Kiinnitetty keskustelu MULTISIM

MultiSIM palaa Elisan valikoimiin – saatavilla Apple Watch -älykelloihin

  • 20 maaliskuu 2020
  • 43 kommenttia
  • 9043 katselukerrat
MultiSIM palaa Elisan valikoimiin – saatavilla Apple Watch -älykelloihin
Käyttäjätaso 4
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 74 kommenttia

MultiSIM on herättänyt keskustelua OmaYhteisössä vuosien varrella. Tuommekin ensi viikolla myyntiin Elisan Saunalahti MultiSIM 10M -liittymän, joka mahdollistaa puhelinnumerosi käytön useammalla laitteella samanaikaisesti. Voit käyttää samaa numeroa esimerkiksi puhelimessa ja älykellossa. Elisan Saunalahti MultiSIM 10M on saatavilla kuluttaja-asiakkaiden Elisan Saunalahti -liittymiin ja se toimii toistaiseksi vain eSIMIä tukevissa Apple Watch -älykelloissa. :apple::green_apple:

Uusien Apple Watch Series 5 GPS + Cellular -älykellojen ennakkomyynti alkoi tänään ja kellojen toimitukset aloitetaan 27.3.2020. Samana päivänä voi myös tehdä tilauksen Elisan Saunalahti MultiSIM 10M -liittymästä, joka on tilattavissa iPhonen Watch-sovelluksesta kellon käyttöönoton yhteydessä. MultiSIM aktivoituu kelloon tilauksen jälkeen automaattisesti.

Elisalla myynnissä olevat Apple Watchit löydät kaupastamme.
:point_right:Tästä kauppaan

Lisätietoa löytyy ohjeesta elisa.fi/multisim.

EDIT 1.4.2020: MultiSIM vaatii iPhonen ja Apple Watchin uusimman ohjelmistoversion. Puhelimessa tulee olla iOS 13.4 ja kellossa watchOS 6.2.
 

Uusi MultiSIM-lisäpalvelu vielä lyhyesti:

  • mahdollistaa saman numeron käytön Apple Watch -älykellossasi
  • puhelut, viestit ja roaming-käyttö veloitetaan pääliittymän hinnoittelun mukaan
  • nettiyhteys max. 10 Mbit/s nopeudella
  • saatavilla toistaiseksi vain eSIMIä tukeviin Apple Watch (Series 3, 4, ja 5) GPS + Cellular -älykelloihin
  • MultiSIM -lisäpalvelu tilataan suoraan iPhonen Watch-sovelluksen kautta

Onko Apple Watch käytössä ja kiinnostaako MultiSIM?


43 kommenttia

Käyttäjätaso 1

Juu @aink, aivan varmasti tarvetta olisi! :confused:  En tiedä tarkalleen mistä johtuu että palvelu saatiin henkilöasiakkaille nopsemmin, toki tuotteistus ja tuoterakenteet ovat yritys- ja henkilöasiakaspuolella hieman erilaiset. Mutta yrityspuolen kollegoiden kanssa kun asiasta juttelin niin kova hinku olisi heilläkin jo saada nämä ominaisuudet valikoimiin, toivottavasti tapahtuu nopsemmin mieluummin kuin hitaammin! Sormet ristissä :four_leaf_clover:

 

Tästäkin on jo 4 kuukautta aikaa. Ehtii ihmisten kellot ja mallit vanhentua ennen kuin Elisa ehtii asialle mitään tehdä.

 

Teknologia on jo olemassa, niin en ymmärrä miksi yritysasiakkaiden pitää odottaa näinkin kauan sitä, että saan esimin & Apple Watchin toimimaan yritysliittymäni kanssa? Ja tuo on naurettavaa, että asiakkaan pitää ostaa erikseen Multisim palvelu ja Apple Watchin nopeus on rajoitettu 10M .. Mitä järkeä tässä on? Eikö palveluiden pitäisi olla asiakkaan tueksi ja asioiden helpottamiseksi? Ei missään muissakaan maissa nopeutta ole rajoitettu. Sen takia Apple Watch tukee 3G ja 4G yhteyksiä, mutta Elisa päättää rajoittaa nopeuden 10M ja pistää yritys asiakkaat odottamaan useita kuukausia palveluita. 

Voisitteko ystävällisesti kertoa seuraavat asiat:

  • Miksi nopeus on rajoitettu 10M +
  • Miksi yritys asiakkaat joutuvat odottamaan näin kauan?
  • Mitä teknillisiä ominaisuuksia, tai muutoksia teidän täytyy tehdä? Eikait pyörää tarvitse keksiä enää uudestaan?

Vastauksia odottelen @MiikaMoi @freesoul @Patomiäs @roopeg @error404 @Keinotekoinen @draakki 

Monella on työnantajan maksama yritysliittymä sekä henkilökohtainen Apple Watch kello. Uskon että eSIM mahdollisuudesta moni maksaisi itse. Elisa, make it happen!

Siis jo on kumma. Juuri tilasin Apple Watch serie 6 cellular version ja pidin itsestään selvyytenä, että multisim palvelu onnistuu yritysliittymiin.

mitenköhän tämän asian saa ratkaistua?

nyt olisi hyvät vinkit tarpeen

Käyttäjätaso 1

Moi @roopeg ! Samaa asiaa kyselen kuin @Electric Citizen - onko yritysliittymien tuesta tietoa, joko onnistuu tai onko tietoa aikataulusta? 

Moi @Electric Citizen, tuki myös yritysliittymille tulee kyllä aikanaan, mutta vielä ei valitettavasti ole aikataulua kerrottavaksi. :confused:

Olisiko jo nyt mitään aikataulua antaa?

Onko iPhonessa uusin Elisan operaattoripäivitys 41.1? Tuon voi tarkistaa puhelimen asetuksista kohdasta Yleiset ja sieltä Tietoja. Samalla se tarjoaa uutta operaattoripäivitystä jos sellainen on saatavilla. Voi olla että vaatii tuon uusimman ennen kuin kello tukee Elisaa.

Terve ja kiitoksia!

 

Pahoittelut, että vastaan viivellä. Ongelma ratkesi juurikin sekä iPhonen että Apple Watchin päivittämisillä uusimpiin. Luulin, että olisin sen tehnyt jo - vaan en ollut. Melko perinteinen :nerd:

 

  1. Teemu

Yritysliittymä täälläkin. Jos nyt edes Series 6 kellolle tuon saisi… vaikka maksaisin itse työnantajalle, ellei Elisalta onnistu erillislaskutus

Käyttäjätaso 1

Juu @aink, aivan varmasti tarvetta olisi! :confused:  En tiedä tarkalleen mistä johtuu että palvelu saatiin henkilöasiakkaille nopsemmin, toki tuotteistus ja tuoterakenteet ovat yritys- ja henkilöasiakaspuolella hieman erilaiset. Mutta yrityspuolen kollegoiden kanssa kun asiasta juttelin niin kova hinku olisi heilläkin jo saada nämä ominaisuudet valikoimiin, toivottavasti tapahtuu nopsemmin mieluummin kuin hitaammin! Sormet ristissä :four_leaf_clover:

 

Tästäkin on jo 4 kuukautta aikaa. Ehtii ihmisten kellot ja mallit vanhentua ennen kuin Elisa ehtii asialle mitään tehdä.

 

Teknologia on jo olemassa, niin en ymmärrä miksi yritysasiakkaiden pitää odottaa näinkin kauan sitä, että saan esimin & Apple Watchin toimimaan yritysliittymäni kanssa? Ja tuo on naurettavaa, että asiakkaan pitää ostaa erikseen Multisim palvelu ja Apple Watchin nopeus on rajoitettu 10M .. Mitä järkeä tässä on? Eikö palveluiden pitäisi olla asiakkaan tueksi ja asioiden helpottamiseksi? Ei missään muissakaan maissa nopeutta ole rajoitettu. Sen takia Apple Watch tukee 3G ja 4G yhteyksiä, mutta Elisa päättää rajoittaa nopeuden 10M ja pistää yritys asiakkaat odottamaan useita kuukausia palveluita. 

Voisitteko ystävällisesti kertoa seuraavat asiat:

  • Miksi nopeus on rajoitettu 10M +
  • Miksi yritys asiakkaat joutuvat odottamaan näin kauan?
  • Mitä teknillisiä ominaisuuksia, tai muutoksia teidän täytyy tehdä? Eikait pyörää tarvitse keksiä enää uudestaan?

Vastauksia odottelen @MiikaMoi @freesoul @Patomiäs @roopeg @error404 @Keinotekoinen @draakki 

 

Amen @jaskajokunen2020 – kiteytit tuntemukseni ja varmasti monen muunkin. Mieluusti palauttaisin tämän cellular-mallin kellon Elisalle, kun eivät pysty siihen tuota palvelua tarjoamaan.

Käyttäjätaso 1

Siis jo on kumma. Juuri tilasin Apple Watch serie 6 cellular version ja pidin itsestään selvyytenä, että multisim palvelu onnistuu yritysliittymiin.

mitenköhän tämän asian saa ratkaistua?

nyt olisi hyvät vinkit tarpeen

 

Jep, eikö olekin kiva, että Elisa mainostaa näitä ja sit liittymät ja palvelut eivät toimikaan? En ymmärrä miten Elisa voi olla näin jälkeenjäänyt näissä ratkaisuissa.

Vastauksia odottelen @MiikaMoi @freesoul @Patomiäs @roopeg @error404 @Keinotekoinen @draakki 

Käyttäjätaso 1

Kiitos @roopeg vastauksestasi. Ymmärtäisin, jos palvelu ei olisi käytössä jo kuluttaja-asiakkaille, saatikka muissa maissa (?) niin en ymmärrä sitä et mikä ihme meillä täällä Suomen maankamaralla on vikana kun tässä asiassa kestää näin kauan. Apple Watch Series 3 oli ensimmäinen malli, jossa oli Cellular. Eli 3 vuotta sitten, on lanseerattu tuote, jota Elisa ei tue vieläkään yritysasiakkaiden osalta? Eli mikään teknologinen este tämä tuskin on, vaan on kyse teidän omista sisäisistä prosessi-sopimus-pykälä-byrokratista, jonka ei pitäisi 3 vuotta viedä.

 

Muutamaan asiaan haluaisin vielä vastauksen:

  • Teillä on yritysasiakkaille ja heidän työntekijöilleen olemassa jo “Oma Lasku” - palvelu, jolla yritysliittymän käyttäjä voi maksaa ns. ylimääräiset kustannukset? Miksi tämä ei voisi olla osa tätä? Tai miksi ette tarjoa tätä samalla tavalla, kuin tarjositte eSim mahdollisuutta täysin ilmaiseksi. 
  • Minun ei Cellular versio Watch on yhteydessä muutenin mun iPhoneen ja käyttää sen dataa, niin miksi mun Cellular versio ei voisi käyttää vaan automaattisesti samaa “datapakettia” vaan siitä pitäisi maksaa erikseen?
  • Miksi nopeus on rajoitettu 10M? Apple Watchit tukevat 4G/LTE nopeuksia, niin tämä 10M nopeusrajoitus on ihan naurettavaa. JA siitä pyydätte vielä asiakasta maksamaan 7,90€/kk ? Hei haloo! Mun äidin kolmepyöräisessä kottikärrysäkin on nopeampi netti. Rahastuksen makua sanoisin mä.

 

Käyttäjätaso 1

Moikka @draakki ja kiitos kun palailit asiaan! Onpa ihme homma, että yritysasiakkaalle on huonommat palvelut tarjolla kuin yksityiselle 😞 Toivottavasti asia etenisi, kyllä nykyaikaiset yritykset varmasti tällaisia palveluita kaipaavat!

Käyttäjätaso 1

@draakki Kiva, että asia on kuitenkin edes to do -listalla 😊 Kiitos kun vastasit ja toivotaan, että homma toimii pian kaikilla puolilla!

Käyttäjätaso 1

@MiikaMoi @freesoul @Patomiäs @roopeg @error404 @Keinotekoinen @draakki 

 

Tehän voisitte kysyä Telialta apua tähän, jos teillä ei löydy tarpeeksi osaamista tähän? Heillä näyttäisi asia olevan jo kunnossa?

Milloin saadaan tuki myös elisan yritysliittymille?

Painaessa watch-appsissa “ota käyttöön mobiilidata”, tulee ilmoitus: “Hups, MultiSIM ei ole saatavilla liittymälle”

Moi

Koitin tätä palvelua aktivoida. Tulee ilmoitus "Mobiililiittymä ei ole saatavilla. Elisa ei tällä hetkellä tule Apple Watchia.”

:disappointed_relieved:

Mitäs tässä kuuluisi tehdä. Kellona Apple Watch 5 + cellular. Puhelimena iPhone 11.

 

T: Teemu

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3

Moi

Koitin tätä palvelua aktivoida. Tulee ilmoitus "Mobiililiittymä ei ole saatavilla. Elisa ei tällä hetkellä tule Apple Watchia.”

:disappointed_relieved:

Mitäs tässä kuuluisi tehdä. Kellona Apple Watch 5 + cellular. Puhelimena iPhone 11.

 

T: Teemu


Moikka @LND ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Missä vaiheessa tuo ilmoitus tulee? Onko kellossa ja puhelimessa tuorein ohjelmistoversio päivitettynä? Oliko kello paritettuna tuon iPhone 11-laitteen kanssa?  :thinking:

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3

Terve ja kiitoksia!

 

Pahoittelut, että vastaan viivellä. Ongelma ratkesi juurikin sekä iPhonen että Apple Watchin päivittämisillä uusimpiin. Luulin, että olisin sen tehnyt jo - vaan en ollut. Melko perinteinen :nerd:

 

  1. Teemu

Kiva juttu, että lähti toimimaan :thumbsup: Miten on laite ja MultiSIM pelittänyt? :slight_smile:

Hei!

Tilaus on tehty ja näkyy OmaElisassa oikein. Kello on päivitetty ja Watchin kautta tehty kaikki kuten ohjeistettu. Kello kuitenkin Asetukset→Mobiilidata -kohdassa sanoo Ei SIMiä ja Ei yhteyttä.

Käyttäjätaso 4

Hei @Jynkky 

 

kerrotko vielä tarkempia speksejä:

  • Mikä liittymä käytössäsi on?
  • Mikä kello ja mikä puhelin merkiltään ja malliltaan
  • Puhelimen ohjelmistoversio sekä kellon ohjelmistoversio

Hei @Jynkky 

 

kerrotko vielä tarkempia speksejä:

  • Mikä liittymä käytössäsi on?
  • Mikä kello ja mikä puhelin merkiltään ja malliltaan
  • Puhelimen ohjelmistoversio sekä kellon ohjelmistoversio

Huoleton 150M

Apple Watch 3 GPS+Cellular

iOS uusin mahdollinen 13.4. ja Watchissa 6.2 (17T529)

Hei!

Tilaus on tehty ja näkyy OmaElisassa oikein. Kello on päivitetty ja Watchin kautta tehty kaikki kuten ohjeistettu. Kello kuitenkin Asetukset→Mobiilidata -kohdassa sanoo Ei SIMiä ja Ei yhteyttä.

Saatu toimimaan aspan ohjeistuksella, eli poistettu laitepari ja otettu käyttöön uutena niin, että tuo tilaus Elisan systeemiin tehtiin käyttöönoton yhteydessä. Nyt näyttäisi toimivan.

Käyttäjätaso 4

Hei!

Tilaus on tehty ja näkyy OmaElisassa oikein. Kello on päivitetty ja Watchin kautta tehty kaikki kuten ohjeistettu. Kello kuitenkin Asetukset→Mobiilidata -kohdassa sanoo Ei SIMiä ja Ei yhteyttä.

Saatu toimimaan aspan ohjeistuksella, eli poistettu laitepari ja otettu käyttöön uutena niin, että tuo tilaus Elisan systeemiin tehtiin käyttöönoton yhteydessä. Nyt näyttäisi toimivan.

Jes, hyvä että tuli sitä kautta kuntoon ja kello alkanut pelittämään 🤗

Käyttäjätaso 1

Juu @aink, aivan varmasti tarvetta olisi! :confused:  En tiedä tarkalleen mistä johtuu että palvelu saatiin henkilöasiakkaille nopsemmin, toki tuotteistus ja tuoterakenteet ovat yritys- ja henkilöasiakaspuolella hieman erilaiset. Mutta yrityspuolen kollegoiden kanssa kun asiasta juttelin niin kova hinku olisi heilläkin jo saada nämä ominaisuudet valikoimiin, toivottavasti tapahtuu nopsemmin mieluummin kuin hitaammin! Sormet ristissä :four_leaf_clover:

 

Tästäkin on jo 4 kuukautta aikaa. Ehtii ihmisten kellot ja mallit vanhentua ennen kuin Elisa ehtii asialle mitään tehdä.

 

Teknologia on jo olemassa, niin en ymmärrä miksi yritysasiakkaiden pitää odottaa näinkin kauan sitä, että saan esimin & Apple Watchin toimimaan yritysliittymäni kanssa? Ja tuo on naurettavaa, että asiakkaan pitää ostaa erikseen Multisim palvelu ja Apple Watchin nopeus on rajoitettu 10M .. Mitä järkeä tässä on? Eikö palveluiden pitäisi olla asiakkaan tueksi ja asioiden helpottamiseksi? Ei missään muissakaan maissa nopeutta ole rajoitettu. Sen takia Apple Watch tukee 3G ja 4G yhteyksiä, mutta Elisa päättää rajoittaa nopeuden 10M ja pistää yritys asiakkaat odottamaan useita kuukausia palveluita. 

Voisitteko ystävällisesti kertoa seuraavat asiat:

  • Miksi nopeus on rajoitettu 10M +
  • Miksi yritys asiakkaat joutuvat odottamaan näin kauan?
  • Mitä teknillisiä ominaisuuksia, tai muutoksia teidän täytyy tehdä? Eikait pyörää tarvitse keksiä enää uudestaan?

Vastauksia odottelen @MiikaMoi @freesoul @Patomiäs @roopeg @error404 @Keinotekoinen @draakki 

 

Amen @jaskajokunen2020 – kiteytit tuntemukseni ja varmasti monen muunkin. Mieluusti palauttaisin tämän cellular-mallin kellon Elisalle, kun eivät pysty siihen tuota palvelua tarjoamaan.

 

Jep, operaattori kauppaa Cellular malleja, mutta ei tue palvelua kaikille käyttäjilleen 😃 eikö ole aika ironista!!! 

Vastauksia odottelen @MiikaMoi @freesoul @Patomiäs @roopeg @error404 @Keinotekoinen @draakki 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Minä kun niiiiiin mielelläni kertoisin että nyt eikun MultiSIM tilaukseen myös yritysliittymiin, mutta valitettavasti vielä en tätä voi tehdä. :pensive: Palvelu on tulossa, mutta kehitys tuntuu nyt ottavan oman aikansa.

Toki asiaa voi miettiä siltäkin kantilta, että mieluummin julkaistaan palvelu vasta sitten kun se on oikeasti valmis, eikä tehdä hommia kiireellä. :slight_smile: Tätä palvelua on paljon kysytty ja sitä ei siis missään tapauksessa ole unohdettu!

Osallistu keskusteluun