Vastattu

SOPIMUKSEN PURKU!


  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Aivan täyttä jukkapalmua teidän toimintanne. Sain kovalla vaivalla hommattua rahat puhelimen vakuus maksuun. Pyysin silloin toimittamaan sähköpostiini laskut mutta niin ei ole käynyt. Nytten sopimukseni purettiin koska sain laskut myöhässä postilaatikosta. Olen maksanut kuitenkin laskut paitsi uusimmat joita en ollu nähnyt. Olen aikaisemminki soittanut ja sanonut että ne laskut spostiin niin ehdin näköe ja pystyn maksamaan ajoissa. Muutettiin laskutus osoite mutta eipähän laskuja tullut vieläkään spostiin. Kyllä voi silti sopimuksen peruttaa mutta ei voi lähettää laskuja spostiin aivan pellenäistä toimintaa!!

Edit // Siistitty sanavalinta -Patomiäs
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 15 marraskuu 2018, 12:44

Laskut on aina nähtävillä OmaElisassa "Laskut" osiossa. Sieltä voi myös muuttaa itse laskujen toimitustavan ja varmistaa, että sähköpostiosoite on varmasti oikein.

Lisäksi käytössä olevasta sähköpostista kannattaa aina tarkistaa myös roskapostikansio. Osa palveluntarjoajista saattaa luokitella laskun sisältävät postit virheellisesti roskapostiksi.

Katso alkuperäinen viesti

5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Laskut on aina nähtävillä OmaElisassa "Laskut" osiossa. Sieltä voi myös muuttaa itse laskujen toimitustavan ja varmistaa, että sähköpostiosoite on varmasti oikein.

Lisäksi käytössä olevasta sähköpostista kannattaa aina tarkistaa myös roskapostikansio. Osa palveluntarjoajista saattaa luokitella laskun sisältävät postit virheellisesti roskapostiksi.
Juu olen katsonut useaan kertaan söhköpostin ja sieltä myös roskapostin. Kyllä omaelisasta maksoin laskuja mutta pyysin sähköpostiin ne jotta saan ilmoituksen ja näen laskun heti kun se tulee. Nytten ei ollut tullut sähköpostiin ja posti oli myöhässä niin että tuli purkuvaroitus ja purku samaan aikaan kun hain postilaatikolta postin... ja nytten en saa sopimusta uusiksi?!?!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ihan mielenkiinnosta.. Minkä palveluntarjoajan sähköpostiin olet nuo laskut tilannut?

Mikäli kyseessä on Google (Gmail), kannattaa huomioida se, että Googlen mukaan etunimisukunimi@gmail.com ja etunimi.sukunimi@gmail.com ovat yhden ja saman henkilön sähköposteja. Tämä voisi olla yksi mahdollinen syypää siihen, miksi laskut eivät ole tulleet perille. Elisa ei voi tehdä tälle asialle mitään vaan syypää tähän ongelmaan on Google.

https://support.google.com/mail/answer/10313?hl=fi
https://support.google.com/mail/answer/7436150

Esim. itselleni on saapunut viimeksi toissa päivänä toiselle nimikaimalle tarkoitettua postia. Näin on käynyt useita kertoja myös aiemminkin.

Mikäli sähköpostiosoitteesi on jokin muu kuin "perinteinen" nimiyhdistelmä, ongelma tuskin liittyy siihen. Elisallakaan ei ainakaan isompaa ongelmaa noiden sähköpostilaskujen lähetyksessä ole, koska itselleni putkahtaa laskut joka kuukausi sähköpostilaatikkoon.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Asian selvittely melkein onnistuu nyt tässä kohtaa nopeiten jos pääset soittamaan asiakaspalveluun. Mikäli sulla on sähköpostilasku valittuna laskun toimitustavaksi ja tuota sähköpostia ei saataisi toimitettua perille, tulee siitä meille bounce-viesti normaaliin tapaan ja sen perusteella meillä automatiikka vaihtaa toisen tavan laskun toimitukselle, eli ongelma laskun toimittumisessa tuonne sähköpostiin melkein nyt vaikuttaisi jäävän johonkin kohtaan tuolla sähköpostisi puolella, Dj_God tuossa kertoikin jo hyvin tähän mahdollisia vaikuttimia 🙂
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Hei! Täällä on myös hyviä vinkkejä, jos se lasku löytyykin sieltä roskapostikansion puolelta:

https://elisa.fi/sahkopostilasku

Osallistu keskusteluun