Kysymys

Puhelimen datayhteys ei toimi kun 4G verkosta muuttuu 3G verkkoon.

  • 20 huhtikuu 2016
  • 2 kommenttia
  • 1138 katselukerrat

Tyttären puhelimessa datayhteys eli netti lakkaa toimimasta, kun verkko muuttuu 4G:stä 3G:en. Puhelimeen tulee tällöin viesti "Et ole tilannut mobiilipalvelua" (ei ihan sanatarkka). Asiakaspalveluun soitin ja tarkastettiin, että liittymässä ei ole mitään rajoituksia tämän suhteen.

Puhelin on Apple 5s, ja olen koittanut tutkia, että asetukset ovat kohdallaan. Olisko kellä vinkkejä asian korjaamiseksi?

2 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Moikka,

Hmm, laitetta ei ole siis lukittu käyttämään ainoastaan 4G:tä tai muuta? Kannattaa kokeilla sitä ensisijaisten verkkojen toisenlaista valintaa. En nyt sanatarkasti muista miten ne Applen puhelimissa lukikaan asetuksissa, mutta jos kokeilisi jotain muuta kuin sitä, että 4G olisi ensisijaisena valintana? Onko vaihtoehtona jotain "aina paras yhteys" tms.?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Applessa ei voi lukita käytettävää verkkoa. Valitaan vain 2G, 3G tai 4G ja näistä valittu on sitten käytössä, kun voidaan käyttää ja muuten vaihtaa alaspäin.

Kannattaa resetoida verkkoasetukset, eli asetukset -> mobiiliverkko -> mobiilidatavalinnat -> mobiilidataverkko ja sieltä alhaalta sitten "nollaa asetukset". Sitten sammuttaa ja käynnistää laitteen uudelleen. Tuo on monesti auttanut, mitä näiden kanssa olen itse paininut.

Osallistu keskusteluun