Kysymys

Nyt loppuu nopeuksilla hehkutus laajakaistassa.....


Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
  • Tähtipelaaja
  • 1667 kommenttia
Jokohan viimeinkin saadaan jotain järkevää tähän p a s kan puhumiseen ja turhien lupausten aiheuttamaan mielipahaan... :- 😢 ::) 😉
Lue  >  http://www.digitoday.fi/data/2010/04/26/nyt-loppuu-nopeuksilla-hehkutus-laajakaistassa/20105908/66

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

15 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Joo oli jo aikakin . . . Yhteyden laatu rajat ovat nykyisin tosi väljät
Tuon olisi pitäny tapahtua paljon ennemmin mitä se nyt otettiin käsittelyyn.,noo jospa siitä nyt vähän tulee kuluttajille apuja  🙂
Tuskin, ei ne nopeudet siitä oikeasti parane tai hinnat laske.

Mutta "turhien lupausten aiheuttamaan mielipahaan..." ehkä jotain.

Nopeuden nosto tilanteisiin olisi voinut laittaa vaikka sellaisen velvotteen, että mikäli nopeus ei nousekaan esim. yli 14 megan (tilattu 8M -> 24M) niin asiakas saa hyödyntää mahdollisen nopeuden nousun, mutta hinta ei saa nousta. Jolloin operaattorikin joutuisi ottamaan "riskin" ja se ehkä myös motivoisi vähän korjaamaan/optimoimaan huonokuntoista verkkoa.
Eikös tuo koskenut vain kiinteitä yhteyksiä, eli tällä "mobiililaajakaistalla" saa jatkossa huijata ihmisiä edelleen ihan surutta. Onneksi itse en sortunut huijattavaksi jollain 24kk sopimuksella, josta ei edes eroon pääse mitenkään vaikka toteutunut tuote on totaalista paskaa.

Eikös tuo koskenut vain kiinteitä yhteyksiä, eli tällä "mobiililaajakaistalla" saa jatkossa huijata ihmisiä edelleen ihan surutta. Onneksi itse en sortunut huijattavaksi jollain 24kk sopimuksella, josta ei edes eroon pääse mitenkään vaikka toteutunut tuote on totaalista paskaa.


Missäs tuossa mainittiin, että vain kiinteitä.
Vaihteluvälihän on ilmoitettu:

"Palvelun nimellisnopeus on saavutettavissa oleva maksiminopeus. Tiedonsiirtonopeus vaihtelee riippuen päätelaitteen ominaisuuksista, sijainnista ja verkon kuormituksesta. Nopeuden tyypillinen vaihteluväli on 0,2 Mbit/s - palvelun nimellisnopeus (Nopsa 0,2 - 10 Mbit/s, käytössä olevasta päätelaitteesta riippuen)."

Vaihteluvälihän on ilmoitettu:

"Palvelun nimellisnopeus on saavutettavissa oleva maksiminopeus. Tiedonsiirtonopeus vaihtelee riippuen päätelaitteen ominaisuuksista, sijainnista ja verkon kuormituksesta. Nopeuden tyypillinen vaihteluväli on 0,2 Mbit/s - palvelun nimellisnopeus (Nopsa 0,2 - 10 Mbit/s, käytössä olevasta päätelaitteesta riippuen)."


Niin, eli tuon lauseen perusteella voi myydä mitä tahansa, eikä siitä määräaikaisesta sopimuksesta pääse eroon. Tuohonhan nyt yritetään puuttua.


Eikös tuo koskenut vain kiinteitä yhteyksiä, eli tällä "mobiililaajakaistalla" saa jatkossa huijata ihmisiä edelleen ihan surutta. Onneksi itse en sortunut huijattavaksi jollain 24kk sopimuksella, josta ei edes eroon pääse mitenkään vaikka toteutunut tuote on totaalista paskaa.


Missäs tuossa mainittiin, että vain kiinteitä.


Luin tuosta asiasta jostain muualta, en nyt vaan muista mistä. Mutta saatan tietenkin olla väärässäkin. Melko varma olen, että ei koske mobiililaajakaistoja.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4


Vaihteluvälihän on ilmoitettu:

"Palvelun nimellisnopeus on saavutettavissa oleva maksiminopeus. Tiedonsiirtonopeus vaihtelee riippuen päätelaitteen ominaisuuksista, sijainnista ja verkon kuormituksesta. Nopeuden tyypillinen vaihteluväli on 0,2 Mbit/s - palvelun nimellisnopeus (Nopsa 0,2 - 10 Mbit/s, käytössä olevasta päätelaitteesta riippuen)."


Niin, eli tuon lauseen perusteella voi myydä mitä tahansa, eikä siitä määräaikaisesta sopimuksesta pääse eroon. Tuohonhan nyt yritetään puuttua.



Mikäli päätelaitteena on 2G-puhelin, ei se voi tukea nopeampaa yhteyttä (EDGEn teoreettinen maksimi on alle 0,3 Megaa). 3G-verkko ei toistaiseksi ole saatavilla koko maassa. Tällöin ei ole mitään järkeä luvata Nopsalle suurempaa miniminopeutta.



Vaihteluvälihän on ilmoitettu:

"Palvelun nimellisnopeus on saavutettavissa oleva maksiminopeus. Tiedonsiirtonopeus vaihtelee riippuen päätelaitteen ominaisuuksista, sijainnista ja verkon kuormituksesta. Nopeuden tyypillinen vaihteluväli on 0,2 Mbit/s - palvelun nimellisnopeus (Nopsa 0,2 - 10 Mbit/s, käytössä olevasta päätelaitteesta riippuen)."


Niin, eli tuon lauseen perusteella voi myydä mitä tahansa, eikä siitä määräaikaisesta sopimuksesta pääse eroon. Tuohonhan nyt yritetään puuttua.



Mikäli päätelaitteena on 2G-puhelin, ei se voi tukea nopeampaa yhteyttä (EDGEn teoreettinen maksimi on alle 0,3 Megaa). 3G-verkko ei toistaiseksi ole saatavilla koko maassa. Tällöin ei ole mitään järkeä luvata Nopsalle suurempaa miniminopeutta.


Ja sitten kun käyttää mobiililaajakaistaa kiinteässä paikassa(asunnossaan vaikka) 3g tukiaseman vieressä ja toimivuus on mitä on? Onnistuuko tällöin määräaikaisen sopimuksen purkaminen? Tuskin, koska vaihteluväli on ilmoitettu.

Nopeutta suurempi ongelma on kuitenkin yhteyden yleisesti huono toimivuus. Paskaakos tekee yhteydellä joka kyllä siirtää jonkun verran dataa, mutta puolet paketeista menee hukkaan. Olisin hyvin tyytyväinen vaikka 512/512 yhteyteen, jos se vaan toimisi pätkimättä.


Missäs tuossa mainittiin, että vain kiinteitä.


Kyllä se tuossa viestintäviraston tiedotteessa niin lukee.

http://www.viestintavirasto.fi/index/asiointi-info/ajankohtaista/lehdistotiedotteet/2010/P_32.html ' TARGET='_blank



Missäs tuossa mainittiin, että vain kiinteitä.


Kyllä se tuossa viestintäviraston tiedotteessa niin lukee.

http://www.viestintavirasto.fi/index/asiointi-info/ajankohtaista/lehdistotiedotteet/2010/P_32.html ' TARGET='_blank

Ajattelinkin jostain lukeneeni, että koski vaan kiinteitä laajakaistoja. Tuoltahan se tosiaan oli, eli kusetus mobiililaajakaistojen kanssa jatkuu.
Ehdoton laki pitäisi saada siihen että mitä ei operaattori voi toteuttaa yhteysnopeuden osalta niin sitä ei myöskään pitäisi antaa myydä tai markkinoida,eli yhteys palvelu jutut pitäisi olla sen mukaisesti tarjolla mitä voidaan luvata ihan 100% eikä mitään siltä väliltä,ja ehdottomasti pitäisi saada sellainen kuluttaja laki että voisi perua 2 vuoden sopimukset jos ei mokkulayhteys ole sitä mitä luvataan ja sitten saisi korvaukset siitä myöskin,eli ihan amerikkalaiseen tyyliin pitäisi olla nämä asiat että palvelu pitää olla sitä mitä annetaan tarjolle eikä mitään siltä väliltä,vai miten olisi jos ostettaisiin auto jonka tehoiksi mainitaan esim 150 hevosvoimaa mutta sitten onkin muualla tiedolla 100 hevosvoimainen ja myydäänkin sillä 150 hevosvoimaisen hinnalla 50 hevosvoimaa vähemmällä oleva auto..Siis jooo! varmasti tästä koko datapalvelu yms liikenne asetus laista löytyy joku porsaan reikä jolla saadaan asiaan vaikutusta tai jos sitä ei ole niin se pitäisi todellakin heti saada tehtyä ja voimaan!

Kyllä hintaa voi sen tiimoilta nostaa jos palvelu on todellista mutta jos se pikkupräntillä kerrotaan että se onkin jotain mitä sattuu tyyliin,niin ei tälläinen touhu ole kivaa kenenkään mielestä..




Missäs tuossa mainittiin, että vain kiinteitä.


Kyllä se tuossa viestintäviraston tiedotteessa niin lukee.

http://www.viestintavirasto.fi/index/asiointi-info/ajankohtaista/lehdistotiedotteet/2010/P_32.html ' TARGET='_blank

Ajattelinkin jostain lukeneeni, että koski vaan kiinteitä laajakaistoja. Tuoltahan se tosiaan oli, eli kusetus mobiililaajakaistojen kanssa jatkuu.


Itse luin vain tuon aloittajan linkin ja siinä ei mainittu, joten kysymys tuli siitä.
😠 on aikoihin eletty, olen yrittänyt tämän viikon ajan saada kontaktia saunalahden henkilöstöön. ei onnistu normaalilla tavalla,
pitäisköhän ruveta hankalaksi ent. asiakkaaksi ja pyytää yhteyttä kuluttajasuojan kautta esim. asiani koskisi nettitikun toimivuuden
ylimainostamista. ensinnäkään se ei toimi millään huippunopeudella, vaan parhaimmillaan mitattu 0,565 MG !!!!! eikä kaikkialla
niikuin luvataan. viimesyksynä luvattiin purkaa sopimus, ja sovittiin samalla puhelulla palauttavani tikun  jonka myös teinkin.
joka kuukausi on veloitettu kuitenkin suoraveloituksesta kk-maksu jota en ole huomannut kuin nyt vasta ja ilmoitin asiasta asiakas-
palvelun kautta ja pyysin soittamaan asian selvittämiseksi. kuinka ollakkaan sietä tuli ensin tekstiviesti josta puuttui puolet. laitoin uuden viestin ja kuinka ollakkaan taas tekstiviesti josta puuttui puolet, mutta sen verran näkyi että ovaat tutkineet yhteyksiä jo aiemmin ja
todenneet niitten olevan aivan kunnossa !!!!!
kaverillani oli soneran tikkuliittymässä sama juttu ja sieltä kyllä otettiin yhteyttä ja sanoivat sopimuksen irti ja hyvittivät turhaan
maksetut maksut !
mitä sanottiinkaan alkuviikosta näitten operatoorien mainos lupauksien pitävyydestä ???!!! aivan puppua !!!