Vastattu

Viallinen iPhone 6 plus

  • 2 lokakuu 2014
  • 8 kommenttia
  • 60771 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 9 kommenttia
Hei!

Tyttöystäväni tilasi minulle lahjaksi teiltä 6 plus puhelimen ja heti paketin avattuamme huomasimme että runko on hiukan kiero.

Otimme yhteyttä Apple tukeen ja sanoivat sieltä että jos on kiero niin ilman muuta vaihdetaan uuteen ja pyysivät ottamaan yhteyttä suoraan myyjään. Miten toimitaan?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi kukkatippa 3 lokakuu 2014, 14:23

Jos iPhonen runko on kiero, kannattaa laite toimittaa huoltoon lähimpään Elisa Shopitiin. Käytännössä nuo mahdolliset laitevaihdot toteutetaan huollon kautta. Jos paikkakunnalla ei ole Elisa Shopitia, voi olla yhteydessä suoraan huoltoliikkeeseen. Applet huoltaa Optima Service
Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Minulla täysin sama ongelma. Paketista kuin otin puhelimen niin huomasin, että myös minun 6 plus on kiero runkoinen. Miten asia hoituisi parhaiten ja nopeiten?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
comayl kirjoitti:
Hei!

Tyttöystäväni tilasi minulle lahjaksi teiltä 6 plus puhelimen ja heti paketin avattuamme huomasimme että runko on hiukan kiero.

Otimme yhteyttä Apple tukeen ja sanoivat sieltä että jos on kiero niin ilman muuta vaihdetaan uuteen ja pyysivät ottamaan yhteyttä suoraan myyjään. Miten toimitaan?

No ehkä teidän täytyy ottaa yhteyttä myyjään eli jos on verkkokaupasta ostettu, niin laitatte asiakaspalveluun soittaen tietoa eteenpäin ja pyydätte uutta laitetta toimitukseen?

Iltalehden uutisien mukaan iPhone 6 Plus saattaa olla valmiiksi vino tai vinoutua käytössä esim. takataskussa. Jos laitetta ei ole otettu käyttöön, on siinä normaali palautusoikeus, joten sitten vanha asiakaspalautuksena ja uusi tilaukseen. Laitevaihto voisi kuitenkin onnistua asiakaspalvelun kautta eli sinne yhteyttä.

Palstalla päivistävät elisalaiset moderaattorit, ehkä heilläkin on asiasta tietoa. Kannattaa nakata yksäriä 😉
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Jos iPhonen runko on kiero, kannattaa laite toimittaa huoltoon lähimpään Elisa Shopitiin. Käytännössä nuo mahdolliset laitevaihdot toteutetaan huollon kautta. Jos paikkakunnalla ei ole Elisa Shopitia, voi olla yhteydessä suoraan huoltoliikkeeseen. Applet huoltaa Optima Service
Käyttäjätaso 3
iPhone  6 runko pehmeää alumiinia vääntyy helpolla heikko
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
kukkatippa kirjoitti:
Jos iPhonen runko on kiero, kannattaa laite toimittaa huoltoon lähimpään Elisa Shopitiin. Käytännössä nuo mahdolliset laitevaihdot toteutetaan huollon kautta. Jos paikkakunnalla ei ole Elisa Shopitia, voi olla yhteydessä suoraan huoltoliikkeeseen. Applet huoltaa Optima Service

Kyllä laitteilla on selkeä DOA aika olemassa. Ei paketista otettua laitetta laiteta huoltoon vaan se vaihdetaan suoraan uuteen.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
inf kirjoitti:
kukkatippa kirjoitti:
Jos iPhonen runko on kiero, kannattaa laite toimittaa huoltoon lähimpään Elisa Shopitiin. Käytännössä nuo mahdolliset laitevaihdot toteutetaan huollon kautta. Jos paikkakunnalla ei ole Elisa Shopitia, voi olla yhteydessä suoraan huoltoliikkeeseen. Applet huoltaa Optima Service

Kyllä laitteilla on selkeä DOA aika olemassa. Ei paketista otettua laitetta laiteta huoltoon vaan se vaihdetaan suoraan uuteen.

Oli joskus ennen vanhaan joo, mutta nykyaikaisen palveluiden alasajamisen aatteen mukaisesti DOA-vaihto on monessa tapauksessa käytännössä poistunut. Elisa ainakin on ottanut Ei-DOA linjan käyttöön jo vuosia sitten.

Ehkä ainoa tapa saada DOA-vaihto menemään läpi on ottaa luuri paketista käyttöön liikkeen tiskillä, jos myyjä näkee itse, että laite on kuollut paketista otettaessa, voisivat ehkä vaihtaa sen jopa suoraan...

Vähän asiaa Kuningaskuluttajasta vuoden takaa:

Katsojamme osti Elisa Shopitista Iphone 5-puhelimen. Kotona hän huomasi sen olevan rikki. Sekä Elisa että valmistaja Apple kieltäytyivät purkamasta kauppaa, tai vaihtamasta rikkinäistä tuotetta heti uuteen. Ainoa vaihtoehto oli viedä puhelin huoltoon.

Elisan liiketoimintajohtaja Jan Virkki kertoo, ettei ongelmaa yleensä pystytä selvittämään liikkeessä.

- Vika ei välttämättä ole niin ilmiselvä. Jos laite on käynyt liikkeen ulkopuolella, siinä saattaa olla itse aiheutettua ongelmaa. Myymälähenkilökunnalla ei välttämättä ole osaamista tai työkaluja vian selvittämiseen, ja siksi laite toimitetaan huoltoon. Jos vika todetaan liikkeessämme myyntihetkellä, niin silloin kyllä yleensä vaihdetaan heti toiseen laitteeseen.

Saako sitten huollon ajaksi Iphonen?

- Ei välttämättä. Pyritään mahdollisuuksien mukaan tarjoamaan joku varalaite huollon ajaksi.

Alkuperäinen: Mikko Laine, Kuningaskuluttaja Linkki
Käyttäjätaso 3
Kannattaa liikkeessä katsoa ettei voi väittää asiakkaan itse vääntänen
Käyttäjätaso 5
Muilla valmistajilla näin on edelleen, Applella ei doa-käytäntöä ole edelleenkään, vaan kaikki vaihdot huollon kautta. Mutta koska Apple, niin mitäpä tuosta sen suurempaa haloota nostamaan :S. 

Osallistu keskusteluun