeemit toimii kuin toimii ja kaikilla on vaan joka paikassa älytön kiire koko ajan. Se tarkoittaa, että ketuiksi menee välillä ja sitten asiakkaalle jää mietittäväksi, mitkä on niitä taistoja, jotka maksaa vaivan. Aika usein olen itse päätynyt, ettei maksa vaivaa, kun seuraava palveluntarjoaja voi tehdä ihan samanlaisen virheen hetken kuluttua.


Olen sen verran vanhan liiton miehiä, että arvostan oikeudenmukaisuutta ja rehellisyyttä. Eilen kun sain tekstarin etten tule tänään saamaa luuria, niin soitin asiakaspalveluunne ja kysyin miten se on mahdollista kun tilasin sen samalla sekunnilla kun myynti alkoi. Minut siirrettiin heti jollekin myynnin puolen ihmiselle, joka sanoi tutkivansa asiaa ja palaavan puolen tunnin päästä asiaan. Sillä aikaa kun hän ”tutki” asiaa niin luin tältä palstalta siitä että puhelimia oli myyty jo torstaina. Sitten kun hän soitti takaisin alkoi tarina heti myynnin avautumisen jälkeisestä myyntipiikistä. Kysyessäni oliko torstain myynnillä vaikutusta asiaan, niin aluksi vastaukset olivat sen tyyppisiä että ei edes tietäisi asiasta mutta lopulta myönsi sen. Ei näin, puhelu kun olisi alkanut niin että sori ollaan mokattu ja ollaan pahoillaan, niin kaikki olisi ollut ihan ok. Anteeksi vaan mutta tuli kusetettu olo ja ettei kaikki ole mennyt niin kuin pitäisi. Joskus asiat menevät tunteisiin. Asia on nyt minun puolelta käsitelty, enkä tule kommentoimaan tätä mitenkään.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Olisikohan niiden kellojen toimituksista mitään käryä?


Uusien Apple Watchien osalta on sen verran kerrottavaa, että Applelta lanseeraukseen saatu erä on kokonaisuudessaan saapunut meille, eli tällä viikolla emme odota saavamme enää lisää Apple Watcheja.

Seuraavien erien osalta emme ole saaneet Applelta vielä tarkempaa arviota, mutta odotamme niiden saapuvan meille ennen viikkoa 40. Sitä pystymmekö kaikki tähän mennessä tehdyt tilaukset näistä lähiviikkojen eristä toimittamaan, emme kuitenkaan ainakaan vielä pysty arvioimaan. Mikäli saamme tarkempaa arviota toimitusaikatauluihin, niin välitän tietoa myös tänne teille 🙂
tarkoittaako tuo, että odotatte saavanne viikottain pieniä eriä aina viikkoon 40 saakka ?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
tarkoittaako tuo, että odotatte saavanne viikottain pieniä eriä aina viikkoon 40 saakka ?

Nyt on viikko 38, eli kyllä odotamme että saamme seuraavan erän/eriä ensi ja/tai sitä seuraavalla viikolla. Määristä ei tosiaan valitettavasti varmempaa tietoa ole vielä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki

tarkoittaako tuo, että odotatte saavanne viikottain pieniä eriä aina viikkoon 40 saakka ?Nyt on viikko 38, eli kyllä odotamme että saamme seuraavan erän/eriä ensi ja/tai sitä seuraavalla viikolla. Määristä ei tosiaan valitettavasti varmempaa tietoa ole vielä.


Tarkennan tähän nyt heti perään, että todennäköisesti menee tuonne viikolle 40 ennen kuin pääsemme lisää uusia Apple Watch malleja lähettämään. Tämä on kuitenkin tämänhetkinen tieto ja odotamme saavamme lisätietoa lähiviikkojen toimituksista ensi viikon alkupuolella. 🙂
Reisille meni useaan otteeseen, äsken varasin Powerista ja käynkin sen sieltä koppaamassa kyytiin. e: mutta piti siis vain koettaa montako vuotta putkeen voi näin käydä, vasta kolmas vuosi 😃
Moikka,

Tilasin oman Max 64gb goldin klo 8.00, enkä saanut tilaustani vielä.

Mielenkiinnosta tiedustelisin kuinka aikaisin ennen minua olette tilailleet samaista mallia (jotka eivät vielä saaneet), jotta vois tehdä hieman arviota saanko puhelinta vielä Tässä seuraavassakaan erässä.

Kiitos!
Kiitos Elisa ja Matkahuolto, palvelu pelasi ja uusi Xs on nyt hanskassa.
mulla on vielä tilana että

Odottaa lastausta noutopisteeseen

ehkä olisi sittenkin pitänyt tilata lähikaupan sijaan ihan oikeaan postiin toimitus.

Osallistu keskusteluun