Vastattu

iPhone4, Elisa ja Optima

  • 17 marraskuu 2012
  • 4 kommenttia
  • 1636 katselukerrat

Käyttäjätaso 5
Puhelin teki muutaman kerran päivässä sen että sillä ei voi soittaa eikä siihen voi soittaa, käyttiksen asensin uusiksi ja otin käyttöön uutena, ei auttanut.
Vein siis 09/2011 ostetun iPhone4:n Elisalle huoltoon, puhelin on hieman yli vuoden vanha mutta käsittääkseni EU ja Apple pääsivät sopuun 2 vuoden virhevastuusta. Elisa ilmoitti ensin että takuuta ei ole mutta vetosin tuohon 2 vuoden virhevastuuseen Apple virhevastuu niin suostuivat pitkin hampain ottamaan sisään ja lähettämään huoltoon.

Perjantaina tuli Optimalta seuraavanlainen viesti:
Kustannusarvio: Arvio puhelimenne korjauksesta on 308,00€.
Korjaus: Laitteen tehdastakuu on päättynyt. Ei merkkejä takuuehtojen vastaisesta käytöstä.
Kustannusarvio laitteen vaihdosta.
Vastatkaa valitsemalla vaihtoehdoista.
A=Korjataan
B=Palautus korjaamattoma, veloitus 36,00€.

 

Puhelimesta ovat löytäneet vian kun ovat sitä tehdaskorjattuun vaihtopuhelimeen vaihtamassa eivätkä vain palauta sitä takaisin saatteella 'käyttöjärjestelmä päivitetty'.
Eikös tuo nyt kuitenkin pitäisi mennä virhevastuun piiriin kun huolto totesi että ei merkkejä takuuehtojen vastaisesta käytöstä, menenkö keskustelemaan Elisalle mitä tehdään vai mitä kautta tässä asiassa pitäisi edetä?

Moderaattorit voisivat kertoa Elisan virallisen kannan asialle.

Onko muilla käyttäjillä kokemuksia vastaavista asioita Applen virhevastuun kanssa, Soneran foorumilta löysin tiedon että he korjaavat.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Delli 19 marraskuu 2012, 22:21

Asia ratkesi, virhevastuuseen meni, ei kuluja itselle.

Kiitos Elisalle nopeasta toiminnasta.
Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Ei ole kenelläkään tietoa asiasta?
Käyttäjätaso 3
Täällä asiasta löytynee keskustelua ja ohjeita: http://hopeinenomena.net/viewforum.php?f=71
Käyttäjätaso 5
Onhan siellä keskustelua mutta ei mitään Elisan virallista kantaa tuohon virhevastuuseen.
Käyttäjätaso 5
Asia ratkesi, virhevastuuseen meni, ei kuluja itselle.

Kiitos Elisalle nopeasta toiminnasta.

Osallistu keskusteluun