Kysymys

Saunalahti Nettipuhelin



Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

835 kommenttia

Yritin etsiä ongelmaani ratkaisua Palstalta, mutta löysin vain kysymyksiä, en vastauksia.

Pulmani: Olen yrittänyt saada Nokia N80 -kännykkää toimimaan Saunalahden nettipuheluissa. Olen tilannut Saunalahdelta VoIP-asetukset, ja niiden pitäisi olla kunnossa laitteessani. Mutta kun yritän soittaa nettipuheluja, tulee ilmoitus: "Puhelinta ei ole rekisteröity palveluun. Haluatko rekisteröityä nyt?" Vastaan "kyllä", ja sitten tulee aina ilmoitus: "Palveluun ei voi rekisteröityä."

Kiinnostaisi tietää, miksi. Ja mitä minun pitää tehdä, että pääsen eteenpäin?
Oletko määrittänyt Nettipuhelinnumeron ja salasanan?

http://palsta.saunalahti.fi/wiki/Nettipuhelin-asetukset_Nokia_E-_ja_N-sarjan_puhelimiin
Olen mielestäni syöttänyt numeron ja salasanan useampaan kertaan. Mutta nyt taas kokeillessani ei homma yllättäen tyssännytkään tuohon ongelmaan, vaan tuli ilmoitus, ettei nettipuhelu onnistu, kun ei ole langatonta yhteyttä. Ja kuitenkin langaton yhteys oli yhdistettynä. On tässä pähkäilemistä.
Onko parin viime päivän aikana ollu jotain ongelmia nettipuhelimessa? Hiukan oudosti toimii oma liittymä Linksys pap2 boxin perässä. Tietäis vaan kannattaako vaihtaa boxia vai onko ongelmia saunalahden päässä mahdollisesi?

Onko parin viime päivän aikana ollu jotain ongelmia nettipuhelimessa? Hiukan oudosti toimii oma liittymä Linksys pap2 boxin perässä. Tietäis vaan kannattaako vaihtaa boxia vai onko ongelmia saunalahden päässä mahdollisesi?


Ei ole mitään tiedossa olevia ongelmia.
saisko tohon mustaan homeboxiin stunnin niin vois toimiakki nettipuhelin täällä natitetussa kerrostalon yhteisessä verkossa?
Voisiko Saunalahti kytkeä "käytä pakkausta" ominaisuuden päälle? Nokian puhelimissa tuo on vaihtoehtona. Jos valitsee tuohon kyllä, niin nettipuhelin ei rekisteröidy.

Jos pakkauksen saisi päälle, niin jopa HSDPA jaksaisi luultavasti lähettää ilman, että ääni on Robocop:lta lainattu.

Onko tuo mahdollista?
Niin, voisiko pakkauksen saada käyttöön?


Onko parin viime päivän aikana ollu jotain ongelmia nettipuhelimessa? Hiukan oudosti toimii oma liittymä Linksys pap2 boxin perässä. Tietäis vaan kannattaako vaihtaa boxia vai onko ongelmia saunalahden päässä mahdollisesi?


Ei ole mitään tiedossa olevia ongelmia.

Jep. Vaihtelin tuon Linksysin adapterin toiseen yksilöön nii siitä lähtien on taas pelannu liittymat täysin virheettömästi. Eli oli tullut boxille tunnit täyteen. Täytyy joskus kun jaksaa ja kerkee niin katsoa saako tuosta vanhasta boxista enää kalua vai joutaako verkon painoksi.

Eli nämä ongelmat olivat ihan täysin täällä asiakkaan päässä...
Olen kysellyt tuosta pakkauksen käytöstä...

Äskettäin minulle tuli Saunalahdelta palveluasetukset, jossa oli myös nettipuhelimen asetukset mukana. Oletuksena pakkausta käytettiin nyt? Mikähän tämä on?

Koitin asetuksia (lisäsin omat käyttäjätunnukset etc.), mutta ei toiminut... Tosin koitin vanhoja asetuksia, niin niillä ilmoitti ettei yhteyttä saa nyt käyttöön...

Kukahan nuo asetukset on minulle lähettänyt ja onko pakkaus tulossa käyttöön?

EDIT: Ei enään mitään. Fringi ratkaisi ongelmat.
Joo finngihän menee vaikka 2g verkosta läpi toisin kuin puhelimen oms sippi 🙂 Kyl tulee vähän lagia ja päälle puhumkista mutta toimii silti  :Ph

Olen kysellyt tuosta pakkauksen käytöstä...



SIP serverimme ei tue pakkausta
Minulla on Nettipuhelin-liittymän käytössä Grandstream HandyTone 486-puhelinsovittimella. Muuten toimii hyvin, mutta lähtevät puhelut katkeavat tasan 15 minuutin kohdalla. Saapuvat puhelut eivät katkea. Firmware on päivitetty uusimpaan. Olen kokeillut joidenkin asetusten säätöjä, tuloksetta. Myös HandyTone 286:lla on kokeiltu, ja silloin puhelut eivät katkea (tuossa 286:ssa vaan on muita vikoja jotka estävät sen käytön, eikä firmwarepäivitys taida onnistua enää siihen). Puhelut eivät katkea myöskään tietokoneen kautta Saunalahden Nettipuhelinohjelmalla soitettaessa. Saunalahdelta olen kysellyt ja siellä epäiltiin että  johtuisi jostain SIP ALG-asetuksista joista Palstalla on aiemmin ollut juttua. Nettiyhteys on Soneralta, ja ethernet-liitäntä on seinässä eli mitään modeemia ei ole jonka asetuksia olisi mahdollista itse muuttaa.
Kuitenkin tämä vika näyttää koskevan vain HT-486-laitetta joten pitäisikö kokeilla jollain toisella laitteella?  Onko kokemusta vastaavista ongelmista ja toimiiko liittymä moitteettomasti jollakin muulla puhelinsovittimella, esim. Telewell TW-VoIP-S2 SIP tai Ciscon sovittimet?

Minulla on Nettipuhelin-liittymän käytössä Grandstream HandyTone 486-puhelinsovittimella. Muuten toimii hyvin, mutta lähtevät puhelut katkeavat tasan 15 minuutin kohdalla. Saapuvat puhelut eivät katkea. Firmware on päivitetty uusimpaan. Olen kokeillut joidenkin asetusten säätöjä, tuloksetta. Myös HandyTone 286:lla on kokeiltu, ja silloin puhelut eivät katkea (tuossa 286:ssa vaan on muita vikoja jotka estävät sen käytön, eikä firmwarepäivitys taida onnistua enää siihen). Puhelut eivät katkea myöskään tietokoneen kautta Saunalahden Nettipuhelinohjelmalla soitettaessa. Saunalahdelta olen kysellyt ja siellä epäiltiin että  johtuisi jostain SIP ALG-asetuksista joista Palstalla on aiemmin ollut juttua. Nettiyhteys on Soneralta, ja ethernet-liitäntä on seinässä eli mitään modeemia ei ole jonka asetuksia olisi mahdollista itse muuttaa.
Kuitenkin tämä vika näyttää koskevan vain HT-486-laitetta joten pitäisikö kokeilla jollain toisella laitteella?  Onko kokemusta vastaavista ongelmista ja toimiiko liittymä moitteettomasti jollakin muulla puhelinsovittimella, esim. Telewell TW-VoIP-S2 SIP tai Ciscon sovittimet?


Oletko säätänyt 'Session Expiration' arvoa ? Jos et, laita siihen 1800.
Itse vaihdoin nettipuhelimen ja nettiyhteyden saunalahteen. Nettipuhelin yhteys toimii grandstrean ht 486.  Vastatut puhelut katkesivat 2,5 min jälkeen. >:(  Saunalahden tuki yritti saada kaikki kuntoon.  Ei onnistuttu, joten oli vaan "korjattava" se itse.  Ja nyt toimii. 😃
Oletko säätänyt 'Session Expiration' arvoa ? Jos et, laita siihen 1800.

Joo, tämä on kokeiltu. Ei vaikutusta, edelleen tilanne on, että lähtevät puhelut katkeavat 15 min. kohdalla.
Kiitos, hyvä tietää että HT-486:lla toimii. Korjaantuiko tilanne siis sillä että vaihdoit nettiyhteyden Saunalahteen, vai pitikö tehdä jotain tiettyjä muutoksia 486:n asetuksiin? Itse en ainakaan kovin mielelläni vaihtaisi nettiyhteyttä kun talossa on kiinteä toisen operaattorin verkkoyhteys joka muilta osin toimii hyvin ja on edulllisin vaihtoehto.


Itse vaihdoin nettipuhelimen ja nettiyhteyden saunalahteen. Nettipuhelin yhteys toimii grandstrean ht 486.  Vastatut puhelut katkesivat 2,5 min jälkeen. >:(  Saunalahden tuki yritti saada kaikki kuntoon.  Ei onnistuttu, joten oli vaan "korjattava" se itse.  Ja nyt toimii. :D
Korjaantuiko tilanne siis sillä että vaihdoit nettiyhteyden Saunalahteen, vai pitikö tehdä jotain tiettyjä muutoksia 486:n asetuksiin?

Ei kun ongelmat alkoivat kun vaihdoin saunalahteen(netti ja nettipuhelin).

Vaihdon sen 'Session Expiration' arvoa 1800 ja se auttoi.

Päivitin uusimman firmwaren. 

Tosin en soittele ko.puhelimella ulos joten en tiedä katkeaako puhelut. ::)

Modeemiin tehtiin kyllä kaikenlaisia "säätöjä" 😮

Minulla on Nettipuhelin-liittymän käytössä Grandstream HandyTone 486-puhelinsovittimella. Muuten toimii hyvin, mutta lähtevät puhelut katkeavat tasan 15 minuutin kohdalla. Saapuvat puhelut eivät katkea. Firmware on päivitetty uusimpaan. Olen kokeillut joidenkin asetusten säätöjä, tuloksetta. Myös HandyTone 286:lla on kokeiltu, ja silloin puhelut eivät katkea (tuossa 286:ssa vaan on muita vikoja jotka estävät sen käytön, eikä firmwarepäivitys taida onnistua enää siihen). Puhelut eivät katkea myöskään tietokoneen kautta Saunalahden Nettipuhelinohjelmalla soitettaessa. Saunalahdelta olen kysellyt ja siellä epäiltiin että  johtuisi jostain SIP ALG-asetuksista joista Palstalla on aiemmin ollut juttua. Nettiyhteys on Soneralta, ja ethernet-liitäntä on seinässä eli mitään modeemia ei ole jonka asetuksia olisi mahdollista itse muuttaa.
Kuitenkin tämä vika näyttää koskevan vain HT-486-laitetta joten pitäisikö kokeilla jollain toisella laitteella?  Onko kokemusta vastaavista ongelmista ja toimiiko liittymä moitteettomasti jollakin muulla puhelinsovittimella, esim. Telewell TW-VoIP-S2 SIP tai Ciscon sovittimet?


Testailin tuota Grandstreamin ATAa, aluksi puhelut katkesivat 15min jälkeen  ???.
Vaihdoin muutaman parametrin arvoa jonka jälkeen lähtevä puhelu ei katkennut 15min kohdalla.

Suosittelen Grandstreamin advanced settings 2 -välilehdelle seuraavia arvoja:

Session Expiration: 1800
Min-SE: 90
UAC Specify Refresher: UAS
UAS Specify Refresher: UAS
Force INVITE: Yes
Mixei nettipuhelin netitä;asetukset tarkist.jne..?Onpi huawei E160 on the line.,löytyy tarpeelinen määrä kaikkia yxiköitä yhteyksiin. 040l
Kiitos. Muutin nuo asetukset. Ongelma ei kuitenkaan korjaantunut.



Testailin tuota Grandstreamin ATAa, aluksi puhelut katkesivat 15min jälkeen  ???.
Vaihdoin muutaman parametrin arvoa jonka jälkeen lähtevä puhelu ei katkennut 15min kohdalla.

Suosittelen Grandstreamin advanced settings 2 -välilehdelle seuraavia arvoja:

Session Expiration: 1800
Min-SE: 90
UAC Specify Refresher: UAS
UAS Specify Refresher: UAS
Force INVITE: Yes
:'(1.more
Mixei nettipuhelin netitä;asetukset tarkist.jne..?Onpi huawei E160 on the line "läppärissä",löytyy tarpeelinen määrä kaikkia yxiköitä yhteyksiin.Vaatiiko joitain lisälaitteita? HP Compaq nx6110
On sitten tuo VOIP valo vilkkunut Wippies homeboxissa Lauantaista lähtien erinäisiä aikoja.
On vaan helvetin luotettavaa odotella puheluita kun vastapuolelle kuuluu "valitsemanne numero ei ole käytössä".

Oikeasti jotain rotia tähän palveluun, huhhuh. jos vielä iltapäivällä vilkkuu kun tulen töistä kotiin niin lentää koko saatanan mörskä ikkunasta ulos.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Pikkaisen venähtänyt tuo https://oma.saunalahti.fi/settings/Bulletins?id=3049 ' TARGET='_blank klo 22:00 - 04:00, kun vielä kello 08:15 Nettipuhelin roikkui tilassa Not registered.

Myöskään soitonsiirto ei toiminut ennen kuin kävin aktivoimassa sen uudelleen Oma Saunalahdessa.

Tätä viestiä kirjoitettaessa Nettipuhelin rekisteröityi.

On sitten tuo VOIP valo vilkkunut Wippies homeboxissa Lauantaista lähtien erinäisiä aikoja.
On vaan helvetin luotettavaa odotella puheluita kun vastapuolelle kuuluu "valitsemanne numero ei ole käytössä".

Mulla ei ole ollut mitään ongelmia sen jälkeen, kun kytkin hetisiirrot Nettipuhelimista Gsm-numeroon. Suosittelen samaa.

Olikos irrituksella hetisiirto vai viivesiirto?
Viivesiirtoa käytettäessä ainakin aiemmin häiriötilanteissa nettipuhelinnumero on ollut kokonaan poissa pelistä, kun taas hetisiirrolla en ole huomannut ongelmia kertaakaan.