Vastattu

Latausliittymän mobiilidata ei toimi


Hei. Minulla on ollut käytössä latausliittymä pidemmän aikaa, mutta en ole tarvinnut mobiilidataa. Perjantaina yritin saada päiväveloituksellista mobiilidataa käyttöön, mutta siinä onnistumatta. Seuraavat toimenpiteet olen tehnyt:

  • OmaElisasta ruksitettu mobiilidatan esto pois päältä
  • iPhonessa on mobiilidata päällä, roaming päällä ja APN asetukset tarkistettu
  • Puhelin käynnistetty uudelleen useamman kertaa
iPhone 8 ilmoittaa edelleen "Could not activate mobile data network. You are not subscribed to a mobile data service."

Löytyisikö tähän asiaan apuja? Kiitokset.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi hpguru 27 elokuu 2018, 10:29

Moikka!

Mobiilidata pitäisi toimia, jos liittymä on käytössä.

  1. Oletko varmistanut, että liittymässä on tarpeeksi saldoa?
  2. Oletko varmistanut, että liittymä ei ole mennyt kiinni käyttämättömyyden vuoksi?
  3. Pystytkö soittamaan liittymällä puheluita tai lähettämään viestejä?
Jos mikään ei auta, liittymästä voi tehdä vikailmoitus ja soittopyynnön tekniseen tukeen voi laittaa OmaElisan Chat-palvelusta - sieltä soitetaan haluamaasi aikaan noin tunnin tarkkuudella.

Nyt soi DJ THT - Open Up the Dancefloor (Dj Gollum Remix) (feat. Auzern).

Mukavaa keskipäivää!

Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Moikka!

Mobiilidata pitäisi toimia, jos liittymä on käytössä.
  1. Oletko varmistanut, että liittymässä on tarpeeksi saldoa?
  2. Oletko varmistanut, että liittymä ei ole mennyt kiinni käyttämättömyyden vuoksi?
  3. Pystytkö soittamaan liittymällä puheluita tai lähettämään viestejä?
Jos mikään ei auta, liittymästä voi tehdä vikailmoitus ja soittopyynnön tekniseen tukeen voi laittaa OmaElisan Chat-palvelusta - sieltä soitetaan haluamaasi aikaan noin tunnin tarkkuudella.

Nyt soi DJ THT - Open Up the Dancefloor (Dj Gollum Remix) (feat. Auzern).

Mukavaa keskipäivää!
Kiitos vastauksesta. Ehdottamasi kohdat 1.-3. on tarkistettu ja kunnossa. Sain varattua soittoajan asiakaspalveluun chatin kautta.
Käyttäjätaso 7
Karpalo_ kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Ehdottamasi kohdat 1.-3. on tarkistettu ja kunnossa. Sain varattua soittoajan asiakaspalveluun chatin kautta.



Ehkä vielä kannattaisi käydä läpi puhelimesi internetasetukset.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/matkapuhelinliittymat/laiteohjeet/#!/device/apple/iphone-8/topic/internet/internet-asetukset/1

Täällä kaikki ohjeet

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/matkapuhelinliittymat/laiteohjeet/#!/device/apple/iphone-8
Kun aikoinaan tilasit latausliittymän niin laitoito mobiilidatalle eston päälle?

Itselläni oli sama ongelma, kokeilin vaikka mitä neuvoja eivät auttaneet, alkoi kuitenkin toiminaan yks kaks 2 aikoihin yöllä jolloin liittymä oli vaihtunut latausliittymä Norpasta -> latausliittymä Norppa+

Olin laittanut tilausvaiheessa mobiilidata eston, ihan kuin se ei olisi poistunut oma.elisan kautta, sitä epäilen.

https://yhteiso.elisa.fi/mobiililaajakaista-8/et-ole-tilannut-mobiilipalvelua-511278
Asia selvisi. Liittymääni ei oltu perustamisvaiheessa kytketty mobiilidatapalvelua. Todennäköisesti siis joku ruksi jäänyt raksimatta asiaa suorittaneelta henkilöltä. Liittymä perustettiin tänään uudelleen ja mobiilidata lähti heti toimimaan. Pyysin chatin kautta soittopyynnön jne.
Ossi7 kirjoitti:

"Kun aikoinaan tilasit latausliittymän niin laitoito mobiilidatalle eston päälle?"



Kiitos Ossi.
Menin samaan vipuun.

Osallistu keskusteluun