Vastattu

Rikkinäinen uusi iPhone

  • 11 marraskuu 2015
  • 15 kommenttia
  • 2692 katselukerrat

Käyttäjätaso 3
Tänään tuli puhelin, kesti siis n. viikon. Paketti auki ja toteamus että puhelin on rikki. Ei löydä sim-korttia vaikka tekis mitä.

//Siirretty omaksi ketjukseen ja muokattu otsikko. -Norris
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi iltsinen 12 marraskuu 2015, 09:52

braide kirjoitti:

Joo puhelin viety shopittiin ja nyt sit venailen varmasti ainakin 2vko että saan uuden. Iphonea kun jostai *****en syystä ei saa suoraan uutta vaikka paketissa viallinen olisikin. Täysin käsittämätöntä. Mitä jos shopitista ostaa uuden, avaa paketin myyjän edessä ja puhelin on viallinen, lähetetäänkö se korjaukseen ja ostaja joutuu venaa pari vko  vai saako hän suoraan uuden ?


Tämä riippuu vähän laitevalmistajan asettamista käytännöistä. Jokaisella kun nuo säädökset ovat omansalaiset. Applella sitten näköjään näin 😕 Ikävä juttu, pahoittelut vielä!

//Siirretty omaan ketjuunsa ja muokattu otsikkoa. -Norris

Katso alkuperäinen viesti

15 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3
braide kirjoitti:

Tänään tuli puhelin, kesti siis n. viikon. Paketti auki ja toteamus että puhelin on rikki. Ei löydä sim-korttia vaikka tekis mitä.


Voi ei 😕 Pääsetkö käymään myymälässä? Huollot/laitevaihdot hoituvat parhaiten sitä kautta.

//Siirretty omaan ketjuunsa ja muokattu otsikkoa. -Norris
Käyttäjätaso 3
Joo puhelin viety shopittiin ja nyt sit venailen varmasti ainakin 2vko että saan uuden. Iphonea kun jostai *****en syystä ei saa suoraan uutta vaikka paketissa viallinen olisikin. Täysin käsittämätöntä. Mitä jos shopitista ostaa uuden, avaa paketin myyjän edessä ja puhelin on viallinen, lähetetäänkö se korjaukseen ja ostaja joutuu venaa pari vko  vai saako hän suoraan uuden ?

//Siirretty omaan ketjuunsa ja muokattu otsikkoa. -Norris
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3
braide kirjoitti:

Joo puhelin viety shopittiin ja nyt sit venailen varmasti ainakin 2vko että saan uuden. Iphonea kun jostai *****en syystä ei saa suoraan uutta vaikka paketissa viallinen olisikin. Täysin käsittämätöntä. Mitä jos shopitista ostaa uuden, avaa paketin myyjän edessä ja puhelin on viallinen, lähetetäänkö se korjaukseen ja ostaja joutuu venaa pari vko  vai saako hän suoraan uuden ?


Tämä riippuu vähän laitevalmistajan asettamista käytännöistä. Jokaisella kun nuo säädökset ovat omansalaiset. Applella sitten näköjään näin 😕 Ikävä juttu, pahoittelut vielä!

//Siirretty omaan ketjuunsa ja muokattu otsikkoa. -Norris
Käyttäjätaso 3
Kysyn siis uudelleen että, Mitä jos shopitista ostaa uuden, avaa paketin myyjän edessä ja puhelin on viallinen, lähetetäänkö se korjaukseen ja ostaja joutuu venaa pari vko vai saako hän suoraan uuden ?
Tällöinhän kuluttajalla on oikeus perua kaupat, 14 vrk palautusoikeus ja rahat takaisin ja ostaa uusi puhelin.

//Siirretty omaan ketjuunsa ja muokattu otsikkoa. -Norris
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3
braide kirjoitti:
Kysyn siis uudelleen että, Mitä jos shopitista ostaa uuden, avaa paketin myyjän edessä ja puhelin on viallinen, lähetetäänkö se korjaukseen ja ostaja joutuu venaa pari vko vai saako hän suoraan uuden ?
Tällöinhän kuluttajalla on oikeus perua kaupat, 14 vrk palautusoikeus ja rahat takaisin ja ostaa uusi puhelin.

Myymälästä ostetuilla laitteilla ei ole etämyynnin 14 vuorokauden peruutusoikeutta, joten ei, kauppaa ei voi perua. Tällöin toimitaan laitevalmistajan huolto-ohjeiden mukaisesti.

//Siirretty omaan ketjuunsa ja muokattu otsikkoa. -Norris
Käyttäjätaso 3
Mitenkäs "nopeasti" nää huollot toimii ? Saatuani puhelimen 11. päivä vein sen samantein shopittiin josta sanottiin että huomenna lähtee postin mukana kohti huoltoa. Nyt on 16. päivä ja 








Työntila: Liike kirjannut työn, ei saapunut vielä Optimalle
11.11.2015 17:37


//Siirretty omaan ketjuunsa ja muokattu otsikkoa. -Norris
Kunniamerkki +3
  • ? Yleensä nämä huoltokeikat ovat olleet kestoltaan parin viikon molemmin puolin. Tämän tarkemmin en valitettavasti osaa sanoa, kun ei ole varsinaisesti meidän tuottamasta palvelusta kyse. 🙂
  • Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
     braide kirjoitti:
    Mitenkäs "nopeasti" nää huollot toimii ? Saatuani puhelimen 11. päivä vein sen samantein shopittiin josta sanottiin että huomenna lähtee postin mukana kohti huoltoa. Nyt on 16. päivä ja 

    Työntila:Liike kirjannut työn, ei saapunut vielä Optimalle
    11.11.2015 17:37
    Itse olen saanut iPhonea odottaa huollosta ekalla kertaa 12 arkipäivää, ja toisella kertaa 3 arkipäivää. Kummallakin kerralla tämä oli Elisan myymälään kautta. Ei auta siis kuin odottaa maltilla ja toivoa parasta :)

    Apple laittaa "lähes poikkeuksetta" asiakkaalle samantien takaisin tehdashuolletun puhelimen, jonka takia huoltoon kuluva aika saadaan pidettyä varsin usein hyvin lyhyenä.
    Käyttäjätaso 3
    Viikon kesti että puhelin vaihdettiin uuteen puhelimeen. Sain uuden puhelimen joka on myös viallinen. Nyt asiakaspalvelu ohjeistaa taas ajamaan elisa shopittiin, jotta puhelin viedään huoltoon. Alkaa tulee mitta täyteen. Kuka korvaa mulle matkakulut siitä että mä ajelen edes takas viemään puhelinta huoltoon, hakee sitä, taas viemään huoltoon ja hakee sitä.

    Mitäs sitten ku taas uusitaan puhelin ja taas se sattuu olee viallinen, olenko mä ilman puhelinta koko elämäni ? Hienoa yritysasiakaspalvelua.  Elisan kanssa saa tapella joka ***** asiassa. Mikään ei suju ilman ongelmia kun asiakaspalvelua tarvitsee. Käsittämätöntä palvelua. 

    Edit: Asiakaspalvelu pyytää mua soittaa http://www.mobylife.com/fi/ota-yhteytta sieltä sanotaan että minkä takia sut tänne käskettii soittaa että eihän he tätä puhelinta voi uusia, että Elisan se kuuluu hoitaa. 
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
  • ? Ikävä kuulla, että laitten kanssa on edelleen ongelmia.

    Mikäli et tahdo sitä toimitella huoltoon myymälämme kautta niin voit postittaa sen myös suoraa Mobylifelle veloituksetta: http://www.mobylife.fi/fi/huoltoon-toimittaminen

    Tuolloin mukana täytyy vain laittaa takuukuitti, jonka tarvittaessa saat OmaSaunalahdesta tulosteltua. :) 

    Apple tosiaan itse määrittelee nuo huoltoasiat, onhan kyseessä valmistajan laitetakuu. 
  • Käyttäjätaso 3
    Ei vaan mä en toimita tätä mihinkään huoltoon ja ole viikkoa ilman puhelinta. Se puhelin vaihtuu suoraan uuteen tai sitten tämä sopimus puretaan, ei ole muita vaihtoehtoja. 

    Tällasta asiakaspalveluako Elisa todella tarjoaa ? Meinaatteko te siellä että mä ajelen autollani 50km ylimäärästä joka viikko sen takia että teidän toimittama puhelin ei toimi, oli sen valmistaja sitte kuka tahansa.

    Jossain se raja menee mihin mä suostun ja mihin en. Se raja on nyt ylitetty.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    braide kirjoitti:
    Ei vaan mä en toimita tätä mihinkään huoltoon ja ole viikkoa ilman puhelinta. Se puhelin vaihtuu suoraan uuteen tai sitten tämä sopimus puretaan, ei ole muita vaihtoehtoja. 

    Tällasta asiakaspalveluako Elisa todella tarjoaa ? Meinaatteko te siellä että mä ajelen autollani 50km ylimäärästä joka viikko sen takia että teidän toimittama puhelin ei toimi, oli sen valmistaja sitte kuka tahansa.

    Jossain se raja menee mihin mä suostun ja mihin en. Se raja on nyt ylitetty.

    Juurihan sinulle neuvottiin postittamaan se puhelin. Ei siis tarvitse ajella, ellet sitten välttämättä itse niin halua tehdä.

    Sinulle myös kerrottiin jo sekin, ettei Elisa oikein voi tuohon tilanteesesi vaikuttaa millään tapaa. Ainoa mitä he voivat tehdä, on toimittaa puhelimesi sinun puolestasi huoltoon, jolloin sinun tarvitsee vain viedä puhelin ensin heille. Eivät he sitä sentään sinulta kotoa tule hakemaan. Mielestäni tuo kuitenkin on jo aika hyvää palvelua!

    Elisa ei siis tee päätöstä huoltoon toimitetusta puhelimestasi. Elisa ei myöskään huolla sitä. Elisa vain toimittaa sen puolestasi huoltoon. Eikä Elisa tietenkään voi tuosta vain antaa sinulle hyllystä uutta puhelinta. Tai voi, jos ostat sen uuden puhelimen.

    Turhaan siis meuhkaat Elisan suuntaan. Vähän sama kuin raivoisit ja vaatisit postinjakajalta uutta puhelinta, koska hän toi sinulle netistä tilaamasi puhelimen, joka osoitautuikin sitten vialliseksi.

    Apple on se, joka päättää kaikista huoltoon toimitetuista iPhoneista. Apple on se, joka päättää antaa, tai olla antamatta, asiakkaalle viallisen uuden puhelimen tilalle tehdashuolletun puhelimen.
    Käyttäjätaso 3
    Ilmeisesti et ymmärtänyt kohtaa "en ole viikkoa ilman puhelinta". Toiseksi en luota sihen että vaikka puhelin viikon päästä uutena takaisin tulisikin että se toimii. Onhan se epätodennäköistä että saa rikkinäisen puhelimen. Nyt olen kuitenkin jo 2 viallista saanut niin en mä enää kyllä viikkoa odota että saanko viallisen vai ehjän. Ja kyllä mulla on ihan tästä syystä oikeus valittaa.
    Käyttäjätaso 5
    Kunniamerkki +1
  • ?

    Ymmärrän kyllä mielipahasi tämän asian suhteen, mutta meidän on noudatettava Applen omia huolto-ohjeita. Laite on siis toimitettava huoltoon, siihen ei ole muuta ratkaisua. Keskustelin tilanteesta myös asiakassuhdepäällikön kanssa, joten tämä on varmaa tietoa. Voit toki itse päättää, miten asian hoidat. 

    Sanoit, että ajomatkaa kertyy jonkin verran liikkeeseen mentäessä. Missä myymälässä asioit? Voisin kysellä, josko heillä olisi sinulle varalaitetta huollon ajaksi. Mikäli laitat minulle yksityisviestiä, voin myös soittaa sinulle asian tiimoilta.

    Vaihtoehdot ovat kuitenkin nämä:

    a) Laite toimitetaan huoltoon postin kautta.

    b) Laite toimitetaan huoltoon myymälän kautta. 

    Sinulle koituneista kustannuksista ja niiden korvauksista voimme myös keskustella yksityisviesteillä. Hyvityksistä kun sovitaan aina tapauskohtaisesti.:)
  • Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    braide kirjoitti:
    Ilmeisesti et ymmärtänyt kohtaa "en ole viikkoa ilman puhelinta". Toiseksi en luota sihen että vaikka puhelin viikon päästä uutena takaisin tulisikin että se toimii. Onhan se epätodennäköistä että saa rikkinäisen puhelimen. Nyt olen kuitenkin jo 2 viallista saanut niin en mä enää kyllä viikkoa odota että saanko viallisen vai ehjän. Ja kyllä mulla on ihan tästä syystä oikeus valittaa.
    Ymmärsin kyllä. Ja saat toki valittaa, jos niin tahdot. Minun pointtini olikin siinä, että valitat nyt täysin väärälle kohteelle ja aiheesta, jolle ei mitään voi.

    On hyvin epätodennäköistä, että saisit vielä kolmannenkin viallisen puhelimen. Toki sekin on kuitenkin mahdollista. Vaihtoehtosi kuitenkin taitavat olla siinä, että toimitat sen puhelimesi huoltoon tai että et toimita puhelintasi huoltoon. Ei se itkemällä siitä muuksi muutu, kun se viallinen puhelin sinulla kerta jo on. Ja onko se kuinka pahasti "viallinen", jos voit sitä kuitenkin käyttää koko ajan? Jos puhelimen huoltoon toimittamisella on valtavan suuret elämää monin tavoin hankaloittavat seuraukset, niin olisiko mahdollista sitten elää sen viallisen, mutta toimivan puhelimen kanssa..

    Elisalta sinulle Tiude- jo ehdottikin, että katsoisi jos löytyisi varapuhelin liikeestä. Löytäisitkö sinä jonkun vanhan puhelimen laatikoista käyttöönotettavaksi, tai ehkä joltain kaverilta lainaan. Toivottavasti jotain ainakin järkkääntyisi!

    Osallistu keskusteluun