Kysymys

iPhone5 ja "sim kortti ei asennettu" -virhe

  • 23 heinäkuu 2013
  • 3 kommenttia
  • 22782 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Moro,

Tammikuussa Saunalahdelta hankittu iPhone5 32GB on alkanut valittaa ettei sim-korttia ole asennettu. Ainoa tapa päästä ongelmasta on käynnistää puhelin uudestaan. Muuten ihan ok, mutta kun tätä joutuu välillä tekemään kymmeniä kertoja päivässä. Puhelin on suojakuorissa eikä se ole kertaakaan tippunut tai saanut mitään hittiä eli sitä on pidetty "kuin kukkaa kämmenellä". Googletin vikaa ja monissa foorumeissa (mm. Applen oma) mainittiin mahdollinen sim-kortin (nano) vika. Mitäs mieltä foorumin oraakkelin on eli onko samankaltaista vikaa ollut muilla ja onko nyt syytä marssia ElisaShoppiin korttia vaihtamaan?

Myös WiFi-yhteys on kettuillut melkein alusta alkaen ja yleensä menee niin, että kahden viikon välein data ei kulje langattomissa verkoissa vaikka näyttää ns. täydet palkit ja puhelimesta on nollattava verkkoasetukset ennenkuin alkaa taas toimia - matkapuhelinverkossa laite toimii eli data kulkee. Välillä tehnyt myös niin että on myös matkapuhelinverkon datakin ollut toimimattomana vaikka 3G-yhteys ja täydet palkit - näin on käynyt koko aikana varmasti kaksi kertaa. Tämä taitaa pikemminkin olla laitevika, joten laite (iPhone) on varmaan vietävä myös huoltoon - eli ElisaShopin kautta vai? Kodin muissa iOS-laitteissa ei ole samoja vikoja (iPad 2, iPhone 3Gs, iPhone 4S) eikä niitä siis tarvitse nollailla.

3 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kuten
  •   mainitsi, SIM-kortin puhdistus on aina hyvä toimenpide. Mikäli ongelma jatkuu edelleen sen jälkeen, suosittelen astelemaan Elisan Myymälään tai Saunalahden edustajan puheille ja vaihtamaan SIM-korttia. Tarvittaessa voit tilata uuden kortin myös Oma Saunalahden kauttakin, mutta suoraan paikan päällä asiointi on yleensä nopeampi vaihtoehto.
  • Hei! Eilen ostettu Iphone 5, otettu käyttöön tänään ja soitettu 1 puhelu. Sen jälkeen ilmestyi ruutuun "ei sim korttia". Mitä on tapahtunut?? Saunalahden kortti. Kokeilin laitta lentotilaan ja sammuta mutta ei ole auttanut.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +5
    Hei garwa ja lämpimästi tervetuloa Saunalahden foorumeille!

    Ikävä kuulla ongelmista iPhonen ja SIM-kortin kanssa.

    Olethan jo kokeillut ottaa SIM pois laitteesta ja puhdistaa vaikkapa pehmeää liinaa vasten varovasti hieromalla.

    Ongelmat saattaisivat poistua tällä yksinkertaisella SIM-kortin puhdistustoimenpiteellä.

    Jos tämä ei auta, on ensilääkkeeksi kätevintä kokeilla hakea uusi SIM. Voi olla maksullinen toimenpide. Mikäli tämänkin jälkeen ongelmia ilmenee, on vika todennäköisesti laitteen puolella jolloin se kannattaisi kiikuttaa huoltoon. Huoltoon voi laitteen viedä ostopaikan kautta tai suoraan huollossa käymällä. Saunalahden asiakaspalvelusta saat neuvoa miten ja minne puhelin tulee viedä huollettavaksi.

    Toivottavasti ongelma ratkeaa piakkoin.

    Hauskaa päivän jatkoa!

    Osallistu keskusteluun